در انتظار درخشش تنها تیم ایرانی در رالی ترکیه

0

فصل جدید مسابقات اتومبیلرانی در ایران بعد از فروکش کردن پاندمی کرونا به جریان افتاده و راننده‌ها در رشته‌های مختلف سعی دارند گرما را به این رقابت‌ها بازگردانند. به موازات مسابقات داخلی که با سختی بسیار و هزینه‌های کمرشکن برگزار می‌شود، برخی از رانندگان ایرانی هم تلاش کرده‌اند شانس خود را در مسابقات بین‌المللی بیازمایند و در سطحی بالاتر خودی نشان دهند.

گرچه در مسابقات اتومبیلرانی مفهومی به عنوان تیم ملی وجود ندارد و مسابقات بین‌المللی آن متفاوت از رشته‌های المپیکی آرایش می‌گیرد اما به هر حال حضور نمایندگانی از ایران در مسابقات بین‌المللی اتومبیلرانی خصوصا در رشته رالی، می‌تواند توجه علاقمندان پرتعداد ایرانی را به سوی خود جلب کند.

حضور یک تیم جوان ایرانی در مسابقات رالی فصل ۲۰۲۲ ترکیه بی‌تردید یک اتفاق هیجان‌انگیز و بی‌سابقه بوده از این جهت که این تیم تا این لحظه در همه مراحل مسابقه سال ۲۰۲۲ حضور داشته و به این ترتیب در جدول مسابقات باقی مانده است.

تیم ایرانی متشکل از صابر خسروی (راننده) و حامد مجد (نقشه‌خوان) در شرایطی وارد این مسابقات شده‌اند که کلیه مراحل قبلی را در ترکیه حضور داشته‌اند و حالا در مرحله پنجم وارد رقابت در رالی اژه خواهند شد. آنها تحت عنوان تیم «فورد کاسترول ترکیه» اما با پرچم ایران وارد مسابقه رالی اژه با عنوان کامل ۲۰۲۲ Royal Teos Ege Rallisi خواهند شد، در حالی که در مرحله قبلی به وضوح پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند و اگر یک اشتباه کوچک نبود بهترین زمان را در گروه خود کسب کرده بودند.

در انتظار درخشش تنها تیم ایرانی در رالی ترکیه

صابر خسروی و حامد مجد با خودرو فورد فیستا مخصوص رالی که استاندارد و همولوگیشن روز دنیا را دارد مسابقه می‌دهند و قرار است در مسیر آسفالته و در چند استیج برانند. این فورد فیستا R۱ در اصل یک ماشین مخصوص مسابقات رالی با موتور اقتصادی یک لیتری اما با خروجی ۱۵۰ اسب بخار است. تا قبل از این مسابقه، تیم ایرانی حاضر در فیستا رالی کاپ در رده دوم کلاس یا گروه R۱ قرار دارد.

در رالی اژه، ۶۷ اتومبیل و ۱۳۴ شرکت‌کننده شرکت خواهند کرد در حالی که تیم‌ها عصر جمعه در جلسه نهایی مسابقه حضور داشته‌اند و قرار است شنبه ۲۳ مهر در ساعت ۱۱ استارت نمادین مسابقه انجام شود.

استارت روز دوم مسابقه نیز یکشنبه ۲۴ مهر راس ساعت ۹ صبح زده می‌شود و خط پایان نیز در شهر ازمیر خواهد بود و نتایج کلی نیز بعد از پایان مهلت اعتراض‌های احتمالی و بررسی کمیسرها اعلام خواهد شد. با توجه به هوای آفتابی و مسیر آسفالته به نظر می‌آید تیم‌ها عموما از تایر هارد یا حداکثر مدیوم استفاده کنند هر چند که انتخاب هر گونه تایری برای تیم‌ها آزاد است.

نقشه مسیر مسابقه

سطح مسابقات رالی ترکیه با وجود سرمایه‌گذاری وسیع کمپانی‌ها و فدراسیون اتومبیلرانی این کشور بالاست و رقابت شدیدی با حضور راننده‌های ترک و دیگر کشورها برقرار است و با توجه به سابقه و تجربه اندک اتومبیلرانی ایران در رقابت‌های رالی بین‌المللی باید گفت کار برای این تیم ایرانی بسیار سخت خواهد بود و رسیدن به سکو در این رقابت برای آنها در حد معجزه است.

با توجه به این که تیم ایرانی این مسابقات بر خلاف تیم‌های دیگر فرصت زیادی برای تمرین و هماهنگ شدن با خودرو و مسیر را ندارند، رسیدن به خط پایان نیز می‌تواند برای آنها یک پیروزی قابل توجه باشد. بنابراین استراتژی تیم ایرانی در این رالی از این حیث اهمیت پیدا می‌کند که آنها بتوانند مسابقه را تا پایان دنبال کنند و در جدول باقی بمانند و برای بقیه مراحل نیز تا جای ممکن امتیاز ذخیره کنند.

رالی ترکیه برای جامعه اتومبیلرانی در ایران را به نوعی پوست‌اندازی می‌توان تشبیه کرد که باعث انگیزه برای حضور بیشتر دیگر رانندگان در رقابت‌های خارجی خواهد شد.


آگهی‌های انواع خودرو را در دیوار ببینید

***

اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.