تا پایان سال ۳ محصول جدید سایپا وارد بازار می‌شود

24

سید جواد سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ اظهار کرد: «امیدوار هستیم خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم.» وی ادامه داد: «علاوه بر این ۲ محصول، خودرو اطلس نیز که یک محصول کراس بر پایه خودروهای ساینا و کوییک است، تولید و جایگزین محصول تیبا خواهد شد.»

آریا به‌عنوان اولین کراس‌اوور کاملاً ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استاندارد‌های به‌روز به تولید انبوه خواهد رسید.

سلیمانی به زیان‌ده بودن تولید خودرو پراید اشاره کرد و افزود: «باتوجه‌به قیمت‌گذاری دستوری، تولید هر دستگاه پراید ازنظر مالی نیز برای سایپا ضرر به همراه داشت؛ به‌شکلی که گزارش‌های مالی نشان می‌دهد اگر تولید پراید ادامه پیدا می‌کرد در یک سال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد زیان بیشتر برای سایپا به همراه داشت.»

مدیرعامل سایپا با بیان این که پراید سهم قابل‌توجهی از تیراژ تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده بود گفت: «نگرانی‌هایی برای توقف تولید وجود داشت، اما با تلاش مدیران، کارکنان و زنجیره تأمین سایپا در کمتر از ۲ ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند و در پایان سال ۹۹ نیز شاهد بودیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال ۹۸ افزایش تولید نیز داشت.»

تیپ‌های مختلف و جدید کوییک فیس‌لیفت و ساینا فیس‌لیفت هم در برنامه تولید سایپا برای سال ۱۴۰۰ قرار دارد. در این بین، پروژه‌ٔ رو به اتمامی در مرکز تحقیقات سایپا مطرح شده است که به احتمال زیاد بخشی از این خودروهای جدید در سال ۱۴۰۰ و در کلاس‌های فنی مختلف رونمایی خواهند شد. بنابراین از نظر سبد محصول آن فقری را که داشتیم، تا حدی جبران خواهیم کرد.

سیدجواد سلیمانی در ادامه به تولید و عرضه محصول جدید شاهین نیز اشاره کرد و افزود: «در سال‌های گذشته خودروهایی به‌عنوان محصول داخلی تولید و عرضه شد، اما بیشتر آنها نتیجه تغییر اندکی در طراحی یا امکانات خودروهای غیر ایرانی بود؛ اما شاهین محصولی است که از صفر تا صد طراحی و تولید آن کاملاً داخلی و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.»

سلیمانی افزود: «شاهین با تکنولوژی به‌روز و استانداردهایی که امکان عرضه آن به بازارهای صادراتی را فراهم کرده است، تولید و با کمترین ایراد و استقبال قابل‌توجه به بازار عرضه شد.» وی ادامه داد: «درمورد مسئله ارزی نیز امیدواریم مجلس، دولت و بانک مرکزی از صنعت خودرو حمایت کنند. سال گذشته نیز پای کار بودن سایپا را نشان دادیم و توانستیم جهش تولید را محقق کنیم. این اتفاق در حالی رخ داده است که باید توجه داشت سایپا با کنار گذاشتن پراید توانست به رکورد تولید سال گذشته‌اش برسد.»

تا پایان سال ۳ محصول جدید سایپا وارد بازار می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارش خود به سهام‌داران از رفع مشکلات در حوزه تولید خودروهای تجاری در شرکت‌های زامیاد و سایپا دیزل خبر داد و افزود: «تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی می‌شناسند نیز تا پایان سال متوقف و محصول پادرا پلاس با توان فنی و امکانات به‌روز جایگزین آن خواهد شد. همچنین پروژه تولید اتوبوس‌های برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قراردادهای خوبی نیز در راستای آن منعقد شده است و به‌زودی توان تولید خودروهای تجاری سایپا نیز احیا خواهد شد.

سلیمانی در بخش حساب‌های مالی سایپا نیز اظهار کرد: «در ۳ ماه نخست سال ۹۹ سایپا از زیان خارج و به سود عملیاتی نزدیک شد، اما افزایش قابل‌توجه نرخ ارز و نهاده‌های تولید در کنار قیمت‌گذاری دستوری برنامه‌ریزی‌های ما را به‌ هم ریخت و دوباره زیان‌ده شدیم.»

مدیرعامل سایپا گفت: «با تلاش‌های صورت‌گرفته در بخش‌های مالی و کاهش قابل‌توجه تعهدات ناشی از اجرای برنامه‌های دقیق در حوزه فروش، در ۳ ماه نخست امسال نیز زیان‌ده نبوده‌ایم و اگر شاخص‌های اقتصادی تغییر نکند، امسال از زیان خارج خواهیم شد.»

سلیمانی در تشریح بیشتر تلاش‌ها برای کاهش تعهدات اظهار کرد: «در ابتدای سال ۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار تعهد در سایپا داشتیم، اما این عدد در حال حاضر به ۱۷۰ هزار تعهد رسیده که معادل ۴ ماه تولید است. ضمن اینکه تعداد تعهدات معوق نیز کمی بیش از ۳ هزار دستگاه است و امیدواریم به‌زو‌دی صفر شود.»

مدیرعامل سایپا ادامه داد: «تا پایان ۴ ماه نخست سال، هیچ تعهدی برای سال ۱۴۰۱ ایجاد نکرده‌ایم که از نظر انضباط مالی امتیاز ویژه‌ای برای ما به حساب می‌آید.»

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

 

24 نظرات
  1. لیام می‌گوید

    تا پایان سال پس قراره چندتا ماشین بنجل دیگه به سبد خریمون اضافه بشه. به به.

  2. علی می‌گوید

    خر خره پالونش عوض میشه پانرا همان نیسان ۵۰ سال پیش است با چراغ جدید کوییک همان تیباست با چراغ جدید اطلس هم همان اطالق تیباست با همان موتور تکراری ۸ سوپاپ اریا هم بیاد بیای ۴۰۰ میشه چه خبره اونم موتورش تیبای ارتقاع یافتست شاهین هم موتورش تیبای ارتقاع یافتست صنعت عقب مانده خودرو سازی چه حرفی دارد بگوید خودم کوییک دارم مدل r دریای مشگله روز اول دینامش سوخت چن روز بعد مشگل بلبرینگ داشت مشگل دیسگ جلو داشت مشگل کالیپر داشت مشگل گاز کولر داشت الان هم تو سرعت بیست سی تا صدای جور جور میده مصرف سوخت بالا صدای موتور زیاد مشگل دنده عقب هم داشت مشگل دیگه هم داره در عقب بد باز میشه نسبت به جلو هزار لهنت به خودرو سازی عقب مانده من خودم از ناجار سوارم اگه پول داشتم ماشین بهتر میخریدم

  3. آرمان رحمانی می‌گوید

    خیلیم عالی

  4. فرید می‌گوید

    خودرو سازی مافیای نظام قیمتهای نجومی

  5. رضا،پرسپولیس قم می‌گوید

    بیخود کردی گفتی. کجاش عالیه

  6. شیردل می‌گوید

    بی عرضگی وبی تدبیری وبی مبالاتی وسو مدیریت وانحصار ورانت خوران فاسد وغاصب اموال عمومی وبی دانشی و …صنعت خودوری را به بن بست رسانده تنها برگه برنده منحصران چپاولگر صنعت پس رفت خودروی عدم اجازه واردات خودرو از سوی مقامات مسول به مردم( که از مطالبات بحق مردم استفاده از ماشین امن ومناسب )

    1. علی می‌گوید

      راست میگی برادر

  7. عزراییل می‌گوید

    لعنت خدا به مسئولین بی‌کفایت

  8. اعتبار می‌گوید

    وقتی
    ۱:تبادل کالا ازاد باشه (مستلزم رابطه خوب با کشورای دیگه نه مرگ بر این مرگ بر اون)
    ۲:قیمتها ازاد باشه یعنی چمیدونم شورای رقابت و صدتا اورگان چرند مازی کار دیگه نباشه)
    جنسا ارزون میشه منه خریدار میرم از جای ارزون میخرم فروشندهاهم واسه رقابت هم کیفیت رو میبرن بالا هم قیمتو میارن پایین تا تو رقابت بمونن
    خدارو شکر ما هیچکدمشو نداریم
    باز انحصاری رابطه با دنیاهم گلو قول قول

  9. اقای ایکس می‌گوید

    واقعا خجالت بکشین با این صنعت ماشین سازیتون ی اینه بغل ی سپر عوض میشه ی ماشین جدید در میاد دیگه جایی رسیدیم همه دنیا مورد مسخره قرار گرفتیم در سایه شماها

  10. من می‌گوید

    مشت دله ای درست کردن ،دله که رونمایی نمیخواد ،بعد مسئول های سایپا افتخار می‌کنند، هنوز موتور هاش ۱۵۰ اسب بخار نداره ،نمیتونه یه موتور بسازه همش یه پرو ،پلاس ،توربو،شارژ ،اضافه میکنه بعد نهایت ۱۱۰ اسب بخار قدرت داره ،که این دستکاری ها امکان استفاده از حداکثر گشتاور رو کاهش میده ، ظبط رو ماشین نمیزارن ،تمام دنیا دارن میرن سمت ماشین های برقی ،این دو شرکت دلّه ساز هنوز موتور ۸ سوپاپ درست می‌کنند، انصافا برید عراق رو ببینید هنوز هیچی نشده همش سوار لندکروز اند ،ببین چطور پیشرفت کنه .
    خدایا دورود بفرست بر تمام مسئولان زحمتکش ایران و خانواده هاشون

  11. کوروش می‌گوید

    خیلی جالبه با همین دلار خدا تومنی هم حساب کنی با پول پراید میشه یه ماشین متوسط رو به بالا خارجی بخری اون وقت میگه با این قیمت نمیصرفه پراید تولید کنی میخواین پول پورشه بدیم دوچرخه تحویل بدین تعارف نکنین

  12. م.ن می‌گوید

    واقعاً باور کنیم تماماًیرانی ،سال ۸۵گفتید ۹۵درصد پراید ایرانی هست،درصورتی که همش چینی بود

  13. پورامان می‌گوید

    واقعا چه قد دزد زیاد شده ماشین ده تومانی میدن دویست بعد میگن ضرر کردیم خدا لعنت کند

  14. ممصادق می‌گوید

    نمی دونم از کی مونتاژ کردن ماشینهای بنجل چینی شده تولید خودرو جدید. نمی دانم چرا نمی خواهیم قبول کنیم که خودرو ساز نبوده و نیستیم. تازه اسمش گذاشتن صنعت خودرو سازی. صنعت یعنی تحول و نوآوری. چیزی که در مدت ۵۰ سال در خودروسازی شاهد آن نبودیم

  15. محمد می‌گوید

    خدا کنه مردم صاحب ماشین جدیدی می شوند

  16. محمدرضا می‌گوید

    خدایی قصدندارم به تولید داخل بی احترامی کنم ولی چجور رومون میشه تواین زمان که انواع شرکتهای دنیادرتولیداتشون از موتور،امکانات وتکنولوژیهای روزوبه قیمتهای کمترحرف میزنن ماازاین تولیدات رونمایی کنیم موتورهای قدیمی هشت سوپاپ وناکارامد،گیربکسهای دهه پنجاه وسی وی تی های ازمایشی اوتومات حداقل یه ظاهرخوب هم ندارن وبخصوص باقیمتهای دویست و چهارصد میلیون وبیچاره مصرف کننده باهزارارزوکه ماشین صفرخریده وبخوادچند صدکیلومتربره مسافرت با چه دل وجراتی نمیدونم پژو صفرخریدیم سه ماه بعدتوشهر رله سوزوند،امپرچسبوندحالا اگه تو مسیر شهرستان بودیم چه گلی سرمون میگرفتیم به کی بگم وبکجا شکایت کنیم

  17. Davoodd می‌گوید

    انصافا بجز مونتاژ اونم قطعات چینی بی کیفیت چیز دیگه ای هم بلدید.پلت فرم پراید میشه شاهین کوییک تیبا همه هم با یک موتور این یعنی خودرو سازی.بنظر من قطعات رو بریزید داخل گونی بدید مردم خودشون مونتاژ کنن شاید بهتر از بنز هم ساختن.

  18. ب تو چ می‌گوید

    خدا شاهده مدیر عامل سایپا میگفت اینه بغل جز اپشن حساب میشه خدا مارو چرغ ایییینقدر خر فرض کردن اینا

  19. ب تو چ می‌گوید

    بعد اگر نطرات و مرور کنید میفهمید هنوز ی دسته عقب مونده شادم میشن از همین الانم میرن ثبت نامم میکنن

  20. دانا می‌گوید

    واقعا صنعت خودرو سازی ایران باعث خجالت وشرمندگیه انقدر سرمایه هدر دادن واقعا بی نظیره

  21. کوروش می‌گوید

    دوست عزیزی که میگه عالیه شاید ماشین نداشته یا ……..وگرنه اینارو منم خریدم به غلط کردن افتادم .اصلا ماشین به حساب نمیاد..فرغونه فقط موتور داره.

  22. جهان می‌گوید

    من خودم ساینا دارم ازش ناراضیم یک بار باتری ماشین خوابید و صدای پراید میده این دیگه چجور صنعتیه بخدا برید گمشید خسته شدیم بخدا از این ور گرون میکنند فکر کردن ماشینای خوبی دارند بی بخار ها فقط از قیافه بلدین؟

  23. حامد می‌گوید

    همه ناراضی هستن و لعنت میفرستن. پس اینایی که میرن تو صف قرعه کشی کی ان؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.