محصول جدید کرمان‌موتور؛ نویدی به پیکاپ‌سواران

0

تا همین چند سال پیش آفرودسواران جایگاهی در بین خودروسازان داخلی نداشتند، اما رفته‌رفته تنوع خودروها با توجه به علایق رانندگان ایرانی افزایش پیدا کرده است. حالا دیگر آفرودسواری بخشی از تفریحات جوانان طبقه متوسط محسوب می‌شود و همین نشان می‌دهد که دیگر نمی‌شود ماشین‌ها را کلاسیک و صرفاً برای سواری روزمره دید و تولید کرد.

همین مساله باعث شده که خودروهایی جوان‌پسند با کاربری‌های خاص نیز مورد توجه این تولیدکنندگان قرار بگیرد. در این میان، کرمان موتور با معرفی پیکاپ KMC T8 به نیاز بازار برای خودرویی جوان‌پسند و ماجراجویانه واکنش داده است. پیکاپ KMC T8 جدیدترین مدل پیکاپ کرمان موتور بوده که سال ۱۴۰۰ به بازار معرفی شد.

مشخصات فنی

  • این خودرو با طراحی خشن خود از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه تشکیل شده که حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.
  • سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو، سیستم تعلیق مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ و در محور عقب به صورت غیر مستقل از نوع فنر تخت است و زاویه حمله ۳۰.۹ و فرار ۲۳.۳ درجه را در این خودرو طراحی شده است.
  • طراحی زاویه حمله ۳۰.۹ درجه‌ای به راننده خودرو این امکان را می‌دهد تا بدون واهمه برخورد سپر جلوی ماشین با سطح شیبدار از شیب‌های حدود ۳۰ درجه‌ای عبور کند. شاید این قابلیت در مسیرهای شهری کاربردی نداشته باشد، اما در نظر داشته باشید که مخاطبان این خودرو آفرود سوارانی‌‌اند که دنبال مانور در طبیعت و حرکت در جاده‌های پر پیچ‌وخم هستند.
  • مشابه همین زاویه در قسمت عقب خودروهای پیکاب طراحی شده است که برای این محصول کرمان موتور ۲۳.۳ درجه است و این یعنی این خودرو می‌تواند از مانعی در عقب خود با زوایه ۲۳.۳ درجه عبور کند.
  • ترمزهای چهار چرخ دیسک خودروی KMC T8 مجهز به ABS, EBD, BOSهستند.
  • سیستم کنترل ایستایی در سربالایی یاHAC به این پیکاپ در شروع حرکت در سربالایی کمک می‌کند.
  • سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC از دیگر موارد بکار رفته در بخش فنی و ایمنی این پیکاپ کرمان موتور است.
  • قفل دیفرانسیل برقی عقب و امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت شامل دیفرانسیل عقب H2 (یا دو چرخ متحرک یا تک دیفرانسیل که برای رانندگی با سرعت بالا و معمول، (دو دیفرانسیل سبک) ۴H یا دنده کمکی با نسبت بالا برای رانندگی در سطح لغزنده.
  • دو دیفرانسیل سنگین ۴L (دنده کمکی با نسبت پایین؛ این حالت برای عبور در شرایط سخت مانند شیب‌های تند، گیر کردن در گل و لای یا برف حرکت در شن و ماسه یا عبور از صخره) به پیکاپ کی ام سی T8 برای حرکت روی جاده و هم بیرون از آن یاری می‌رساند.

امکانات رفاهی ماشین

به نظر می‌رسد در شرایطی که خودروهای آفرود وارد کشور نمی‌شود و آفرودسواران دسترسی به محصولات روز دنیا ندارند، چنانچه تولید کنندگان داخلی بتوانند حداقل نیازهای این قشر را تامین کنند، می‌‎توانند فروش خوبی داشته باشند.

البته علیرغم آنکه آفرودسواران چندان خودشان را درگیر آپشن‌های رفاهی نمی‌کنند، اما با این حال کرمان موتور تهویه هوای مطبوع، سیستم چندرسانه‌ای و تودوزی جذاب را در نظر گرفته است. بنابراین این آفرود مشابه نمونه‌های کلاسیک آن نیست که صندلی‌های خشک و سخت داشته باشند در طراحی‌های جدید علاوه بر هیجان به راحتی کاربر هم توجه شده است.

ناگفته نماند تنها کاربرد این خودرو فراغت و طبیعت‌گردی نیست، و تمامی کاربرانی که نیازمند خودرویی با قابلیت مانور بالا داشته باشند می‌توانند به این پیکاپ‌ها فکر کنند. برای مثال محیط‌بانان، مراکز نظامی و انتظامی، گشت‌های محیط‌زیستی و… اغلب تمایل به استفاده از این تیپ خودروها با قابلیت مانور بالا دارند و مشتری بالقوه این خودروسازان نیز هستند.


***

آگهی‌های انواع خودرو را در دیوار ببینید


***

اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.