آغاز تولید نسخه نهایی سایپا کوییک S برای تحویل به مشتریان

0

تولید آزمایشی سایپا کوییک S در کارخانه تهران آغاز گردیده و حال با رسیدن به فرایند تولید PP1 و PP2 این خودرو، نسخه نهایی کوییک فیس‌لیفت برای تحویل به مشتریان وارد خط مونتاژ نهایی شده است.

می‌توان گفت که عمده‌ی تغییراتی که در سایپا کوییک S میبینیم در بحث ظاهری و داخل کابین است. در بیرون خودرو پلتفرم اصلی خودرو حفظ شده است؛ چیزی که از یک خودروی فیس لیفت انتظار می‌رود.

چهره جلویی این خودرو کاملاً تغییر کرده و سپر و جلوپنجره این خودرو با طراحی جدیدی روی کوییک S قرار داده شده‌اند. در بخش گرافیک چراغ ها، سپر عقب، نمای جانبی و نوع رینگ ها تفاوتی میان کوییک S با کوییک دنده‌ای و کوییک R وجود ندارد. همچنین کوییک فیس لیفت در تمام نسخه ها به چراغ روشنایی روز مجهز است و به خاطر داشتن شناسه فنی متفاوت، استانداردهای جدید در آن دیده می‌شود.

در بخش کابین شاهد هستیم که غربیلک فرمان کوییک S تغییر کرده و طرحی مشابه به غربیلک فرمان ساینا اتوماتیک، کوییک اتوماتیک، ساینا پلاس و کوییک R پلاس دارد. البته در نسخه S کوییک فیس لیفت دکمه‌ای تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان وجود ندارد و در کوییک G دکمه های بلوتوث و سیستم صوتی روی غربیلک نصب شده است. داشبورد سایپا کوییک S مشابه به داشبوردهای قبلی کوییک و ساینا است و تنها در بخش مجموعه پنل تنظیمات دکمه های برف پاک کن شیشه عقب و تنظیم ارتفاع چراغ تغییراتی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تیپ‌های جدید دنا پلاس ۶ دنده معرفی شدند

نمای داخل سایپا کوییک S

بر روی این پنل، دو دکمه به برف پاک کن و شیشه پاک کن عقب خودرو اختصاص دارد و از سویی دکمه قفل شیشه‌های عقب و صندوق پران هم در این بخش قرار گرفته است. نبود دکمه صندوق پران بر روی خانواده کوییک یکی از معایب اساسی آن به حساب می‌آمد که حال با تغییرات ساختار الکتریکی کوییک فیس لیفت، این ویژگی ساده به خودرو اضافه شده است.

در بحث فنی سایپا کوییک S مانند سایر اعضای خانواده X200 به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز است که ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. اما این پیشرانه نسبت به نمونه های نصب شده بر روی تیبا، کوییک دنده ای، کوییک آر و ساینا متفاوت است و دریچه گاز برقی و ساختار پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ در آن وجود دارد. آن طور که مدیران شرکت مگا موتور می گویند، از چند ماه آینده تولید کوییک فیس لیفت با پیشرانه M15GSI آغاز می شود. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته موتور M15 است و ویژگی هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ ها، هدرز، دریچه گاز برقی، بالانسر شفت، سیستم جرقه زنی جدید و… در آن دیده می شود. موتور M15GSI که در ماه های آتی بر روی کوییک فیس لیفت و ساینا فیس لیفت نصب خواهد شد، قدرتی در بازه ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را دارد و گشتاور آن در محدوده ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر اعلام می شود.

توقع می رود که شرکت خودروسازی سایپا از همان ابتدای عرضه کوییک فیس لیفت و ساینا فیس لیفت، پیشرانه M15GSI را بر روی این خودرو نصب کند. زیرا این پیشرانه از نظر توان نامی، مصرف سوخت، لرزش، استهلاک و صدای تولیدی وضعیت بهتری را نسبت به موتور M15 دارد و زمانی که این پیشرانه در مجموعه مگاموتور دیده می شود و از سویی سایپا هم کوییک S و ساینا S را وارد خط تولید کرده است، توقعی وجود دارد تا از همان ابتدای تولید این خودروهای فیس لیفت با پیشرانه ارتقا یافته وارد بازار شوند.

بیشتر بخوانید: پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما سال آینده به بازار می‌آید

داخل موتورسایپا کوییک S

در حال حاضر تولید سایپا کوییک S با امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، فرمان طرح D، رینگ فولادی، تنظیم ارتفاع کاسه چراغ، ترمز ABS، EBD و BAS، ریموت و سوییچ جدید، جلو آمپر جدید، سامانه GSI، سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی، باربند تزئینی، تریم داخلی پارچه، شیشه ها و آینه های برقی، کامپیوتر سفر و… تولید می شود.

ناتوانی خودروسازان داخلی در تولید محصولات هماهنگ با استاندارد جهانی موضوع جدیدی نیست و به ‌روزرسانی مدل‌های قدیمی و جایگزینی آن‌ها با نمونه‌های جدید نیز با کندی همراه است. سایپا و ایران‌ خودرو معمولا به توقف تولید محصولات قدیمی علاقه‌ای ندارند؛ اما با اعمال تغییرات جزئی در نمای بیرونی خودروهای موجود، مدل جدید به خط‌ تولید اضافه می‌کنند.

باید گفت موفقیت یا عدم موفقیت کوییک اس تنها به قیمت آن بستگی دارد. اگر کوییک S با قیمت مناسبی در بازار حضور داشته باشد می‌توان گفت این خودرو یکی از خودروهای موفق در بازار خواهد بود.

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.