دیوارِ امن‌تر؛ با کاربران واقعی!

0

در دیوار جایی برای کلاه‌برداران نیست. با تأیید هویت همهٔ کاربران با کد ملی، امنیت معاملات و تعاملات افزایش می‌یابد.
شناسایی کاربران با شمارهٔ موبایل‌ نمی‌تواند مانع ورود دوبارهٔ کلاهبرداران شود، زیرا کلاهبرداران صدها شمارهٔ موبایل دارند و فقط یک کد ملی. با تأیید هویت همهٔ کاربران با کد ملی، کلاهبرداران در دیوار دیگر راه بازگشت نخواهند داشت و فقط کاربران واقعی در دیوار باقی می‌مانند. تأیید هویت را می‌توانید در انتهای فرایند ثبت آگهی انجام دهید و به جمع کاربران تأیید هویت شده دیوار بپیوندید.

در دیوار جایی برای کلاه‌برداران نیست
براساس پژوهش‌هایی که در بین کاربران دیوار انجام شده است، «تأیید هویت» درخواست اکثر آن‌ها است. با تأیید هویت، امنیت معاملات دیوار برای خریداران و فروشندگان بیشتر می‌شود و ریسک کلاهبرداری کاهش می‌یابد.

تایید هویت در دیوار
چگونه تأیید هویت کنیم؟

  • وارد کردن کد ملی در انتهای مرحلهٔ ثبت آگهی
  • زدن دکمهٔ «تأیید»

فرایند تأیید هویت از سامانهٔ شاهکار به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

فرآیند تایید هویت دیوارامنیت فرایند تأیید هویت

کد ملی شما در هیچ کجای دیوار نمایش داده نمی‌شود. برای ثبت آگهی در دیوار و جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی، کد ملی خود را به دیگران ندهید.

تایید هویت در سامانه شاهکار

سوالات متداول

  • چه اطلاعاتی برای تأیید هویت نیاز است؟

کد ملی شما با حفظ محرمانگی برای تأیید هویت و تطبیق با شمارهٔ موبایلتان نیاز است

  • فرایند تأیید هویت با کد ملی چگونه است؟

کد ملی شما به همراه شمارهٔ موبایل از سامانهٔ شاهکار استعلام و در صورت تطابق آن با کد ملی مالک شمارهٔ موبایل، تأیید هویت انجام می‌شود.

در صورتی که فرایند تأیید هویت را انجام ندهم، چه اتفاقی می‌افتد؟

نمی‌توانید در دیوار آگهی ثبت کنید.

  • آیا برای هر ثبت آگهی، به تأیید هویت نیاز است؟

خیر، در حال حاضر فرآیند تأیید هویت برای هر کاربر فقط یک بار انجام می‌شود. بعد از گذشت زمان و دوره‌ای، به‌دلیل اطمینان از تغییر نکردن مالکیت هویت کاربران، در بازه‌های زمانی چند ماهه و طولانی این فرآیند تکرار می‌شود.

  • اگر سیم‌کارت به نام من نباشد، تأیید هویت چطور انجام می‌شود؟

حتماً باید تغییر مالکیت سیم‌کارت را انجام دهید. برای تغییر مالکیت، مالک فعلی سیم‌کارت باید با همراه داشتن پوکه سیم‌کارت، سیم‌کارت و کارت شناسایی معتبر و خریدار با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، آدرس کامل پستی و کدپستی ۱۰ رقمی آخرین محل سکونت، به نمایندگان فروش اپراتور تلفن همراه و یا دفاتر پیشخوان بروند. توجه داشته باشید که حضور خریدار و فروشنده برای تغییر مالکیت الزامی است، مگر در صورت داشتن نسبت درجه یک.

جزئيات تغییر مالکیت ایرانسل را اینجا، همراه اول را اینجا و رایتل را اینجا مطالعه کنید.

  • تأیید هویت برای اتباع خارجی چگونه است؟

اتباع خارجی می‌توانند هنگام ثبت آگهی، با کد فراگیر ۱۲ رقمی، نام پدر و تاریخ تولد تأیید هویت را انجام دهند.

  • تبعهٔ خارجی هستم و کد فراگیر ۱۲ رقمی ندارم. باید چه کار کنم؟

به این سایت بروید و برای دریافت کد فراگیر عمومی اقدام کنید.

* توجه کنید کد فراگیر حتماً باید ۱۲ رقمی باشد. تأیید هویت با کدهای قدیمی ۱۰ رقمی امکان‌پذیر نیست.

  • سیم‌کارت به نام شرکت و حقوقی است، چطور تأیید هویت را انجام دهم؟

در صورتی که با حساب فروشگاهی یا پنل املاک فعالیت می‌کنید، به تأیید هویت دوباره نیاز ندارید. اما اگر با حساب شخصی در دیوار فعالیت می‌کنید، باید با پشتیبانی دیوار تماس بگیرید تا کارشناسان دیوار شما را برای ادامهٔ فرایند راهنمایی کنند.

  • اگر چند بار کد ملی را اشتباه وارد کرده و مسدود شده باشم، چطور تأیید هویت انجام دهم؟

اگر ۱۰ بار اطلاعات اشتباه وارد کنید، به‌مدت ۲۴ ساعت امکان تأیید هویت را نخواهید داشت. بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید دوباره برای تأیید هویت اقدام کنید.

  • چه مدت بعد از خرید سیم‌کارت یا تغییر مالکیت، سامانهٔ شاهکار هویت من را تأیید می‌کند؟

برای کاربران با ملیت ایرانی، در صورتی که مشکلی نباشد، تأیید هویت آنی و در کمتر از چند ثانیه انجام می‌شود.

برای کاربران اتباع خارجی، این فرایند با توجه به خدمات موجود از ۱۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد و نتیجهٔ آن با پیامک اطلاع داده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.