شیوه‌های رایج کلاهبرداری را بشناسید

98

کلاهبرداری را اگر نشود از بین برد،‌ می‌شود خود را در برابر آن واکسینه کرد. راهش هم این است که شگردهای کلاهبرداری را بدانیم و با کسانی که این شگردها را به کار می‌گیرند وارد معامله نشویم یا احتیاط‌های لازم را در تمام معاملات رعایت کنیم.

انواع کلاهبرداری مجازی

در ادامه این مطلب، با رایج‌ترین شیوه‌های کلاهبرداری در اینترنت آشنا خواهید شد:

۱ – دریافت بیعانه

رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری در فضای مجازی مربوط به بخشی است که افراد برای خرید یک جنس خاص، تصمیم می‌گیرند بیعانه پرداخت کنند. آن هم بدون این که کالا را دیده یا سالم بودنش را تست کرده باشند.

در این موارد ممکن است فروشنده از افراد مختلف بیعانه بگیرد و بعد از دریافت پولی که مدنظرش است، گوشی تلفنش را خاموش کند.

۲ – جعل اطلاعات

فروشنده اطلاعات بانکی فرد دیگری را جعل می‌کند و از آن طریق دست به کلاهبرداری می‌زند. شاید ماجرای مردی که با این شیوه، آبگرمکنی که اصلا وجود نداشت را به چندین و چند نفر فروخته بود،‌ شنیده باشید.

شیوه کار کلاهبردار این پرونده به این شکل بود که او تصمیم می‌گرفت وسیله‌ای را برای خود به قیمت ۳۰۰ هزار تومان بخرد. شماره کارت فروشنده و مشخصاتش را می‌گرفت. از آن طرف یک کالا با همین قیمت برای فروش قرار می‌داد و به جای اطلاعات خودش از اطلاعات بانکی هویتی آن فردی که قصد خرید از او را داشت استفاده می‌‎کرد.

با این شیوه فردی که قصد خرید آبگرمکن را داشت، پول را برای فردی واریز می‌کرد که کلاهبردار می‌خواست از او خرید کند. در این مواقع، معمولاً خط تلفن هم به نام شخص نیست و زمان زیادی باید صرف یافتن این فرد شود.

۳ – خود را جای فروشنده جا زدن

در این مورد کلاهبردار با زیرکی خودش را جای فروشنده جا می‌زند. به این شکل که مثلاً یک گوشی همراه می‌خرد و از فروشنده می‌خواهد که آن را با پیک به دستش برساند و پول را هم به پیک تحویل می‌دهد. فروشنده با خیال راحت این کار را انجام می‌دهد و به پیک هم می‌سپارد که حتما بعد از دریافت وجه نقد، گوشی را تحویل دهد.

تا این جای کار مشکلی نیست و همه‌چیز روی اصول پیش می‌رود. تا این که فرد کلاهبردار شماره پیک را جهت هماهنگی از فروشنده دریافت می‌کند و پس از تماس با او می‌گوید خریدار پول را برایش کارت به کارت کرده و او فقط گوشی را تحویل دهد. پیک موتوری از همه‌جا بی‌خبر این کار را می‌کند و به همین سادگی گوشی از دست می‌رود. فردی با این شیوه نزدیک ۲۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.

۴ – عکس‌های دورغین

حتما در شبکه‌های اجتماعی جمله «چیزی که سفارش می‌دی؛ چیزی که تحویل می‌گیری» را زیاد خوانده‌اید. این جمله حکایت از غش در معامله دارد. این که فردی عکس کالایی را در سایت می‌گذارد، خریدار به استناد عکس آن را می‌خرد اما در نهایت زمانی که کالای مورد نظرش را دریافت می‌کند، متوجه می‌شود چیزی که سفارش داده با چیزی که دریافت کرده زمین تا آسمان فرق دارد.

۵ – کارشناس جعلی ماشین

کلاهبرداران معمولا خودشان را در حیطه کاری که انجام می‌دهند، کاملاً به روز نگه می‌دارند. از آن‌جایی که عموماً افراد برای خرید ماشین حتماً از نظر کارشناس استفاده می‌کنند، این روزها کارشناسان جعلی و قلابی هم وارد بازار خرید و فروش ماشین شده‌اند.

شیوه‌ کارشان هم این است که معمولا وارد معامله می‌شوند و با جا زدن خودشان به جای کارشناس، تمام عیب و نقص‌های ماشین را انکار می‌کنند. شما می‌توانید برای اطمینان از کارشناس خودروی خود، از سرویس‌های کارشناسی معتبر خودرو مانند کارنامه استفاده کنید.

۶ – چک قبول نکنید

مورد دیگری که بهتر است در معاملات واقعی هم خیلی از آن استفاده نکنید و به اعتمادش قدم برندارید چک است. چه برسد به این که بخواهید در معاملات آنلاین هم از آن استفاده کنید. در چنین معاملاتی بهتر است از پول نقد یا کارت به کارت حضوری استفاده کنید. درست است که فرد متخلف را به‌عنوان مجرم معرفی می‌کند و حتی حکم تعقیب هم برایش صادر می‌شود، اما در اکثر مواقع باعث نمی‌شود قربانی به حق و حقوقش برسد.

۷ – جدی بگیرید

اما مهمترین اصل برای اینکه کلاه سرتان نرود این است که  در خریدهای آنلاین به افراد اعتماد بی‌جا نکنید. اجناس را حضوری، پس از بازدید و چک کردن بخرید و پولش را ترجیحا نقد بپردازید یا همان لحظه کارت به کارت کنید.

98 نظرات
  1. محمد می‌گوید

    یک مورد را فراموش کردید. عوض کردن جنس مرغوب با معیوب در یک لحظه غفلت فروشنده. سپس پس دادن جنس معیوب و خداحافظ.

    1. ناشناس می‌گوید

      این رو با یه ضرب المثل ذکر کرد عزیز!

      1. رضا می‌گوید

        یه خانمی اومده از همسر من سرویس نقره ۳ ملیونی خریده، کارت ب کارت کرده رسیدشم نشون داد۶ ولی پول نیومد به حساب خانم من. دیگه ام جواب نمیده.

    2. ساده دل❤? می‌گوید

      منم گرفتار یکی از همین شیادان شدم..?
      ۳شنبه گذشته از سایت دیوار یه سرویس کامل مبل رو دیدم و تماس گرفتم ,از اونجایی که خییلی دنبال همچنین مبلی درحدنو گشته بودم و بودجه خرید از فروشگاه رو نداشتم سریع و عجولانه ۳میلیون تومان واریز کردم (بیعانه هم قبول نکرد)چون تهران نبودم,و اون بی همه چیز قرارشد سرویس رو از طریق باربری ارسال کنه..یه جوری صحبت کرد که کاملآ اعتمادم رو جلب کرده بود …خلاصه بعداز دریافت پول گوشی رو خاموش کرد..خدا ازش نگذره ?

      1. آزاده می‌گوید

        پریروز هم دقیقا منم همینجوری سرم کلاه رفت یک دست مبل بود پولو واریز کردم قرارشد بفرسته ازعصرهمون روز خطشو خاموش کرد

      2. زهرا می‌گوید

        سلام دقیقا این اتفاق برای من هم افتاده میشه عوامل سایت دیوار راه ارتباطی بین ما ایجاد کنن تا ببینیم آیا این شخص یک نفر بوده یا نه؟

      3. عظیمه می‌گوید

        سلام به نام احمد موسوی بود طرف ؟ منم سرویس مبل ۳۶۰۰ رو پریشب بهم فروخت کارت بکارتش کردم از دیروز صبح تا حالا گوشیش خاموشه

      4. عظیمه می‌گوید

        شکایت کردی ؟

      5. سجاد می‌گوید

        سلام.همین بلا سر منم اومد و ۳۳۰۰پول منم خورد بنام پروین وفائی انشاالله سرطان بشه بجونش

      6. سجاد می‌گوید

        سلام.لطفا اسم کسیکه کارت ب کارت کردید واسش بنویسید

    3. سجاد می‌گوید

      قضیه مال چند ساله پیشه میخاستم خودرو بخرم ک یک ماشین با قیمت پایینتر از قیمت واقعی نظرمو جلب کرد قرار گذاشتم رفتم به سر یه کوچه یارو چندبار دور زد منو کاملا تنها دید گفت بیا من پلاک فلان جلو درم بعد از رسیدن من دو نفر با فاصله چند دقیقه با ماشین اومدن با مثلا یک کارشناس ک هی بازدید میکردن کارشناسا توضیح میدادن برای به اصطلاح خریدار ک اینجا بی رنگه فلان گفتن ما خریداریم کجا بریم میخاستن منو گیر بندازن ک من اول اومدم باید بمن بفروشی تازه فروشنده ماشین گفت محضر اشنا دارم همون اول قضیه طولانیه ک چجوری من فهمیدم و دعوادبزن بزن شد با اون تیم ۵ نفره خداروشکر ک یکی نجاتمون داد پولم به باد نرفت

      1. جواد سلطانی می‌گوید

        بنده هم یک عدد گوشی از برنامه دیوار خریدم طرف یه پسر ۱۲ساله بود رفتم برا خرید گوشی رو دیدم صحبت مالکیت رو پیش کشیدم گفت خط بنداز داخل گوشیت من مالکیت رو بزنم براتون منم خط رو وارد گوشی کردم از جای که نمیدانستم استعلام چه طور صورت میگیره گفت بریم پول رو واریز کن تا اون لحظه بپیامکش میاد گوشی چینی بود پیر گفت یه سیمکارتش خشابش گم شده از قیمت کم میکنم منم قیمت رو کم کردم پول رو واریز کردم گفتم تا ۲۴ساعت مهلت تست باید بدی گفت باشه قبول گفتم خراب بود یا مشگلی داشت پولمو باید پس بدی گفت باشه من هم چون جای دیگه قرار کاری داشتم مجبور شدم برم دنبال کارم بعد دوساعت کارم تموم شد به منزل برگشتم گوشی خاموش شده بود زدمش شارژ شد روشن کردم سیم کارتم انتن نداد بعد برادرم گوشی رو دید تعریف کرد گفت چند گرفتی گفتم ۷۰۰گفت خیلی ارزون گرفتی گفت این گوشی این قیمت نمیدن این یه مشگلی داره گفت استعلام کردی گفتم استعلام چیه گفت صبر کن برادرم از سامانه همتا سریال گوشی رو استعلام کرد گوشی جعلی ثبت شده بود سیم یک هم جز همراه نبود غیر قانونی تماس با فروشنده گرفتم خاموش بود حالا دنبال شکایت ثبت قضای هستم تا این پسر کلاهبردار رو پلیس دستگیر کنه

  2. صبا امیری می‌گوید

    یک مورد که برای پسرخاله ام پیش آمد.
    برای فروش ماشینشان شخصی از شیراز تلفن کرد و گفت ماشین را اگر سالم است نگه دارید من دارم میام تهران.
    وقتی این شخص مثلا به تهران میرسد با کارشناس قلابی روی ماشین عیب میگذارد و بعد از پسرخاله ام تقاضای هزینه بلیط رفت و برگشت را دارد که من به خاطر اینکه شما کفتید ماشین سالم است به تهران آمدم و متضرر شدم‌.

    که البته پولی هم دریافت نکرد.

  3. رضا می‌گوید

    من پیک موتوری هستم یکبار بسته ای را به آدرس بردم و شخض برای دریافت به درب پاساژ آمد و اظهار کرد برای آوردن پول میرود داخل پاساژ و میاید بعدا من متوجه شدم از درب دیگر پاساژ خارج شده و گریخته است.

    1. میثم می‌گوید

      ای نامرد! از کدامین درب گریخت؟

    2. مصطفی می‌گوید

      فیلم متهم گریخت را از روی ماجرای شما ساختند خخخخخ

    3. احمد می‌گوید

      خدا ازشون نگذره دلم کباب شد خداییش. ایشالله هزار برابر اون پول و بهتون برگردونه پول حلال خوردن نداره اونم شما پیکی ها که به زحمت نون حلال در میارید .خیلی آدم دله دزد و عوضی باید باشه مراقب باشید در پناه خدا

  4. داریوش بابایی می‌گوید

    یک نمونه کلاهبرداری که خیلی رایج است این است که شما قصد خرید کالایی دارید واطراف مرکز فروش آن کالا اقدام به یافتن وانتخاب ان کالا هستید که متوجه می شوید که فردی در مقابل شما دارد همان کالا را با قیمتی خیلی کمتر مقابل شما به شخصی میفروشد وشما را متوجه خودش میکند سپس آن فرد خریدار منصرف می شود و آن گاه شما نا خوداگاه به دنبال آن کالا می روید به علت نیم بها بودن و احساس یک معامله شیرین در شما شکل میگیرد و ان لحظه سر شما کلاه می رود و یک جنس قلابی ویا خراب را به شما می دهند وسرتان کلاه می رود.این افراد در مقابل مراکز فروش به دنبال مشتریان می گردند وشکار میکنند و مقابل شما سیاه بازی انجام میدهند.

    1. امیرغلی می‌گوید

      درسته واسم اتفاق افتاد

      1. عظیمه می‌گوید

        برا منم دقیقا همینطور بود ،مبل و میزنهارخوری ۴۰ میلیونی رو گذاشت ۳،۶۰۰ م خدا ازشون نگذره الهی

    2. ناشناس می‌گوید

      ۸

  5. حامد می‌گوید

    ممنون

  6. مهدی می‌گوید

    یک موردی هم که تازگی ها خیلی زیاد شده . در قسمت کار در منزل که کارفرما از افراد جویای کار میخوان اولش و قبل از هر چیزی مبلغی اندک حتی ۲۰هزار تومان به حسابشان واریز شود تا بعد با گرفتن آدرس از کارجو بتونن باهاش همکاری کنن و تا قبل از واریز که اونم از طریق ارتباط از تلگرام انجام میشه هیچگونه همکاری انجام نمیدن . حالا شما حساب کنید روزی فقط ۱۰ نفر به این بابا اعتماد کنن و ۲۰هزار تومان به حسابش بریزن ماهی میشه ۶میلیون . بی دردسر و بدون شاکی . کی حال داره بخاطر ۲۰هزار تومان خودشو درگیر شکایت و اینا بکنه . این موردی هست که از اسفند ۹۷ به اینور به شدت زیاد شده . اونم مبلغیه که از مشت آدم بدبخت که دنبال کار در منزل هستن گرفته میشه و اکثرشون به امید درآمد اینکارو انجام میدن که شاید اون ۲۰هزار بدرد خیلی از زخمهاشون بخوره

    1. M.b می‌گوید

      لعنت بهشون که *** برای آدمهایی که ناچارن
      خدا ازشون نگذره

  7. امیر می‌گوید

    هرکسی هر بلایی سرش میاد از طمع خودش است هیچ ارزانی بی دلیل نیست

    1. مهدی می‌گوید

      احسنت گل گفتی،همه تو دیوار دنبال چی ارزونن

      1. مهدی می‌گوید

        بله از من هم کلاهبرداری شده
        یه میز ناهار خوری گذاشته بود با قیمت خوب من تماس گرفتم .. گفتم این میز رو میخوام..و بیعانه میدم به کسی ندین..
        گفت باشه ۵۰۰ بریزین.
        شک کردم گفتم ۱۰۰ می ریزم
        گفت ۸.۳۰ شب بیاین ..
        ۸:۳۰ زنگ زدم گفت صبح بیاین..
        صبح زنگ زدم گفت عصر و بعدم خاموش کرد..
        حالا من ۱۰۰ ضرر کردم اما هشیار باشید ..
        مطمئنا این فرد از چندین نفر کلاهبرداری کرده..
        یه عکس موجه هم گذاشته بود رو پروفایلش‌.
        حتی آدرس هم فرستاد اما.. من خودم خواستم..

      2. صادقی می‌گوید

        موقع صحبت با کلاه بردارا یه جوری خودتونو مامور معرفی کنید طرف دمش رو میزاره رو کولش میره.

    2. مریم می‌گوید

      من که دیگه ارزون نخریدم ولی حروم خورها زیاد شدن. من تو روستا هستم و مجبورم بیشتر اجناسمو مخصوصا تو این وضع کرونایی اینترنتی خرید کنم دنبال یه ماشین شارژی بودم عکس خوب گذاشته بود با قیمت ۱۲۰۰ که میشه گفت اگر سالم میبود میارزید برام که اوردن درب داغون بود اصلا قابل استفاده نبود سه ماهه دارم به یارو میکم چکمو پس بده هرجور شده ماشینتو برگردونم قبول نمیکنه نزدیک سررسید چک هم هست موندم چیکار کنم الانم که محدودیته و نمیشه بری شکایت کنی فقط خدا لعنتشون کنه که پول کارگر رو اینجوری میبلعن لعنت

  8. رضا می‌گوید

    واقعاچه ارگانی یاسازمانی باید جلوی این افراد کاهبرداررا بگیرد.ای حرام خورها دست از این کاراتون بردارید.والا لقمه های حرامی که سرسفره میبرید زن وفرزندتان راخراب خواهدکرد

  9. امیرعلی می‌گوید

    واقعا جالب بود خیلی خوشم اومد.
    یه مورد هم واسم پیش اومده. یه ام پی تری پلیر رو با قیمت ۵۰۰۰تومن خریدم .قیمت ارزونیش گولم زد الانم که برگشتم شهرم دیدم باتریش خرابه و باید ۴برابرش هزینه کنم یعنی ۲۰تومن.لطفا در خرید از جاهای ارزون مثه بندر گناوه،جزیره هنگام و… دقت کنید

  10. ناشناس می‌گوید

    منم هروقت از قشم وکیش خرید کردم وسایل برقی ضرر کردم

  11. علی می‌گوید

    سلام یه مورد کلاه برداری جدیدا اتفاق افتاد، کالا به قصد فروش تو دیوار گذاشتم ، طرف به قصد خرید زنگ زد و بعد از مراجعه و چک کردن کالا وجلب اعتماد، موقع واریز وجه از درگاه جعلی بانک جهت پرداخت پول اقدام کرد. و تصویر تاییده پرداخت هم نشون داد و من هم که اعتماد کردم، پیامک واریز پول یا حسابت رو چک نکردم، و فرصت کلاه برداری رو به خریدار دادم. و کلاه بردار هم جنس رو بر داشت و متواری شد. حالا من مال باخته موندم با یک شماره موبایلی که جواب نخواهد داد.

    1. علی می‌گوید

      دقیقا همین روز یکی اومد تلویزیونی که گذاشته بودم تو برنامه دیوار و بخره و خیلی عجله داشت . گفت مبلغ چقدر میشه پرداخت کنم بعد از تلفن خودش بهم نشون داد که تراکنش موفق بوده . از اونجا که پیامک بانکی نیومد من بهش شک کردم و اجازه ندادم ک تلویزیون و ببره. ازم رسید گرفت که وقتی پیامک بانکی اومد تلویزیون و ببره . وقتی رفت رفتم موجودی گرفتم دیدم هیچ پولی نیومده بعد بهش زنگ زدم دیدم کلا تلفنشو خاموش کرده . خیلی مراقب باید بود.مرسی بابت اطلاعات

    2. احمد می‌گوید

      امروز همین اتفاق هم تو یزد برا من افتاد

  12. shahab می‌گوید

    دوستان یکی از شگردهای کلاهبرداران هم اینه(چه در مغازه چه دست فروشها)
    جمله آخریشه واسه همین دارم بهت نصف قیمت میدم یا واسه همین دارم بهت به این قیمت مفت میدم رو باور نکنید
    من چند بار سرم کلاه رفت.
    مثلا یه گلیم خریدم از یه دست فروش فقط ۲ تا دونه داشت گفت صد تومنه ولی چون این دوتا اخریشه بهت ۸۰ میدم با کلی چک و چونه به ۷۰ تومن راضی شد.تازه میگفت ۲ تاشو بردار ۶۰ میدم.من چون نیاز نداشتم همون یکی رو خریدم.و خوشحال از ۳۰ تومن تخفیف جنس رو گرفتم.
    فرداش دیدم دست فروش دیگه ای ده تا از همون گلیمها رو داره به قیمت ۵۰ تومن که راضی بود تا ۴۰ تومن هم بهم بده.با همین ترفند از مغازه دار هم رکب خوردم.
    هیچ وقت ضرر زیاد نکردم ولی تو این اقتصاد خراب ۵۰ تومن هم ۵۰ تومنه و نباید به کلاهبردار داد.
    هرگز گول جمله آخریشه واسه همین مفت میدم رو نخورید.هیچ کس جنسشو از تو جوب پیدا نکرده یا عاشق جمال شما نیست که یهو قیمتشو نصف کنه و با ضرر به شما بده.مطمین باشید تو همون قیمت نصف هم کلی سود داره ازتون میگیره.

  13. ناشناس می‌گوید

    عالی بود.

  14. mobin می‌گوید

    verygood

    1. مجتبی می‌گوید

      در معامله فقط پول نقد ویا موقع کارت به کارت هم مطمئن باشید که پول به حسابتون امده باشه، به کسی اعتماد نکنید، گول ظاهر و زبان بازی این افراد را نخورید، چون وقتی طرف رفت دیگه نه شماره تلفن به دردتون میخوره، نه پلاک خودرو، من به سرم امده که میگم….

  15. مینا می‌گوید

    شوهرم یه بار ازش کلا برداری شد رفته بود عابر بانک پول بگیره یه نفر باخال گرفته اونجا وایساده بود به شوهرم میگه بگم مریضه اولین در مانگاه بغلی هزینه ش دویستوچهل تومنه دستگاه پزشون خراب دویست تومن الان از عابر بانک گرفتم ۴۰ تومن هم شما بگیر الان بهم بده من هم همین الان پولو کارت به کارت می‌کنم شوهرم دلش سوخت پول را بهش داد یارو هم پول را کارت به کارت می‌کرد به شوهرم میگه اسمت ……است اومد شوهرم میگه درسته ‌مشغول گذاشتن کارت تو کیفش میشه یارو دکمه خیر رو میزنه وکلی از شوهرم تشکر میکنه ومیره ولی هیچ پولی به حسابش نمیاد چند روز بعد دوباره شوهرم میبینتش که یه نفر دیگه رو خفتش کرده تا میره جلو سوار موتور میشه در میره واون خانم که داشته پول براش میگرفته گفته بود طفلی بچش مریض بود نمیدونم کجا رفت!!!!!

    1. کسرا می‌گوید

      یکجورگدایی شده.باز لااقل اینااینطورگدایی میکنن وشرافتشون رانمفروشن

    2. حسن می‌گوید

      دوستان یک مورد رو بگم که این کلاه برداری خیلی ،زیاده،مثلا شما با خودرو یکجا واسه کاری توقف کردی یا در حال حرکتی ،شخص کلاه بردار یا با خودرو هستش یا با موتور به شما میگه لباس یا شلوار جنس خوب دارام و وقتی ما از همه جا بیخبر به بسته بندی و برچسب برند که همچین ماهرانه پلمپ کرده نگاه میکنی اولش فکر میکنی نو هستش وپیش خودت ذوق میکنی که از اقبال خوب بوده که همچین جنس برند خوب با قیمت بسیار مناسب به پستم خورده و«توجه و مهم نکته:!وقتی که شما میخوایید بسته رو باز کنی راه بردار میگه چسبش رو باز نکن ؟!!و شما میگی بزار بینم اصلا این لباس یا شلوار یا… به تن ام میخوره یا نه،کلاه بردار در جواب میگه :ول کن با با تو خریدار نیستی مگه اینجاست خیابون بین این همه آدم اتاق پلوور که می خوابی تست کنی این سه بسته رو به قیمت یکیش دارام بهت میدام صد درصد یکیش بهت میخوره و دوتاش برات مفت تموم شده میتونی هدیه بدی یا بفروشیش،باز شما اسرار میکنی که تست کنی که میگه:مثل تخم مرغ شانسی یا لپ لپه،اینها بهم مفت رسیده فقط چون پولش رو نیاز دارم میفروشم اگه لباس زیاد نداشتم عمرا به این قیمتها نمیدادام یا این جنسها آخریش بوده ببر بعدا پشیمون میشی،بعدش میگه آه آه ه ه ه اصلا پشیمون شدام بسکه با تو فک زدام،«این کلاه بردار هی تند تند به اطرافش نگاه میکنه ام انگار استرس وعجله داره وبا اینکار میخواد شما رو زیاد به فکر تأمل و شک به این معامله نندازه،بالاخره با ترفندهایی شمارو راضی میکنه که بدون باز کردن بسته جنس رو بهت بفروشه و وقتی شما که مبلغ رو دادی وخوشحال هستی درست وقتی که می خوابی بلا فاصله بازش کنی اینجاست که می فهمی جنس پاره دست دو بهت انداخته و بی انصاف همچین ماهرانه وتمیز بسته بندی کرده که اصلا در نگاه کردن متوجه نمیشه،این کلاه بردارها اغلب طعمه هاشنرو از رانندگان یا افرادی انتخاب میکنند که به خاطر بیخوابی یا خستگی هوشیاری کامل نداراند،اجناسی اغلب لباس،انگشتر،لوازم یدکی خودرو،ابزار آلات آچار…،و..برای فروش نداراند و گاهی اوقات با جسارت میگن جنس دزدی یا جا مانده از بار،یا به جایی دستمزد کارام،هدیه،خیلی مفت گیرام اومده،و اغلب افرادی گول این افراد رو میخواند که طمع میکنند،توصیه بنده اینکه هر وقت چنین افرادی به پست تون خورد بگید الان به ۱۱۰زنگ میزن ام،ببین چطور فرار میکنه،همه این قماش ۱۰۰درصد کاه بردار وکاشت وبی وجدان اند،در پناه حق،

  16. مهدی می‌گوید

    سلام خدمت دوستان ممنون از اتفاقاتی که افتاده برای دوستان میگین تا همه بدونن
    یک مورد هم برای بنده پیش اومده دوتا زن که سمت پل سید خندان بودم اومدن سمتم و گفتن میخوان برن کرج پول ندارن من دلم سوخت متاسفانه و ۲۰تومن دادم و بعد رفتم چون مسیرم باز اون سمت بود حدودا یک هفته بعد دیدم همون خانوم ها حدودا همون سمت و داشتن از یه زن دیکه با همین ترفند پول میگرفتن و جالبه اون بنده خدا هم داد. لطفا مراقب افراد این چنینی هم باشین و داخل خانوادتونم مطرح کنین تا اگاه باشن

    1. محمد می‌گوید

      سلام .لعنت ب هر چی حرو خوره.چنان کلاهی سرم رفت تو دیوار .اونم بخدا از سادگی نبود از اعتمادی ک داشتم.چرا مردم ایران از دین و ایمان رو برگردوندن

  17. ناشناس می‌گوید

    دوستان برای اعطلاع همه دوستان باید بگم جدید ترین کلاهبرداری رو که یقیینا هیچ کدومتون ندید ین رو میگم که دیشب سر بنده اومد من ارگ یاماها رو تو دیوار برای فروش گزاشتم شخصی تماس گرفت وبا التماس گفت من دستگاه رو میخوام فقط من نمیتونم بیام به پیک بدبن بیاره من یا کارت به کارت میکنم یا به پیک میپردازم مبلغ ارگ یک ملیونو هشتصد هزار بود من هم با پیک فرستادم و به پیک گفتم تا پول نگیره تحویل نده اون شخص بعد صحبت با من ارگ بنده رو به یه کسی تودیوار میفروشه وادرسی رو که به من میده ادرس کسی که بهش فروخته بود پیک من که میرسه ارگ رو میده جلوی خودش تست میکنه و پول رو به شماره حساب همون کلاهبردار میریزه پیک من باهام تماس گرفت گفت ریخت گفتم پس چرا پول نیومد و رفتم دیدم ارگ رو پانصد هزار به کسی فروخته وحالا ارگ من رو این خریدار تحویل نمیده ومیگه من پول دادم . خدایش اینجوریشو دیده بودین به خدا پست تر از این ادمها وجود نداره دوستان حتما این مدل کلاهبرداری رو به همه بگین تا بنده های خدا مثل من نشن….

    1. علی می‌گوید

      خدا لعنتش کنه چه روشی بوده بیشرف عوضی
      خب شکایت میکردی بالاخره اون ۵۰۰به کارتش ریخته شده رد همونو میگرفتی

    2. نادر می‌گوید

      این تجربه پاتون یک ملیون و پانصد آب خورد،متاسفم

    3. عظیمه می‌گوید

      سلام عزیزم ما با گفتن جزییاتی که کلاه بسرمون گذاشتن داریم به بعضی افراد آموزش کلاهبرداری رو میدیم ،پس بهتراینه که تعریف نشه تا بیشترآموزش نبینن بعضی از سو استفاده کن ها

    4. سلیمانی می‌گوید

      از منم کلاهبرداری کردن با این روش که یه آگهی تو دیوار ثبت کردم بلافاصله یه پیامک اومد که حق اشتراک سالانه دیوار و پرداخت کنید به مبلغ ۲هزار تومن و بعدش راهنمایی شدم به یک درگاه اینترنتی.شماره کارتو که زدم و البته رمز پویا رو هم زدم ۱۱۰ هزار تومن از حسابم برداشت شد!دوستان مواظب باشید .

  18. مرتضی می‌گوید

    برا منم اتفاق افتاده یه کلاهبردار سیریش هی زنگ میزد یبار گفت اسنپ میفرستم بزا توش بیاد تست کنم نصفه پولم میدم یه بار دیگشم زنگ زد با یه خط دیگه گفت من مشهدم پست کن وقتی پست کردی و دست از همه جا کوتاه شدو برگه ارسالو بمن نشون بده تا پولو بریزم اولش گفتم اوکی شک کرد از ترسش گفت باشه تماس میگیرم خخخخ?

  19. فرهاد می‌گوید

    بنده یه دستگاه تلفن بی سیم پاناسونیک به ارزش سه میلیون و سیصد هزار تومن رو در سایت دیوار آگهی کردم که یه خریدار بامن قرار ملاقات گذاشت و اومد و پس از بررسی تلفن بیسیم و موقع پرداخت وجه مبلغ پنجاه هزار تومن تخفیف گرفت ازم و دویست و پنجاه هزار تومن نقدی بهم پرداخت کرد و گفت سه میلیونم الان کارت به کارت میکنم و تصویر تاییده پرداخت رو بهم نشون داد و از اونجایی که من هم اعتماد بیجا بهش کرده بودم تلفن رو برداشت و متواری شد و پس از رفتنش و چک کردن حسابم متوجه شدم پولی به حسابم واریز نکرده، حالا من موندم حسرت اعتماد بی جا، خدا لعنت کنه این حروم خورهای خدانشناس رو.

  20. سعيد می‌گوید

    بله

  21. امیر می‌گوید

    سلام. دوستان. بنظر من اصلا مساله اعتماد و این چیزا نیست. که راه را برا کلاهبرداری باز میکنه،این مربوط به نظم و انظباط و فرهنگ فکری مناسبه، که در شخص نهادینه نشده، لذا اگر برا هر کاری قواعد مربوط رعایت بشه در کمال احترام و صحیح کار پیش میرود. اصلا به مساله اعتماد و… نباید فکر کرد لذا فقط به چارچوب اصولی انجام کار باید فکر و عمل کرد. اینجوری کار صددرصد مطلوب انجام میشه و بیدلیل نسبت به ادم های کاردرست هم شک و شبهه صورت نمیگیرد.

  22. رضا امیدی نژاد می‌گوید

    من راننده وانت هستم
    یک شب ساعت ۱۱ شب شخصی به نام آقای *** به من زنگ زد و گفت برو بیمارستان امام رضا شهر آمل و ۳ کارتن تحویل بگیر از آقای *** و بیار ساری بیمارستان شفا – من گفتم کرایه وانت ۱۵۰ هزار تومان میشه – گفت شماره کارتت رو بده تا پول رو بگم حسابداری بیمارستان شفا برات واریز کنه بعد حرکت کن برو آمل ۳ کارتن رو بگیر بیار – من هم شماره کارتم رو براش S کردم و بعد از ۱۵ دقیقه بهم دوباره زنگ زد گفت ۱۵۰ به کارتت واریز شد… من بهش گفتم برای من پیامک واریزی بانک نیومد؟
    گفت : چون حسابداری بیمارستان واریز کرد برو پیش عابر بانک سپه برو تو منوی واریزی شرکتها و ……..
    من هم چون خودم خیلی خیلی حرفه ایی هستم بهش گفتم خر خودتی اولاً حسابداری بیمارستان ساعت ۱۱ شب تعطیل است و دوماً بیمارستان شفا ساری هیچ قراردادی با بانک سپه ندارد و بعد بهش گفتم : من الان میام بیمارستان شفا آقای *** چون خونمون ۲ تا کوچه پایین تر از بیمارستان شفا ساری است و قطع کردم ….. 🙂 بعد از ۳۰ ثانیه دیگه بهش زنگ زدم دیدم گوشیش رو خاموش کرده…
    کلی بهش خندیدم
    خلاصه بدبخت بیچاره

  23. امیر می‌گوید

    لطفاً راهنمایی کنید که قضیه این پرداخت و رسید هایی که هیچ پولی به حساب شخص واریز نمیشه چیه؟

    طرف از آپ ۴۲۰۰ منتقل کرد، هرچی گفتم نمیشه گفت چرا میشه،و آخرش ، رسید رو نشون داد، ولی من اعتماد نکردم، حسابم‌رو چک کردم، دیدم واریز نشده،هرچی گفت قبول نکردم، رفت که عابر گردش حساب بگیره که طبیعتا دیگه بر نگشت!!! البته همون لحظه متوجه شدم که کلاه برداری هست اما قضیه این رسید آپ و حتی پیامک کسر از حسابش رو نفهمیدم

  24. NIma می‌گوید

    دوستان سعی کنید هرچی میفروشید با طرف برید به سمت دستگاه عابر و وقتی انتقال داد تا موجودی نگرفتید و پیامک نیومد چیزی تحویل ندید. پیک و این چرت و پرت رو هم بریزید دور. طرف میخواد چند میلیون پول بده نیم ساعت وقت بذاره خودش بیاد پس بفهمید جعلیه.
    این اپلیکیشن جعلی هم یه اپ اندروید بود که تو بازار بود و حذف شد ولی تو اینترنت پیدا میشه فایل نصبش برای اندروید هم بود.
    هر چقدر بخواید میتونید فاکتور رسید جعلی بسازید.

    یک نمونه دیگه کلاهبرداری سر من و مادرم اومد طرف با ماشین هایما اس ۷ اومد نگه داشت کلی التماس که من از دبی میام و با لهجه جنوبی این وسایل برای فلانی هست و نبودش منم نمیتونم اینجا بمونم. نصف قیمت برای شما. همه وسیله ها هم تو نگاه اول فکر میکنید اصل هست. مثل جارو برقی و توستر و سرویس غذا پزی. روشن هم کردیم کار میکرد.
    به هرحال ۳ تومن دادیم ولی به زور ارزشش به ۲ تومن هم نرسید. اومدیم خونه چک کردم دیدم همه فیک چینی.
    من پلاکش رو دارم و راه قانونی بدردم نمیخوره چون الافی داره. گذاشتم یه موقع بگذره و بتونم ادرس رو درارم. بابت این کارش از خودرویی که داشت تشکر کنم. حتی اگر اون خودرو قرضی بوده باشه.

  25. آزاده می‌گوید

    باسلام دوستان تقریبا یکی ازموردهایی که میتونید تشخیص بدید طرف کلاهبرداره اینه که تو واتس اپ نگاه کنید واتسشو کی راه اندازی کرده اصولاً اینا باخطای جدید هربار کلاهبرداری میکنن مجبورم برنامه نصب کنم که مثلا عکسهای بیشتری ازجنسشون برای خریدار ارسال کنند

  26. مهران می‌گوید

    یک کلاهبرداری ضمانتی برای دوستان ساده کشورم
    یکی از رفقا تعریف می کرد برای میلیون وام رفتم ضمانت بانک
    نوبتمان نشد دوستم گفت پس تو مدارکت رو بده و یک چک سفید امضا من خودم فردا میام و بعد بهت زنگ میزنم
    فرد زنگ زدم گفت مسئول وام رفقیم بوده لازم نبود شما بیای و یک امضا توی برگه زادم تومن که وامی نیست که شما علاف بشی رفیق

    ۵ ماه گذشت
    ۶ ماه گذشت
    چشم شیطون کر ،فکر میکردم ثواب کردم و…
    از بانک صادرات زنگ زدن شما ضامن خانمی شدین و چکتان دارد برگشت میخورد
    با تعجب رفتم بانک
    و بعد به آن خانم مراجعه کردم
    گفت من وام را به آقای جلالی فروختم و فهمیدم چک و مدارک من را برای مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰۰ میلیون بصورت جعلی در اختبیار بانک و این خانم قرار داده و وام را خریده
    سال ۹۰ بود
    بخاطر این وام
    ماشینم را فروختم
    رهن خانه ام را بر داشتم
    همسر مهربانم ۱۰میلیون طلایش را فروخت
    تا از زندان بیرون آمدم
    و آن نارفیق گرگ صفت آب شد و رفت توی زمین و پیداش نشد.

    هنوز هم حسرت آن اعتماد بی جا را میخورم
    ولی به قول داییم می گوید باید سرت می آمد تا رفیق بازی را کنار بذاری
    دوستان بالا توی دیوار و… کلا ۵۰تومن تا ۳ میلیون کلاهشان برداشته شده ولی توی رفاقت تمام زندگیتو می دی

    با تشکر
    مهران از مشهد

  27. سید می‌گوید

    سلام دوستام جدیدا من هم درگیر همین روشهای نامردی کلاه برداری شدم ، و حسابم رو مسدود کردند
    رفتم پیش رییس بانک که دوستم هستش برای گرفتن راهنمایی
    یک جمله گفت ،قانع شدم و جملش رو تا پایان زندگیم آویزه گوشم میکنم
    .
    فرمودند:یک ضرب المثل چینی میگه:
    دروغگو ،طمع کار را گول میزند.
    موفق و سربلند باشید.

  28. نجف می‌گوید

    سلام باتشکر دیشب تودیوار فردی خودش به عنوان واردکننده برنج هندی معرفی کرد و قیمت نصف به من گفت و گفت من ۲۵۰ کیسه برات ارسال میکنم و شما فقط از کل مبلغ فقط ۳ میلیون بریزید من گفتم من این مبلغ ندارم گفت و بهش گفتم من چند روزی وقت میخام و حدود ۴۰دقیقه حرف زدیم واز خود خونواده ش تعریف کرد که من بلوچم وشهر بابک کرمان ساکنم ۴ مغازه دارم… منم با خانومم پدر خانومم صحبت کردم و بعد دوباره دو دفعه تماس گرفت دیگه جواب ندادم صبح هم دوباره زنگ زد جوابش ندادم منم چون سیستم ۱۱۸ شهربابک خودم راه اندازی کرده بودم بامخابرات انجا تماس گرفتم و مشخصات طرف دادم ولی کسی بااین مشخصات با چارتا مغازه بزرگ درشهر بابک کسی نمیشناخت حالا مواظب باشید

  29. منادي می‌گوید

    این هم اضافه کنید که مسیجی از طرف شما برا کسی نمیاد دیشب پس از آگهی برای همسرم پیغام اومده که برای ثبت آگهی مبلغ هزارتومان واریز و پس از دریافت رمز پویا سه میلیون تومان از حساب همسرم کسر شده
    این پول خوردن نداره خدا ازتون نگذره اگر اون دزدی که این پیام رو میخونه آفرین به هوشت اما پاشو میخوری

  30. Mehdi می‌گوید

    منم تا الان ده بار برام پول واریز کردن و منم هر ده بار عین جنس رو فرستادم،خودمم تعجب میکنم چطوری اعتماد میکنن از این ده نفر هشتاشون تهرانی بودن

  31. اميد می‌گوید

    انشاءالله به حق فاطمه زهرا (س) اون کسى که دیشب پس از ثبت آگهى من تو سایت دیوار بلافاصله مسیج داد به منظور حذف نشدن آگهى مبلغ ١٠٠٠ تومان از طریق لینکى که فرستاده بود واریز کنید و من این کار رو از سر گمراهى کردم و ١ میلیون از حسابم برداشت، نگذره واگذارش کردم به دستاى بریده حضرت ابوالفضل این پیام اینجا ثبت میشه مطمئنم یه روزى میخونى و اون روز حال و روزت مثل الان نیست

    1. Ami می‌گوید

      وااااای امشب همینجوری ۲ میلیون از حساب منم برداشت شده.الهی خرج دوا درمون بدی پست فطرتای کثیف????

    2. سلیمانی می‌گوید

      از منم به همین شیوه کلاهبرداری شد.البته ۱۰۰ هزار تومن چون بیشتر پول تو حسابم نبود.الهی تیکه تیکه بشه.

    3. کسرا می‌گوید

      دوست گرامی ببینیدشمابهتره یک حساب بانکی بامبلغ ناچیزداشته باشید مثلا۲۰هزارتمن توحسابت جدیدتون پول باشه که اینجورمواقع بخان کلاهبرداری کنن اقلا مبلغ زیادی نتونن کلاهبرداری کنند.و۲۰هزارتمن کلاهبرداری کجا یک تمن کجا.اینطوراقلامغبون نمیشیدیا اصلابنظرم رمزدومتون رابلدنباشیدتاوسوسه نشیدبه هردرگاه جعلی پول واریزکنید

  32. فاطمه می‌گوید

    برای من یه اتفاق افتاده
    من یه اکانت میخواستم بفروشم
    من به اون شماره کارت دادم
    اون برام عکس فوتوشاپ فرستاد که انگاری برات ریختم?

  33. Reza می‌گوید

    لطفا بخونید حتماا حتما یه چی بگم به شما اقایون و خانم های زرنگ که رو حساب زرنگی با چاشنی طمع زیاد سرتون کلاه میره، مقصر اول اخر بر باد ددادن پولتون خودتونین. قبول کنین زندگیتوون راحتر میشه. طرف کلاهبردار یه دامی میندازهه، هزار نفر رد میشن ۱۰نفر که خیلی فکر میکنن زرنگن میوفتن تو دام. رو حساب بز خری، گنجشکم گیرشون نمیاد. خودتون خودتون خودتون با دست خودتون خودتون خودتون پولتون لا دادین.همتونم که سرتون کلاه رفته فکر میکردین خیلی ۷خطین و زرنگین، ولی کلاهبردار از شما زرنگتره. ۶۰%پرونده های کلاهبرداری به نتیجه نمیرسه. فقط ۴نفر ناشی رو که میگیرن میگیرن میکنن تو بوق که ما گرفتیم که نگن بیکار نیستیم. (به قول یاکوزاها وقتی با گرگ ها میشینی نباید ترس از دریده شدن داشته باشی) مخاطب زرنگ. وگرنه نه مقصر دیواره نه کسی. مقصر خودتی

  34. محمد می‌گوید

    من همین امشب دچار یه جریان کلاه برداری شدم،تو دیوار زده بودم خریدار ps4 هستم
    یکی زنگ زد گفت ۲ تا کنسول دارم
    برای بچمه
    میخام بفروشم
    منم قیمت گفتم ۵
    گفت ادرس بده میدم اسنپ بیاره
    یه پسره با کنسول اومد،منم تست کردم،تموم شد،گفتم شماره کارت طرف رو‌بده ،زنگ زد گرفت ،منم ۵ زدم به کارت طرف
    بعد یارو گوشیشو خاموش کرد
    یهو اسنپیه گفت کنسول منو بده برم این یازو دزد بود کلاه بردار بود این چیزا
    نگو این بنده خدا صاحب کنسول بوده
    یکی بهش زنگ‌میزنه میگه کنسولو ببر پیش دوستم اون پول میزنه به من منم میدم به شما
    خلاصه من ۲/۵ هم دادم صاحب کنسول
    که احتمال میدم با اون یارو ۵ میلیون گرفته همدست باشه،رضایت کتبی هم گرفتم ازش با کارت ملی،
    فردا هم میرم شکایت میکنم میگم ۵ میلیون بیعانه دادم پولمو خوردن،اگر همدست اون نبود و‌من به ۵ میلیون رسیدم حق اون بنده خدا صاحب کنسول رو‌میدم
    ولی احمق وایساد کلا پولو بزنم بد بگه کنسول منه
    اولش گفت من اسنپم
    به احتمال زیاد هم دستشون بود
    ولی من کنسولو حتی ۷/۵ به قیمت خریدم
    ۵ میخریدم حالش بیشتر بود فقط

    1. Omid می‌گوید

      اره
      سر منم اومده.مواطب باشید

  35. Abbas می‌گوید

    من یک وسیله خریدم به مبلغ یک تومن اعتماد کردم و براش واریز کردم اونم گفت برات ارسالش مبکنم یه جعبه خالی برام ارسال کرد که حتی نتونم شکایت کنم خدا ازش نگذره به حق علی انشالله همشو بده دوا درمون

  36. حسن می‌گوید

    در مورخ ۹۸/۴/۳ ساعت یازده صبح دوبال دوچرخه ۲۶ باقیمت منتاسب بودم که آگهی توجه مراجلب کرد شوع به تماس گرفتن شدم تلفن مشغول بود انگاری که متقاضی زیادی داشت ویا شگرد تازه گلاه برداری بود .که تلفن را در همان ساعات اولیه مشغول نگهدارد که متقاضیان طمع بیشتری جهت خرید پیدا کنند .خلاصه موفق به تماس شدم در رابطه با اگهیر صحبت کردم که در همان مرحله اول فروشنده گفت الا نیک زنگزده ومیخواهد به شماره کارتم پول بریزد ولی گفته مبلغ بیانع می دهم تا بیایم ببرم ام من گفتم پول لازم اگر میخواهی پول کاملش که ۸۰۰۰۰۰تومان بود بریزد .من هم اول پیشنهاد بیانعدادم وقبول نگرد وچون داخل آگهی کالا بدونع نقص وسالم بود این شدکه موافقت کردم وشماره کارتی داد وگفت که تما م پولرا واریز کنید تا من دیگ جواب تقاضای دیگران راندهم.من پولرا به حساب واریز کردم وزنگ زدم گفتم رسید گفت بلع رسید را هم به واتساپ ارسال کنید تا آدرس دقیق را برای من ارسال کن بد دیگر نتوانست تماس بگیرم چون تلفن مشغول بود پیامی برایش واتساپ کرد م که آدرس چهشد گفت به محض رسیدن منزل آدرس را می فرستم ودیگر تلفنش را خاموش کرد تا به حال هم خاموش است و پول هم ازما کسر شد.به سایت مراجع کردم دیگر خبری از آگهی نبود که بتوان که کمتر از ۳ساعت شکایتم را سبت کنم در قسمت پایین آگهی دیم که آگهی کلا پاک شده وخبری ازآن نیست .مگر نباید که آگهی حداقل باید۲۴ ساعت درسایت باش چرا آنقدر سریع ثبت وسریع خارج کردن .کی جواب می دهد .امنیت را کی تامین می کن

  37. SOHEIL می‌گوید

    من حدودا دو ماه پیش خواستم اکانت کلش بفروشم یارو اعتمادمو جلب کرد رمزو جیمیلو دادم بعد گفتم تا پول نریزی نمیزارم رمزشو عوض کنی بعد یارو گوشیمو هک کرد تمام اطلاعاتم پاک شد

    1. آرش می‌گوید

      شما وقتی جیمیل و رمز رو به کسی میدید مثل اینه که گوشیتون رو دادید به یه نفر دیگه بعد بهش میگی نمیزارم رمز عوض کنی؟!!! این رو برای بقیه مینویسم که بدونن اون ایمیلی که روی گوشیتون هست برای اینه که اگر گوشیتون نابود شد با وارد کردنش توی یک گوشی دیگه بتونید اطلاعات خودتون رو برگردونید در اصل یه بکاپ روی اینترنت دارید و توی تنظیمات گوشی میتونید هر چیزی که نیاز دارید رو اونجا بکاپ بگیرید اما نکته دیگش اینه که اون ایمیل و رمز رو به هیچکس نباید بدید چون ممکنه مثل اتفاقی که برای آقا سهیل افتاده گوشیتون هک بشه و تمام اطلاعات شما بیافته دست افراد کلاه بردار که این اطلاعات از فیلم و ها و عکس هاتون شامل میشه تا رمزهای حسابهای بانکی و هر چیزی که توی گوشیتون دارید. موفق و پیروز باشید.

  38. Ami می‌گوید

    وااااای امشب همینجوری ۲ میلیون از حساب منم برداشت شده.الهی خرج دوا درمون بدی پست فطرتای کثیف????

    1. کریم زادت می‌گوید

      سلام،من امروز قیمت کل رو ریختم،بدون تخفیف خریدار قیمت رو برد بالا،با هم دعوامون افتاد ،پول من موند دستش

  39. آراد می‌گوید

    سلام.
    واقعا برام خیلی دردناکه هموطنای من بجای کمک کردن به هم دیگه فقط بفکر دزدی از همدیگه هستن.
    و خیلی برام جالبه تو کشور ما بحدی روش دزدی وجود داره ،اگه بخوایی روشها رو بنویسی باید دایرتالمعارف بیست جلدی قطور براش در نظر بگیری.ما ایرانی ها تو این زمینه صاحب سبکیم.
    شرکتهای نرم افزاری میان دو ماه زمان صرف طراحی یه نرم افزار میکنن بعد شش ماه زمان صرف، طراحی قفل روی نرم افزار میکنن.اونوقت هموطنای من میان توی نیم ساعت قفل روی نرم افزار رو باز میکنن و یه سی دی یک میلیونی رو رایت میکنن پنج هزارتومن.خو بابا تو که این قدر مغزت کشش داره که زحمت شش ماهه یه بنده خدا رو تو نیم ساعت از بین میبری حتما میتونی توی یک ساعت بهترین نرم افزار رو طراحی کنی.چراااااا فکر ما فقط به دزدیه .

  40. وحید می‌گوید

    سلام.طرف کنار خودرو ایی ایستاده بود که زن و بچه اش هم داخل خودرو بودند و وقتی بهش گفتم چه کمکی می خواهی او با یه چهار لیتری که دستش بود گفت بنزین می خوام و وانمود کرد که اهل یکی از شهرستانهای استان مجاوره و می خواهد خانمش که یه بیماری بدی داره برسونه بیمارستان و من هم بهش گفتم پمپ بنزین نزدیکه بیا سوار ماشینه من شو تا ببرمت پمپ بنزین و با یه دختر خانمی که گفت دخترمه سوار ماشین من شد و توی راه به من گفت حقیقتش من وضع مالی خوبی ندارم و الان برای رسوندن خانم به بیمارستان پول کمی همراه دارم و تقاضای پول کرد که من هم ۱۰۰ تومن بهش دادم و او هم یه شماره همراه به من داد و بعد ام رسوندمش کنار ماشینش و رفتم فرداهای اون روز هر چی با شماره ای که به من داد تماس گرفتم جواب نداد و من هم ….

  41. سینا می‌گوید

    سلام
    من رفتم یه ضبط ماشین و فلش خریدم حضوری ولی بعد اومدم خونه امتحان کردم سالم نبود . بنظر شما میشه پیگیری کرد ؟؟ شمارش هم خاموشه خونش هم نمیدونم کجا هست

  42. کسرا می‌گوید

    سلام باورکنیدمن کم مانده بوداین بلاسرم بیاد تااگهی زدم پیامک امدمبلغ هزارواریزکنم وگرن اگهیم حذف میشه اماچون رمزدومم رابلدنبودم نریختم بعدهامتوجه شدم ازاین طریق اقدام به کلاهبرداری میکنن همین الانم برام دوبارازخط ایرانسل پیامک امدتااگهی زدم اماچنتافحش بارش کردم وتماس گرفتم خطش دایورت بود

  43. شایراد می‌گوید

    سلام من دیشب جنسی رو در سایت دیوار گذاشتم یه اقا زنگ زد گفت من میخوام ساعت ده شب اومدن زنگ خونه هم نزدن با گوشی تماس گرفتن که پشت در هستم من هم باز کردم….و گفت من حساب شبا دارم گفتم مشکلی نیست جنس ک بهشون دادم شماره پیگیری و اینا ازش خواستم واتس اپ کنه همه چی درست بود گفت چهل دقیقه طول میکشه با حساب شبا به کارتتون واریز بشه …جنس رو ک مبلغ دوملیون تومن بود بهشون دادم حتی از اسانسور هم نرفتن تو کوچه ک نگاه کردم دیدم از کنار دیوار به سرعت متواری شد ..از اونجا متوجه شدم ک مرتیکه دزد و کلاهبردار بود اما خوشبختانه دوربین صورت مردک رو گرفته و فردا واسه پلیس فتا اقدام میکنم .

  44. الهی می‌گوید

    یه دست مبل شش هفت میلیونی رو گذاشته بودند یک و دویست و پنجاه، با ارسال رایگان. زنگ زدم اشغال بود، بعد از کلی تماس ، جواب داد، گفت مشتری داره، اگر نخرید به شما زنگ می زنم، ولی زنگ نزد دوباره تماس گرفتم گفت ببخشید دستم بند بود، گفت فروش نرفته پول رو واریز کن برات می فرستم.(گفت تهرانم و برای شهرستان هم آگهی دادم)
    من هم گفتم آخه همینجوری که نمیشه، با یه حالت ناراحتی گفت خانم مگه من یه تومن رو بر میدارم می رم،
    منم خجالت کشیدم، گفتم خوب نصف می‌ریزم، گفت پس بذار با همسرم حرف بزنم، بعد که زنگ زدم گفت همسرم میگه با ضمانت خودت بگو ۷۰۰ بریزه.
    منم گفتم خوب هک سر منم گفته با ضمانت خودت نصف بریز.
    دویست داشتم یه تومن هم قرض گرفتم و براش هفتصد فرستادم تا بعد از تحویل پانصد و پنجاه هم واریز کنم، ولی …

  45. ستاره می‌گوید

    امروز یکی میگفت جنس بگذاریم پشت وانت اش
    بعد ما با ماشین خودمون بریم پشت سرش تا دم عابر بانک

    واقعا فکر کرده زرنگه ….!!!!

    بعد گفت با ماشین شما بریم تا دم عابر ساعت ده شب
    بعد میایم جنس میبریم
    خب اگه تو راه ماشین میگرفت چی؟

    1. Mohammad.yazdi می‌گوید

      سلام دوستان خواستم اول تشکر کنم از کسانی که تجربیات شون رو به اشتراک گذاشتن تا مردم حداقل یخورده آگاه بشن و روش های جدید رو یاد بگیرن
      بنده هم به همین دلیل چنتا از تجربیات م در مورد خرید و فروش در سایت دیوار رو قرار میدم اما چه فایده که تا. کسی ازش کلاهبرداری نشه به سراغ این مطالب و روش ها نمیاد
      روش اول:حدود ۵سال پیش ۳ عدد کپسول گاز بوتان رو گذاشتم تو سایت دیوار با قیمت ۲۰۰هزار یک نفر با من تماس گرفت و گفت من خریدارم حتی حاضرم بیشتر از مبلغ اصلی پرداخت کنم چون پولم نقد نیست و دسته چک دارم ۲۵۰هزار تومن میدم و منم خوشحال از اینکه قیمتش عالی بوده قبول کردم و بعد باید ماشین شاسی بلند اومد کپسول ها رو برد و یک چک یک‌ماهه داد بعد از یک ماه رفتم بانک که چک رو نقد کنم گفتن ایشون تا الان ۴تا چک برگشتی داشته و حسابشون خالیه
      و من همچنان چک رو نگه داشتم??
      روش دوم:این روش رو چند نفر از دوستان اشاره کردن که طرف به عنوان کار در منزل از شما در خواست مبلغ ناچیز (از من ۳۵تومن) به صورت کارت به کارت می‌کنه و بعد از واریز خبری از کار و اینجور چیزا نیست که در روز ۴تا واریزی هم داشته باشه ماهش میشه ۴۲۰۰ خدا بده برکت کسی هم پیگیر این مبلغ نمیشه استرسش هم کمتره??
      روش سوم: تو این روش شما بعد از ثبت آگهی توی دیوار پیامی واستون میاد که آگهی شما نیاز به پرداخت مبلغ ۱۰۰۰یا۲۰۰۰ تومان داره که اگه پرداخت نکنید حساب کاربری شما مسدود میشه و یا آگهی تون حذف میشه
      البته خدارو شکر گول این روش رو نخوردم و سریع به پلیس فتا گزارش دادم چون میدونستم سرشماره پیامک دیوار چنده و پرداخت هاش از سایت کافه بازار انجام میشه??
      و اما روش آخر :تو این روش طرف از یک شهر دیگه به شما پیام میده که ارسال دارید؟ وفقط کافیه شما بگید بله
      حدود ۲ماه پیش گوشی خانومم رو گذاشتم برای فروش یک نفر به من پیام داد که من تبریز هستم میتونید برام ارسال کنید منم گفتم مشکل نداره ( اما چون قبلاً کپسول ها رو به فنا داده بودم گفتم من تجربه دارم حواسم هست) خلاصه بنده خدا کد پستی یک خونه و مشخصات کارت ملی یک بیچاره ای که معلوم نبود دزدی یا پیدا کرده رو به من داد و گفت فردا بعد از ارسال کد پیگیری پست مبلغ رو واستون واریز میکنم واینکه شما خاطر جمع باش اگه من واریز نکردم تا ۲۴ساعت میتونی کنسلش کنی( منم قضیه رو به کارمند اداره پست گفتم و گفت ن بابا همچین چیزی نیست من گوشی رو دستم نگه میدارم تا اوکی بدی) بعدش از من در خواست انتقال مالکیت کرد منم گفتم حداقل ۱۰۰تومن بیانه بزن که انتقال بزنم و رفت یک رسید جعلی ساخت (حتی حاضر نشد ۱۰۰تومن بده?)
      اونجا بود فهمیدم کلاهبرداره و روز بعد رفتم گوشی رو از کارمند اداره پست گرفتم و ازش کلی تشکر کردم
      بعد که بهش گفتم رسیدت جعلیه گفت نه من از دوستم پول میخواستم اون زد به کارتت البته حتی حاضر نشد عکس از خودش بده یا حتی تماس صوتی بگیره همش با چت تو تلگرام بود که بعدش سریع ایدیش رو پاک کرد و گوشیش هم خاموش کرد
      خلاصه حواستون باشه میگن ضرر جون نباشه ولی بنظر من ضرر تلخه چه جونی چه پولی ??
      البته اون دوستان کلاهبردار هم بفکر پول حلال باشن نه پول یک عده کارگر که برای هر ۱۰ هزار تومن پولشون کلی چاله چوله دارن☹️
      ممنون از مطالعه تون یا حق

  46. Shobair می‌گوید

    یه روش کلاهبرداری هم جدید تو دیوار مشاهده شده در قسمت خرید و فروش ارگ و کیبورد و پیانو . مثلا یک فرد یک عدد ارگ به ارزش ۵۰ میلیون تومن میذاره برای فروش و آدرس تهران رو میده بعد در توضیحاتش مینویسه این ساز در شهرستان است . تحت هیچ شرایط از این افراد خرید نکنید چون اینا کلاهبردار هستن . برای خرید حتما حضورا مراجعه کنید .حتما بعد از یا فروش یک کالا از موجودی حساب خودتون مطمئن بشید. روش های زیادی مثال جعل اس ام اس وجود داره که با یه سامانه پیامک به شماره شخص فروشنده ارسال میشه و متن اس ام اس همون متن کپی شده بانک است اما با کمی تغییرات خود فرد کلاهبردار . امیدوارم این توضیحات لازم برای شما عزیزان مفید باشه. سپاس

  47. سید محمد موسوی می‌گوید

    از من هم اینجوری کلاهبرداری کردند طرف یه سیستم صوتی خانگی به مبلغ ۲/۵ میلیون تومان گذاشته بود تو دیوار من بهش زنگ زدم گفتم من اون سیستم رو می خوام گفت من امروز تو شهرستان هستم شب تا ساعت ۹ حتما می یام به تبریز و گفت مشتری زیادی داره ۵۰۰ تومان بیانه بزنید من اینو نگه دارم براتون.
    بعد از چند دقیقه به من یه شماره کارت فرستاد منم ۵۰۰ تومان رو زدم بهش بعد تماس گرفتم باهاش گفت بله پول واریز شد مبارک تون باشه و گفت شب ساعت ۹ به من زنگ بزنید من راس ساعت ۹ بهش زنگ زدم گوشی رو خاموش کرده بود آلان ۲ روزه که گوشی اش خاموشه.!!!!!!
    به نظرتون من برم پلیس فتا بهش شکایت کنم؟؟
    در ضمن شماره کارت و شماره موبایل و اسم طرف رو هم دارم.
    می تونم به پول ام برسم؟؟

  48. میم می‌گوید

    سلام
    در سایت دیوار یک دستگاه پژو پارس تصادفی زیر قیمت گذاشته بودند که بنده با فروشنده تماس گرفتم آقایی بود گفت ماشین مال خانمم است نیاز به پول دارم و برای همین ماشین رو زیر قیمت گذاشتم
    ایشون تصاویری رنگی از سند خودرو و کارت خودرو از طریق واتساپ برای بنده فرستاد که شماره حساب و مدارک پلاک هرسه یک نفر بودند ( خانم لیلا خزایی که بعدا متوجه شدم مستمری بگیر کمیته امداد بود) و بنده هم بیعانه زدم که فردا برم به آدرسی که داده بود برای معامله
    ولی ایشون خط رو خاموش کرد بعد از استعلامات مشخص شد کارت ملی و کارت خودرو جعلی هست .صاحب کارت مستمری بگیر کمیته امداد است.

  49. دانیال می‌گوید

    من سه سال پیش یه دستگاه پلی استیشن آگهی کردم مبلغ ۲۳۰۰ یکی زنگ زد من اینو میخوام پولشو برات میزنم بعد با پیک برام بفرست منم صبر کردم پولو که واریز کرد با پیک فرستادم پولو تو دوتا واریزی ریخت یکی ۷۰۰ تومن یکی ۱۶۰۰ یک هفته بعد یه خانمی به من زنگ زد گفت من ۷۰۰ تومن پول برای شما واریز کردم بیای برای من شوفاژ نصب کنی نیومدیو اینا میرم ازت شکایت میکنم منم از همه جا بی خبر هاجو واج موندم گفتم اشتباه میکنید کار من اصلا این نیست گفت نه من برای شما ۷۰۰ ریختم میرم شکایت میکنم نگو این آقا که وسیله رو از من خریده شماره کارت منو داده به اون خانم و ۷۰۰ هزارتومن از پول دستگاه رو از اون خانم به من پرداخت کرده حالا اینم خانم از من شکایت کرده یعنی هم من باید علاف شم برم دادسرا هم اون خانم پولشو از دست داده

  50. سميرا می‌گوید

    یکی از کلاه برداریهای جدید پلوپز قدیمی میزارن مثلا ناسیونال یا نیکی ناسیونال قدیمی و مینویسن که ارسال هم دارن کارتن الکیه خود جنس الکیه همه پلوپزا الکیه همشونم جزو یه دسته هستن

  51. Nari می‌گوید

    من چند تا کتاب میخام پست کنم برا یکی،چکار کنم ک سرم کلاه نره?؟
    اول پرداخت کنه بعد من ارسال کنم؟

  52. Kasra می‌گوید

    داشتم نظرات و میخوندم به این نتیجه رسیدم همه مال باخته ها تو یه چیز با هم مشترک هستن!! اینکه دنبال جنس زیر قیمت هست و ازشون سو استفاده میشه!!متاسفانه جو دیوار جوریه که تا یه جنسی یخوده زیر قیمت اگهی میشه همیشه چند نفر فرصت طلب هستن که سریعا میخا جنس و بخرن که اکثرشونم کاسب هستن!! این وسط وقتی طرف دنبال یه جنس خاصه بعد چند بار اینجوری میبینه اون کالا یا مشابه اون اگهی میشه و زود تا میاد بخره فروش میره !!این باعث حریص شدن میشه واسه همین به محض اینکه یه جنس دیگه اگهی بشه طرف ریسکش قبول میکنه و خودش پیشنهاد بیانه یا اصلا کل مبلغ و میده حالا اگه طرف اگهی دهنده کلاهبردار باشه دیگه پول رفته!! معمولا اینطوری میشه یعنی کلاهبردار از ضعف طرف استفاده میکنه! پس ۱ دنبال جنس زیر قیمت نباشید چون یا کلاهبرداریه یا مشکل داره !! هیچ کس جنسش و مفت نمیده !! حق نگهدار

  53. سلینا می‌گوید

    سلام .منم بگم از کلاهبرداری .من یک نیم ست تو برنامه ی دیوار گذاشتم برای فروش بعد دو تا خانم زنگ زدن ونیم ست رو خواست وپول رو برام تو کارت همسرم ریختن .وبعد از یک ساعت یک اقا که پدرشون بود امد وطلا رو گرفت بعد از دو روز یک اقا به گوشی همسرم زنگ میزنه که با کارت شما کلاهبرداری شده ومن قرار بوده مبل بگیرم واون خانم ها کارت شما رو به من دادن .اینکه این اقا شماره همسرمو از کجا اورده خدا داند .خیلی از اینا با هم همدست هستن وگروه کلاهبر داری هستن واز مردم ساده اخاذی می کنن .جالبه که می گفت پولمو بده من شکایت نمی کنم ما هم سریع اقدام به شکایت از این اقا واون خانم ها کردیم .ونکته مهم اینکه اون اقای که پولو میریزه همیشه از یک شهرستان دور افتاده این کار رو می کنه وشروع به تهدید وشکایت می کنه ووقتی نتونی بری شهرستانشون میشی مجرم .خدا ازشون نگذره که زندگی ما رو جهنم کردن .الهی بحق این روزهای عزیز تک تکشون آتیش بیفته تو زندگیشون

  54. غنی می‌گوید

    برای کسایی که نقره خرید و فروش میکنن میگم، منم دیروز نزدیک بود دو میلیون نقره هام از دست بره، طرف زنگ زد به نام رضایی گفت همه نقره هاتونو میخوام و چون سرکارم نمی تونم بیام ببرم بدین اسنپ بیاره، وقتی اسنپ براش برده بود یه فیشجعلی تو گوشیش نشون داده بود و گفته بود واریز کردم من از جایی که اسمم کامل رو فیش ننوشته بود و پسوند فامیلی نداشت و پیامک واریز برام نیومد به اسنپ گفتم سریعا برگرده و ۱۰۰هزار تومان خسارت اسنپ دادم اما شانس اوردم نقره ها از دست نرفت

  55. غنی می‌گوید

    لطفا به هیچ عنوان نه بیعانه بدین نه بیعانه بگیرید، خریدتون فقط و فقط حضوری باشه و با دریافت پول نقد یا واریزی که پیامکش روی گوشی خودتون اومده باشه، و دوم اینکه وقتی شماره کارت میدین اسمتونو کامل و درست نگید چون این فیش های جعلی بر اساس نامی که میگید تو‌ گوشی طرف مقابل درست میشه،من فقط ۱۰۰تومان ضرر کردم اما مطمئنم این فرد شیاد که آهنگ پیشوازش یااباعبدالله بود سر خیلیای دیگه رو کلاه گذاشته

  56. MR.NOBODY می‌گوید

    یک کلام ختم کلام تو ارتش به ما یاد دادن حتی به چشمات هم اعتماد نکن…
    مهمتر از اون اینه که هر چقدر پول بدی آش میخوری چرا اینترنتی میخوای بفروشی برو بیرون به مغازه بفروش که اونم یه نفعی ببره میخوای بخری برو بیرون از مغازه دار بخر که باز اونم نفع ببره این طمع آدمه که نمیزاره این کارو بکنی فکر میکنید توی دیوار و شیپور گرونتر میتونید بفروشید پس تقصیر خودتونم هست که این انگلا به وجود میان

  57. وکیل می‌گوید

    در هنگام اجاره و خرید منزل هیچگاه قیمت رو از بنگاهی و همسایه هایی که خودشون مالکن نپرسین چون قیمت رو بالا میگن مالک ها فک میکنن بعدا خاستن ملکشونو بفروشن به همون قیمت کاذب بالا فروش بره خیارات رو ضمن عقد اسقاط نکنین

  58. مسعود می‌گوید

    منم یک‌سکه پارسیان یک‌گرمی از طریق دیوار فروختم و فردی که خریدار بود گفت سر کار هستم پول رو پرداخت میکنم همسرم میاد تحویل میگیره . بعد از واریز آدرس دادم اومد خانمش سکه را گرفت و رفت. بعد از یک‌ماه همون خریدار تماس گرفت که کلاهبرداری کردی یا پولم رو بده یا ازت شکایت میکنم. حالا من مشهد اون‌ ایلام. خداشاهده یکسال در گیره دادگاه و وکیل هستم آخر سر محکوم شدم.یعنی هم سکه طلام رفت هم پول وکیل دادم هم اینکه پول باید پس بدم. خیلی مراقب این نامردای بی وجدان باشید

  59. مهدی می‌گوید

    سلام من امروز قرار بود یه طوطی بخرم یه ۲۰۰ تومن بیعانه زدم گفت الان میدم اسنپ برات می‌فرسته ده دقیقه بعد گوشی رو خاموش کرد البته عکس کارت رو برام فرستاده ۲۰۰ تومن هم ارزش ندارد اما اگه میشد پلیس شناسایی کنه این افراد کلاهبردار رو خیلی خوب میشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.