تاثیر گزارش کاربران بر امن‌تر شدن فضای دیوار

گزارش نظارت 9 ماه ابتدایی سال 1400 حاکی از رشد کنش‌های نظارتی دیوار دارد.

0

دیوار در نُه ماهه اول امسال، هفتصدهزار گزارش کاربر برای انسداد دریافت کرد که این عدد، بیش از سه برابر به نسبت نه‌ماه‌ی اول سال گذشته افزایش داشته است؛

  • در همین حال حساب کاربری ۱۹۷ هزار کاربر هم در ۹ ماه اول امسال مسدود شد که ۵ برابر بیش از مدت زمان مشابه در سال گذشته است.
  • دیوار همچنین بیش از سه‌میلیون آگهی را بنا به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، نهادهای نظارتی، قوانین کشور و همچنین دغدغه‌های محیط‌زیستی حذف کرده است؛
آگهی‌هایی که ممکن بود به محیط‌زیست‌مان یا به سلامت عمومی‌مان آسیب وارد کنند یا در بازارهای مختلف اختلال ایجاد کنند. این تعداد، ۵۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بود.
  • ۲۷۵ هزار آگهی نیز در سال گذشته به دلیل نقض حقوق مختلف افراد از دیوار حذف شده است؛ مانند آگهی‌هایی که حقوق مولف را زیرپا گذاشته، آگهی‌هایی که محتوای انسان‌دوستانه نداشتند یا حتی آگهی‌هایی که به دلیل درخواست پیش پرداخت، شائبه کلاهبرداری داشتند. 

حذف این آگهی‌ها و مسدودکردن کاربرهای متخلف، کمک می‌کند تا دیوار، محیط امن‌تری برای معامله باشد. دیوار، با ابزارهای نظارتی‌ خود سعی می‌کند کاربرهای متخلف رو شناسایی کند اما در این مسیر، به همراهی شما برای گزارش آگهی‌های مشکوک هم احتیاج دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.