گزارشی از عملکرد «دیوار» در بررسی آگهی‌های مخرب

سرنوشت آگهی‌های مساله‌دار در پلتفرم‌های انتشار آگهی چیست؟

0

افراد سودجو همه‌جا هستند. افرادی که سعی می‌کنند با غبارآلودکردن فضا در کسب‌وکارها و خصوصا کسب‌وکارهای تعاملی مانند «دیوار»، از دیگران سوءاستفاده کنند و در این بین به نفعی دست پیدا کنند. سایت‌های خریدوفروش آنلاین به واسطه مجازی بودن و شاید ناشناخته بودن راه را برای این افراد باز کرده است.

در این سال‌ها خبرهای زیادی در این باره خوانده‌ایم، اما واقعیت این است که پلتفرم‌ها همواره سعی می‌کنند تا جلوی راه‌های دزدی و کلاهبرداری را بگیرند. اما برای اینکه جلوی هرگونه سوء‌استفاده احتمالی گرفته شود شما، البته اگر کاربر دیوار هستید، به عنوان کاربر این پلتفرم و برای جلوگیری از مورد سوءاستفاده‌قرارگرفتن، باید چند نکته مهم در مورد آگهی‌های مخرب را بدانید.

دیوار به عنوان یکی از پلتفرم‌های فعال در امر خریدوفروش، با کاربران چندده‌میلیونی سعی کرده تا به مخاطبان در مورد آگهی‌های مختلف اطلاع‌رسانی کند. آگهی‌های مختلف یا مسئله‌دار همان‌هایی هستند که دیوار با آن‌ها برخورد می‌کند. سه گروه از این آگهی‌ها شامل «آگهی‌های ناموجود»، «فیک» و «تکراری» می‌شود که دیوار از کاربرانش خواسته تا بلافاصله آن‌ها را گزارش کند.

وجود هر کدام از این آگهی‌ها باعث می‌شود تا فرایند خریدوفروش علاوه بر اینکه کُند باشد در مواقعی منجر به کلاهبرداری شود. دیوار برای حفظ حقوق کاربرانش، چه در زمان مراجعه به دیوار برای رفع نیاز از طریق این پلتفرم و چه برای جلوگیری از کلاهبرداری از کاربران خود، با آگهی‌های مخرب با قاطعیت برخورد می‌کند.

دیوار با آگهی‌های مخرب چه می‌کند؟

  • دیوار بعد از انتشار هر گزارشی از سمت کاربرانش سریع آن را بررسی می‌کند. در واقع تمامی آگهی‌ها در مدت زمان کم مورد بررسی قرار می‌گیرد و اقدامات لازم روی هر گزارش انجام می‌شود. د
  • یوار همواره برای حفظ کیفیت پلتفرم خود به این گزارش‌ها و مشارکت کاربرانش نیاز داشته و حالا با اطلاع‌رسانی این کار را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.
    بررسی گزارش آگهی‌ها در دیوار با کمک هوش مصنوعی و البته نیروی انسانی انجام می‌شود.
  • با تمام این‌ تدابیر، بررسی هر سامانه نظارتی که شامل بررسی ربات‌ها و نیروهای عملیاتی است قطعا بدون خطا نخواهد بود. در این مواقع اگر هر آگهی به دلیل اشتباهی رد شده باشد، با تماس پشتیبانی مساله حل خواهد شد.
در نهایت نباید فراموش کرد که رد آگهی‌های تکراری، ناموجود و غیرواقعی، تجربه بهتری را برای همه در خرید و فروش، معامله، استخدام و سفارش خدمات، خلق خواهد کرد.

لینک ثبت تخلف را فراموش نکنید

در دیوار همه گزارش‌های دریافتی بررسی می‌شوند و طی فرآیندی، معتبر یا نامعتبر شناخته می‌شوند. در دیوار اگر ادعای گزارش‌کننده تایید نشود، اتفاقی برای آگهی گزارش‌شده نمی‌افتد و این یعنی حقوق کاربران نیز حتما حفظ خواهد شد. دیوار روی این مسئله تمرکز زیادی داشته است. در راستای کاهش این رفتارهای مخرب اقداماتی محصولی- فنی در دیوار در حال انجام است.

همانطور که گفتیم یکی از راه‌هایی که می‌تواند به دیوار در کاهش این رفتارهای مخرب کمک کند گزارش کردن آگهی‌ها توسط کاربرهاست. به این‌صورت که اگر کاربر با هر کدام از آگهی‌های مخرب برخورد کرد،

از طریق لینک «ثبت تخلف و مشکل آگهی» که در صفحه آگهی قرار دارد می‌تواند مشکل را به دیوار گزارش کند.

برای مثال در صورت دیدن آگهی تکراری می‌توان از طریق لینک روی گزینه «محتوای آگهی تکراری است» کلیک کرده و آگهی مورد نظر را به دیوار گزارش کنید. این فرایند کمک می‌کند تا تمام افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کند با خیالی راحت‌تر خرید و فروش امن و آسان خود را انجام دهند.

در پایان…

در دیوار، روزانه ده‌ها میلیون آگهی منتشر می‌شود. دیوار با استفاده از همه ظرفیت‌های فنی و انسانی، می‌کوشد کیفیت آگهی‌های منتشرشده در این پلتفرم با کیفیت مناسبی باشد و از تضییع زمان کاربران خود جلوگیری کند. به‌جز ربات هوشمند و عامل انسانی برای بررسی آگهی‌ها، افزایش کیفیت آگهی‌ها نیازمند گزارش از سمت کاربران هم هست. گزارش بر روی آگهی‌های مخرب، که می‌تواند در نهایت برای تمام کاربران دیوار مفید باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.