مقایسه بسترن B30 با ام‌جی ۳۶۰ و جک J4

رقابت نفس‌گیر چینی‌ها

4

زمان ورود بسترن B30 در ایران با زمان حضور خودروهای هم‌وطنش در گروه‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوت یکی شد. درواقع، پس از سال‌ها تکرار و دوری از خلاقیت در بازار خودروهای داخلی، گروه‌های واردکننده یا مونتاژی‌ها بر آن شدند تا جای خالی خلاقیت و نوآوری در بازار خودروی داخلی را با محصولات موفق چینی پر کنند. بسترن B30، ام‌جی ۳۶۰، جک J4 و برلیانس H330 در این گروه قرار می‌گرفتند که رقابتی سنگین و نفس‌گیر هم در بازار خودروی کشور راه انداخته بودند.

در این بخش از بلاگ دیوار قصد داریم به مقایسه بسترن B30 با ام‌جی ۳۶۰ و جک J4 بپردازیم و به هر آنچه که در این خصوص برایتان سوال شده پاسخ دهیم.

مقایسه بسترن B30 با ام‌جی ۳۶۰ اتوماتیک

ام‌جی ۳۶۰ ارزان‌ترین تولید موریس گاراژ چینی با عقبه انگلیسی است که توسط پارس‌ موتورز تبریز وارد ایران شد. این خودرو که در تبریز مونتاژ می‌شود، سدان کوچکی است که جایگزین MG 360 نه‌چندان موفق شده است.

در بخش ظاهری باید گفت ام‌جی ۳۶۰چهره‌ای سراسر عاریه‌ای دارد و در هر قسمتش از یک برند تقلید کرده که همین موضوع، باعث عدم هویت یکپارچه در خودرو شده است. سپر برآمده و گل‌گیرهای بادکرده در کنار جلوپنجرۀ نامتناسب هم‌خوانی لازم را ندارند و در عقب نیز ارتفاع خودرو گویی بالاتر از باقی قسمت‌هاست. در این قسمت باید گفت طراحی منطقی و معقول بسترن B30 که نمایی لوکس و مدرن به آن بخشیده، برنده رقابت خواهد بود.

با مقایسه بسترن B30 با ام‌جی ۳۶۰ باید گفت که وضعیت داخل کابین دو خودرو برابر پیش می‌رود. هر دو دارای امکانات و تجهیزات کافی هستند و ارگونومی در هر دو به‌خوبی رعایت شده است. کیفیت مونتاژ و متریال نیز قابل‌قبول است، اما قاب‌بندی کرومی در بسترن B30 کمی فضا را جذاب‌تر کرده است. هرچند نوع طراحی داخلی این خودرو باعث شده که قسمت عقب آن کوچک باشد و فضای کافی برای پای سرنشینان عقبی وجود نداشته باشد. همچنین، سر افراد قدبلند با سقف تماس دارد.

در بسترن B30 قابلیت تا شدن کامل صندلی‌های عقب فضای بزرگ صندوق‌بار را بزرگ‌تر هم می‌کند و این امکان در MG 360 دیده نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت در این بخش انتخاب خودروی برتر به خریدار و نیازها و سلیقه‌اش واگذار می‌شود.

با مقایسه در قسمت مشخصات فنی و مقایسه موتور دو خودرو باید گفت هرچند حجم موتور ام‌جی ۳۶۰ کم‌تر از بسترن B30 است، اما قدرت خروجی دو خودرو یکی است که نشان از مصرف کم‌تر ام‌جی ۳۶۰ دارد. با این حال، جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک بسترن B30 نقطه قوتش به‌شمار می‌رود، چراکه نتیجه آن نرمی بسیار در رانندگی است.

هماهنگی موتور و جعبه‌دنده تجربه لذت‌بخشی را نصیب راننده می‌کند که به‌نسبت قیمت خودرو رضایت‌بخش است. درحالی‌که جعبه‌دنده ۴ سرعته ام‌جی ۳۶۰ از نسلی رو به انقراض است و عدم هماهنگی آن با موتور خودرو آزاردهنده به‌نظر می‌رسد.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه ام جی ۳۶۰ با خودروهای هم‌رده را مطالعه کنید.

مقایسه بسترن بی ۳۰ با جک J4  

نوبتی هم باشد نوبت مقایسه بسترن B30 با جک J4 است. هرچند ما پیشتر مفصلاً به مقایسه جک J4 با خودروهای هم‌رده پرداخته‌ایم. اما باید گفت که این مطلب درباره جک جی ۴ نیست!

جک J4 که حاصل همکاری کرمان‌ موتور و کمپانی موفق چینی جک است، چند سالی است به‌عنوان نمونه یک سدان اقتصادی در ایران عرضه می‌شود. این خودرو که مونتاژ کرمان‌ موتور موفق و خوش‌نام است، از بازار خوبی برخوردار بوده است و تقریباً اصلی‌ترین رقیب بسترن B30 محسوب می‌شود.

با مقایسه بسترن B30 با جک J4 در قسمت طراحی ظاهری باید گفت در بیش‌تر نقدها و بررسی نظرات کارشناسی بسترن B30 دارای چهره‌ای هماهنگ‌تر در عقب و جلو است و تناسب بهتری در آن دیده می‌شود. درون کابین بسترن B30 نیز کیفیت مونتاژ و متریال بهتر به‌نظر می‌رسد.

در مورد مشخصات فنی دو خودرو نیز باید اذعان کرد که جک J4 با موتور ۱۵۰۰ سی‌سی و جعبه‌دنده CVT توان تولید ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت را دارد و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور. مصرف این موتور ضعیف‌تر نیز کم‌تر از موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بسترن B30 است و اختلاف مصرف سوخت ترکیبی ۱ لیتری آن‌ها مورد مهمی برای یک خودروی اقتصادی محسوب می‌شود.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از بسترن B30 در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش بسترن B30 مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام خودرو از نظر شما ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

4 نظرات
  1. دانیال می‌گوید

    بسترن B30 یک سر و گردن بالاتر از جک j4 و mj360 است.‌
    در مقایسه با دنا پلاس توربو اتومات نیز برتری با بسترن است .
    موتور فولوکس واگن با گیربکس ۶ سرعته آیسین ژاپن ، استفاده از زنجیر تایم ، سیستم TCS (که حتی سراتو ندارد ) و مونتاژ عالی از بهمن خودرو ، بسترن را از رقیبان پیش انداخته است.
    بسترن B30 ارزشمندترین خودرو نسبت به قیمتش است و بمغنای دیگر برای خرید بسیار ارزنده است و خریدار پشیمان نمیشود.

  2. هادي جعفري راد می‌گوید

    بسترن بسیار ماشین خوبیه من ۲سال دارم خیلی از خریدم راضی هستم قبلش چند ماهی اریزو داشتم ولی بسترن بهتر هم از نظر اتاق و هم شتاب

  3. عباس می‌گوید

    سلام من بسترن B30مدل ۹۷دارم خیلی ماشین خوب ونرم وبی سرصدا میباشد تاالآن خداراشکر هیچ خرجی نداشته فقط کارکر۳۰۰۰۰ شمع تعویض کردم خیلی راضی هستم رانندگی راحتی دارد

  4. رامین می‌گوید

    با سلام خدمت بسترن سواران عزیز
    من مدل ۹۷ رو خریدم و خدارو شکر الحمدالله ازش راضیم. بی شک هر عزیزی بسترن داره میدونه که تو خودروهای چینی یکی از بهترینه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.