خودرو در بازار ۱۰ درصد ارزان‌تر شد

0

بازار خودرو چند روزی است تحت تاثیر کاهش نرخ ارز، دچار نوسان شدید شده و با وجود روند نزولی قیمت‌ها، میزان خرید و فروش به کمترین میزان خود رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از ریزش ۱۰ درصد دیگر قیمت خودروها در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، به‌ تبع آن کالاهای سرمایه‌ای همچون خودرو و سکه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

اسد کرمی در تشریح وضعیت بازار خودرو طی روزهای اخیر و پس از بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های فروش، اظهار کرد: «به یاد داریم که از آبان ماه سال جاری تاکنون روند قیمتی بازار خودرو کاهشی پیش رفته و حدودا ۳۲ درصد کاهش قیمت داشت؛ پس از آن نیز روند بازار دارای ثباتی نسبی با نوسان‌های محدود کاهشی بوده است؛ اما طی یک هفته اخیر، در پی کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار ۱۰ درصد دیگر ریزش پیدا کرد».

بیشتر بخوانید: آیا تا پایان سال ۹۹ خودرو گران خواهد شد؟

خودرو در بازار ۱۰ درصد ارزان‌تر شد

رکود بازار خودرو که از دو ماه قبل آغاز شده، در روزهای اخیر به اوج رسیده و سبب شده میزان فروشندگان به طرز چشمگیری از خریداران پیشی بگیرد و با وجود عرضه فراوان خودرو به بازار، مشتریان همچنان سکوت صبر پیشه کرده و دست به معامله نمی‌زنند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادمه داد: «این روزها نرخ ارز کاهش یافته و قیمت خودرو نیز به دنبال آن کاهش یافت. این در حالی است که میزان تقاضا در بازار به شدت پایین است و آنقدر که فروشنده در بازار وجود دارد، خریدار نیست».

در ماه‌های گذشته عرضه خوبی از سوی دو خودروساز بزرگ کشور شاهد بوده و هستیم و در صورت تداوم این روند، همچنین کاهشی شدن بیشتر نرخ ارز، قیمت‌ها باز هم ریزش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:قیمت کارخانه برخی از خودروهای داخل از قیمت جهانی نیز بیشتر شد

وی در رابطه با تاثیر بازگشت دوباره قیمت‌ خودرو به سایت‌های خرید و فروش اینترنتی از حدودا ۱۰ روز گذشته، گفت: «زمانی که بازار روند نزولی دارد، درج قیمت‌ها در سایت‌ها نیز مشکلی نخواهد داشت؛ بنابراین باتوجه به اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو در چند ماه گذشته شوک قیمتی نداشته و کاهشی پیش رفته است، مجوز دوباره درج قیمت‌ها در سایت‌ها داده شده است. این در حالی است که با بازگشت مجدد قیمت‌ها به سایت‌ها، باز هم ریزش در قیمت‌ها دیده شد و تاثیر بیشتر بر شرایط فعلی (کاهش نرخ ارز) داشت».

افرادی که به قصد سرمایه‌گذاری در این بازار ورود می‌کردند، دیگر خودرو را جای امنی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانند و به این نتیجه رسیده‌اند که نگه داشتن خودرو چیزی جز ضرر نیست.

***

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه قیمت روز خودرو، از آخرین قیمت روز خودروها در بازار مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.