بهترین ماشین‌های چینی در ایران کدام گزینه‌ها هستند؟

ماشین چینی چی بخریم؟

60

بهترین خودروهای چینی در ایران کدام مدل‌ها هستند؟ این سوالی است که بسیاری از خریداران خودرو امروز به دنبال پاسخی برای آن هستند. با افزایش قیمت خودرو در سال جاری، متاسفانه انتخاب در خرید خودرو برای بسیاری از مردم محدود شده و درصد بالایی از مردم خرید خودروهای خارجی را به دفتر خاطرات‌شان سپرده‌اند و چاره‌ای جز انتخاب بین خرید خودرو چینی و داخلی ندارند.

چین بعد از قبضه کردن بازار دنیا در همه زمینه‌ها، چند سالی است که به سراغ بازار خودرو آمده است. تولیدات اولیه کمپانی‌های چینی، خیلی امیدوارکننده نبود اما شرکت‌های چینی به طرز عجیبی، روند صعودی پیشرفت را در کوتاهترین زمان ممکن طی کرده و حالا، بعد از گذشت کمتر از ۲۰ سال، چین تبدیل به یکی از بزرگان خودروسازی در دنیا بدل شده است.

در کشور ما چند سالی است که تب خرید خودرو چینی داغ شده. اما از همان ابتدا زمزمه‌هایی در مورد کیفیت پایین این خودروها و ضعف بازار خرید و فروش دست دوم آن‌ها در بازار خودرو و در میان مردم پیچید. همین باعث شد که بسیاری از مردم برای خرید این خودروها تردید داشته باشند. به تدریج و با بالا رفتن کیفیت ساخت این خودروها، حالا مردم راحت‌تر به چینی‌ها اعتماد می‌کنند و تقریبا بیشتر خریداران از خودروهای خود رضایت دارند.

چرا خرید خودرو چینی باید در میان گزینه‌های ما باشد؟

نکته جذاب در میان خودروهای چینی، فول‌آپشن بودن آن‌هاست که برای خریداران هیجان خاصی دارد. در حقیقت با پرداخت مبلغی بسیار کمتر نسبت به برندهای مطرح دنیا، می‌توان لذت رانندگی با یک خودروی فول‌آپشن و جذاب را تجربه کرد. هر چند در این میان باید توجه داشت که تمام خودروهای چینی ارزش خرید ندارند و مدل‌های قدیمی آن‌ها با ایرادات و اشکالات فراوانی را به همراه دارند.

علاوه بر این، تا چند سال قبل خودروهای چینی نسبت به دیگر خودروهای آسیایی و اروپایی قیمت بسیار کمتری داشتند، اما با افزایش قیمت ارز، حالا قیمت این خودروها بسیار بالا رفته و دیگر خودروهایی اقتصادی و ارزان نیستند.

در ادامه این مطلب به بررسی تعدادی از با کیفیت ترین خودروهای چینی که ارزش خرید دارند می‌پردازیم. با راهنمای خرید خودرو چینی در بلاگ دیوار همراه باشید.

بورگوارد bx7 - راهنمای خرید خودرو چینی

۱. بورگوارد BX7؛ بهترین اما کم‌آوازه

اولین گزینه از بهترین خودروهای چینی در ایران بورگوارد بی‌ایکس ۷ است. بورگوارد در میان ماشین‌های چینی موجود در بازار ایران، خودرویی کم آوازه است و خریداران بسیاری هستند که حتی اسم این خودرو به گوش‌شان نخورده؛ بنابراین تصمیمی هم به خرید آن ندارند.

با این حال، شاید بتوان گفت که بهترین خودرو چینی در ایران کراس‌اوور میان سایز بورگوارد BX7 است. این خودروی یک دورگه چینی-آلمانی است که اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.

بورگوارد در حقیقت یک برند قدیمی آلمانی است که سال‌ها از خاطر همگان رفته بود و تولید خاصی نداشت. بعد از شراکت این خودروساز با چین، حالا این خودرو توانسته در میان خودروهای چینی خودی نشان دهد. 

طراحی ظاهری بورگوارد یک سروگردن بالاتر از تمام خودروهای چینی است و هیچ ردی از کپی کاری‌های معمول چینی‌ها در این خودرو دیده نمی‌شود. این زیبایی طراحی با ورود به داخل کابین دوچندان می‌شود و حس رضایت خریدار را به همراه دارد.

در ساخت بورگوارد از متریال مرغوبی استفاده شده و با وجود آپشن‌های رفاهی نسبتاً کامل، با کراس‌اووری مطلوب و خوب روبه‌رو هستیم. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ای دو لیتری است که توان تولید ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد.

عموماً خودروهای چینی از نظر ایمنی خیلی موفق عمل نکرده‌اند، اما بورگوارد به لطف سابقه آلمانی خود، یکی از ایمن‌ترین خودروهای چینی محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین معایب بورگوارد BX7 باید به واردات محدود این خودرو اشاره کرد. همین موضوع باعث شده که خدمات پس از فروش این خودرو چندان رضایت‌بخش نباشد که همین موضوع هزینه نگه‌داری خودرو را دو چندان کرده و در نهایت به داغ نبودن بازار خرید و فروشش منجر می‌شود.

با این حال، اگر تعاریف بالا برایتان لذت‌بخش بوده و می‌خواهید بهترین خودرو چینی موجود در بازار را سوار شوید، حتما خرید بورگوارد BX7 را در صدر فهرست‌تان قرار دهید.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت یک دستگاه بورگوارد BX7 صفر کیلومتر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، حدود ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان  است.

آگهی‌های خرید و فروش بورگوارد bx7

ام جی RX5 - راهنمای خرید خودرو چینی

۲. ام‌جی RX5؛ یک انگلیسی در چین

ام‌جی یکی دیگر از دورگه‌های موفق چینی است که در سال‌های اخیر نمونه‌های موفقی را به بازار خودرو ارائه کرده است. در واقع، ام‌جی یک خودروی انگلیسی-چینی است.

شرکت ام‌جی با روبه‌رو شدن با مشکلات عدیده، با شریک چینی خود قرارداد بست و بعد از آن خودروهای ام‌جی بیشتر به عنوان یک خودروی چینی به بازارهای جهانی معرفی شدند. اما تفاوت ام‌جی با بسیاری از خودروهای چینی، اصالتی است که هم در طراحی این خودرو نمایان است و هم در کیفیت ساخت آن. همین موضوع باعث می‌شود که ام‌جی RX یک انتخاب خوب برای خرید خودرو چینی باشد و یکی از بهترین ماشین‌های چینی محسوب می‌شود.

ام‌جی RX5 یک کراس‌اوور کامپکت خوش چهره است که زبان طراحی خاص و دلنشینی دارد. طراحی زیبای ظاهری و کابین این خودرو در کنار کیفیت بالای متریال استفاده شده در آن، ام‌جی RX5 را بسیار بالاتر از دیگر رقبای چینی‌اش قرار داده است.

ام‌جی هم مانند دیگر خودروهای لوکس چینی از تمامی آپشن‌های مدرن دنیای خودرو بهره‌مند است. سانروف پانوراما، کروز کنترل، گرمکن صندلی، دوربین دید عقب و ۳۶۰ درجه، هشدار تغییر مسیر و بسیاری امکانات ریز و درشت دیگر، باعث می‌شود تا ام‌جی RX5 را یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی بدانیم.

این خودرو با پیشرانه دو لیتری با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در بازار ایران عرضه شده است. با این حال، این خودرو نیز مانند بورگوارد BX7 به طور محدود وارد کشورمان شده است که همین موضوع، باعث می‌شود در مورد آینده خدمات‌رسانی و البته بازار خرید و فروش آن کمی بد بین باشیم. با همه این اوصاف، این خودرو یکی از گزینه‌های بهترین ماشین چینی در ایران است.

متاسفانه قیمت دقیقی از این خودرو موجود نیست.

خرید و فروش و قیمت خودرو ام‌جی

بی وای دی S7 - خودرو چینی چی بخریم؟

۳. بی‌وای‌دی S7؛ یک همه‌فن حریف

بی‌وای‌دی برندی نوپا در صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود که عمرش به ۱۵ سال می‌رسد، اما در همین مدت کوتاه به دلیل ساخت خودروهای با کیفیت و ایمن، شهرت خوبی برای خودش دست‌وپا کرده است.

بی‌وای‌دی S7 یک کراس‌اوور بزرگ است. این خودرو نسبت به دیگر رقبای چینی‌اش، طراحی ظاهری چندان جذابی ندارد، اما با این وجود، سادگی موجود در طراحی این خودرو، شخصیت خاصی به آن داده است که خرید این خودرو چینی را ارزشمند می‌کند.

کیفیت متریال استفاده شده در بی‌وای‌دی S7 نسبت به بسیاری از چینی‌های موجود در بازار بسیار بهتر است. از نظر آپشن‌های رفاهی این خودرو مجهز به آپشن‌های خاصی است که در دیگر چینی‌های موجود در بازار و سامانه‌های خرید و فروش خودرو مانند دیوار نمی‌بینیم. یکی از مهمترین این آپشن‌ها سیستم «Remote Engine Starter» است. با کمک این سیستم راننده می‌تواند خودرو را از راه دور روشن و گرم و سرد کند.

دوربین ثبت وقایع، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها و سیستم تهویه مطبوع با امکان تصفیه آلودگی‌ها و ذرات معلق در داخل کابین از جمله امکانات ویژه بی‌وای‌دی S7 است که در کنار دیگر آپشن‌های رفاهی این خودرو، یک مجموعه کامل و بی‌نقص را ارائه کرده است. بی‌وای‌دی S7 مجهز به پیشرانه دو لیتری با قدرت ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر است که برای خودرویی با این سایز و وزن بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

علی‌رغم همه این نکات مثبت، بی‌وای‌دی S7 تک دیفرانسیل است و باید گفت که در این زمینه شاید رقبایش قدرتمندتر عمل کرده باشند. همچنین، خدمات پس از فروش نه چندان قوی یکی دیگر از ایراداتی است که باید هنگام خرید بی‌وای‌دی S7 در نظر داشت.

قیمت بی‌وای‌دی S7 کارکرده در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود میلیون ۹۰۰ تومان است.

خرید و فروش و قیمت بی‌وای‌دی S7

چری تیگو 7

۴. چری تیگو ۷؛ یکی از بهترین ماشین‌های چینی بازار

کمپانی چری، خودروساز پرآوازه چینی است که تولیداتش برای سال‌ها در کشور ما حضوری پررنگ و موفق داشته‌اند. خودروهای چری پیش از این با نام MVM وارد ایران می‌شدند که کیفیت چندان مطلوبی نداشتند، اما در چند سال اخیر لاین خودروهای لوکس این کمپانی با نام چری، با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی روبه‌رو شده و به گزینه اصلی خرید خودرو چینی برای بسیاری تبدیل شده است.

چری تیگو ۷ پرچم‌دار زیبای کمپانی چری است که زبان طراحی خاص خودش را دارد. این کراس‌اوور زیبا از نظر طراحی ظاهری نسبت به نمونه قبلی خود یعنی تیگو ۵، زیباتر شده است. ظرافت طراحی تیگو ۷ در کنار بهتر شدن متریال و طراحی داخلی، این خودروی چینی را به یکی از گزینه‌های خوب خرید تبدیل کرده است.

تیگو ۷ لیست کاملی از آپشن‌های رفاهی و فنی را داراست. ویژگی‌هایی نظیر سانروف پانوراما، مودهای رانندگی مختلف، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، و وجود هشت حسگر در دورتادور خودرو که با هشدار به راننده در مواقع خطر، از تصادفات جلوگیری می‌کند، از جمله ویژگی‌های خاص تیگو هفت است. این خودرو با دو پیشرانه مختلف و در دو قیمت عرضه می‌شود.

مدل گران‌تر با پیشرانه یک و نیم لیتری دارای قدرت ۱۴۴ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است. نسخه ارزان‌تر با پیشرانه یک و نیم لیتری قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر دارد.

شاید نقطه ضعف تیگو ۷ را بتوان همین پیشرانه ضعیف این خودرو دانست. این قدرت برای خودرویی با اندازه و وزن تیگو ۷ خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد. همچنین، باید اشاره کرد که این خودرو نسبت به برخی رقبای خارجی‌اش فرمان‌پذیری ضعیف‌تری دارد. در آخر باید اضافه کنیم که تیگو ۷ هیچ تست ایمنی تصادفی در مؤسسات ایمنی مطرح دنیا ندارد اما از موسسه ایمنی چین ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

در حال حاضر، قیمت چری تیگو ۷ صفر در بازار ایران حدود ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت چری تیگو ۷

چری آریزو 6

۵. چری آریزو ۶؛ بهتر از آریزو ۵

یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای خرید بهترین ماشین‌های چینی چری آریزو ۶ است. چری آریزو ۶ مدت زمان کوتاهی بعد از آریزو ۵ پا به بازار خودروی ایران گذاشت. چری آریزو ۵ از همان ابتدای ورودش به ایران، مورد توجه علاقه‌مندان به خودرو قرار گرفت. یکی از دلایل محبوبیت آریزو ۵ شباهت آن با خودروهای کره‌ای بود که در نگاه اول بیننده را به اشتباه می‌انداخت.

آریزو ۶ با کمی تغییر در طراحی ظاهری، نسبت به نسخه پیشین، ظاهری جذاب‌تری دارد. اما تغییر اصلی در داخل کابین این خودروست که نمایی کاملاً مدرن و متفاوت به آریزو شش داده است. کیفیت متریال استفاده شده در آریزو ۶، بسیار بهتر از نمونه قبلی این خودرو است.

این خودرو هم مانند بسیاری از چینی‌های موجود در بازار آپشن‌های رفاهی کاملی دارد. شش کیسه هوا، سیستم ترمز و پایداری متنوع، کروز کنترل، سانروف، دوربین دید عقب داینامیک، سنسور پارک جلو و عقب و بسیاری ویژگی‌های دیگر، چری آریزو ۶ را بدل به یک خودروی فول‌آپشن کرده است. همین موارد این خودرو چینی را به گزینه خوبی برای خرید تبدیل کرده است.

قلب تپنده آریزو شش یک پیشرانه یک و نیم لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است که در تیگو ۷ هم استفاده شده است. اما هر چقدر در تیگو هفت این پیشرانه ضعیف عمل کرده، در آریزو شش عملکرد خوبی نشان داده است.

نقطه ضعف آریزو شش را شاید بتوان قیمت‌گذاری نامناسب و بسیار بالای مدیران خودرو دانست که باعث شد استقبال از این خودرو آن اندازه که پیش‌بینی شده بود، نباشد. همچنین، ساختار ساده‌فنر بندی و حذف سنسور نقطه کور از دیگر معایبی است که برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر، قیمت چری آریزو ۶ صفر در بازار کشور حدود ۹۲۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت چری آریزو ۶

 

هاوال H9

۶. هاوال H9؛ یکی از ایمن‌ترین خودروهای چینی

کمپانی گریت‌وال یکی از بزرگترین و مشهورترین کمپانی‌های خودروسازی چین است که با تولید هاوال H2 در ایران معرفی شد. هاوال H2 شاسی‌بلند موفقی بود که توانست رکورد فروش خوبی را هم در ایران به جا بگذارد. بعد از آن، شرکت بهمن نسخه‌های H6 و H9 هاوال را نیز به بازار خودروی ایران معرفی کردند که هر دو مدل از نمونه‌های موفق خودروهای چینی در بازار خودروی ما هستند.

هاوال H9 کراس‌اوور سایز بزرگ و پرچم‌دار کمپانی گریت‌وال است که شباهت بسیاری به تویوتا پرادو دارد. این شباهت در داخل کابین هم ادامه دارد و در مجموع حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. استفاده از متریال با کیفیت و ترکیب چرم و چوب در داخل کابین از جمله نکات مثبت هاوال H9 است.

این خودرو مجهز به امکاناتی نظیر ناوبری ماهواره‌ای، سیستم کنترل لغزش در شیب، ترمز پارک برقی، سانروف و بسیاری امکانات خودروهای لوکس است. هاوال H9 مجهز به پیشرانه‌ای دو لیتری با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر است که برای خودرویی با این وزن و سایز، پیشرانه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

هاوال با داشتن آپشن‌های ایمنی مختلف خودرویی ایمن به نظر می‌رسد. این خودرو علاوه بر پنج ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چین، موفق به دریافت چهار ستاره از موسسه ایمنی استرالیا (ANCAP) شده است که نشان دهنده ایمنی خوب این خودرو است. 

از معایب این خودرو باید به عرضه محدودش در بازار اشاره کرد که همین موضوع باعث گنگ بودن نحوه خدمات‌رسانی‌اش برای خریداران است. همچنین، وزن این خودرو با قدرت موتورش تناسب درستی ندارد. در هر صورت هاوال H9 نیز یکی از بهترین ماشین های چینی در ایران محسوب می‌شود.

در حال حاضر، قیمت هاوال H9 کارکرده در بازار ایران حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت هاوال H9

جک S7

۷. جک S7؛ کم افت‌ترین خودروی چینی

خودروهای جک یکی از محبوب‌ترین خودروهای چینی در کشور ما هستند. هم نمونه‌های سدان و هم کراس‌اوور جک، فروش نسبتاً خوبی در ایران داشته‌اند و جزو بهترین ماشین‌های چینی بازار ایران محسوب می‌شوند.

بعد از فروش موفق جک S5، کرمان‌موتور نسخه جدید کراس‌اوورهای جک را با نام جک S7 به بازار معرفی کرد. جک S7 از نظر طراحی ظاهری نسبت به نمونه‌های قبلی جذابیت بیشتری دارد. خودروهای جک را می‌توان از کم افت‌ترین خودروهای چینی در بازار دانست.

این خودرو با سیستم ترمز و پایداری بسیار متنوع، سانروف پانوراما، هشدار حرکت بین خطوط، پارک خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار برخورد از جلو، از جمله خودروهای ایمن و موفق چینی موجود در بازار خودروی ایران است. جک اس هفت با پیشرانه یک و نیم لیتری و قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر، عرضه شده است.

جک اس ۷، همانطور که گفتیم، طرفداران زیادی در ایران دارد. بنابراین می‌توان این خودرو را در زمره بهترین خودرو های چینی در ایران قرار داد.

خرید و فروش و قیمت خودرو جک

عکس بسترن B30

۸. بسترن B30؛ ارزان‌ترین گزینه در فهرست خرید خودرو چینی

آخرین گزینه پیشنهادی ما برای بهترین ماشین‌های چینی بسترن B30 است. بسترن یکی از زیر مجموعه‌های شرکت «فاو»، دومین شرکت بزرگ خودروسازی در چین است. شهرت فاو به دلیل همکاری نزدیک با خودروسازان بزرگی همچون تویوتا، فولکس واگن، مزدا، آئودی و جنرال موتورز است. طبعاً از خودرویی با این پیشینه، انتظارات زیاد است و البته بسترن توانست با تولید سدان‌های موفق این انتظارات را برآورده کند. 

بسترن B30 را می‌توان بهترین خودرو چینی ارزان قیمت دانست. ممکن است که در بازار خودروی ما خودروهای چینی ارزان‌تر از بسترن هم وجود داشته باشند، اما با توجه به شرایط فنی، بسترن B30 ارزش خرید بیشتری دارد.

این خودرو طراحی ظاهری و داخلی نسبتاً خوبی دارد. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین نسبت به خودروهای چینی دیگر در این قیمت، بسیار بهتر است. وجود آپشن‌های رفاهی مانند کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک و سیستم ناوبری ماهواره‌ای از جمله نکات مثبت این خودرو است.

ویژگی خوب بسترن B30 پیشرانه قوی این خودرو است که با حجم ۱.۶ لیتر قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار را تأمین می‌کند. اما بسترن هم مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی فقط دارای استاندارد ایمنی از کشور چین است و فیلمی از تست تصادف این خودرو وجود ندارد.

همچنین، سیستم تهویه دستی و بروز مشکل در بین برخی لاستیک‌های نکسن هم از دیگر معایبی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. همه این موارد باعث شده که بسترن بی ۳۰ به یکی از بهترین خودروهای چینی در ایران تبدیل شود.

قیمت بسترن B30 صفر کیلومتر در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۶۴۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت بسترن B30

جمع بندی بهترین خودروهای چینی در ایران 

شاید اگر چند سال پیش بود، ما هم مانند دیگران شما را از خرید خودروی چینی نهی می‌کردیم و یا کیفیت پایین آن را هدف اصلی این راهنما قرار می‌دادیم. با این حال، واقعیت این است که نسل جدید خودروهای چینی از کیفیتی خوبی برخوردارند و به جرات می‌توان گفت که خودروهای چینی تا چند سال دیگر بازار خودرو را قبضه خواهند کرد.

خودروهایی که در این فهرست آورده شده‌اند نیز از این موضوع مستثنی نیستند و باید گفت که همه آن‌ها به نسبت کیفیت و امکاناتی که عرضه می‌کنند ارزش خرید بالایی دارند و جزو بهترین ماشین‌های چینی بازار محسوب می‌شوند. البته باید به این نکته هم توجه کرد که با بالارفتن قیمت خودرو در کشور امکان خرید خودروهای کره‌ای و ژاپنی برای بسیاری دیگر ممکن نیست. از طرف دیگر هم، بسیاری از خودروهای چینی در ازای قیمتی که دارند امکاناتی را به شما ارائه خواهند کرد که هیچ یک از خودروسازان داخلی امکان ارائه کردنش را ندارند.

در آخر باید بگوییم که اگر قصد خرید یک ماشین چینی را دارید، گزینه‌های مطرح شده در این راهنما می‌تواند برایتان به خریدی لذت‌بخش تبدیل شود. اگر به خرید خودروهای چینی هم فکر می‌کنید، شاید بد نباشد که مطلب بهترین ماشین ایرانی که می‌توانید بخرید چیست؟ را هم مطالعه کنید. همچنین برای مطالعه سایر مطالب راهنمای ما به صفحه راهنمای خرید خودرو بلاگ دیوار مراجعه کنید.

امیدواریم که در این راهنما توانسته باشد اطلاعات خوب و مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره بهترین خودروهای چینی در ایران چیست؟ آیا به نظر شما این خودروها ارزش خرید دارند؟ آیا به نظرتان خودروهای چینی دیگری نیز هستند که بتوان آن‌ها را به این فهرست اضافه کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

60 نظرات
  1. علی می‌گوید

    ممنون بابت این مطلب خوب. خیلیا فکر می کنند که ماشین چینی خوب نیست که باید بهشون این مطلب رو نشون داد

  2. محمود فرنودی می‌گوید

    من از ۲۰۱۵ جیلی شاسی بلند امگراند ۷ دارم که صفر از کمپانی خریدم ولی البته مدل ۲۰۱۴ است. بسیار بسیار راضی هستم.پنجسال وقت کمی نیست که کسی خودروی خود را بیازماید.هرگز در جاده دچار مشکل نشدم و غیر از هزینه های اندک در دوره گارانتی هزینه دیگری نداشته ام.

    1. مهدی.م می‌گوید

      حدود ۲ ماه است x33اتومات مدل ۹۶ خریدم متاسفانه زنجیر گیربگس پاره کرد که استاد کار گفت ضعف فقط در گیربگس دارد فعلا راضیم

    2. افشین می‌گوید

      سلام منم x7جیلی رو بیش از ۵ سال دارم .قبل از این سانتافه ۲۰۰۹ هم داشتم و به جرات میتونم بگم تفاوتی ندارند.تو ایران مردم متاسفانه خیلی دهن بین هستند و بدون تحقیق فقط نظر میدن خیلی از کسانی که برای خودرو چینی ایراد میگذارند یکبار پشت فرمان خودرو چینی نبودند.اگر قیمتهای جهانی خودرو چینی و کره ایی هم رده رو ببینید فرقی با هم ندارند فقط تو ایران سلیقه مردم باعث اختلاف قیمت شده.پیشنهاد میکنم خودروهای جیلی ۲۰۲۱ رو تو یوتیوپ لطفا ببینید و بعد قضاوت کنین.من که واقعا راضیم.در ضمن سانتافه من تو ۶ سال به تعمیر موتور رسید ولی جیلی هیچ خرجی تا حالا نداده

  3. رضا می‌گوید

    من چند سالی ست که خودروی های چینی سوار میشم. بنظرم بسیار بهتر از خودروهای داخلی است. و پایین تر از خودروهای کره ای.
    ولی با توجه به قیمتی که شما پرداخت میکنید قطعا صرف با خرید خودروی چینی است.
    در مقایسه خودروی دنا را با آریزو۵ قیاس بکنید ببینید چقدر باهم متفاوت هستن و از لحاظ قیمتی نیز بسنجید

  4. شریف می‌گوید

    سلام بنده از سال۱۳۸۸ از اولین سری چری کوئیین A15 را همزمان با پژو ۴۰۵ و۲۰۶ خریداری نموده این دو پژ و منو کچل کردند از بس مشکل داشتند ودائم در نمایندگی بودم ولی چری از سال ۸۸ تاکنون کوچکترین ایرادی پیدا نکرده وکماکان مانند اولش میباشد . هم اکنون هم یکدستگاه اچ سی کراس ویکدستگاه چری اریزو دارم که آنها هم واقعا ماشین های خوبی هستند البته شاید به پای ماشین های آمریکائی وآلمانی وحتی ژاپنی وکره ای نرسد ولی به جرات میگویم از مونتاژی های داخلی خیلی خیلی بهتر است.

    1. مهدی تکاور می‌گوید

      من پنج سال است تیگو ۵ دارم واقعا عالی است پیشنهاد میکنم در خرید این خودرو تردید نکنید

    2. رضا افشار می‌گوید

      سلام
      انصافا ماشین های خوبی هستند .
      راحت با کیفیت فول آپشن

  5. حسین می‌گوید

    بنده هم جیلی ایکس۷ شاسی بلند دارم و خدا رو شکر راضی هستم، خودروی با کیفیت و مقرون به صرفه ای هست به نسبت قیمتهای فضایی سایر خودروها

  6. دکترآریا می‌گوید

    خودروی چینی بایک x25دارم یکساله عالی فوق العاده ازش راضی هستم احساس میکنم سانتافه سوار شده ام عکس العمل مردم در برابر این خودرو عالیست.

    1. حسن می‌گوید

      قبلا موتور گازی داشتی؟؟

      1. maryam می‌گوید

        خراب انتظاراتش از عکس العمل مردم هستم، خدایا این شادی هارو نگیر ازمون

        1. Bahman می‌گوید

          وا مگه بده ؟ از پراید که بهتره خخخخ

  7. کورش می‌گوید

    سلام من یکسال است جک جی۴ خریدم بسیار عالیه قبلا پارس داشتم مرتب در نمایندگی بودم

    1. امین می‌گوید

      این ماشین عالیه تعجب میکنم چرا نیورده…

    2. حسن. بالو می‌گوید

      سلام مدت یکسال چری تیگو ۵ دارم واقعا ماشین خوبیست در مقایسه با خودرو های داخلی

  8. فرهاد می‌گوید

    قیمتهامربوط به کی هستند؟ الان اذرماه ۹۹هستیم وفکرنمیکنم قیمتهایی ک قیدشده با قیمت بازارسنخیت داشته باشن

    1. Shmehr می‌گوید

      با سلام خدمت همه دوستان متاسفانه بخاطر شرایط اقتصادی ناچار به انتخاب خودرو چینی شده ایم. اما هیچکدام از خودروهای چینی کیفیت لازم را ندارند و پس از مدت کوتاهی میتوان استهلاک را در سیمای خودرو مشاهده کرد.به امید روزیکه مردم ایران به کیفیت کمتر از ماشین آلمانی رضایت ندهند.

    2. ناصر می‌گوید

      قبلا ژیان داشتی؟

  9. رضا می‌گوید

    در حال حاضر هیچ خودرو چینی ایی ارزش خرید ندارند،بدلیل طراحی و متریال بسیار بد

  10. بهنام می‌گوید

    من تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۸ دارم . دو سال هستش یه ام وی ام خریدم برای خانمم . فرق خودروی ژاپنی با چینی از زمین تا مریخ هستش .

    1. ناصر می‌گوید

      لاف در غریبون

  11. علی می‌گوید

    درود بر همگی دوستان
    منم قبلاً ماکسیما و رونیز داشتم و بعلت طلاق همسرم سال ۹۶تاالان مجبور شدم از ماشینهای چینی استفاده کنم..اوایل خیلی اکراه داشتم ولی بمرور برام یقین شد که چندان تفاوتی هم بین ماشینا نیست دیگه
    در واقع چین مجبور هست برای نفوذ و اقتدار سیاسی ضررهای مالی بجان خریده و جای پای خود شو در کشورهای عقب مونده سفت کنه
    منکه سه سال هست جک اس تری سوارم و هیچ گونه اذیتی ندیدم ازش و فوق العاده بی استهلاک و کم مصرف و پر اپشنی هست و بعید میدونم بجز اتفاقات ناگوار یا تصادفات حالا حالا ها خرجی پیش بیاره

  12. سعید می‌گوید

    سلام خودرو چینی یعنی پولتونوبریزید دور

    1. منصور می‌گوید

      سلام
      شرط میبندم اصلا سوار هم نشدی و دو حالت داره یا ماشینای بهتر سوار میشی و یا بهتر از پراید سوار نشدی و همینطوری طبق عادت یه چیزی میگی که احتمال دومی خیلی بیشتره؛خیلی

    2. مرتضی می‌گوید

      بریزی دور بهتره تا یک خودرو ثبت نام کنی یک سال دیگه یه لگن بدن دستت به هر قیمتی که دوست داشته باشن

  13. ابراهیم غروی می‌گوید

    سلام
    من همیشه ماشین های کره ای وژابنی استفاده میکردم بسیار خوب بودولی سال۹۶ بخاطر مشکل پولی ایزو۵توربو خریدم بسیار عالی بود و نسبت به پولی که دادم و شرایط اقساطی آن بسیار راضی هستم

  14. رامین می‌گوید

    سلام-از سال۹۳ ولگس c30 دارم،چینی از شرکت (C30 دنده‌ ای | شرکت خودرو سازان راین بسیار راضیم

  15. الهام دشتی می‌گوید

    سلام من یک پراید و
    ام وی ام داشتم برقش مشکل داشت همه سیستمش از جلو تابرفپاکن عقب درگیری داشت بازهم پراید مونداونو رد کردم بعد x22 درکنارش بعد ی تصادف جاده ای کلی هزینه وسایلش ب زور گیر اوردیم بنظرم پراید ازهمش بهتره ? باپراید تو برف پرواز کردم اونور بلوار لای درختا فقط شیشه درم شکست یکم فرورفتگی بیرنگ درامد کناف سقف سالم موند حالا شما بگید کدوم بهتر بااین تحریم گرونی عاشق تیگو ۷

    1. مهدی می‌گوید

      بگو جنگ میکنید یا ماشین سواری همش لای درختا ، دره،….

    2. شارمین می‌گوید

      اتفاقاً منم یبار با پراید زدم به یک بی ام و و همه سرنشینانش مردن ولی فقط شیشه چراغ ماشین من ترک برداشت که اونم فوت کردم دوباره چسبید
      خدایی پراید شورلت رو لوله می‌کنه!!
      خدایی چی می‌زنید که این خزعبلات به ذهنتان میاد ؟!????

  16. قادری رضا می‌گوید

    تمام دوستانی ک میگن خودروی چینی خیلی خوبه وراضی هستن باید ببینی قبلاً چی داشتن یا پیاده راه گز میکردم یا خودروهای ایرانی سوار میشدن

    1. افشین می‌گوید

      من قبلا سانتافه ۲۰۰۹ داشتم.اگر شک داری لطفا شماره بده عکس و تصاویر بفرستم.الان هم پدرم گرنجور پلاک موقت ارس ۲۰۱۶ داره.خودم هم جیلی ایکس ۷ الان دارم روزی که خریدم مشکل مالی داشتم و با اکراه خریدم و اینو بگم تا چند روز همش ناراحت بودم ولی تو نزدیک ۶ سال فقط خداوکیلی یبار با سرعت بالا از یه سرعت گیر ندیدم و رد شدم یکی از دسته موتورهاش ایراد پیدا کرده و هیچ مشکلی بعد ۱۰۰ هزار کارکرد نداره.یا با تحقیق حرف بزنین یا سکوت کنین بهتره.

  17. تقی تاکسی می‌گوید

    عاشق تحلیل سایت در مورد موتپر هاوال H9 هستم

  18. کامبیز می‌گوید

    با سلام ..تو اینکه ماشین چینی در برابر رقبای المانی و ژاپنی و کره ای حرفی برای گفتن نداره شکی نیست …اما امروزه ماشین های برند معتبر خیلی گرون شدن و کار هر کسی نیست خریدشون ..حالا میمونه رقبای ایرانی و چینی ..در این حالت قطعا چینی ها چند سرو گردن از ایرانی ها بهتر هستن ..و فقط کمی کمیاب بودن قطعات و یا گرونی انها اذیت میکنه که البته ارزشش رو داره چون چند برابر ایرانی کار میکنه ….اما به جرات میگم چینی ها دارن فاصله خودشون رو با کره ای ها و ژاپنی ها کم میکنن و در سالهای اینده میتونن با ژاپنی ها و کره ای ها رقابت کنن ..من چند مدل چینی خریدم و سوار شدم شامل لیفان ۵۵۰ ..ایکس ۳۳ ..ام وی ام ۳۱۵ و الان هم اچسی کراس ….واقعا از ایرانی ها خیلی خیلی بهتر هستن هر چند تو اچسی کراس دست ایرانی ها توش دخالت داشته اما بازم ماشین خوبی هستن ….اما دنا و پارس و سمند و ۲۰۶ و ۲۰۷ واقعا دیگه به لعنت خدا هم نمیرزن بسکه ماشین نوش هم اذیت میکنه .خشک هستن .اتاق زود به سرو صدا میفته …جلوبندی زود خراب میشه و مشکلات برقی احیانا خواهید داشت .سنسورهاش خداب میشن و هزار و یک درد بی درمان که ماشین ایرانی داره ….خدا کنه هر چه زودتر این رانت طلبی از خودرو سازی ایران جمع بشه و مردم بتونن خودرو خوب با قیمت مناسب بخرن ..والا مونتاژ یه پژو و سمند با هزار تا مشکل بعد ۲۷ سال که نشد خودرو سازی …این بیشتر سر مردم کلاه گذاشتن هستش

    1. Ali می‌گوید

      من x60دارم خدایی رازیم مثل پراید سگ جوونه ن آب میخواه ن روغن

  19. حسن می‌گوید

    تیگو ۷ چرا با نسخه ای ک در بازار هست فرق میکنه؟

  20. وحید می‌گوید

    سلام
    من خیلی تو فکرم افتاده که تو این طرح جدید مدیران خودرو یه ماشین بگیرم
    اما اختلاف قیمتش با بازار و این که ممکنه قیمت ها بیاد پایین با اومدن بایدن باعث شده نتونم درست تصمیم بگیرم
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

  21. سروش می‌گوید

    والا هر مقاله ای از ماشینای چینی توی اینترنت هست ، همشون عکس تیتر هاشون عکس تیگو ۷ هست پس یعنی از همه خوشگل تر از همه بهتر از هر لحاظی و از همه معروف تر است

  22. شهرام می‌گوید

    من یک هایما اس هفت توربو دارم فقط یک ریمپ کردم ماشینو بشدت وحشیه و پرشتاب از نظر. شتاب و قدرت سرعت کره ای ها به گردش نمیرسن ولی متاسفانه کلا کیفت قطعات داخل کابین و سیستم تعلیق چینی ها نسبت به کره ای ها ضعیف تر. هست ولی با این تفاسیر با قدرت شتاب بیشتر و قیمت پایین تر. از کره ای دست دوم بهترین انتخاب هست

  23. ییادذ می‌گوید

    ایکس ۲۲ اتومات داشتم تو دو سال سه تا گیربکس خراب کرد کولر عوض کردم رادیات سوراخ شد دیسک تاب داشت پلوس خراب شد فروختم ۴۰۵ خریدم الان با خیال راحت میزنم به جاده

  24. حبیب می‌گوید

    هر کی میگه چینی بده طبق عادت میگه چون جنس چینی بد اسم دراورده. یه چانگان دارم مدل ۹۵ فوق العادس. فعلن عین ساعت داره کار میکنه .سگشون می ارزه به داخلیها. همین ماشین اگه ژاپنی یا اروپایی بود ببین چه تعریفی ازش میشد.

  25. dariush می‌گوید

    من x60 دارم که اصلا تو لیست معرفی هم نیست.
    اما ماشین خوبیه.ضعف بزرگ خودروهای چینی عدم تناسب بدنه با قدرت و گشتاور موتور هست ولی فقط کافیه ازش انتظار ماشین های آلمانی و کره ای رو نداشته باشی.
    ماشین کم کصرفی بوده و خرج خاصی نداشته به جز صفحه کلاچ که نقطعه ضعف این خودرو هست و به هر حال جنس مصرفی هم حساب میشه.
    به نظر من با توجه به پولی که میدی باید انتظار داشته باشی.
    الان ۹۰% گوشی های اپل و پرچمدار سامسونگ در چین تولید میشه ولی هیچکس نمیگه اینا چینی هست چون لایسنس داره.
    خودرو هم این قاعده رو داره و لایسنس اونا حداقل با استاندارهای روز مشخص شده .

  26. ناهيد می‌گوید

    یک ساله x60 مدل ۹۳ خریدم
    ماشین خوب وتمیزى بود گیر یک تعمیر کار نامرد افتادم انقدر خرج تراشید که خسته شدم وماشین را گذاشتم تو پارکینگ واز خیر سوار شدن گذشتم

  27. رضا می‌گوید

    اغلب مردم ما دوست دارن گول بخورن اغلب مردم ما دنبال ظواهر هستند ولی یه خودرو ژاپنی و آلمانی وبرندهای معروف دنیا نه تنها ظواهر بلکه کارایی ایمنی وراحتی مدنظر ماست چند درصد از مردم ما میدونند قدرت موتر نسبت به وزن چیه چند درصد از مردم ما میدونند هندلینگ یعنی چی چند درصد از مردم میدونند تعلیق مک فرسون چیه بیشتر مردم ما موقع خرید میگن یکی از اونا بده

  28. رضا اصلانی می‌گوید

    معلومه کسانی که ماشین المانی وامریکایی وژاپنی را نمیدونند چی هست وندبده اند ماشین چینی براشون جالب باشه به نظر من ماشینهای ایرانی در مجموع بهتر از چینی هست. شما یک کشور جهان اول نشان بدهید که ماشین چینی وارد کند

    1. سالار می‌گوید

      من نه سال تویوتا کمری سوار شدم ،چهار سال هم تیگو۵ سوار میشم به جرات میگم لذت رانندگی با تیگو۵ برایم بیشتر است ،هزینه هم فقط سرویس دوره ای ،از نظر سوخت هم به اندازه کمری میباشد(۸٪)

  29. قشقایی می‌گوید

    اگر دین دارید و خدا حالیتون‌هست و روی خودروهای کشور کار کنید و کیفیت آنرا بالا ببرید و خودرو چینی خریدن یعنی پول نون کارگران را به جیب یک مشت تاجر بی خدا ریختن. وای خدا چه بلایی سر مملکت آمده

    1. رضا اعلایی می‌گوید

      اگه ایران مثل آدم ماشین درست میکردن ما از خدامون بود تو برو همون لگن های ایرانی رو بخر !!!

  30. سعید می‌گوید

    بهترین ماشین چینی در رده قیمتی متوسط جک S5 و مزخرفترین آن لیفان x60 است که خرید این ماشین را با بیش از پنجاه ایراد اصلا توصیه نمی کنم

  31. حسن می‌گوید

    اصلا نمیخوام راجب خودروی چینی کره یا ژاپنی و.. نظر بدم ولی خودمونیم واقعا متاسفم که آشغال های ساخت داخلی رو به هر قیمتی که دلشون میخواد (نجومی شده)بهمون میندازن بعد خیلیم راضی هستیم

  32. محمد می‌گوید

    جنس چینی کلا اشغاله و من توصیه میکنم نخرید ، نخرید،نخرید

    1. رضا اعلایی می‌گوید

      توصیه تو بدرد عمت میخوره

  33. سهشئ می‌گوید

    هیچ کدام

  34. هادی می‌گوید

    من دوسال بسترن ۳۰دارم واقعا راضیم به نسبت خودروهای داخلی عالیه مصرف سوخت جاده ۵/۵ داخل شهر ۷/۵ جادار خانوادگی امکانات مناسب حرف نداره

  35. علیرضا می‌گوید

    متشینهای چینی از نظر موتور و گیربکس و طراحی و اپشن خیلی از خودروهای داخلی بهترن فقط نمیدونم چرا من هر خودروی چینی مثل برلیانس و جک و ام وی ام و چری رو تست کردم همشون مشکل کولر دارن و در مقایسه با ماشینی مثل ۲۰۶ خنکی کولرشون شاید نصف هم نباشه و تا الان هم هیچ کدوم از صفحات خودرویی به این نپرداختن

    1. رضا اعلایی می‌گوید

      تو هیچوقت ماشین چینی سوار نشدی دروغ نگو

      خنکی کولر ام وی ام ۳۱۵ صد برابر ۲۰۶ هست!

      1. خودتی می‌گوید

        کاملا مشخصه جز چینی هیچ برند دیگه ای لمس نکردی

  36. امین می‌گوید

    درود
    لطفا اگر کسی اطلاع دارد .بین ماشینهای چینی خدمات پس از فروش و راحتی پیدا شدن قطعات و قیمت نسبت بهم کدام خودرو است.
    بخصوص تیگو۷

  37. خودتی می‌گوید

    هرکسی هر ماشینی تا وقتیکه داره میگه عاااالیه همینکه فروخت ازش بد میگه
    متاسفانه انقدر سطح علمی مردم ما از نظر فنی پایینه که دلشون به ۴تا اپشن خوشه و همینطور انقدر توقع مردم پایین اوردن که راه رفتن ماشین واسشون شده کیفیت خووووب
    به گردنه با فشار هوا با حداقل شیب ۳۰ درجه وقتی رسیدید خودتون ی برند ژاپنی مثل ماکسیمارو با ی برند کره ای مثل ازرا مقایسه کنید…..چینی که اصلا جاش اینجاها نیس واسه قیاس
    لطفا کمی تفکر بعد نظر…..
    هر خودرویی رو با کلاس و تیپ و سطح ‌کلاس خودش قیاس کنین…زشت نیس واقعا اسم چین و کنار ژاپن و اروپا میارین!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.