راهنمای خرید خودروی کراس‌اوور

0

خودروی کراس اوور چی بخریم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، باید بگوییم که در این مطلب از راهنمای خرید خودروی کراس اوور قصد داریم تا بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

محبوبیت خودروهای کراس اوور و بازار داغ آن در کشور شاید تنها وجه اشتراک بازار خودروی ما و بازار جهانی این عرصه باشد. خرید خودروی کراس اوور چند سالی است که به‌آرامی در بازار جا افتاده و بازار خوبی برای سازنده‌هایشان دست‌وپا کرده است.

این کلاس خودرو هم شکل و شمایل شاسی بلند همیشه جذاب را دارد و هم ابعاد جمع و جور یک خودروی کامپکت و شهری. بنابراین، محبوبیت آن‌ها روزبه‌روز و به صورت موازی در تمام بازارهای جهانی گسترش یافت. این استقبال و تقاضای بالا بسیاری از شرکتهای معتبر خودروسازی در جهان را به رقابت برای طراحی و تولید هرچه بهتر خودروهایی در این کلاس ترغیب کرده است.

بازار خودروی ما نیز کراس اورهای جذابی را به خود دیده است. البته که با گرانی‌های فزاینده این روزها بسیاری از این خودروها دور از دسترس اکثریت جامعه قرار گرفته‌اند، اما ما در راهنمای خرید خودروی کراس اوور قصد داریم تا جد امکان، تنوع قیمتی را در مدل‌های معرفی شده لحاظ کنیم.

به همین جهت خودروها را به سه دسته، خودروهای اروپایی، خودروهای ژاپنی و کره‌ای و خودروهای چینی و ایرانی دسته‌بندی کرده و در هر دسته، بهترین انتخاب‌ها با تنوع قیمتی و ارزش خرید مناسب معرفی می‌کنیم. بنابراین اگر به دنبال بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار ایران هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بهترین ماشین‌های کراس اوور اروپایی؛ دست نیافتنی‌ها!

اگر برندهای چینی را فاکتور بگیریم، بازار خودروی ما از لحاظ تنوع در برند، بازار محدودی است. در بین برندهای اروپایی بنز، ب‌ام‌و، رنو و پژو گستردگی بیشتری دارند و برای مردم شناخته شده‌تر هستند.

در این بین از میان غول‌های خودروسازی آلمانی، مرسدس بنز قدمت بیشتری در ایران دارد. البته چند سالی است که رنو با عرضه محصولات متنوع و لوکس، سهم قابل‌توجهی از بازار خودروهای اروپایی را به خود اختصاص داده است. پژو در این کلاس تنها خودروی پژو ۲۰۰۸ را در میدان رقابت دارد که آن هم در قیاس با رقبا چندان حرفی برای گفتن ندارد.

در ادامه این راهنمای خرید خودروی کراس اوور، به سه مورد از بهترین ماشین‌های کراس اوور اروپایی موجود در بازار اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خودروی هاچ بک

مرسدس بنز GLA 45 - خودروی کراس اوور چی بخریم؟ |‌ بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار

مرسدس بنز GLA مدل ۲۰۱۶

خودروی کراس اوور چی بخریم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که سال ۲۰۱۳ و در نمایشگاه فرانکفورت، شرکت مرسدس بنز آلمان از خودروی جدید خود رونمایی کرد. نسل اول بنز GLA 45 که تا سال ۲۰۱۷ در خط تولید این کمپانی قرار داشت، در سال ۲۰۱۶ به کشور ما وارد شد.

طراحی بدنه این خودروی کراس اوور کامپکت به‌گونه‌ای است که هم هیجان یک خودروی اسپرت را تداعی می‌کند و در عین حال، وقار و سنگینی به جایی دارد.

فضای داخلی لوکس، کیفیت فوق‌العاده و امکانات فراوان تکمیل‌کننده طراحی این خودرو است. موتور ۴ سیلندر این خودرو ۲ لیتری است و ۳۸۱ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند گشتاوری معادل ۴۷۵ نیوتن‌متر تولید کند. تنها ۴.۴ ثانیه زمان نیاز است تا GLA از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. مکمل بخش فنی در سیستم انتقال نیرو، یک گیربکس ۷ سرعته دستی است.

خروجی این ترکیب فنی جذاب، تجربه یک سواری فوق العاده است که البته سیستم تعلیق و هندلینگ عالی آن نیز نقش موثری در این عملکرد دارد. از نظر ایمنی، تجهیزات و امکانات رفاهی با یک پکیج جذاب و بدون مواجهیم که بحثی باقی نمی‌گذارد و تنها کافی است که به بنز بی‌نظیر اعتماد کرد.

این خودرو یکی از بهترین‌های شرکت بنز در ایران است که متاسفانه واردات محدودی داشته است. در نتیجه، به راحتی شاید نتوان نسخه‌ای از آن را برای خرید پیدا کنید، اما اگر موفق به خرید GLA 45 که یکی از بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار است شدید، به خوش شانسی خود شک نکنید!

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس بنز GLA 45 به سایت دیوار مراجعه کنید.

ب‌ام‌و X6 -راهنمای خرید خودروی کراس اوور

ب‌ام‌و X6

ب‌ام‌و X6 یکی دیگر از بهترین خودروهای کراس اوور موجود در بازار است. ب‌ام‌و X6 را می‌توان نقطه عطفی در طراحی خودروهای این کلاس دانست. زیبایی این خودرو نفس‌گیر است و به‌سختی می‌توان چشم از آن برداشت. طراحی بدنه، فرمی اسپرت و تهاجمی دارد. خطوط شکسته و المان‌های برجسته در کنار انحنای زیبای سقف خودرو ترکیب جذابی را رقم زده‌اند.

استفاده از خطوط شکسته و برجستگی‌های ظریف در فضای داخلی X6 نیز ادامه یافته است. تریم مشکی و نقره ای داشبورد و مانیتور بزرگ و کشیده قرار گرفته در بالای آن، زیبایی نمای جلوی این خودرو را تکمیل می‌کند. موتور پرقدرت ۴.۴ لیتری این خودرو کاملا با ظاهر خشن و تهاجمی آن هم‌خوانی دارد. این موتور که ۸ سیلندر و ۳۲ سوپاپ با آرایش خورجینی دارد، می‌تواند ۴۰۷ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

ب‌ام‌و X6 که به سیستم AWD مجهز است، از یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک ۸ سرعته بهره می‌برد. سیستم فنی قوی و طراحی اصول آیرودینامیکی در طراحی بدنه شتاب صفر تا صد فوق العاده ۵.۱ ثانیه را به این خودرو بخشیده است. هندلینگ عالی و فرمان پذیری مطلوب در سرعت‌های بالا لذت سواری با این خودرو را دوچندان می‌کند.

شاید بتوان تنها عیب X6 را سفت بودن فرمان در سرعت‌های پایین دانست که به سادگی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با آنکه آخرین مدل از BMW X6 موجود در بازار مدل ۲۰۱۳ است، اما در خرید این خودرو نباید شک کرد چرا که نه تنها یکی از بهترین خودروهای این راهنمای خرید کراس اوور است، بلکه یکی از بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار نیز محسوب می‌شود.

با مراجعه به بخش آگهی‌های سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و X6 مطلع شوید.

بیشتر بخوانید:‌ فهرست لوکس‌ترین خودروهای جهان

رنو کولیوس - خودروی کراس اوور چی بخریم؟ |‌ بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار

رنو کولیوس

رنو کولیوس هم یکی از خودروهای خوبی است که می‌تواند پاسخی مناسب برای سوال کراس اوور چی بخریم؟ باشد. تولیدات شرکت رنو پس از ادغام با نیسان و رسیدن به زبان طراحی جدید خود، به طور مشهودی متحول شدند و حاصل این تحولات، تولیدات زیبایی همچون تلیسمان و کولیوس نسل جدید بود.

در چند سال اخیر، محصولات شرکت رنو به صورت گسترده در بازار خودروی ما عرضه شده و به همان میزان هم، مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. رنو کولیوس یک کراس اوور سایز متوسط و خانوادگی است.

طراحی ظاهری این خودروی زیبا المان‌های مشترک زیادی با سدان محبوب تلیسمان دارد. به نظر میرسد کولیوس امتداد موفقیت رنو تلیسمان در کلاس کراس اوورها است. چه در طراحی ظاهری و چه در فضای داخلی شباهت‌های بسیاری بین این خودروها وجود دارد.

در نمای روبرو چراغ و دی‌لایت‌های C شکل که به نوعی امضای طراحی رنو تبدیل شده، در کنار جلو پنجره بزرگ با پره‌های افقی کرومی و نشان بزرگ رنو در میان آن از جمله این اشتراکات ظاهری است.

یکی از نکات مثبت طراحی این خودرو کیفیت ساخت بسیار بالای آن است. عایق‌بندی مناسب کابین فضایی کاملا دلپذیر و آرامش بخش را فراهم کرده و در کنار آن صندلی‌هایی که کامل سرنشین را دربرمی‌گیرد، رنو کولیوس را به خودرویی مناسب برای سفرهای طولانی تبدیل کرده است.

رنو کولیوس دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با توان تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۴ نیوتن متر گشتاور است. قدرت تولید شده توسط این موتور به وسیله یک گیربکس CVT شیفت ترونیک، به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. سیستم AWD یکی از بزرگترین مزیتهای رقابتی این خودرو در این رده قیمتی است.

سیستم اتوپارک کولیوس یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب آن است. مانیتور لمسی، گرمکن صندلی، کروز کنترل، کیلس استارتر، سقف پانارومیک، سنسور باران، سیستم ترمز و پایداری کامل مجهز، کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای و … از جمله تجهیزات و امکانات این خودرو است.

رنو کولیوس رقبای زیادی در این رده قیمتی دارد، بدون شک یکی از بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار است. محبوبیت بالا و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین خودروی وارداتی گواه این مدعاست.

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش رنو کولیوس به سایت دیوار مراجعه کنید.

بهترین ماشین‌های کراس اوور ژاپنی و کره‌ای

خودروسازی ژاپن اثبات شده است و می‌توان به بسیاری از برندهای ژاپنی چشم بسته اعتماد کرد. اما در مورد برندهای کره‌ای داستان متفاوت است. خودروسازی در کره قدمت چندانی ندارد. با این وجود، پیشرفت آ‌ن‌ها در این صنعت مثال‌زدنی است.

برندهای کره‌ای هیوندای و کیا‌موتورز اکنون جایگاه قابل توجهی در بازارهای جهانی دارند. در کشور ما نیز این دو برند محبوبیت بالایی دارند. در این بخش از راهنمای خرید خودروی کراس اوور میان کراس اوورهای ژاپنی و کره‌ای، سراغ برندهای تویوتا، نیسان و هیوندای رفته‌ایم.

تویوتا C-HR - خودروی کراس اوور چی بخریم؟ |‌ بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار

تویوتا CH-R

ماشین کراس اوور چی بخریم؟ خودروهای تویوتا به دلیل استهلاک کم و کیفیت بالا همیشه از پرطرفداران بازار بوده‌اند. سرآمد خودروهای تویوتا شاسی بلندهای معروف این برند، لندکروز و پرادو هستند که قبلا هم در لیست بهترین شاسی بلندهای بازار و بهترین ماشین های آفرود بازار آن‌ها را معرفی کرده بودیم.

تولیدات تویوتا معمولا به سادگی در طراحی معروف هستند، اما در بین خودروهای تولید این برند ژاپنی استثناهایی مانند پریوس و C-HR هم وجود دارد. تویوتا C-HR یک طراحی اغراق آمیز و خاص از این برند است. خطوط تیز و شکسته در روی بدنه و برجستگی‌های حجیم و عضلانی، ظاهر یک جنگجو را برای این کراس اوور اسپرت و جذاب به ارمغان آورده است.

طراحی فضای داخل کابین همان سبک طراحی با خطوط تیز را دارد، اما با کلیاتی که ساده‌تر شده است. آنچه بیش از همه چیز در داخل کابین جلب توجه میکند ترکیب چرم و متریال با کیفیت در ساخت قطعات است. ایمنی، امکانات رفاهی و تجهیزات این خودرو نیز همانطور که از تویوتا انتظار می‌رود، کامل است.

تویوتا C-HR در بازار ما با در ۴ تیپ مختلف و دو نوع پیشرانه عرضه می‌شود. در نوع اول، پیشرانه این خودرو یک موتور بنزینی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ است که می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نوع دوم از پیشرانه استفاده شده در C-HR موتور هیبریدی تویوتا پریوس است که متشکل از یک موتور بنزینی ۱.۸ لیتری و یک موتور الکتریکی است که حاصل عملکرد این مجموعه تامین ۱۲۲ اسب بخار قدرت است.

گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال این قدرت تولیدی را به هر چهارچرخ بر عهده دارد (AWD). تا اینجا از مشخصات و ویژگی‌های مثبت این خودرو صحبت کردیم. با اینکه راندمان هر دو نوع پیشرانه بسیار مطلوب است و به لطف هندلینگ و سیستم تعلیق خوب، سواری دلچسبی را نیز رقم می‌زند، اما این سامورایی خشن خالی از ایراد هم نیست.

مهم‌ترین نقص این خودرو فضای خفه داخل کابین است. این در حالی است که C-HR کابین نسبتا جا داری دارد، اما سبک طراحی و دید محدود برای سرنشینان عقب و فقدان سانروف باعث گرفتگی فضای داخلی این خودرو شده است. همچنین، وسعت دید عقب برای راننده نیز چندان مطلوب نیست.

با اینکه C-HR انقدر مزیت دارد که بتوان از این نقاط ضعف چشم‌پوشی کرد، قیمت بالای آن و تفاوت قیمت داخلی با قیمت جهانی، پای دوستدارانش را برای خرید آن سست می‌کند. در مجموع در اینکه این خودروی خاص، جذاب، اسپرت و در عین حال کم‌ مصرف و کم‌استهلاک بسیار دوست داشتنی است، شکی نیست اما ای کاش این خودرو که یکی از بهترین کراس اوورهای بازار ایران است ارزان‌تر از این‌ها بود! 

شما می‌توانید با مراحعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا C-HR مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به گران‌ترین خودروهای بازار ایران

نیسان ایکس تریل

نیسان X-Trail مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۸

نیسان همیشه خوب و کم حاشیه است. از آن برندهایی است که وقتی مدلی از آن را می‌خرید، دل کندن از آن سخت خواهد بود. نیسان این روزها با کراس اوورهای جوک و ایکس‌تریل در بازار ایران حضور دارد که نیسان جوک به دلیل طراحی عجیب و غریبش توجه زیادی را به خود جلب کرده و در مقابل نیسان ایکس تریل کمتر شناخته شده است.

ایکس تریل در مقایسه با رقبا طراحی ساده‌تر یا بهتر است بگوییم قدیمی‌تری دارد. طراحی ایکس تریل زیبا و کاملا مناسب است. در نمای روبروی این خودرو جلوپنجره V-Shape مخصوص نیسان در کنار چراغ‌های چندضلعی و سپر حجیم و عضلانی آن صورت قدرتمند و پرابهتی را به تصویر می‌کشد.

در داخل کابین با طراحی به‌روزتری مواجه هستیم. کیفیت ساخت عالی و کیفیت متریال خوب و قابل قبول است. فضای داخلی این خودرو، کاملا به اندازه و مناسب برای استفاده خانوادگی است و امکانات و تجهیزات کاملی برای سرنشینان فراهم می‌کند.

موتور این خودرو در نسخه ای که به بازار ما وارد شده، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری است که ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT ایکس‌ترونیک است و قدرت تولیدی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. سیستم تعلیق بی‌نقص و هندلینگ و فرمان‌پذیری عالی از دیگر ویژگی‌های مثبت این خودرو است. مجموع این مشخصات باعث می‌شود بتوان با ایکس تریل یک سواری و نرم و لذت بخش را در هر نوع جاده ای تجربه کرد.

نقاط ضعف این خودرو بیش از آنکه به خود خودرو وارد باشد به شرکت واردکننده آن مربوط می‌شود. خدمات پس از فروش این خودرو محدود و دسترسی به لوازم یدکی آن سخت است. این مسئله بازار دست دوم این خودرو را نیز اندکی تحت تاثیر قرار داده است. به هر حال این موضوع باعث نمی‌شود که از شایستگی‌های خودرو چیزی کم شود و نیسان ایکس تریل یکی از بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار ما است.

شما می‌توانید با مراحعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش نیسان ایکس تریل مطلع شوید.

هیوندای توسان

هیوندای توسان مدل ۲۰۱۱-۲۰۱۵

هیوندای توسان مانند سایر هم خانواده‌های خود در ایران بسیار شناخته شده است. هیوندای توسان از مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ در بازار خودروی ما موجود است. مدلی که در این بخش در مورد آن صحبت می‌کنیم نسل دوم این خودرو است که از سال ۲۰۱۱ توسط شرکت آسان موتور به کشور وارد شد.

نسل دوم هیوندای توسان یا همان ix35 یک کراس اوور کامپکت است که در زمان خودش با استقبال خوبی هم مواجه شد. مانند اکثر تولیدات کره ای در دهه اخیر، طراحی این خودرو هم در داخل و هم در نمای خارجی زیبا و مورد پسند اکثریت است. کیفیت ساخت توسان هم در حد قابل قبولی قرار دارد، اما متاسفانه می‌توان ایراداتی را به متریال استفاده شده در ساخت فضای داخلی کابین وارد کرد.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به ۱۰ کیسه هوا، سنسور پارک، سنسور دنده عقب، گرمکن صندلی سرنشینان جلو، کروز کنترل، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … اشاره کرد.

در بخش فنی این خودرو مجهز به یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری است که توان تولید ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور را دارد که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف‌های این خودرو، سیستم تعلیق آن است که باعث سواری خشک و انتقال ناهمواری‌های سطح جاده به داخل کابین می‌شود.

با اینکه نسل سوم توسان (۲۰۱۶-۲۰۱۷) که شباهت ظاهری زیادی هم با برادر بزرگتر خود سانتافه دارد مشخصا بهتر از این نسل است، اما به دلیل اینکه در این رده قیمتی در حال حاضر تنها می‌توان به سراغ خودروهای چینی رفت تصمیم به معرفی این خودروی کره‌ای گرفتیم.

هیوندای توسان در نسل دوم رقیب قدرتمندی با نام کیا اسپورتیج دارد. این دو خودرو شباهت‌های فنی و کیفی زیادی با هم دارند و هر دو از خودروهای محبوب بازار هستند. اما با استناد به نظر مالکان این دو خودرو می توان گفت، توسان خودروی باکیفیت‌تر و قابل اعتمادتری است و همچنان یکی از بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار ایران است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای توسان مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های چینی بازار ایران

ام‌وی‌ام X22 - خودروی کراس اوور چی بخریم؟ |‌ بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار

بهترین ماشین‌های کراس اوور چینی و ایرانی؛ خودروهایی با پایین‌ترین ارزش خرید در بازار

خودروسازان داخلی ما هنوز موفق ساخت خودرویی در این کلاس نشده‌اند، اما در مونتاژ این خودروها همکاری پرباری با خودروسازان چینی دارند. درست است که بازار ما خصوصا در سال‌های اخیر، خودروهای چینی‌های باکیفیتی هم به خود دیده است اما آنچه واضح است این است که خودروهای چینی از کارنامه قابل قبولی برخوردار نیستند.

در پاسخ به سوال خودروی کراس اوور چی بخریم؟ احتمالا باید در این بخش خودرویی را معرفی کنیم، چرا که درصد بالایی از متقاضیان بازار دیگر توان خرید خودروهای خارج از این رده را ندارند، هرچند در بازار امروز خودروهای چینی قیمت‌هایی دارند که در سال‌های نه‌چندان دور می‌شد چشم به خودروهای برندهای اروپایی داشت.

با اینکه در بین چینی‌ها هم می‌توان خودروهای نسبتا خوبی پیدا کرد، اما از نظر فنی و کیفی این خودروها را تنها باید با هموطنان خودشان مقایسه کرد، در این صورت میتوان صفت خوب را به آنها اطلاق کرد!

از میان خودروهای چینی موجود در این کلاس هایما S5، ام‌وی‌ام X22 در مدل‌های دنده دستی و اتوماتیک، جک S5، دانگ فنگ H30 کراس، چانگان CS35  از گزینه های موجود در بازار هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین‌های ژاپنی بازار ایران

آخر خودروی کراس اوور چی بخریم؟

آنچه در این مطلب معرفی شد، فهرستی از بهترین ماشین‌های کراس اوور بازار ایران هستند که همچنان علی‌رغم بالا رفتن قیمت خودرو باز هم ارزش خرید دارند.

مطمئنا امروزه که قیمت خودرو سر به فلک کشیده و به صورت قطره‌ای در حال افت است، خرید خودرو شاید چندان منطقی نباشد. با این حال، در صورتی که به خرید یک کراس اوور فکر می‌کنید، خودروهای فوق می‌توانند تجربه خوبی را در اختیارتان قرار دهند و پاسخی باشند برای سوال ماشین کراس اوور چی بخریم؟

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره این راهنمای خرید خودروی کراس اوور چیست؟ آیا از نظر شما خودروهای دیگری هستند که امکان قرار گرفتن در این فهرست را داشته باشند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.