مقایسه هن‌تنگ X7 با بیسو T5 و دامای X7

ترکیبی از چند خودرو

0

برای مقایسه هن‌تنگ X7 باید به مشخصات فنی، کارایی، برند و امکانات خودروی هن‌تنگ X7 نگاهی انداخت تا بتوان آن را با خودروهای هم‌رده‌اش مقایسه کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم خودروی هن‌تنگ X7 را با خودروهای بیسو T5 و دامای X7 مقایسه کنیم.

مقایسه هن‌تنگ X7 با بیسو T5

با دقت به اندازه‌های بیسو T5 درخواهیم یافت که این خودرو دارای سه ردیف صندلی است که بیشتر از هن‌تنگ است اما دقت به دو محور ثابت می‌کند که هن‌تنگ با طول کمتر فاصله دو محورش بیشتر است. همین باعث شده که فضای جای پای سرنشینان در هن‌تنگ X7 بیشتر از بیسو T5 باشد و درخصوص جای بار دقیقاً برعکس آن صادق است. فاصله عرضی درون خودرو هم در هن‌تنگ X7 بیشتر است و می‌توان گفت سه نفر بزرگ‌سال در قسمت سرنشینان پشت این خودرو به‌راحتی می‌نشینند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در سایز خودروهای کراس‌اوور ارتفاع آن‌هاست. در این زمینه بیسو T5 عملکرد بهتر و ظاهری شبیه‌تر به یک کراس‌اوور دارد.

باید گفت که کمپانی‌های چینی اغلب از ترکیب ظاهری چند برند معروف الگوبرداری می‌کنند و زمانی که به ظاهر آن‌ها یعنی نمای جلو و عقب می‌نگریم ترکیبی از چند محصول را می‌بینیم. هن‌تنگ X7 هم شامل این بحران هویت است و ظاهر آن الگوبرداری از شرکت‌هایی نظیر فولکس واگن است. اما درخصوص بیسو T5 می‌توان ادعا کرد این خودرو تا حدودی توانسته به استقلال در طراحی برسد و طراحی این نسخه بیسو شمایلی نزدیک به نسخه T3 دارد و سعی کمپانی بر این است تا از خود هویتی ماندگار بسازد.

یادآوری این نکته نیز بد نیست که هن‌تنگ X7 به‌دلیل نزدیکی به فولکس واگن، در ظاهر دارای جذابیت بیشتری است، اما بیسو T5 هم مخاطبان خاص خود را دارد. در طراحی داخلی و کابین، هن‌تنگ این بار با تقلید از مدل X5 BMW خواسته ظاهری مدرن و اروپایی به خودروی خود ببخشد تا باعث جلب‌توجه مخاطب شود و استفاده از تریم چوب و صفحه‌نمایش لمسی به این امر کمک کرده است. کیفیت متریال استفاده‌شده در این خودرو نیز، نزدیک به حد استانداردهای روز است. در مقابل، بیسو T5 هم از طرحی لوکس و دورنگ بهره برده و رنگ نقره‌ای استفاده‌شده در این مدل ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

با مقایسه هن‌تنگ X7 با بیسو T5 از نظر مشخصات فنی باید گفت که هن‌تنگ X7 از موتوری با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی توربو بهره می‌برد. این موتور توان تولید ۱۹۰‌اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را دارد. حداکثر سرعت این مدل ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است و قدرت موتور از طریق گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو۵ نیز برخوردار است و در هر صد کیلومتر هشت لیتر سوخت مصرف می‌کند.

در کفه دیگر ترازو، بیسو T5 موتوری با پیش‌رانه ۱۵۰۰ سی‌سی دارد که دارای حداکثر ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه‌دنده آن هم از نوع هشت‌سرعته اتوماتیک است که نیرو را فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

برای مشاهده آخرین آگهی‌های خرید و فروش بیسو T5 به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه هن تنگ X7 با بیسو T5 و دامای X7

مقایسه هن‌تنگ X7 با دامای X7

دامای X7 محصول شرکت دامای است که زیرمجموعه شرکت خودروسازی زوتی چین به‌حساب می‌آید و یکی از بهترین محصولات این خودروسازی است. دامای در خلاقیت در طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد و طراحی را مدیون الگوبرداری از فولکس واگن است. این خصوصیت در هن‌تنگ X7 هم وجود دارد و نمای بیرونی آن تقلیدی از فولکس واگن است.

نقاط اشتراک دیگری که در دو خودرو وجود دارد ضعف و نازیبایی در طراحی عقب و فاصله زیاد بین چرخ و گل‌گیر است. کابین دامای X7 دارای برتری نسبی در ظاهر نسبت به هن‌تنگ X7 است.

با مقایسه هن‌تنگ X7 با دامای X7 از نظر امکانات باید بگوییم که امکاناتی که در هردو خودرو وجود دارد هم قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. صفحه آمپر در دامای X7 دیجیتال است که یک برتری نسبت به صفحه آمپر قدیمی هن‌تنگ X7 است. هردو خودرو دارای صفحه‌نمایش بزرگی هستند.

دیگر امکانات مشترک دو خودرو صندلی جلو با تنظیم شش جهتِ اتوماتیک و گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک که در دامای X7 دارای کلیدهای لمسی است، سان‌روف پانوراما، قابلیت تنظیم ارتفاع نور جلو، آینه بغل‌های اتوماتیک با گرمکن، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، کروز کنترل و… است.

در مقایسه موتور هم دو خودرو دارای موتور دولیتری و قدرت ۱۹۰ است بخار هستند که ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. در هر دو خودرو جعبه‌دنده‌ای شش‌سرعته انتقال قدرت را انجام می‌دهد. مصرف سوخت در دامای X7 به‌ازای هر صد کیلومتر ۹.۳ لیتر و در هن‌تنگ X7 هم ۸.۸ لیتر است.

برای خرید دامای X7 و مشاهده قیمت آن پیشنهاد می‌کنیم به صفحه این خودرو در بخش آگهی‌های دیوار مراجعه کنید. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.