معرفی کی‌ام‌سی K7 یا همان جک X7؛ محصول جدید کرمان موتور

0

کمپانی جک در سال‌های اخیر وارد فاز جدیدی از تولید شده و سبک طراحی‌های خود را به کلی تغییر داده است. یکی از محصولات جدید این کمپانی X7 نام دارد. به تازگی تصاویری از این کراس‌اوور جدید کرمان موتور منتشر شده است. جک X7 که به عنوان یک کراس‌اوور نیمه لوکس چینی شناخته می‌شود، به تازگی وارد ایران شده و قرار است تا با برخی تغییرات و با نام KMC K7 در بازار کشور عرضه شود.

جک X7 نمونه به روز شده جک S7 به حساب می‌آید و گویا به خاطر همین مسئله، بحث عرضه X7 به جای S7 مطرح شده است. در دل جک X7 یا همان KMC K7 موتور ۱٫۵ لیتری توربو پاشش مستقیم قرار دارد که توان تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو از این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ دنده دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برخی نمونه‌های این کراس‌اوور نیز با پیشرانه دو لیتری توربو هم تولید شده‌اند و در برخی بازارهای هدف جک دیده می‌شوند.

معرفی کی‌ام‌سی K7 یا همان جک X7؛ محصول جدید کرمان موتور
نمای پشتی جک X7

بیشتر بخوانید: لودئو T60؛ کراس‌اوور چینی در راه ایران

جک X7 کراس‌اووری بزرگی نیست، اما این خودرو با ابعادی برابر با ۴۷۷۶ میلیمتر طول، ۱۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱۷۶۰ میلیمتر ارتفاع در کنار فاصله بین دو محوری ۲۷۵۰ میلیمتری، فضای داخلی کاملا مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. وزن این خودرو ۱۷۱۵ کیلوگرم است و حجم صندوق ۹۶۰ لیتر است. در صورتی که صندلی‌های عقب این خودرو را بخوابانید، این حجم صندوق به ۱۳۵۸ لیتر افزایش پیدا می‌کند. باید گفت که با مشاهده جک X7  می‌توان به پیشرفت غیر قابل انکار خودروهای چینی اعتراف کرد چرا که این کراس‌اوور در عین سادگی از جذابیت یک شاسی بلند واقعی بهره می‌برد.

از آنجا که جک X7 یکی از محصولات رده بالای این خودروساز محسوب می‌گردد، لذا استفاده از امکانات متعدد بر روی این خودرو امری کاملا بدیهی به نظر می‌رسد. بر اساس منابع موجود جک X7 با تجهیزاتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم TPMS، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، کنترل کشش، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کمک به صعود در سربالایی، نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای، کنترل صوتی، کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی به همراه کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، پاور ویندوز و سانروف عرضه خواهد شد.

معرفی کی‌ام‌سی K7 یا همان جک X7؛ محصول جدید کرمان موتور

بیشتر بخوانید: رانا پلاس گذر موقت در خیابان‌های تهران دیده شد

حال پس از غیبت محصولات جدید جک در ایران، محصول جک X7 با جدیدترین چهره خود در تهران دیده شده و به نظر می‌رسد که به زودی شاهد عرضه این خودرو در بازار خودرو ایران باشیم. آن چه از کمپانی جک در ایران دیده‌ایم مربوط به مدل‌های سدان J5 و J4 و مدل‌های کراس اوور S3 و S5 می‌شود، اما آن چه امروز این کمپانی در برنامه‌های تولید خود دارد سری سدان‌های A و کراس‌اوورهای X است که به مراتب از سری‌های پیشین جک پیشرفته‌تر هستند و طراحی مدرن‌تری هم دارند.

کمپانی جک از جمله چینی‌هایی بود که همیشه به کپی برداری از خودروهای کره‌ای متهم می‌شد. این اتهام تا حدودی درست بود، چرا که در مدل S5 یک الگوبرداری کامل از توسان دیده می‌شد. اما حالا جک همگام با دیگر بزرگان چینی در صدد آن هستند که سبک خود را در طراحی داشته باشند و ثمره این تلاش آن‌ها را در سری‌های X و A این کمپانی می‌بینیم.

برخی منابع آگاه می‌گویند که تا پایان سال جاری، تولید این کراس‌اوور نیمه لوکس چینی در خط تولید کرمان موتور آغاز می‌شود و در اصل، عرضه K7 پس از ورود جک T8 یا همان KMC T8 در بازار خواهد بود. KMC K7 (کرمان موتور K7) از نظر اندازه در ردیف خودروهایی مانند هیوندای سانتافه قرار می‌گیرد. این خودرو در بازار ایران با خودروهایی مانند دیگنیتی پرایم، هایما اس ۷ توربو و تیگو ۷ به رقابت خواهد پرداخت.

شما می‌توانید آخرین مدل از انواع خودروهای جک را در سایت دیوار پیدا کنید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.