یکی از تولیدات این کارخانه، که در سال ۲۰۱۴ از آن رونمایی شد، بایک سابرینا هاچبک خودرویی جمعوجور است که خیلیها معتقدند از روی بنز سری B مدل ۲۰۰۶ کپی شده است. این خودرو که در ۲۰۱۴ معرفی شد، از سال ۱۳۹۴ توسط دیار خودرو به صورت وارداتی و مونتاژی، در ۴ تیپ وارد بازار ایران شد. موتور بایک سابرینا توسط میتسوبیشی ژاپن طراحی شده است و این نشان میدهد که با یک قلب تپنده درستوحسابی روبهرو هستیم. جعبهدنده اتوماتیک آن هم یکی از مدلهای قدیمی آیسین ژاپن است که با وجود قدیمی بودن، میتوان به عملکرد آن اطمینان داشت. از نظر بدنه، بایک سابرینا طراحی زیبایی دارد. ممکن است بعضیها از رینگهای کوچک آن خوششان نیاید، اما همین کوچک بودن به بایک سابرینا کمک کرده تا در دستاندازها نرمتر و تجربه رانندگی با آن دلپذیر باشد. موتور سابرینا ۱۵۰۰ سیسی حجم دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. فضای داخلی بایک سابرینا طوری طراحی شده که چهار نفر بهراحتی در آن بنشینند و زود خسته نشوند. ضمن اینکه، صندلیهای عقب حالت تاشو دارند و وقتی آنها را بخوابانید، صندوقعقب فضای بسیار زیادی پیدا میکند. مانند اغلب خودروهای چینی، اینجا هم با پلاستیک خشک و نهچندان مرغوب روبهرو هستیم، اما رنگآمیزی مناسب توانسته است که بخشی از این خشک بودن را تلطیف کند. همچنین، جنس رویه صندلیها کیفیت خوبی دارد. در بایک سابرینا، امکانات زیادی در اختیار راننده است، از سنسور نور و باران گرفته تا محفظه خنکنگهدارنده نوشیدنی در کنسول و سانروف دوحالته برقی. بایک سابرینا در دو نسخه دستی و اتوماتیک عرضه شده و نسخههای دستی تنها در نمونههای مونتاژی دیده میشوند. تیپ ۴ مدل چهار دنده اتوماتیک و وارداتی است. تیپهای یک تا ۳ هم در دیار خودرو مونتاژ میشود. تیپ یک آن پنجدنده دستی است و تیپهای ۲ و ۳ چهار دنده اتوماتیک. تیپ ۴ و ۳ این خودرو هیچ تفاوتی باهم ندارند و فقط تفاوتشان در وارداتی و مونتاژ بودن است. اما در تیپهای ۲ شاهد امکانات کمتری مثل سنسور باران، سنسور دندهعقب، سانروف برقی، آینههای تاشو برقی، سیستم مشایعت راننده، چراغ مهشکن جلو، قابلیت کنترل صوتی از روی فرمان و مکانیاب(GPS) هستیم. تیپ یک هم که مشخصات تیپ ۲ را دارد با این تفاوت که دارای گیربکس ۵ دنده دستی است.
سرعت
۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۱۱.۴ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۷.۵ لیتر
حجم موتور
۱.۴۹۹ لیتر
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
صدای موتور در بایک سابرینا کم است و موقع حرکت کردن، درون کابین صدای زیادی نمیشنوید. جعبهدنده اتوماتیک این خودرو -چه در نسخه وارداتی و چه در نسخه مونتاژ- باعث شده که تعویض دهندهها معمولاً در دورِ موتور ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ انجام شود و مصرف سوخت بایک سابرینا چندان زیاد نباشد. اما فشردن دکمه S در کنار دنده و رفتن به حالت SPORT باعث میشود که دندهها در دورِ موتور نزدیک به ۶۰۰۰ تعویض شوند و شما به صندلیتان بچسبید و از رانندگی لذت ببرید. در حالت SNOW هم تا حدودی از لیز خوردن خودرو جلوگیری میشود. سیستم تعلیق خودرو بهخوبی طراحی شده است، اما سرنشینان عقب به علت سبک بودن بخش عقبی، تکانهای بیشتری نسبت به سرنشینان جلو احساس خواهند کرد. زیبایی ظاهری و طراحی دلچسب کابین خودرو با رنگ کِرِم، باعث شده است که کابین بزرگتر از اندازه واقعی خود بهنظر برسد. بایک سابرینا دارای امکاناتی مثل سانروف دوحالته برقی، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایزر)، تهویه مطبوع دیجیتال، مانیتور رنگی ۶.۵ اینچی مجهز به رهیاب GPS، سنسورهای نور و باران، سنسور پارک خودرو، محفظه خنکنگهدارنده نوشیدنی (Cool Box) در کنسول وسط، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، آینههای کناری تاشونده برقی بههمراه گرمکن، دسترسی به صندوقعقب، تنظیم نور آمپرهای پشت فرمان و صندلی ششجهته راننده بهصورت دستی و … است. صندلیهای عقب قابلیت تاشو دارند و اینگونه میتوان ظرفیت صندوقعقب را چند برابر بزرگتر کرد. سیستم تعلیق خودرو بهخوبی عمل میکند و هنگام عبور از روی دستاندازها، بهاصطلاح ضربه نمیزند. موتور سابرینا توسط میتسوبیشی ژاپن طراحی شده و جعبهدنده هم متعلق به AISIN ژاپن است. کیفیت جنس روکش صندلیها قابلقبول است. آینههای کناری بایک سابرینا بزرگ است و میتوان با آن تمام اطراف خودرو را زیر نظر داشت. مصرف سوخت در حالت ترکیبی حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و باک خودرو هم ۴۵ لیتر حجم دارد. موتور بایک سابرینا ۱۵۰۰ سیسی حجم و ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد؛ قدرتی که برای خودرویی با این ابعاد و ۱۰۹۰ کیلوگرم وزن کافی بهنظر میرسد.کوچک بودن شیشه عقب خودرو نمیگذارد دید خوبی نسبت به پشت آن داشته باشید. قطعات داشبورد از جنس پلاستیک خشک ساخته شدهاند. سیستم ترمز چرخهای جلو دیسکی است، اما در چرخهای عقب از سیستم ترمز کاسهای استفاده شده که امنیت را کاهش میدهد. این خودرو تنها دو کیسه هوا دارد. خدمات پس از فروش بسیار ضعیف دیار خودرو، کمبود قطعات و گرانی تعمیر و تعویض آنها، از جمله نکات منفی مرتبط با این خودرو است. نبود بازار مناسب برای فروش دستِدوم این خودرو هم برای صاحبان این خودرو دردسر ایجاد میکند.