بیسو
بیسو
بیسو
BISU
موسسشركت چونگينگ بيسو
تاسیس۲۰۱۶
کشورچین

بعضی از برندهای چینی، تقریباً گمنام و کمتر شناخته شده هستند؛ «بیسو» هم از این دست برندهاست. در حال حاضر در بازار خودروی ایران، مدل‌های T3 و T5 بیسو خرید و فروش می‌شوند. اما بیسو چه برندی است و از کجا آمده و چطور سر از بازارهای ایران در آورده است؟ بیسو در حقیقت برندی است که زیر مجموعه چونگین بیسو محسوب می‌شود که خود این مجموعه هم یکی از زیر مجموعه‌های جوینت ونچر محسوب می‌شود، که به نوعی نوعی سرمایه‌گذاری مشترک بین خودروسازی پکن و گروه یینشیانگ است. اما چطور شد که سر از ایران درآوردند؟ در ایران، این سیف‌خودرو بود که این خودروها را وارد کشور کرد. سیف‌خودرو سابق بر این، نماینده خودروهای سوبارو بود. اما چون در همکاری با سوبارو موفقیتی نداشت، تصمیم گرفت که شانس خودش را با خودروهای چینی آزمایش کند. چنین بود که سروقت بیسو، این برند تازه متولد شده چینی رفت تا شاید بتواند آب رفته را به جوی برگرداند. بیسو، اولین شریک چینی و اولین تجربه مشارکت با چینی‌ها توسط سیف‌خودرو بود. خودروهای بیسو با این شعار معرفی شدند که قرار است شاسی‌بلندهای لوکس اقتصادی و به صرفه‌ را تحویل مشتری‌ها بدهند. ظاهراً چینی‌ها و خود سیف‌خودرو، تمایل شدید ایرانی‌ها به تظاهر با خودروهای شاسی‌بلند و بزرگ را به خوبی درک کرده بودند.و چه چیزی بهتر از این‌که دست روی شاسی‌بلندهای اقتصادی بگذارند؟ T3 را اولین، کوچک‌سایزترین و اقتصادی‌ترین عضو بیسو می‌دانند که از ۲۰۱۶ راهی بازارهای چین شد. بیسو T3 با پلتفرم Huansu S2 ارائه شده و از سامانه مک‌فرسون در جلو و مولتی‌پلکس در عقب بهره می‌برد. نکته جالب این‌که هوانسو نیز برندی است که از زیر مجموعه‌های جوینت ونچری محسوب می‌شود. T3 ابتدا با تیپ اکسلنت وارد کشور شد و فروش رفت. بعد از مدتی، تیپ لاکچری‌ آن هم راهی بازارهای کشور شد. در سال ۱۳۹۵ بود که سیف‌خودرو شرکت مرتب‌خودرو را خرید و وارد کار تولید هم شد. مرتب خودرو، شرکتی بود که با تولید لندرور در ایران به شهرت رسید. بیسو T5 نیز حاصل این ترکیب بود که راهی بازارهای ایران شد. می‌گویند که بعد از مدل T3 و M3، این سومین محصولی است که با برند بیسو راهی بازارهای چین و سپس ایران شده است. ظاهر T5 کمی شبیه ون درآمده است.

همهٔ مدل‌های بیسو
آگهی‌های بیسو