هایما S7 با موتوری ۲۰۰۰ سیسی به بازار عرضه شده که قابلیت تولید ۱۴۸ اسببخار قدرت و ۱۸۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور مجهز به فنآوری VVT است که انتخابی منطقی برای این خودرو است. فاصله محورهای این خودرو ۲۶۱۹ میلیمتر است که فضای خوبی را درون کابین در اختیار سرنشینان قرار میدهد. هایما S7 بهدلیل کاپوت کشیده و صندوق ۴۰۰ لیتری خود، بزرگ بهنظر میرسد، اما این بزرگبینی زیاد هم دور از ذهن نیست، چون هایما S7 وزنی معادل ۱۵۴۵ کیلوگرم دارد و ارتفاع آن از خودروهایی مانند جک S5، چری تیگو ۵، اسپورتیج، هیوندای توسان، هیوندای سانتافه و … بلندتر است. هایما S7 در تمام نسخهها تکدیفرانسیل است و قدرت موتور این خودرو توسط جعبهدنده ۵ دنده دستی یا اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال مییابد. این شاسیبلند چینی مجهز به جعبهدنده اتوماتیک پاورتک کره جنوبی است و قابلیت تعویض دستی دنده را نیز دارد. ظاهر هایما در طراحی جلوی خود رسمی و آرام بهنظر میرسد و شاید بتوان گفت بیشباهت به ix55 نیست. در طراحی عقب هایما S7 شاهد خودرویی اسپرت هستیم که چراغهای آن جذابیت قابلقبولی دارند. کاسه چراغ جلوی این خودرو با چراغ روز تزیین شده است و راهنمای LED آن نمای خوبی به ظاهر جلوی هایما S7 میدهد. کابین این خودرو امکانات مناسبی را در خود جای داده است؛ تودوزی چرم مصنوعی بههمراه رنگ مارون و طرح فیبر کربن جلوه خاصی به اتاق هایما S7 داده است. امکاناتی نظیر سنسور باد لاستیک، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، آینه حساس به نور، صندلی برقی هشتحالته راننده با تنظیم گودی کمر، سانروف، فرمان کمکی برقی و گرمکن سهحالته صندلیهای جلو باعث میشود احساس خوبی در کابین این خودرو داشته باشید. هایما S7 مجهز به چهار کیسه هوا است و وجود امکاناتی مانند ترمز چهار دیسک ABS ،EBD ، ESP و TCS در آن باعث میشود سطح ایمنی قابلقبولی را در این خودرو مشاهده کنید. در نسخه دندهای این خودرو سیستم استارت دکمهای، کروز کنترل و رینگ ۱۷ اینچی را نمیبینید و در عوض مجهز به سیستم استارت/استاپ است که باعث میشود خودرو پشت چراغ قرمز بهطور خودکار خاموش شود. نویگیشن و رهیاب هایما S7 نیز فعال است و عملکرد دقیقی را در اختیار راننده قرار میدهد.
سرعت
۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۱۰.۵ ثانیه-۱۳ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۸.۷ - ۹.۷ لیتر
حجم موتور
۱.۸ - ۲.۰ لیتر
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
شرکت خودروسازی هایما در طراحی S7 بسیار محتاطانه رفتار کرده است و شاهد این هستیم که کامپیوتر خودرو اجازه نمیدهد فشار بیش از اندازهای به موتور آن وارد کنید. این سیستم باعث میشود استهلاک، خرابی موتور و خرابی جعبهدنده کم شود، اما در برخی از مواقع نمیتوانید بازخورد مورد نظر خود را از هایما S7 بگیرید. صندلی هایما S7 بهراحتی و در هشت حالت تنظیم میشود که عملکرد آن از بسیاری از خودروها بهتر است. پس از فشردن پدال ترمز و زدن دکمه استارت موتور S7 بهنرمی روشن میشود. نور آبی و خطوط قرمزی را پشت آمپر مشاهده میکنید که طراحی بسیار سادهای دارد و شاید باب میل بسیاری از افراد نباشد. فرمان خودرو برقی و نرم است و عملکرد قابلقبولی دارد. در سرعتهای بالای ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، فرمان از نظر حساسیت به سطح جاده خوب عمل میکند و ایرادی ندارد. با قرار دادن دنده در حالت D، شروع حرکت هایما S7 بدون ضربه و تکان است. جعبهدنده در بدو حرکت کارکرد قابلقبول و نرمی دارد. ضرایب دنده جعبهدنده خوب است. در شیب تند یا ملایم و با تکسرنشین یا پنج سرنشین خودرو بهخوبی بالا میرود و قدرت خوبی را بهنمایش میگذارد. با تنظیم کروز کنترل در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، خودرو با دور موتور نزدیک به ۲۳۰۰ دور در دقیقه با دنده پنج صدای بسیار کمی تولید میکرد. قسمتی از این آرامش بهدلیل لاستیکهای هانکوک هایما S7 است که با نرمی مناسبشان باعث بیسروصدا شدن حرکت این خودرو میشوند. سانروف هایما S7 بسیار بزرگ است و حتی در صندلیهای عقب نیز میتوانید بخشی از نمای آسمان را داشته باشید. سانروف را میتوانید در دو حالت بازشوی کامل و زاویهدار بهصورت برقی تنظیم کنید. مصرف سوخت ترکیبی هایما S7 در نسخه اتوماتیک ۸.۸ لیتر بهازای ۱۰۰ کیلومتر است. فرمانپذیری خودرو با توجه به سیستم مکفرسون جلو و اکسل چند اتصالی عقب عملکرد مناسبی دارد و سیستم کنترل پایداری در مانورهای ناگهانی بهخوبی عمل میکند. در ترمزهای شدید، دماغه خودرو افت ناگهانی ندارد و هایما S7 میتواند پایداری خوبی را در این مواقع از خود نشان دهد. حداکثر سرعت این خودرو طبق اعلام شرکت سازنده آن ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است و با توجه به ضرایب گشتاوری خوب جعبهدنده و عملکرد مناسب در شیبها، شاهد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خوبی نیستیم. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هایما S7 بالای ۱۵ ثانیه است. در واقع وزن ۱.۵ تنی هایما S7 و قدرت موتور ۱۴۸ اسببخاری آن باعث میشود با خودروی چندان پرشتابی مواجه نباشیم.
توربو1800cc، سال ۱۳۹۸
۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
توربو1800cc، سال ۱۳۹۹
۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
توربو1800cc، سال ۱۴۰۰
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
هفتهٔ گذشته
۳ ماه گذشته