هایما S7 توربو1800cc
Haima S7 automatic-turbo-1800cc
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    ایران خودرو پس از عدم استقبال از هایما S7 اتوماتیک که در سال ۹۴ وارد ایران کرد، اقدام به واردات نسخه جدید از این خودرو نمود که ضعف‌های نسخهٔ قبلی را نداشته باشد. به این ترتیب، هایما S7 توربو اتوماتیک در سال ۹۶ روانه بازار ایران شد. نقطه ضعف بزرگ نسخه اولیه هایما S7 ضعف موتور و مناسب نبودن قدرت آن نسبت به بدنه بود. ضعف دیگر این خودرو طراحی ظاهری قدیمی و یکنواختش محسوب می‌شد که در فیس‌لیفت جدیدش به شکل چشمگیری بهبود یافته بود. هایما S7 توربو اتوماتیک در بخش چراغ‌ها، سپر و جلو پنجره، رینگ‌ها و رکاب‌ها دچار تغییرات اساسی شده است که در نهایت، چهره‌ای جذاب و به‌روز را برایش به ارمغان آورده‌اند. این خودرو البته چنین تغییرات جدی و چشم‌گیری در داخل کابین تجربه نکرده است. این نکته باعث شده تناسب طراحی بدنه و کابین خودرو متزلزل شود. البته همچنان می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. هایما S7 توربو اتوماتیک با موتور توربوشارژ ۱.۸ لیتری و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به بازار آمد. این موتور به خوبی توانست هدف هایما در راستای رفع ضعف قدرت نسخهٔ قبلی را پیاده کند و با سقف قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر شتاب صفر تا صد S7 را به ۱۰.۵ ثانیه برساند. سقف سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر برساعت است و مصرف سوخت آن نیز ۹.۷ در سیکل ترکیبی لیتر در هر صدکیلومتر. با بررسی ارقام و آمار اعلام شده در کاتالوگ رسمی ایران خودرو درمیابیم که هرچند هایما S7 توربو اتوماتیک به کیفیت صد درصد مطلوبی در بازده فنی نرسیده اما بهبود آن نسبت به نسخه قبلی نیز چشمگیر و جذاب است. در مورد رقم مصرف سوخت با مقایسه مصرف سوخت هایما S7 اتوماتیک (۸.۸ لیتر) و نسخه توربو ۱.۸ لیتری انتظار می‌رود رقم مطرح شده کمتر باشد. این خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی موسسه استاندارد ایران است، البته نمی‌توان گفت این امتیاز تا حد قابل اتکا است. استاندارد آلایندگی خودرو نیز به یورو ۵ ارتقاء یافته است. هایما با خودروهایی نظیر جک S5 و چری تیگو ۵ در بازار رقابت می‌کند که در بخش بازده فنی از این رقبا پیشی می‌گیرد. هایما S7 توربو در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی با نسخه تنفس‌طبیعی خود تفاوتی ندارد. البته ایربگ پرده‌ای آن از سال ۹۹ حذف شده است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۵ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۹.۶ لیتر


    کلاس بدنه

    شاسی بلند


    حجم موتور

    ۱.۸ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۷۰ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۴۵%

    فنی

    ۵۰%

    ایمنی

    ۳۵%

    کیفیت ساخت

    ۳۵%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    فضای جادار کابین


    موتور قوی


    نقاط ضعف

    عدم همخوانی موتور توربو با بنزین


    تجربه رانندگی

    وقتی ایران خودرو هایما S7 توربو را معرفی و عرضه کرد، بسیاری کارشناسان و کاربران را هیجان‌زده کرد چرا که بالاخره یک خودروی چینی را با قدرتی متناسب بدنه و وزن خودرو می‌دیدند. قدرت ۱۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متری نوید رانندگی هیجان‌انگیز و پرشتابی را به ناظران می‌داد. اما با ورود این خودرو به بازار، ثابت شد که این‌بار نیز ادعای روی کاغذ چینی‌ها با عملکرد واقعی محصول‌شان بسیار متفاوت است. هایما S7 توربو هیچ‌گاه نمی‌تواند حتی به شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه‌ای که کمپانی اعلام کرده دست یابد و در بهترین حالت به رقم ۱۱ ثانیه می‌رسد. سقف سرعت ۱۷۰ کیلومتری خودرو نیز چنگی به دل نمی‌زند و نشان می‌دهد که خودرو همچنان نمی‌تواند برای جوانان محبوب باشد. هرچند طراحی بدنه و کابین به خوبی جذابیت‌های مورد توجه این قشر را دارند. داخل کابین خودرو همچنان شاهد متریال ضعیف و مونتاژ نه‌چندان مناسب هستیم اما شرایط آن از تولیدات داخلی بهتر است. هایما S7 توربو اتومات در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوب ظاهر شده است و امکانات اضافه شده به این نسخه، سطح آن را به رقبای کره‌ای‌اش نزدیک کرده است. عملکرد گیربکس خودرو در حد متوسط قرار دارد. این جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با موتور هماهنگی نسبی دارد اما کندی خودرو نیز تاحدودی تحت تاثیر همین گیربکس است. هرچند تعویض دنده‌ها به نرمی و در زمان مناسب انجام می‌شود اما گیربکس دور موتور را محدود کرده اجازه اوج گرفتن به آن نمی‌دهد. سیستم تعلیق هایما S7 توربو قابل قبول و رضایت‌بخش است. هایما برای این نسخه از S7 سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ در نظر گرفته که آن را ایمن‌تر و باثبات‌تر می‌کند. خودرو در حرکت، حرکات گهواره‌ای کمتری نشان می‌دهد و در دفع ضربات عملکرد بهتری دارد. هندلینگ خودرو نیز قابل قبول است و از آن در مسیرهای مارپیچ بیش یا کم‌فرمانی دیده نمی‌شود. هایما S7 توربو دید خوبی به راننده اهدا می‌کند و تسلط کافی را برای او فراهم می‌آورد. فرمان برقی نرم خودرو نیز در تکمیل راحتی راننده حرکت کرده و در خدمت او است. هرچند در سرعت‌های بالا این نرمی کمی آزار دهنده می‌شود و کنترل خودرو را سخت می‌کند. فضای داخل کابین بزرگ و خوب است و تنها در قسمت سر در ردیف عقب کمی افراد قد بلند را اذیت خواهد کرد. صندلی‌ها نرم و ارگونومیک هستند و دسترسی به ادوات داخل کابین برای راننده و سرنشینان راحت است. از مشکلات اصلی هایما ناشناخته بودن آن، مشهور شدن به استهلاک بالا بین فعالان بازار و کارشناسان و هزینه نگهداری نامتناسب با کیفیت و سطح خودرو است. این موارد باعث شده که بازار خرید و فروش نمونه‌های کارکرده خودرو بسیار بی‌رونق و کم‌رمق باشد.

    قیمت روز صفر در بازار

    توربو1800cc، سال ۱۳۹۸

    ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    توربو1800cc، سال ۱۳۹۹

    ۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    توربو1800cc، سال ۱۴۰۰

    ۹۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۵/۱۱
    ۰۵/۱۲
    ۰۵/۱۳
    ۰۵/۱۴
    ۰۵/۱۵
    ۰۵/۱۶
    ۰۵/۱۷
    امروز
    ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰