هیوندای اکسنت
Hyundai Accent
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای اکسنت به‌عنوان خودرویی اقتصادی به‌همراه آپشن‌های نه‌چندان زیاد از خودروهای محبوب بازار ایران است. پسوند بلو در این خودروها، که وجه تمایز برخی اکسنت‌های وارداتی است، نشان از استفاده‌ آن از سیستم کاهش مصرف سوخت هوشمند هیوندای دارد. این خودرو با ظاهر جذاب همچنان بهتر از بسیاری سدان‌های چینی موجود در بازار کشور است. با کمی ارفاق می‌توانیم درباره‌ فضای داخلی نیز این اعتراف را داشته باشیم. هیوندای اکسنت در نمای روبرو چراغ‌های اسپرت و کشیده‌‌ای دارد که نسبت به طول بدنه بزرگ به‌نظر می‌رسند و تا نزدیکی ستون A امتداد پیدا می‌کنند. البته اکسنت فاقد جلوپنجره‌ مدرن خودروهای هیوندای است. جایگیری مناسب مه‌شکن‌ها در دو طرف سپر سه‌بعدی بر جذابیت نمای جلو می‌افزاید. تنها نکته‌ منفی نمای جلوی هیوندای اکسنت دیده شدن لبه‌ کاپوت است. از نمای جانبی، پهنای کم لاستیک‌ها، رینگ‌های ۱۶ اینچ ساده و آنتن معمولی از نکات منفی طراحی اکسنت هستند. اکسنت در نمای عقب نیز به شدت ساده ظاهر شده است. فضای داخل کابین جادار و طراحی آن ساده بوده، قرارگیری کلیدها به‌نحوی است که استفاده از آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. نسخه‌های فول آپشن اکسنت مجهز به نمایشگر ۷ اینچ هستند. فرمان اکسنت گرچه لوکس نیست اما کاربردی و خوش‌دست است. استفاده‌ هوشمندانه از تزئینات کرومی در دستگیره‌ درها و دسته‌ دنده حس خوبی به سرنشینان خودرو می‌دهد. قسمت زانو و فضای سر صندلی‌های عقب حتی برای افراد قدبلند نیز بسیار مناسب است. صندوق عقب اکسنت ۳۸۸ لیتر فضا دارد و می‌توان با خم کردن صندلی‌های عقب این فضا را افزایش داد. در بازار ایران اکسنت با پیشرانه‌ ۱.۶ لیتری ارائه می‌شود که قدرتی معادل ۱۲۲ اسب بخار ارائه می‌دهد. هیوندای اکسنت در بازار جهانی مجهز به جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۴ سرعته‌ اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد اکسنت ۱۱ ثانیه، حداکثر سرعت آن ۱۹۰کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوختش نیز ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو دارای سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBA، EBD و TCS، ۶ کیسه هوا (شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای جانبی)، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، دکمه استارت، سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی، سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HAC و کروز کنترل است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۱.۴ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۴ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۶ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    هیوندای اکسنت برای سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری طولانی بسیار مناسب است. خودرو کشش مناسبی دارد و امکانات و راحتی آن باعث آسایش سرنشینان می‌شود. امکانات رفاهی این خودرو گرچه در سطح خودروهای لوکس دیگر قرار نمی‌گیرد اما نیازهای سطح متوسط را برآورده می‌کند. وقتی خودرو را استارت می‌زنید صدای بسیار کمی از موتور به درون کابین نفوذ می‌کند و با بالا رفتن دور موتور نیز این صدا افزایش نمی‌یابد. همچنین لرزش یا تکانی از فعالیت موتور به بدنه منتقل نمی‌گردد. به این ترتیب، اگر در حالت ایستاده چند گاز پیاپی بدهید می‌بینید که خودرو تکان خاصی نمی‌خورد. مهم‌تر اینکه حتی پس از فعال کردن سیستم تهویه یا روشن کردن کولر و درگیر کردن کمپرسور آن نیز لرزشی اتفاق به کابین منتقل نمی‌شود. هرچند نباید از موتور ۱.۶ لیتری اکسنت توقع شتابی مانند کیا سراتو یا مزدا ۳ داشت اما می‌توان امیدوار بود که از هیوندای i20 نرم‌تر و چالا‌ک‌تر ظاهر شود. هنگام رانندگی شاهد هماهنگی فرمان برقی کمکی هیوندای اکسنت با تغییرات سرعت و نرم‌تر یا سفت‌تر شدن آن خواهیم بود. فرمان‌پذیری هیوندای اکسنت خوب بوده و خودرو کاملا در کنترل راننده است. حتی بسیاری از خریداران به این نکته اشاره می‌کنند که پس از تعویض لاستیک‌های ۱۹۵ میلی‌متری اکسنت با لاستیک‌های ۲۰۵ میلی‌متری فرمان‌پذیری بهتری نیز از این خودرو گرفته‌اند. ترمزهای خودرو عملکرد خوبی دارند و با فشردن بیش از حد متوسط پدال ترمز خودرو دچار انحراف نمی‌شود. عملکرد سیستم تعلیق و شرایط انتقال ضربات داخل کابین حتی در ردیف عقب قابل‌قبول بوده و به طور قطع نسبت به کیا سراتو سایپا مطلوب‌تر است. فنربندی هیوندای اکسنت نیز عملکرد خوبی دارد و خودرو در مسیرهای ناهموار و سرعت‌گیرهای درون شهر به‌خوبی عمل می‌کند. هیوندای اکسنت خودرویی چندان پرشتاب و چابک نیست و نمی‌توان از آن توقع رانندگی‌های هیجان‌انگیز و جوان‌پسند را داشت. هرچند این موتور ضعفی در کشش نداشته و شاهد مشکل در پیمودن مسیرهای ناهموار یا شیب‌های تند نیستیم. پایداری اکسنت در حد خود قابل‌قبول است، اما نباید توقع هندلینگ سراتو را از آن داشته باشید. تعویض معکوس دنده پس از ترمز آنچنان سریع نیست، اما موتور و گیربکس هماهنگی خوبی دارند و در شرایط مختلف دنده‌ درستی انتخاب می‌شود. ممکن است با مانورهای ناگهانی شاهد لیز خوردن سمت عقب خودرو باشید که می‌توانید با تعویض لاستیک‌ها این موضوع را کمی بهبود دهید. یکی از نکات منفی هیوندای اکسنت شیب زیاد شیشه عقب آن است که پارک کردن این خودرو را مشکل می‌کند البته دوربین پارک عقب و نمایشگر موجود در کابین خودرو در چنین شرایطی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.