هیوندای آوانته
Hyundai Avante
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای آوانته که در نسل سوم خود وارد بازار ایران شد، با‌ وجود عملکرد و کیفیت مطلوب به دلیل سیاست‌های اشتباه تولیدکننده و قیمت‌گذاری نامناسب نتوانست فروش موفقی داشته باشد. کرمان‌موتور در سال ۸۴ تصمیم به تولید هیوندای آوانته در ایران گرفت و مونتاژ آن تا سال ۹۰ ادامه داشت. طراحی آوانته چندان رقابتی نیست و در زمان تولید نیز در مقایسه با خودروهایی از جمله رنو مگان و سیتروئن زانتیا حرفی برای گفتن نداشت. طراحی چراغ‌های جلو بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسد و تقریباً چهارضلعی است. جلو پنجره‌ آوانته نیز نسبتاً کوچک است و در فضای خالی بین دو چراغ قرار گرفته است. دو لامپ مه‌کشن نیز در قسمت پایین سپر قرار گرفته است. نوارهای پلاستیکی پهن روی سپر خودرو را پوشانده‌اند تا به‌عنوان نوعی تزیین و ضربه‌گیر استفاده شوند. در نمای کناری هیوندای آوانته ستون‌های A و C ضخامت اندکی دارند و طراحی فریم پنجره‌ها نیز به‌هیچ‌وجه جذاب نیست. در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌های بزرگ هستیم که حالتی شبیه به مثلث دارند و با رنگ سفید و قرمز خود در کناره‌های در صندوق عقب هیوندای آوانته قرار گرفته‌اند. داخل کابین آوانته نیز طراحی همچنان قدیمی و کسل‌کننده است. اغلب تجهیزات داخل کابین از جنس پلاستیک با کیفیت هستند که با گذشت زمان مشکلی پیدا نمی‌کند. مدل اتوماتیک این خودرو به یک نمایشگر مجهز است که برای نمایش دوربین عقب و تلویزیون از آن استفاده می‌شود. دو مدل اتوماتیک و دستی هیوندای آوانته در بازار ایران موجود است که هر دو از یک موتور ۲ لیتری ۴سیلندر با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۲نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند. قدرت موتور در مدل دستی توسط جعبه‌ دنده ۵ سرعته و در مدل اتوماتیک توسط جعبه‌ دنده ۴ سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت هیوندای آوانته با استاندارد آلایندگی یورو ۳ در سیکل ترکیبی ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هیوندای آوانته به امکاناتی از جمله ۲ عدد کیسه‌ی هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، دوربین دنده عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه‌ مطبوع دستی، پشت سری قابل تنظیم، تنظیم برقی آینه‌ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی و مه‌شکن جلو و عقب مجهز است که در حال‌ حاضر به‌عنوان آپشن‌هایی ابتدایی مطرح می‌شوند. در عوض، هیوندای آوانته خودروی کم‌هزینه‌ای است و مالک خود را چندان دچار دردسر نمی‌کند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ، ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۹.۲ ثانیه-۱۰.۳ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۷.۶ - ۸.۵ لیتر


    حجم موتور

    ۲.۰ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    به‌طور‌کلی، در مواجهه با هیوندای آوانته با خودرویی اقتصادی، کم‌استهلاک و قدرتمند مواجه هستید که به‌نسبت قیمتش از هر جهت قابل قبول است. اما اگر امکانات رفاهی یا ظاهر زیبا از اولویت‌های شما است احتمالاً این خودرو انتخاب درستی برای شما نیست. وقتی درون هیوندای آوانته می‌نشینید متوجه چند موضوع می‌شوید. در هیوندای آوانته کابین و فضای بزرگی در اختیار دارید و صندلی خودرو نیز احساس راحتی دارد. صدای موتور و محیط بیرون نیز به داخل کابین راه پیدا نمی‌کند و می‌توانید در هنگام رانندگی آرامش مطلوبی داشته باشید. در واقع، کابین آوانته مدرن و زیبا نیست، اما می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت بهتری نسبت به رقبای چینی و برخی از خودروهای داخلی دارد و شاید بتواند از این نظر امتیاز بالاتری را از آن خود کند. فضای خودرو برای ۴ سرنشین مناسب است و سرنشینان عقب در هیوندای آوانته فضای کافی در اختیار دارند اما ممکن است افرادی با قد بیشتر از ۱۹۰ سانتی‌متر با محدودیت فضای سر و پاها مواجه شوند. حجم صندوق عقب هیوندای آوانته ۵۰۰ لیتر است که حجمی متوسط محسوب می‌شود و برای یک خانواده‌ کم‌جعیت کافی است. پس از استارت زدن و در حالت ثابت، تشخیص روشن بودن موتور کار سختی است و با موتوری بسیار کم‌صدا و نرم سروکار دارید. دنده‌ها راحت و نرم تعویض می‌شوند. با فشار بیشتر بر روی پدال گاز، قدرت خوب موتور خوب و عملکرد نرم گیربکس آن به‌چشم می‌آید. می‌توانید پدال گاز را کمی فشار دهید و این خودرو را به چالش بکشید تا کشش و شتاب مناسب آن به‌همراه کنترل خوبش، سواری لذت‌بخشی را در اختیار شما قرار دهد. عملکرد ترمزها مناسب است و گرچه مانند سرعت و شتاب هیوندای آوانته عالی نیستند، اما به‌خوبی از پس شرایط مختلف بر می‌آیند و امتیاز قابل‌قبولی را دریافت می‌کنند. فرمان خودرو نیز حالت متعادلی دارد، در سرعت‌های پایین خسته کننده نبوده و در سرعت‌های بالا نیز احساس امنیت را به راننده منتقل می‌کند. شاید تنها نکته این باشد که می‌توانید جای خالی کلید کنترل سیستم صوتی را روی فرمان هیوندای آوانته حس کنید. سیستم تعلیق هیوندای آوانته چندان نرم نیست. البته سواری آزاردهنده‌ای را تجربه نخواهید کرد، اما می‌توان گفت که در مقایسه با خودروهایی همچون مگان و زانتیا با سیستم تعلیق نرمی روبه‌رو نیستید. ضمن اینکه ظاهر هیوندای آوانته در مقایسه با رقبای این خودرو بسیار قدیمی است و هنگام بررسی آپشن‌های این خودرو نیز جای خالی بسیاری از امکانات را احساس می‌کنیم. در نهایت باید گفت، هیوندای آوانته این روزها با معضل جدی کمبود برخی قطعات یدکی مواجه است.