النترا از آن دست سدانهای محبوب هیوندای است که در دو نمونه وارداتی و مونتاژی در ایران حضور دارد و مونتاژ و واردات آن توسط کرمان موتور صورت میگیرد. طراحی اسپرت هیوندای النترا ۲۰۱۷ در نمای روبرو به کمک جلو پنجره شش ضلعیاش، با زبان طراحی جدید هیوندای هماهنگ شده است. چراغهای هیوندای النترا مثل مدل قبلی از نمونههای به کار رفته در هیوندای توسان پیروی کردهاند و بر خلاف گذشته، دیگر به سمت شیشه جلو متمایل نمیشوند. در نمای جانبی میتوانیم چراغ اصلی و عقب و زوایای مرتبط با مهشکن و فرم سپر و درپوش عقب خودرو را به خوبی ببینیم. هیوندای النترا ۲۰۱۷ در نمای پشت و سایز کلی چراغها و کشیدگی آنها مشابه النترا ۲۰۱۰ است. خطوط و حجمهای طراحی نمای پشت النترا هوشمندانه است و به خوبی رضایت مخاطبان را جلب میکند. در داخل کابین چیدمان ادوات و کلیدها به سبک سدانهای بزرگتر انجام شده است. اینجا نیز با مجموعهای اسپرت سر و کار داریم، اما نمیتوانیم بگوییم که به اندازه نمای بیرون زیبا و تاثیرگذار است. نمونه وارد شده به ایران با نمایشگر ۵ اینچی مرکزی و نمایشگر ۴.۵ اینچی اطلاعات عرضه میشود. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ النترا با دو حجم ۱.۸ و ۲ لیتری عرضه شده است. نمونه ۱.۸ لیتری ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو با جعبهدنده ۶ سرعته خودکار تیپ ترونیک عرضه شده، شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و سقف سرعتش ۲۰۲ کیلومتر در ساعت است. این نسخه از النترا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA است. نمونه ۲ لیتری این خودرو نیز با ۱۴۷ اسببخار قدرت و ۱۷۹نیوتنمتر گشتاور به جعبهدنده ۶ سرعته خودکار مجهز شده و صفر تا صد آن در ۸.۵ ثانیه ثبت شده است. حداکثر سرعت این نسخه نیز۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این مدل از النترا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و ۵ ستاره ایمنی موسسه NHTSA است. هیوندای النترا به امکاناتی مانند ایربگ سرنشینان جلو، جانبی، پردهای (زانویی در مدل ۲۰۰۰ سیسی)، سیستمهای ترمز و پایداریEBD ، ABS ، TCS ،ESC و VSM، سیستم Active ECO، نشاندهنده باد لاستیکها، دیلایت، آینههای جانبی برقی بههمراه گرمکن، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروزکنترل، سانروف، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، دوربین عقب، روکش چرمی صندلیها، گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب و سیستم تهویه مطبوع جداگانه مجهز است.
سرعت
۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ، ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۹.۶ ثانیه-۱۰.۵ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۷.۱ - ۷.۶ لیتر
حجم موتور
۱.۸ - ۲.۰ لیتر
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
چند ماه پیش از واردات رسمی هیوندای النترا به ایران، این خودرو در کشورهایی همچون آمریکا و استرالیا مورد بررسی متخصصان قرار گرفت و توانست با توجه به سطح امکانات و قیمت خود نقدهای مثبتی دریافت کند، اما همانطور که پیشبینی میشد به عنوان یک محصول برتر از رقبای خود پیشی نگرفت. البته بسیاری از متخصصان جهان خودرو نیز هیوندای النترا ۲۰۱۷ را برتر از کیا سراتو، تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر میدانند. برای سوار شدن به هیوندای النترا همین که دستمان را روی دستگیره در میگذاریم تا وارد این خودرو شویم، چشمانمان به نشانگر رادار نقطه کور بر روی آینه بغل خودرو میافتد و میفهمیم که قرار است وارد خودرویی شویم که علاوهبر ظاهر مناسب از تجهیزات و امکانات استاندارد خودروهای امروزی بهره میگیرد. اتاق النترا نسبت هیوندای اکسنت، مدرنتر و زیباتر بوده و در آن از متریال بهتری استفاده شده است. ارگونومی کابین در این بازه قیمتی به راحتی به رقابت با خودرویی مانند کیا سراتو ۲۰۱۷ میپردازد. فضای کابین برای ۴ سرنشین بزرگسال کاملا مناسب است، صندلیها به خوبی از پس وظیفهشان بر میآیند و در رانندگی و سفرهای طولانی مدت نیز مشکلی برای سرنشین ایجاد نمیکنند. هنگام رانندگی با این خودرو به هیچ وجه صدای پیشرانه را در کابین نمیشنوید. ضمن اینکه پیشرانه ۲ لیتری هیوندای النترا قدرت خوبی را در اختیار شما قرار میدهد. شتابگیری اولیه این سدان دیفرانسیل جلو خوب است، اما کشش خودرو کمتر از اتومبیلهای همکلاس خود ظاهر میشود. در واقع، پیشرانه در شتابگیری ناگهانی عملکرد خوبی ندارد. البته باید گفت موتور و گیربکس بسیار هماهنگ هستند و البته که از یک خودروی مدرن انتظاری به غیر از این نداریم، پس تا اینجای کار هیوندای النترا کار فوقالعادهای انجام نداده است. زمان ورود به پیچهای تند است که هیوندای النترا برگ برنده خود را رو میکند و پایداری بسیار خوب خود را به نمایش میگذارد. خودرو بسیار فرمانپذیر است و قسمت عقبی خودرو پایداری بسیار خوبی دارد. قسمتی از این عملکرد خوب نیز بر عهده صندلیهای خودرو است که در پیچهای تند از زاویهگیری بیش از اندازه بدن جلوگیری میکنند و حمایت کاملی از سرنشینان انجام میدهند. تعلیق هیوندای النترا نیز بسیار خوب عمل میکند و هیوندای سعی کرده است که با بالا بردن کیفیت سواری و استفاده از سامانه کنترل پایداری توازنی را بین امنیت در سواری و تعلیق نرم ایجاد کند. در نهایت باید گفت هیوندای النترا در مقایسه امکانات فنی در جایگاهی پایینتر از مزدا 3 (نسخه جدید)، هوندا سیویک و فولکس گلف قرارمیگیرد و از نظر ظاهری شباهت بیش از اندازهای به هیوندای سوناتا دارد.
2000cc، سال ۱۳۹۷
۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
هفتهٔ گذشته
۳ ماه گذشته