هیوندای i40
Hyundai i40
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای i40 که از سال ۲۰۱۱ در دو کلاس سدان و استیشن‌واگن (SW) تولید می‌شود، در هر دو مدل توسط آسان‌موتور در ایران عرضه شده است. هیوندای i40 سدان تنها ‍۱۸ کیلوگرم از مدل هیوندای i40 استیشن سبک‌تر است و از نظر ابعادی نیز ۳۰‌ میلی‌متر کوچک‌تر از مدل استیشن است. هیوندای i40 با جلوپنجره‌ شش‌ضلعی و طراحی سیال خود اصالت هیوندای را حفظ کرده است. در کنار این خطوط اصلی طراحی، شاهد کاپوت برجسته و چراغ‌های کشیده این خودرو هستیم که ظاهر مناسب و جذابی به آن می‌دهد. در کابین هیوندای i40 با داشبورد مدرن و زیبایی مواجه هستیم که شاید کمی شلوغ باشد، اما حس خوبی به بیننده منتقل می‌کند. هیوندای i40 از نظر اندازه از الانترا بزرگ‌تر و از سوناتا کوچک‌تر است. این خودرو دارای پیشرانه ۲ لیتری، ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است. این موتور قادر است ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه‌دنده این خودرو از نوع ۶ دنده خودکار است. هیوندای i40 با حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت در مدت ۱۱.۵‌ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کند که رکورد خوبی برای خودرویی با این وزن محسوب می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو بین ۱۰.۵ تا ۱۰.۸ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. هیوندای i40 موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو۵ شده است. از آپشن‌ها و تجهیزات این خودرو می‌توان به آینه الکتروکرومیک به‌همراه نمايشگر دوربين عقب، امکان تعویض دنده از روی فرمان، سقف پانوراما IMS، تنظیمات صندلی در ۱۰ جهت، سیستم تهویه صندلی، سیستم AFLS، نمایشگر سوپرویژن ۴.۲ اینچی و صفحه نمایش رنگی TFT، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، چراغ های جلو و عقب، LED، دکمه استارت خودرو، سنسور پارک در جلو و عقب و کروز‌کنترل اشاره کرد. این خودرو در بحث ایمنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، زیرا به 9 کیسه‌ هوا (سرنشینان جلو، جانبی عقب و جلو، عقب، پرده‌ای و زانویی) مجهز است. هیوندای i40 سدان دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کمکی BAS، ترمز ضد قفل EBD ،HAC ،ABS و سیستم کمکی کنترل شروع حرکت در سربالایی است. بدنه تقویت‌شده و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کسب 5 ستاره از موسسه ایمنی یورو انکپ باعث آسایش خاطر سرنشینان این خودرو و عابران پیاده است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۹.۵ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۸ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۲ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۷۷ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۴۵%

    فنی

    ۶۰%

    ایمنی

    ۴۰%

    کیفیت ساخت

    ۴۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    امکانات مناسب به نسبت رقبا


    صندوق بار جادار


    گیربکس نرم


    نقاط ضعف

    سواری خشک


    بازار دست دوم


    واردات محدود


    تجربه رانندگی

    در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که گرچه هیوندای i40 سدان خودروی چندان پرشتابی نیست، اما واکنش پدال گاز آن به نسبت حجم موتور و انتظاری که از یک سدان خانوادگی می‌رود بسیار خوب است. اگر از هیوندای i40 خوش‌تان می‌آید و فضای حمل بار زیادی هم نیاز دارید احتمالاً مدل استیشن انتخاب بهتری باشد، اما مدل سدان نیز صندوق‌عقب جاداری دارد که به‌خوبی از پس مسافرت‌های خانوادگی برمی‌آید. وقتی پشت فرمان هیوندای i40 سدان می‌نشینید صندلی به‌خوبی بدن‌تان را در بر می‌گیرد و حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. متریال استفاده شده در کابین کیفیت خوبی دارد و احساس می‌کنید در خودروی با‌کیفیتی نشسته‌اید. ممکن است در ابتدا برجستگی داشبورد و شیب دماغه و ستون‌ها اذیت‌تان کند و دیدتان کمی محدود باشد، اما پس از زمان کوتاهی به آن‌ها عادت خواهید کرد. تمام سرنشینان فضای کافی برای نشستن در اختیار دارند، اما ممکن است انتهای سقف به‌دلیل شیب ملایم ستون C برای افراد قدبلند مناسب نباشد. تقریباً هیچ صدایی از بیرون به داخل کابین نمی‌آید و با تجربه‌ خوشایندی مواجه هستیم. تایرهای فاق کوتاه و پهن باعث می‌شوند هیوندای i40 در هندلینگ عملکرد خوبی داشته باشد و سفت شدن به‌موقع فرمان نیز احساس امنیت بیشتری را به راننده منتقل می‌کند. البته این لاستیک‌ها کمی خشک هستند و گرچه سیستم تعلیق هیوندای i40 سدان کمی از این مشکل می‌کاهد، اما باز هم در برخی از سرعت‌گیرها و دست‌اندازهای جاده و به‌ویژه در مواجهه با برآمدگی‌های تیز ضربات وارد شده به خودرو به داخل کابین منتقل می‌شوند و آرامش سرنشینان را سلب می‌کنند. برای آزمایش شتاب‌گیری، کنترل پایداری را خاموش کردیم و حالت رانندگی را از اکو به حالت اسپرت تغییر دادیم. زمان به‌دست آمده برای صفر تا صد کیلومتر هیوندای i40 عدد ۱۱.۵ ثانیه بود که برای خودرویی با وزن ۱.۵ تن و موتور ۲ لیتری رکورد خوبی محسوب می‌شود. پس از اینکه دکمه‌ استارت را فشار و دنده را در حالت D قرار دهید با فشار پدال گاز ترمز دستی به‌طور خودکار آزاد می‌شود و اتومبیل حرکت می‌کند. گرچه ممکن است این ترمزدستی برقی مانع از انجام حرکات نمایشی و قدرت‌نمایی در هنگام دعوا شود، اما عملکرد بسیار خوبی دارد و مجهز به امکاناتی از جمله اتوهلد است که کارآمدی خاص خود را ارائه می‌کند. البته باید اضافه کرد که عملکرد جعبه‌دنده اتوماتیک هیوندای i40 سدان کمی کند است. اگرچه این موضوع که بیشتر در معکوس دادن و همچنین سبک کردن دنده‌ها مشهود است، تعویض دنده به‌نرمی و بدون ایجاد صدای مزاحم و یا دردسر برای راننده انجام می‌گیرد. ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند، اما ممکن است در ترمزهای شدید فشار ناشی از وزن زیاد خودرو را حس کنید.