جک S3 اتوماتیک
JAC S3 automatic
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    خودرویی که امروز در بازار ایران از آن به‌عنوان جک S3 نام برده می‌شود، در حقیقت مدل Refine S3 است که نسخه نخستین آن را جی‌ای‌سی موتورز در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۳، زیر برند Heyue و با عنوان S30 به نمایش گذاشت و با مشاهده استقبال مخاطبان به‌سرعت آن را در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ به برند جی‌ای‌سی (جک) تغییر داد. فیس‌لیفت این خودرو در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه چنگدو معرفی شد که شامل طراحی جدید جلوپنجره، چراغ‌های مه‌شکن مثلثی، چراغ‌های جلو و عقب و سپر جدید و طراحی به‌روزشده فضای داخلی آن بود و با این خودرو، کمپانی جی‌ای‌سی موتورز از لوگوی جدیدش هم پرده‌برداری کرد که این مدل هنوز به بازار ایران نرسیده است. جک S3 مثل برادر کوچک‌ترش S2 نسبت به قیمتش تجهیزات مدرنی دارد. جک S3 موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر دارد که قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند که به وسیله جعبه دنده CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد شرکت کرمان موتور که پیش از این با ارائه جک S5 توانسته بود بازار را به‌سمت این خودرو جذب کند، S3 را هم به بازار ایران آورد. فرم طراحی این خودرو کاملا منطبق با فضای طراحی‌های دیگر کمپانی جک است و حتی شباهت بسیاری به برادرش S5 دارد. طراحی بیرونی و داخلی خودرو یک سر و گردن از رقبای هم‌وطنش بالاتر است و در طراحی داخلی هم با استفاده از چرم مصنوعی در صندلی‌ها، درها و فرمان، فضای مطبوع و گرمی را برای سرنشینان ایجاد کرده است. سان‌روف، چراغ روز، سنسور دنده‌عقب، دو کیسه هوا، آینه‌های برقی با گرم‌کن، ۶ بلندگو و تهویه اتوماتیک از آپشن‌های تقریبا کامل این مدل خودرو است. اگر شما هم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی را برای خودروهای شاسی‌بلند به‌اندازه کافی قدرتمند نمی‌دانید، قبول خواهید داشت که این اتفاق در خودروهای چینی داستان غریبی نیست، چرا که خودروساز تمرکزش را بیش‌تر روی سفرهای درون‌شهری گذاشته است. کرمان موتور نقاط قوت این خودرو را سیستم HAC ترمزها، بدنه فولاد گالوانیزه و فولاد پیشرفته مقاوم، مصرف کم بنزین و نسل جدید جعبه‌دنده CVT آن عنوان کرده است. روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو با توجه به نور محیط، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان و سوکت پاور ۱۲ ولت روی داشبورد، از دیگر امکانات این خودروی محبوب چینی است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۸ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۷.۶ لیتر


    کلاس بدنه

    کراس اوور


    حجم موتور

    ۱.۶ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۰۷ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۳۵%

    فنی

    ۲۵%

    ایمنی

    ۳۰%

    کیفیت ساخت

    ۳۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    تعلیق نرم


    نقاط ضعف

    عایق‌بندی کابین


    تجربه رانندگی

    اس ۳ کراس‌اوور جمع‌وجور جک است که مانند برادر بزرگ‌ترش جک اس ۵ توانسته بازار خوبی برای خود دست‌وپا کند. جک S3 ایمنی قابل‌قبول و تأییدشده‌ای دارد؛ اگرچه به‌صورت رسمی مورد آزمایش قرار نگرفته، اما تجربیات سال‌های اخیر در حوادث کشورمان از بالا بودن ایمنی این خودرو خبر می‌دهد. امکانات مدرن و مناسب این خودرو از قبیل دو کیسه هوا، فرمان برقی، سنسور باران، تهویه اتوماتیک، سنسور دنده‌عقب، کروز کنترل، سان‌روف، چراغ روز، آینه‌های کناری برقی با گرم‌کن و شش بلندگو، جذابیت خاصی برای خریداران خودروهایی در این سطح ایجاد کرده است. زیبایی در طراحی داخلی و خارجی نظر اکثر منتقدان مشکل‌پسند خودرو را به خود جلب کرده، اگرچه برخی از پایین بودن نسبی متریال برخی از قسمت‌ها گلایه‌مندند. با این‌ همه، زیبایی، نسبی و سلیقه‌ای است و تا این‌جا جک S3 توانسته از سلیقه بازار عمومی نمره قبولی بگیرد. ارگونومی مناسب کنسول و کلیدهای سیستم صوتی و تهویه دسترسی راحت راننده به این کنترلر‌ها فراهم کرده است. فضای کافی برای سرنشینان جلو از دیگر نقاط قوت جک اس ۳ است. اما فضای کوچک ردیف عقب مشکل ساز است، چرا که سه نفر بزرگ‌سال به‌سختی در آن جا می‌شوند و اگر آدم‌هایی بلند قد باشند، با سقف هم مشکل خواهند داشت. فضای نسبتا کم صندوق به‌نسبت خودروهای شاسی‌بلند، از معایب این خودرو است که با خواباندن صندلی عقب تا حد زیادی جبران می‌شود. سیستم ترمز اضطراری و کنترل شروع حرکت در سربالایی از نکات فنی‌ای است که کمپانی روی آن انگشت گذاشته است. سیستم تعلیق نرم و کم‌صدای این خودرو مزیتی است که در رانندگی برای‌تان جذاب خواهد بود. حالت تیپ ترونیک در جعبه‌دنده به شما امکان می‌دهد که هر وقت خواستید دنده را به حالتی شبیه دنده‌های دستی تغییر دهید تا از شتاب اولیه بیش‌تری بهره ببرید. با تمام این اوصاف این کراس‌اوور را می‌توان برای کاربری شهری مناسب دانست. قدرت پایین موتور جک S3 در مقایسه با برندهای مشهور، آن را از رقابت با کراس‌اوورهای پرقدرت دور می‌کند. صدای زیاد موتور از همان ابتدای روشن کردن خودرو شما را متعجب خواهد کرد و در مسیرهای طولانی آزاردهنده خواهد بود. شتاب اولیه پایین در مقایسه با کراس‌اوورهای شهری مشکلی است که با تعویض به حالت دنده دستی بهتر می‌شود، اما در نهایت انتظار شتاب اولیه زیادی نداشته باشید، اگرچه شتاب ثانویه خودرو قابل قبول است. صدای زیاد سیستم تهویه هم برای کسانی که به صدای اضافی در خودرو حساس‌اند آزاردهنده خواهد بود. حجم ۴۵ لیتری باک برای خودرویی با این سایز زیاد نیست مخصوصا وقتی بخواهید به جاده بزنید و سفر درازی در پیش داشته باشید.

    قیمت روز صفر در بازار

    اتوماتیک، سال ۱۳۹۹

    ۶۶۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک، سال ۱۴۰۰

    ۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک، سال ۱۴۰۱

    ۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۵/۱۷
    ۰۵/۱۸
    ۰۵/۱۹
    ۰۵/۲۰
    ۰۵/۲۱
    ۰۵/۲۲
    ۰۵/۲۳
    امروز
    ۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰