میتسوبیشی اوتلندر PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    اولین نمونه پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر یعنی اوتلندر Phev با نسل سوم آن در سال ۲۰۱۳ متولد شد. میتسوبیشی اوتلندر Phev به‌عنوان اولین شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی جهان توانست در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ عنوان پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی جهان از آن خود کند. این خودرو نخستین‌بار در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت آرین‌موتور به بازار ایران راه یافت. تفاوت اصلی نسخه هیبریدی اوتلندر با نسخه بنزینی آن فقط در مواردی مانند سپر، رینگ‌ها و کابین خلاصه می‌شود. همچنین در نسخه هیبریدی یک ورودی در سمت چپ برای بنزین و ورودی دیگری در سمت راست برای اتصال به برق در نظر گرفته شده است. با ورود به کابین، کیفیت بالای متریال به‌کار رفته اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. برای مثال صندلی‌ها، فرمان، سردنده و بخش‌هایی از درها پوشش چرمی دارند. میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید دارای دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی است. موتور بنزینی این خودرو از نوع ۴ ‌سیلندر ۲لیتری با توان ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۶ نیوتن‌متر است. دو موتور برقی نیز یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب نصب شده‌اند. موتور برقی محور جلو ۸۲ ‌اسب بخار قدرت و ۱۳۷ ‌نیوتن‌متر گشتاور و موتور برقی محور عقب ۸۲ ‌اسب بخار قدرت و ۱۹۵ ‌نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. در‌مجموع پیشرانه هیبریدی اوتلندر ۲۰۳ اسب بخار قدرت را از خود ارائه می‌دهد. با این اوصاف شتاب صفر تا صد میتسوبیشی اوتلندر Phev با وزن ۱۸۴۵‌کیلوگرم ۱۱ ثانیه و سقف سرعتش ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. از‌آن‌جایی‌که در اوتلندر پلاگین هیبرید موتورهای الکتریکی نقش اصلی را در به حرکت در‌آوردن خودرو ایفا می‌کنند و موتور بنزینی فقط در سرعت‌های بالا یا به‌منظور شارژ کردن باتری‌ها وارد عمل می‌شود، مصرف سوخت میتسوبیشی اوتلندر Phev در هر صد کیلومتر عدد باور نکردنی ۱.۸لیتر است. از‌جمله آپشن‌های میتسوبیشی اوتلندر Phev می‌توان به نمایشگر ۶.۴ اینچی لمسی به‌همراه دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی دوگانه با قابلیت تنظیم مجزای دما برای راننده و سرنشین، کروز‌کنترل هوشمند، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌‌ای، آینه‌های برقی جمع‌شونده به‌همراه گرمکن، ترمز پارک الکتریکی به‌همراه اتوهلد، گرمکن صندلی‌ها و قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، درِ برقی صندوق عقب، آینه الکتروکرومیک و سانروف ۳ ‌حالته اشاره کرد. این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه EURO-NCAP شده است و به امکاناتی مانند ۷ عدد کیسه هوا، سیستم‌های ABS ،EBD ،ACS ، TCL ،HSA ،SAWC ،HSA ،BA و هشدار صوتی به عابران پیاده نیز بهره می‌برد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۳ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۱.۸ لیتر


    کلاس بدنه

    شاسی بلند


    حجم موتور

    ۲ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۰۳ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر با ۲ موتور الکتریکی


    نقد کارشناسی

    ۶۰%

    فنی

    ۶۵%

    ایمنی

    ۶۰%

    کیفیت ساخت

    ۶۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    موتور و گیربکس نرم و عالی


    راندمان مناسب فنی


    امکانات مناسب


    کیفیت ساخت


    نقاط ضعف

    بازار دست دوم


    خدمات پس از فروش


    تجربه رانندگی

    میتسوبیشی اوتلندر خودرویی نام‌آشنا‌ست که مدتی است در بازار ایران حضور دارد و البته استقبال نسبتاً خوبی نیز از آن شده است. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو به نام میتسوبیشی اوتلندر Phev عملاً تنها خودروی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی بازار ایران محسوب می‌شود. اگرچه این خودرو با نسخه بنزینی خود اشتراکات زیادی دارد، اما با‌توجه به عملکرد متفاوت پیشرانه، بدون شک تجربه رانندگی با آن نیز متفاوت خواهد بود. اصلی‌ترین نقطه قوت میتسوبیشی اوتلندر Phev را باید قابلیت حرکت در حالت تمام برقی دانست، به‌طوری‌که منجر شده تا میزان مصرف سوخت خودرو تا ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یابد. بنابراین اوتلندر Phev با وجود وزن ۱۸۴۵ کیلوگرمی خود در زمره کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد. با‌توجه به مصرف سوخت بسیار پایین و ظرفیت ۴۵ لیتری مخزن سوخت، این خودرو تا مدت‌ها شما را از مراجعه به پمپ بنزین معاف خواهد کرد. میتسوبیشی اوتلندر Phev به سیستم چهار چرخ متحرک موسوم به سوپر کنترل تمام چرخ‌ها (SAWC) مجهز است و به‌همین‌دلیل برای گذر از مسیرهای صعب‌العبور توانایی خاصی خواهد داشت، همچنین پایداری بهتری را نسبت به رقبا از خود ارائه می‌دهد. موتور بنزینی اوتلندر پلاگین هیبرید تنها در سرعت بالاتر از ۵۰ کیلومتر به‌منظور شارژ باتری‌ها و در سرعت‌های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر به‌منظور کمک به موتورهای برقی وارد عمل می‌شود و به‌همین‌دلیل در سرعت‌های پایین شاهد عملکرد فوق‌العاده آرام پیشرانه این خودرو خواهیم بود. میتسوبیشی اوتلندر Phev به‌دلیل وزن کمتر نسبت به نسخه بنزینی و ارائه گشتاور و قدرت حداکثری توسط موتورهای الکتریکی، شتاب بهتری خواهد داشت. سیستم تعلیق خودرو همانند نسخه بنزینی عملکرد نرم و با ثباتی را از خود ارائه می‌دهد و می‌تواند کیفیت سواری مطلوبی را به‌ارمغان آورد. علاوه‌بر ترمز‌های چهار چرخ دیسکی و سیستم‌های رایج به‌کار رفته در آن، میتسوبیشی اوتلندر Phev به سیستم مخصوص بازیافت انرژی مجهز است که در سطوح مختلفی وارد مدار شده و نیروی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و می‌تواند به راندمان بهتر موتور الکتریکی کمک کند. اوتلندر Phev به یک حالت رانندگی خاص به نام EV مجهز است که می‌تواند در صورت شارژ بودن کامل باتری‌ها و بدون نیاز به موتور بنزینی؛ مسافت حدودی 55 کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بپیماید. این حالت در وضعیتی که دسترسی به بنزین ممکن نباشد بسیار راه‌گشا خواهد بود. در نهایت اما باید گفت، میتسوبیشی اوتلندر Phev علی‌رغم تمام قابلیت‌هایش، به‌دلیل قرار‌گیری باتری‌ها در کف خودرو، به‌هیچ‌وجه برای رانندگی در مسیرهای ناهموار و فعالیت‌هایی مانند آفرود مناسب نیست، که همین مورد می‌تواند تا‌حدودی از جذابیت‌های این خودرو کم کند.

    قیمت روز صفر در بازار

    اوتلندر PHEV، سال ۱۳۹۷

    ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۱۲/۲۲
    ۱۲/۲۳
    ۱۲/۲۴
    ۱۲/۲۵
    ۱۲/۲۶
    ۱۲/۲۷
    ۱۲/۲۸
    امروز
    ۶,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰