در اواسط دهه 70 میلادی بود که میتسوبیشی با نمایش نمونه پروتوتایپ پاجرو در نمایشگاه توکیو، رسماً به بازار خودروهای شاسیبلند قدم گذاشت. در نهایت در سال ۱۹۸۲ پاجرو روی خط تولید رفت. یک سال پس از تولد پاجرو، این خودرو قدم به مسابقات رالی داکار گذاشت و تاکنون در مسابقات رالی داکار بسیار خوش درخشیده است. از حضور نسل اول این SUV در کشورمان که به «پاجرو بهداری» معروف بود، تا آخرین نسل از آن بیش از سه دهه میگذرد و میتسوبیشی پاجرو از خودروهای شاسیبلند محبوب و قدیمی در بازار خودروی ایران است. این خودرو در انواع مدلهای دودر و چهاردر 4 سیلندر و 6 سیلندر تولید شده است که مدل دودر آن در این مطلب معرفی میشود