مدیران خودرو امویام ۱۱۰ را بهعنوان اولین خودروی چینی وارد بازار ایران کرد که پس از مدت کوتاهی بهدلیل کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بیرمق با توقف مونتاژ مواجه شد. امویام ۱۱۰ در ایران با دو نوع موتور ۳ و ۴ سیلندر و با دو جعبهدنده دستی و خودکار عرضه شده است. این خودرو در نمای کناری تفاوتی با ماتیز ندارد. اما در نمای روبرو چراغهای گرد امویام ۱۱۰ که در برابر کاپوت کوچک خودرو، بزرگ بهنظر میرسند، بیش از هر چیز خودنمایی میکنند. ارتفاع این خودرو در مقایسه با لاستیکهای کوچکش، از نظر ظاهری کمی نامتناسب است، هرچند این ارتفاع و بلندی سقف موجب شده فضا برای سرنشینان مناسب باشد. آینههای بیضی شکل امویام ۱۱۰ که روی در قرار گرفتهاند باعث شده خودرو طراحی جالبی پیدا کند. در نمای عقب خودرو اسپویلر کوچکی بالای درِ صندوق عقب وجود دارد که چندان بهچشم نمیآید. درون کابین نیز، فضای کافی برای سرنشینان عقب لحاظ نشده و کیفیت مونتاژ پایین، آزار دهنده است. مدل ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ این خودرو دارای موتور ۹۹۸ سیسی است که ۵۲ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. مدل ۴ سیلندر نیز دارای موتوری ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۰۳۸ سیسی است که ۹۸ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در مدل ۳ سیلندر ۱۵ ثانیه و در مدل ۴ سیلندر دستی ۱۴ ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو بهصورت ترکیبی در مدل ۳ سیلندر ۶.۵ لیتر، در مدل ۴ سیلندر دستی ۷.۵ لیتر و در مدل ۴ سیلندر اتوماتیک ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. شیشه هر چهار درِ امویام ۱۱۰ برقی بوده و پس از قفلشدن درها بهطور خودکار بالا میرود. سایر تجهیزات این خودرو عبارتند از کولر، رادیو پخش استریو، قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت، آینههای کناری برقی، شیشهبالابر برقی عقب، چراغ سوم ترمز، چراغ مهشکن جلو و عقب، صندلی تاشو عقب، برفپاککن شیشه عقب، کلید تنظیم نور پشت آمپر، بدنه و درهای تقویتشده، تنظیم سرعت برفپاککن، کنترل از راه دور، گرمکن شیشه عقب، رینگ آلومینیوم (انتخابی)، پخش صوت مجهز به Mp3، کیسههوا برای سرنشینهای جلو و ترمز ضد قفل. 4 سیلندر اتوماتیک دارای سیستم AMT بوده و تقریباً نیمههوشمند عمل میکند و درعینحال قابلیت دستی شدن را هم دارد.
سرعت
۱۳۰ کیلومتر بر ساعت ، ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۱۴ ثانیه-۱۸ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۳.۸ - ۴.۵ لیتر
حجم موتور
۸۱۲ - ۱.۰۸۳ لیتر
تعداد سیلندر
۴-۳ سیلندر
در زمینه تجربه رانندگی با MVM110 که در دو نسخه ۳ و ۴ سیلندر به بازار عرضه شده است، نباید انتظارات را چندان بالا برد. البته این خودروی درونشهری، مصرف سوخت پایینی دارد و اندازهای کوچکش موجب میشود در خیابانهای شلوغ و پرترافیک شهرهای بزرگ رانندگی با آن راحتتر و مشکل جای پارک کمتر باشد. بخصوص که راننده در پشت فرمان این خودرو دید مناسبی به اطراف دارد. امویام ۱۱۰ مصرف سوخت پایینی دارد. مصرف سوخت این خودرو بهقدری کم است که بهشوخی میتوان گفت کافی است با آن از کنار پمپبنزین عبور کنید تا با بوی بنزین به حرکت خود ادامه دهد. امویام ۱۱۰ در مقایسه با خودروهای همرده امکانات و تجهیزات بیشتری دارد؛ امکاناتی نظیر سيستم پخش Mp3 با پورت USB و چهار بلندگو، آينهها و شيشههای برقی اتوماتیک و بالابر خودکار شيشهها. اما همانقدر که این خودرو برای رانندگی در شهر مناسب است، در رانندگی برونشهری غیر ایمن ظاهر میشود. طبق دادههای آزمون ایمنی مؤسسه ایمنی Global NCAP این خودرو در کسب حتی یک ستاره هم شکست خورده است. صفحهکلاچ امویام ۱۱۰ ضعیف است که موجب میشود در رانندگیهای طولانیمدت بهکُندی عمل کند. کلاچ امویام ۱۱۰ نیز کمی سفت است و فاصله کم بین پدالهای آن در مدت زمان طولانی موجب خستگی راننده میشود. اگرچه اندازه کوچک این خودرو در شهرهای شلوغ مزیت است اما این امر باعث شده کابین بسیار کوچکی داشته باشد. صندلیهای این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند و افراد کوتاهقد حتماً باید بالشتکی روی نشیمنگاه صندلی قرار دهند. ارتفاع کمربند ایمنی هم تغییر نمیکند و این نهتنها یک نقص ایمنی است، بلکه آزاردهنده هم هست. جعبهدنده خودرو چندان با موتور هماهنگ نشده و ضریب دندههای غیرمنطقی سبب شده خودرو در کمترین شیبها کم بیاورد. جلوبندی امویام ۱۱۰ کیفیت پایینی دارد و این باعث شده نتواند از ضربات واردشده به کابین و فرمان جلوگیری کند و کوچکترین ناهمواریهای سطح خیابان بر روی فرمان خودرو اثر میگذارد. امویام ۱۱۰ پیشرانه ضعیف و کمبازدهی دارد. هنگامیکه هر چهار سرنشین در خودرو نشستهاند، این موتورِ کمقدرت موجب میشود خودرو بهسختی در سربالایی حرکت کند و بهاصطلاح کم میآورد و سرنشینان مجبور میشوند از خودرو پیاده شوند. قطعات یدکی امویام ۱۱۰ کمیاب و گران است. این امر نگهداری این خودرو را سخت میکند و موجب تردید در خرید آن میشود. MVM 110 کیفیت بسیار پایینی در مونتاژ و قطعات دارد، تا حدی که سازمان استاندارد ایران در بین تمام خودروهای داخل کشور، مقام اول بیکیفیتترین خودرو را به امویام ۱۱۰ و مقام دوم را به پراید اعطا کرد.