ام‌وی‌ام 315 هاچبک
MVM 315 hatchback
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    مدیران خودرو، نمایندگی رسمی چری در ایران، مونتاژ ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک، با نام اصلی چری فالوین، را از سال ۹۱ در ایران آغاز کرد. طراحی آن مانند دیگر چینی‌هایی که در آن سال‌ها وارد ایران می‌شدند چندان هیجان‌انگیز نبود، ولی در مقایسه با خودروهای داخلی ظاهری مدرن‌تر داشت و با قیمتی معقول امکانات خوبی در اختیار مشتری قرار می‌داد. نسخه فیس لیفت این خودرو نیز در سال ۹۳ وارد خط مونتاژ شد که به ام‌وی‌ام 315 جدید (315 New) معروف شد. ام‌وی‌ام جدید یا 315H در مقایسه با نسل گذشته خود، طراحی بسیار جذاب‌تری دارد، مخصوصاً در نمای جلو که تقریباً همه اجزا تغییر کرده‌اند. چراغ‌های اصلی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و دارای اندازه نسبتاً مناسبی هستند. این خودرو در تیپ‌های متفاوت نیو، نیو اسپرت لاکچری و نیو اسپرت اکسلنت به بازار داخلی عرضه می‌شود، اما امروز تنها نسخه فول‌آپشن آن، یعنی مدل نیو اسپرت اکسلنت، توسط مدیران‌خودرو به‌فروش می‌رسد و سایر نسخه‌ها در بازار دست‌دوم موجود است. ام‌وی‌ام ۳۱۵ کشش خوبی دارد و در پیچ‌ها به‌خوبی هدایت می‌شود. از امکانات این خودرو می‌توان به صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم در چهار جهت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، و دوربین دید عقب اشاره کرد. البته این امکانات در تیپ‌ها مختلف زیاد و کم خواهند شد. ۳۱۵ با مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف مناسبی دارد. نکته منفی‌ آن، که در کابین بسیاری از خودروهای این رده قیمتی مشاهده می‌شود استفاده از متریال پلاستیکی نسبتاً بی‌کیفیت در بخش‌های مختلف نظیر داشبورد و پنل در‌هاست که حس خوبی را برای سرنشینان در‌پی نخواهد داشت. ام وی ام 315 با یک پیشرانه ۱.۵‌ لیتری ۴ سیلندر ۱۶سوپاپ به بازار عرضه می‌شود که توان تولید ۱۰۷‌اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بنابراین این خودرو از نظر بازدهی پیشرانه، دقیقاً هم‌سطح پیشرانه TU5 پژو قرار می‌گیرد. نیروی موتور نیز توسط یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق جلو ام‌وی‌ام 315 به‌صورت مک‌فرسون مستقل با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش بوده و در عقب از نوع کششی چندگانه با فنر پیچشی است. ترمزها نیز در چرخ‌های جلو به‌صورت دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. در ضمن، حداکثر سرعت این خودرو در حدود ۱۷۰کیلومتر در ساعت عنوان شده است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۱.۸ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۳ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۴۹۷ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    درباره تجربه رانندگی با ام‌وی‌ام ۳۱۵ باید گفت این خودرو در سیکل شهری شرایط بهتری از جاده‌های برون شهری دارد. فرمانِ نرم آن تحت کنترل راننده است و به لطف این نرمی هدایت خودرو راحت به نظر می‌رسد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ در هر ۱۰۰‌ کیلومتر حدود ۶.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند که برای یک خودروی هاچ‌بک رقم مناسبی است. همچنین این خودرو موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو‌۴ شده است. از مهم‌ترین تجهیزاتی که روی این خودرو اعمال شده می‌توان به کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشین‌های جلو و عقب، کیسه هوا برای سرنشین‌های جلو، چراغ ترمز وسط، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای همراه با دو سیستم ABS و EBS، چراغ مه‌شکن و ایموبلایزر اشاره کرد. تغییرات اعمال شده در نسخه فیس‌لیفت ام‌وی‌ام ۳۱۵، آن را به خودرویی اسپرت و جوان‌پسند تبدیل کرده است. از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به طراحی کاملاً جدید چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره اشاره کرد. در بخش عقب خودرو، ام‌وی‌‌ام ۳۱۵ در مقایسه با مدل قبل از فیس‌لیفت تغییرات چندانی ندارد و فقط محدود به گرافیک جدید چراغ‌ها و تغییراتی اندک در سپر می‌شود. در داخل کابین، داشبورد زیبای ام‌وی‌‌ام ۳۱۵ شباهتی به ذهنیت ما از خودروهای چینی ندارد. برای مثال تزیینات آلومینیومی درون کابین نمای زیباتر و لوکس‌تری به آن بخشیده است. گرچه کیفیت متریال مورد استفاده در کابین به شکل محسوسی پایین و مونتاژ ضعیف نیز به آن اضافه شده است. همین مشکل باعث وجود صدای بیش از حد معمول درون کابین می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت ام‌وی‌‌ام ۳۱۵، سیستم تعلیق نرم این خودرو است. موضوعی که با توجه به وضع جاده‌ها و خیابان‌های ایران اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. البته باید اشاره کرد که این سیستم تعلیق نرم تأثیر منفی خود را روی هندلینگ خودرو گذاشته و عملکرد آن را در پیچ‌ها تضعیف کرده است. نکته دیگر امکانات موجود در در نسخه اکسلنت ۳۱۵ از قبیل صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم مسیریاب فارسی، کیت اسپرت بدنه، دوربین دید عقب، کامپیوتر سفری، بلوتوث، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرم صندلی‌ها با دوخت متضاد، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم صوتی حرفه‌ای و رینگ‌های آلومینیومی اسپرت ۱۵ اینچی است. ام‌وی‌‌ام ۳۱۵ به‌نسبت ابعاد بدنه و سگمنتی که در آن قرار دارد، خودرویی سنگین محسوب می‌شود؛ وقتی موتور ضعیف و تنبل آن را نیز به این وزن بالا اضافه کنید، خودرویی در اختیار خواهید داشت که از نظر شتاب‌گیری و کشش در سربالایی‌ها، عملکرد رضایت بخشی از خود نشان نمی‌دهد. جعبه‌دنده این خودرو را شاید بتوان یکی از پرسروصداترین جعبه‌دنده‌ها در این رده قیمتی معرفی کرد. طبق گزارش مالکانِ ام‌وی‌ام 315، صدای زوزه جعبه‌دنده آن در دنده‌های ۲، ۳ و ۴ بسیار آزاردهنده است و مشکل وقتی بدتر می‌شود که صدای جعبه‌دنده را به صداهای دیگر داخل کابین اضافه کنید.

    قیمت روز صفر در بازار

    اسپرت اکسلنت، سال ۱۳۹۹

    ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۳/۳۱
    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    امروز
    ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰