ام‌وی‌ام X22
MVM X22
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    چری تیگو، که در ایران به نام ام‌وی‌ام X22 شهرت یافته است، یک کراس‌اور جمع‌و‌‌جور است که از سال 2005 توسط کمپانی چینی Chery Automobile ساخته شده است. این اولین محصول سری Chery Tiggo است و بسیاری از نشانه‌های تویوتا RAV4 و هوندا CR-V را دارد. ام‌وی‌ام X22 که کوچکترین کراس‌اوور ام‌وی‌ام است، از زمستان ۹۵ توسط مدیران خودرو وارد این شد و بسیاری آن را نسخه هاچ‌بک کراس ۳۱۵ می‌دانند. طراحی هماهنگی با دیگر محصولات خانواده ام‌وی‌ام دارد که آن را به امضا و اصالتی برای این محصولات بدل کرده است. هماهنگی اجزای خودرو در طراحی بخصوص نمای روبه‌رو کاملاً متناسب بوده و ارتفاع آن از سطح زمین نمایی اسپرت به خودرو می‌دهد. از‌طرفی، امکانات و آپشن‌های رفاهی درون کابین ام‌وی‌ام X22 نیز حائز اهمیت است. مانیتور 7 اینچی تمام لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز‌کنترل و طراحی بی‌نظیر و جذاب پشت آمپر همراه ارائه اطلاعات سفر و TPMS امکاناتی است که این خودرو به راننده خود ارائه می‌کند. جلوی داشبورد این خودرو به‌صورت اسپرت طراحی شده و دارای صندلی‌های چرم با تریم دو‌رنگ و رینگ آن آلومینیومی ۱۷ اینچی است. ام‌وی‌ام X22 را می‌توان یک نسخه اسپرت‌تر با ظاهری جذاب، زیبا و جوان‌پسند از ام‌وی‌ام X33 دانست. این خودرو ۴۲۸۵ میلیمتر طول، ۱۷۶۵ میلیمتر عرض و ۱۷۰۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و حجم دقیق موتور آن ۱۴۹۷ سی‌سی است. موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی X22 توان تولید ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۶.۱ لیتر برای مدل‌های دنده دستی و ۶.۱ لیتر برای نسخه‌های اتوماتیک در هر صد کیلومتر ثبت شده است. هر دو نسخه MVM X22 در سه تیپ ساده، اسپرت و اسپرت اکسلنت عرضه شده‌اند که تفاوت این تیپ‌ها در سطح امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این آن‌ها است. پلتفرم و شاسی مستحکم ام‌وی‌ام X22 در کنار سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون با فنر پیچشی در جلو و سیستم چندگانه کششی در عقب سواری اسپرت اما نسبتا خشکی را به‌همراه دارد. ایکس ۲۲ در بخش تجهیزات ایمنی دارای ترمز EBD ،ABS و دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو است که ایمنی نسبتا قابل قبولی را به همراه دارد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۲ ثانیه-۱۲.۵ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۵.۹ - ۶.۱ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۴۹۷ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    وقتی پشت فرمان ام‌وی‌ام X22 قرار می‌گیرید به لطف آینه‌های جانبی و شیشه جلو بزرگ و البته قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، دید مناسبی به اطراف و حس تسلط خوبی خواهید داشت. از نظر فضای داخلی X22 راحتی نسبی چهار سرنشین را تأمین می‌کند. فرمان آن بسیار نرم و دوربین دید عقب مشکل خروج از پارک و گذر از کوچه‌های باریک را برطرف کرده است. هنگام رانندگی با این خودرو احساس می‌کنید چرخ‌ها به نعمت مجموعه تعلیق مناسب، قرص و محکم به مسیر چسبیده‌اند و حتی تکان‌ها و ناپایداری‌های احتمالی هم چیزی از این حس اطمینان کم نمی‌کنند. به ‌لطف این سامانه تعلیق کارآمد هر چهار سرنشین در آرامش نسبی هستند و هیچ‌گونه تکان شدیدی را حس نمی‌کنند. این مجموعه حتی هنگام ترمزگیری شدید هم اتاق را به‌خوبی کنترل کرده و از به‌اصطلاح کله‌زدن خودرو می‌کاهد. عملکرد ترمزها تقریباً بی‌نقص است و واکنش‌های جعبه‌دنده اتوماتیک نسبت به اعمال فشار بر روی پدال گاز هم مناسب به‌نظر می‌رسد. ضرایب دنده برای کم‌کردن مصرف سوخت کمی بلند و سبک در نظر گرفته شده و این رویه به‌خصوص با توجه به چهار‌دنده بودن جعبه‌دنده اتوماتیک باعث می‌شود در پروسه معکوس‌دهی، فشار زیادی به موتور وارد شود. البته این وضعیت در صورت رانندگی با حالت اسپرت کمی کاهش پیدا می‌کند، چراکه جعبه‌دنده کمی بیشتر در دنده‌های سنگین باقی می‌ماند. صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سنسور پارک و دوربین دید عقب با نمایش روی مانیتور، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، روکش چرم دو رنگ صندلی‌ها، کروز‌کنترل، سیستم مولتی مدیا، بلوتوث، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچ، کنترل‌های سیستم صوتی و کروز‌کنترل روی فرمان، تهویه مطبوع الکتریکی، بالابرهای شیشه، آینه‌های برقی و... از جمله امکانات خوب ام‌وی‌ام X22 به‌شمار می‌رود. به لطف نمایندگی‌های متعدد مدیران خودرو در بسیاری شهرهای ایران، چندان نگران خدمات پس‌از فروش آن نخواهید بود. در مجموعه معایب این خودرو باید گفت، توقع شتاب صفر تا صد کمتر از ۱۵ ثانیه را از ام‌وی‌ام X22 نداشته باشید، چون حتی مدل دنده دستی آن نیز در گذر از مسیرهای پرشیب چندان چابک به‌نظر نمی‌رسد و گاهی باید همزمان با فشردن پدال گاز تا انتها به این مسئله فکر کنید که رفتن به دنده یک لازم است یا خیر. مسلماً در صورت وجود بار، مسافر و سنگین شدن خودرو ممکن است این شرایط تشدید شود و چاره‌ای نداشته باشید جز آنکه بخش زیادی از مسیر سربالایی کوهستانی را با دنده یک طی کنید. ام‌وی‌ام X22 به نسبت بازه قیمتی، موتور ضعیفی دارد. ولی درعین‌حال، مصرف سوخت این خودرو را می‌توان یکی از نقاط قوت ام‌وی‌ام X22 نام برد.

    قیمت روز صفر در بازار

    اتوماتیک اسپرت اکسلنت، سال ۱۳۹۹

    ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک اسپرت اکسلنت، سال ۱۴۰۰

    ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک اسپرت لاکچری، سال ۱۴۰۰

    ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    دنده‌ای اسپرت اکسلنت، سال ۱۳۹۹

    ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    دنده‌ای اسپرت اکسلنت، سال ۱۴۰۰

    ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    دنده‌ای اسپرت لاکچری، سال ۱۴۰۰

    ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    ۰۴/۰۷
    امروز
    ۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰