پژو 206 SD
Peugeot 206 SD
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    خانواده پژو ۲۰۶ خودروهایی شیک با فرمان‌پذیری مناسب هستند که در بازار ایران به خوبی جا افتاده‌اند. پژو ۲۰۶ صندوقدار محصول پنجم از این خانواده محسوب می‌شود که با اضافه کردن صندوق بار برای مصارف خانوادگی مناسب سازی شده است. در واقع ایران خودرو به دنبال موفقیت پژو ۲۰۶، تصمیم به عرضه نسخه سدان و خانوادگی آن گرفت و به نظر شکل و شمایل زیبای پژو ۲۰۶ صندوقدار و جادار بودنش، باعث شده این خودرو مورد استقبال خوبی قرار بگیرد. پژو ۲۰۶ صندوقدار، علاوه بر اضافه شدن صندوق عقب، قابلیت تا شدن صندلی‌های عقب و کشیدن تین صندلی‌های به سمت جلو را برای افزایش فضای صندوق دارد. ایران خودرو همچنین سیستم تعلیق عقب ۲۰۶ صندوقدار را باز طراحی و بازمهندسی کرد تا امنیت و آرامش بیش‌تری را برای سرنشینان به‌وجود آورد. این خودرو در حال حاضر با دو موتور بنزینی ۴ سیلندر و ظرفیت‌های ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی در بازار وجود دارد. تولید این مدل از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا سال ۱۳۹۳ در ۸ تیپ مختلف ادامه یافت، اما از سال ۹۳ تنها در تیپ V8 که فول‌ترین تیپ آن است، عرضه می‌شود. تیپ V8 از پیشرانه TU5 معروف ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده می‌کند که جزو تیپ‌های پرقدرت ۲۰۶ محسوب می‌شود. براساس فهرست پرفروش‌ترین خودروهای سال ایران در سال ۹۸، بعد از خودروهای پراید و تیبا، پژو ۲۰۶ هاچ‌بک و SD، با ۱۷۴ هزار دستگاه تیراژ جزو پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال عمومی از پژو ۲۰۶ صندوقدار را می‌توان تولید قطعه‌های آن در داخل کشور، دسترسی آسان و تعدد نمایندگی‌های ایران خودرو داست. چرا که این امر باعث شده افراد در عین خرید خودرویی با شتاب مناسب، خدمات پس از فروش خوبی نیز دریافت کنند. نکته جالبی که درباره پژو ۲۰۶ وجود دارد، این است ‌که این خودرو از سوی افراد با طبقات اقتصادی متفاوت مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع پژو ۲۰۶ صندوق‌دار علاوه بر این‌که مورد استقبال افراد با درآمد متوسط است، معمولاً با سلیقه اقشار متوسط رو به بالای جامعه هم مطابقت دارد و این شاخصه مثبتی‌ست که شاید در خودروی‌هایی با این میانگین قیمت، کم‌تر وجود داشته باشد. همچنین بازار خوب خرید و فروش خودروهای کارکرده پژو ۲۰۶ اس‌دی نشان از مقبولیت عمومی آن دارد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ، ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۱.۴ ثانیه-۱۴.۱ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۴ - ۷.۴ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۳۶ - ۱.۵۸۷ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    برای کسانی‌که تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ هاچ‌بک را دارند، تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ صندوقدار چندان ناآشنا نیست. چرا که در کل قدرت و شتاب خوب در کنار مصرف قابل قبول از خصیصه‌های این خانواده است. البته شکل و شمایل و امکانات داخل کابین آن‌ها هم قابل قبول است. ۲۰۶ صندوقدار دارای رینگ‌های فولادی است، برخلاف خودروهای دیگری که در این سطح قیمتی، با رینگ‌های آلومینیومی عرضه می‌شوند. درون کابین ۲۰۶ صندوقدار، نمایش‌گر جدیدتری به نسبت نمایش‌گرهای قدیمی به کار رفته است که اطلاعاتی چون دمای بیرون، تاریخ، وضعیت سیستم صوتی را در اختیار سرنشین می‌گذارد. حجم قابل توجه صندوق عقب ۲۰۶ اس‌دی در سفرهای خانوادگی بسیار کارآمد است. مخصوصاً که قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، این حجم را افزایش می‌دهد. برخی آپشن‌های موجود در ۲۰۶ صندوقدار، می‌تواند تجربه رانندگی‌های طولانی مدت با آن را خوشایندتر از رقبایش کند. فرمان هیدرولیک، تهویه مناسب و امکان داشتن سیستم تهویه اتوماتیک در مدل V8، کیسه هوای سرنشینان جلو، پنجره‌ها و آینه‌ کناری برقی و … باعث می‌شوند رانندگی با آن دل‌پذیرتر باشد. سنسور دنده عقب در این خودرو نیز پارک دوبل و دنده عقب رفتن را ساده‌تر می‌کند. البته امکان افزودن نمایش‌گر دنده عقب به آن هم وجود دارد. سیستم صوتی پژو ۲۰۶ صندوقدار قابلیت اتصال به بلوتوث دارد و در مدل‌هایی مثل V8، امکان کنترل سیستم صوتی از طریق کنترلر پشت غربیلک فرمان فراهم شده است. نوع موتور به کار رفته در پژو ۲۰۶ صندوقدار باعث شده شتاب و قدرت مناسبی داشته باشد. صدای موتور نیز در دورهای پایین وارد کابین نمی‌شود، اما در دورهای بالا به گوش خواهد رسید. سیستم‌های ترمز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار تا سال ۹۸ در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بود و بعد از آن ترمز دیسکی عقب در نسخه‌ی پایه جایگزین شد. مزیت دیگر این خودرو فرمان‌پذیری خوب آن است که حاصل ایجاد تغییراتی در سیستم تعلیق عقب آن است. فرمان هیدرولیک نیز رانندگی با آن را راحت‌تر می‌کند. یکی از مشکلات پژو ۲۰۶ صندوقدار لاستیک‌های متوسط آن و نیاز به تعویض آن‌ها حتی در نسخه‌های صفر است. همچنین ۲۰۶ صندوقدار نیز مانند هاچبک فضای پای خوب و کافی در ردیف عقب خودرو ندارد. عملکرد گیربکس این خودرو چندان بی‌نقص نیست و در ضرایب یک و دو لرزش‌هایی آزار دنده دارد. همچنین علی‌رغم شتاب و قدرت خوبی که این خودرو دارد، موقع بالا رفتن از سربالایی‌هایی با شیب زیاد، کشش مناسب را از خود نشان نمی‌دهد و برای مقابله با این معضل، راننده باید از مهارت‌های خود در رانندگی کمک بگیرد.

    قیمت روز صفر در بازار

    V8، سال ۱۳۹۹

    ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    V8، سال ۱۴۰۰

    ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    ۰۴/۰۷
    امروز
    ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰