پژو 207i
Peugeot 207i
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    اول پژو 206 بود که پژو 207 هم آمد. یعنی پژو که موفقیت 206 را لمس کرد، تصمیم گرفت مدل 207 را هم وارد بازار کند تا همان تجربه را تکرار کند. پژو 207i به واقع فیس‌لیفتی بود از همان 206 معروف؛ هرچند که ممیزی‌َهایی هم در شکل و قیافه و آپشن‌ها و فنی هم داشت. ارائه 207 آی از سال 2009 آغاز شد. البته تولید و ارائه آن در بازارهای اروپا و جهان، چهار سال پیش تمام شده است، اما در ایران هنوز با قدرت تمام تولید آن دنبال می‌شود. در این میانه، فراز و نشیب‌هایی هم در تولید آن به چشم خورد که ناشی از آمدن و رفتن پژو به ایران بود. هرچند که ایران خودرو سعی کرد با داخلی‌سازی قطعات، کمی از مشکلات وارد شده را کم کند. جالب این‌که همین 207 آی در حال حاضر، علاوه بر ایران در کشورهای برزیل و آرژانتین و مالزی و چین هم تولید می‌شود و در این مورد ما ایرانیان تنها نیستیم. یکی از جاذبه‌های همیشگی پژو 207 را جوان‌پسند بودن آن می‌دانند. طبیعی است که در کشوری با ضریب بالای جمعیتی جوانان، این خصیصه می‌تواند راهگشای بازارهای فروش باشد. همین حالا هم مشتریان زیادی برای این خودرو وجود دارند، خودرویی که هم‌اکنون قیمتی عجیب بالایی دارد. ناگفته نماند که پژو ۲۰۷ خودرویی است که هم قطعات آن فراوان یافت می‌شود و هم پشتیبانی آن تقریباً بی‌مشکل است. در نهایت می‌شود گفت که این اتومبیل، فضای داخلی بزرگی ندارد و خودرویی خانوادگی محسوب نمی‌شود، هرچند که به هر حال شیک‌تر و پرامکانات‌تر از پژو 206 است. از سوی دیگر امکان خرید نسخه اتومات این خودرو نیز مزید بر علت شده تا علاقه‌مندان بیشتری پیدا کند و در رقابت با دیگر خودروهای مشابه مثبت عمل کند. نسخه اتوماتیک این خودرو دو دکمه «S» و «*» هم دارد که برای حالت رانندگی پرشتاب و نیز رانندگی در شرایط برفی و تعویض دنده در دور پایین کاربرد دارد. از دیگر نکات مثبت این خودرو، دریافت چهار ستاره از پنج ستاره موسسه ایمنی یورو انکاپ اروپاست که در این زمینه، معتبرترین مرجع محسوب می‌شود. عایق‌بندی و طراحی مناسب خودرو را هم از دیگر جنبه‌های مثبت آن باید تلقی کرد؛ هاچبکی که نشان داده یک سر و گردن از 206 بالاتر است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۱.۵ ثانیه-۱۲.۶ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۵ - ۷.۱ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۵۸۷ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    رانندگی با یک هاچ‌بک تند و تیز می‌تواند برای هر کسی خوشایند باشد. خاصه اگر این هاچ‌بک، از برند پژو و از نوع اتوماتیک هم باشد. به همین دلیل است که تجربه رانندگی با پژو 207i، می‌تواند برای هر کسی جالب باشد. البته با توجه به این‌که رانندگی با پژو 206 تقریباً در ایران رایج بوده و 207 آی هم به نوعی نزدیک به این خودرو است، پس رانندگی با این هاچ‌بک زیبا و چشم‌نواز هم نباید چندان ترسناک باشد. در واقع، زمانی که پشت فرمان پژو ۲۰۷ می‌نشینید، احساس آشنایی خواهید داشت. پژو 207 شتابی قابل قبول و کنترل فرمان متعادل و طراحی امروزی دارد. به واقع، در مقایسه با رقبای چینی خود، حتماً می‌تواند دست برتر را داشته باشد. زیبایی ظاهری این خودرو از چراغ‌های آن آغاز می‌شود که گویی چراغ‌هایی متعلق به خودرویی لوکس هستند؛ چراغ‌هایی شکل گرفته از انواع ال‌ای‌دی و لنزها. از سوی دیگر دوربین عقب در بخش بالایی پلاک نیز، ضعف عمومی هاچ‌بک‌ها در دید عقب را در مورد این خودرو رفع کرده است پژو 207 سنسورهای دنده عقب هم دارد که باعث می‌شود تا پارک کردن آن راحت‌تر انجام شود. فرمان هیدرولیک آن نیز دو رنگ بوده و دکمه‌هایی را هم روی آن نصب کرده‌اند تا کنترل سامانه‌هایی چون سیستم صوتی و ... راحت‌تر باشد. غربیلک فرمان آن نیز بی‌شباهت به هیوندای نیست. از دیگر جنبه‌های مثبت رانندگی با این خودرو،‌ منوی نمایشگر آن است که می‌تواند اطلاعات زیادی از وضعیت خودرو را در اختیار شما بگذارد؛ از قبیل سیستم رهیاب ماهواره‌ای، کامپیوتر سفری، بلوتوث، رادیو، پخش موسیقی، منوی سرویس‌های دوره‌ای خودرو و ... . دمای سیستم تهویه خودکار خودرو نیز قابلیت تنظیم دستی را هم دارد. همان‌طور که اشاره شد فرمان‌پذیری این اتومبیل کاملاً استاندارد و قابل قبول است و می‌توان آن را عموماً خودروی خوش‌دستی از این حیث دانست. از سوی دیگر سیستم ترمز دیسکی در همه چرخ‌ها و نیز سامانه‌هایی که کمک‌ترمز محسوب می‌شوند، باعث می‌شوند تا به راحتی با سیستم‌های ترمز آن ارتباط بگیرید و نگرانی خاصی نداشته باشید. شتاب و تند و تیزی آن هم که شانه به شانه پژو ۲۰۶ می‌زند. اما پژو 207 نکته‌های منفی هم دارد و همه‌اش حسن و خوبی نیست. در کنار فرمان‌پذیری خوب و چسبندگی خودرو به جاده، البته رانندگی با آن در مقایسه با نمونه‌هایی چون رنو کمی خشک‌تر ظاهر می‌شود. فضای بار خودرو نیز مناسب استفاده‌های خانوادگی نیست. مواردی چون جنس نامرغوب متریال به کار رفته در فرمان، بخار گرفتگی چراغ‌های جلو و ... هم از دیگر جنبه‌های منفی چنین خودرویی می‌تواند قلمداد شود. اما روی هم رفته می‌توان تجربه خوشایندی در رانندگی با این خودرو داشت.

    قیمت روز صفر در بازار

    اتوماتیک، سال ۱۳۹۹

    ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک، سال ۱۴۰۰

    ۴۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    پانوراما اتوماتیک، سال ۱۴۰۰

    ۴۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان


    پانوراما اتوماتیک، سال ۱۳۹۹

    ۴۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    پانوراما دنده‌ای، سال ۱۴۰۰

    ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    پانوراما دنده‌ای، سال ۱۳۹۹

    ۳۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    دنده‌ای، سال ۱۳۹۹

    ۳۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    دنده‌ای، سال ۱۴۰۰

    ۳۲۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان



    207i پانوراما اتوماتیک - ساخت ۱۳۹۹
    ۰۷/۲۲
    ۰۷/۲۳
    ۰۷/۲۴
    ۰۷/۲۵
    ۰۷/۲۶
    ۰۷/۲۷
    ۰۷/۲۸
    امروز
    ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰