تویوتا پرادو ۲ در
Toyota Prado 2door
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    تویوتا پرادو دو در که همانند نسخه چهار در خود به‌عنوان یک شاسی‌بلند متوسط شناخته می‌شود از نسل سوم در بازار ایران ظاهر شد و تا نسل چهارم باقی ماند. تویوتا پرادو که در نسل سوم شاسی بلند جذاب بازار ایران بود، در نسل چهارم‌ با طراحی نمای بیرونی سیال‌تر جذا‌بیت بیشتری هم پیدا کرد. این در حالی است که فرم ظاهری تویوتا پرادو دو‌ در نسبت به نسخه چهار در آن، جوان‌پسندتر است. ضمن اینکه کابین این نسخه همچنان از فضای جادار و راحتی برخوردار است. در نسل چهارم پرادو، تیپ جدیدی به ‌نام TXL معرفی شد که به‌‌علت حذف اکثر تجهیزاتش، تفاوت چندانی با GXهای نسل سوم نداشت. هرچند TXL ساده‌ترین تیپ تویوتا پرادو دو در نسل چهارم به حساب می‌آید، اما به‌دلیل واردات متفرقه آن در نسخه‌های مختلف با آپشن‌های گوناگون، ممکن است با برخی TXLها در بازار روبه‌رو شوید که تجهیزاتی مشابه VXLهای چهار در یا حتی بیشتر از آن دارند. در مجموع تویوتا پرادو دو‌در نسل اخیر به آپشن‌های مانند 2 عدد کیسه هوا ، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،VSC ،TRC ،VDIM و ATRC، سیستم هوشمند ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، فرمان تلسکوپی ۲ حالته، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سنسور باد لاستیک‌ها، نمایشگر ۹ اینچی، پشت‌سری‌های فعال، آینه وسط الکتروکرومیک، اتولایت، سنسور پارک و دوربین دید عقب، دوربین‌های جلو و جانبی، قفل دیفرانسیل و سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز است. البته باید گفت که نسخه چهار در نسبت به نسخه دو‌ در از سطح آپشن‌های بالاتری برخوردار است. تویوتا پرادو دو در نسل سوم، در دو نسخه ۴‌ سیلندر و ۶‌ سیلندر به بازار ایران راه یافت، ولی در نسل چهارم خبری از نسخه ۶ سیلندر آن نیست. موتور ۴‌ سیلندر ۲.۷ لیتری توان تولید ۱۶۱‌ اسب بخار قدرت و ۲۵۰‌ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در‌حالی‌که نسخه ۶‌ سیلندر ۴‌ لیتری به‌کار رفته در پرادو نسل سوم قادر به تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۱‌ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا این پیشرانه در حدود ۹ ثانیه و حداکثر سرعت اعلام شده برای آن نیز ۲۰۰‌ کیلومتر بر ساعت است.‌ مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه نیز در نسل سوم در حدود ۱۲‌ لیتر برآورد شده است. در‌ضمن، وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ خودرو را در هر دو نسل و هر دو نسخه یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک بر‌عهده دارد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ، ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۸.۵ ثانیه-۱۳ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۱۲.۳ - ۱۲.۵ لیتر


    حجم موتور

    ۲.۶۹۳ - ۳.۹۵۶ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۶-۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    پرادو را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین خودروهای شاسی‌بلند تویوتا دانست، زیرا این خودرو نه‌تنها برای مصارف شهری و جاده‌ای مناسب است، بلکه توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در مسیرهای آفرود دارد و به‌همین‌دلیل به یک خودروی همه‌فن‌حریف تبدیل شده است. تویوتا پرادو همه حال و تمام مسیرها، رانندهٔ خود را به‌خوبی همراهی می‌کند و از این بابت خودروی قابل‌ِاعتمادی محسوب می‌شود. تویوتا پرادو دو در از جذابیت‌های ظاهری به‌خصوصی برخوردار است و به‌همین‌دلیل، بیشتر مورد توجه جوانان قرار گرفته است. کابین تویوتا پرادو دو در جادار است از این نظر سرنشینان در آن کاملاً احساس راحتی خواهند کرد و هیچ‌گونه محدودیت فضای پا، سر و شانه مواجه نخواهند بود. صندلی‌های نسل جدید بسیار راحت هستند و به‌خوبی سرنشینان را دربر می‌گیرند. نداشتن نقطه کور خاص به علت مناسب بودن فرم بدنه و رانندگی راحت نسبت به اندازه به‌علت طراحی درست شاسی و موقعیت خوب قرارگیری راننده یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت پرادو است. پرادو دو در همانند سایر محصولات تویوتا از کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار بالایی برخوردار است. تویوتا پرادو دو در، خودروی قدرتمندی است به‌خصوص اگر از نسخه‌های ۶‌‌ سیلندر نسل سوم آن بهره‌مند باشید که قدرت بیشتری دارد و بدون شک از رانندگی با آن لذت بیشتری خواهید برد. هرچند شتاب و قدرت کم در نسخه ۴ سیلندر از ویژگی‌های منفی پرادو است. این خودرو به سیستم کنترل خودرو در سراشیبی مجهز است. عملکرد این سیستم به این صورت است زمانی که خودرو در جاده‌های خاکی یا لغزنده در سراشیبی تندی در حال حرکت باشد امکان لیز خوردن آن زیاد است و شما برای جلوگیری از این اتفاق مجبور خواهید بود، مرتباً پدال ترمز را فشار دهید که این خود نیز می‌تواند خطر‌آفرین باشد و همچنین استهلاک خودرو نیز بالا می‌رود. ولی با این سیستم، سرعت خودرو در یک نقطه مطمئن تنظیم می‌شود و از افزایش سرعت آن جلوگیری به‌عمل می‌آید و نیازی هم به فشردن پدال ترمز نیست. تویوتا پرادو دو در مانند اکثر شاسی‌بلندهای تویوتا قابلیت‌های آفرود بالایی دارد و از این بابت در مسیرهای خارج از جاده عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان خواهد داد و به سیستم قفل دیفرانسیل نیز مجهز است. هندلینگ پرادو در نسل چهارم به‌وضوح نسبت به نسل گذشته بهتر شده است. در‌ واقع، داشتن حرکات گهواره‌ای بدنه به‌ویژه در سرعت‌های بالا و پیچ‌های جاده یکی از نکات منفی پرادو نسل سوم است. فرمان خودرو نیز در نسل چهارم عملکرد بسیار دقیق و نرمی دارد و در مقایسه با نسل سوم عملکرد آن بهبود یافته است.