چطور یک تلفن دست دوم خوب بخریم؟

0

یکی از اختراعات بشر در دوران مدرن، علیرغم تحولات شدید تکنولوژی، تلفن ثابت است که همچنان پای ثابت بازارها و ویترینهاست. اگرچه بیشترین اتفاقات و تحولات در حوزه ارتباطات رخ داده و توسعه تلفنهای همراه هوشمند زندگی شهروندان جهان را کاملا تغییر داده اما با همه اینها، همچنان داشتن یک دستگاه تلفن ثابت در خانه و محیطهای کاری کاملا ضروری به نظر میرسد. در این راهنما سعی داریم کمی درباره تلفن رومیزی حرف بزنیم و نکات مهم در زمان خرید یک دستگاه تلفن دست دوم را بگوییم.

نکات مهم در هنگام خرید تلفن دست دوم

آنچه تا اینجا درباره امکانات تلفنها گفته شد ممکن است خیلیها را برای خرید آن ترغیب کند. برای همین لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشیم که در هنگام خرید یک تلفن دست دوم متضرر نشویم

دو کلاس مختلف تلفن کابلی یا تلفن بیسیم!

تلفنهای ثابتی که در خانهها و محیط کار استفاده میشود را میتوان در دو کلاس کلی تلفنهای کابلی و تلفنهای بیسیم دسته بندی کرد. تا سالها تلفن به معنی تلفن کابلی بود که اغلب روی میز قرار می‌گرفت و به تلفن رومیزی هم مشهور بود.

در برخی نمونه‌ها برای این تلفن رومیزی سیمهای بسیار بلندی طراحی میکردند تا در هر جای خانه بتوان از آن استفاده کرد و هنگام راه رفتن در اتاق هم با آن حرف زد. اما دیری نپایید که تلفنهای بیسیم وارد بازار شدند و دنیای تلفنهای خانگی را تغییر دادند. این تلفنها به سرعت با پیشرفت تکنولوژی تغییرات مهمی هم انجام دادند و صاحب چندین و چند کارکرد قابل توجه شدند.

مهمترین ویژگی تلفنهای بیسیم که در زمان خرید آن باید مورد توجه قرار بگیرد،

  • سیستم نویزگیری آن است. چرا که اغلب در خانهها روی همان خط تلفن ثابتی که موجود است، یک اشتراک اینترنت خانگی هم خریداری شده و اتصال اینترنت موجب ایجاد نویز در سیستم میشود و کیفیت صدای دستگاه را در زمان مکالمه تحت تاثیر قرار میدهد.
  • تلفنهای بیسیم جدید فرکانس ۱/۹ (یک ممیز۹) دارد که نویز و نوسانهای ناشی از اینترنت و گوشیهای همراه را رفع میکند و این در حالی است که مدلهای قدیمیتر تلفنهای بیسیم فرکانس۲/۴ (۲ ممیز۴) دارند و همین باعث میشود که نیاز به خرید نویزگیر پیدا کنید.
  • منشیتلفنی هم از دیگر ویژگیهای تلفن های بیسیم است که آن را در میان مردم بسیار محبوب کرده است. 

راهنمای خرید تلفن دست دوم

نکات مهم در زمان خرید تلفن دست دوم

  • قیمت روز مدل تلفن بررسی کنید
  • تلفنی را بخرید که از نظر ظاهری سالم باشد
  • جعبه‌ و کارتن تلفن‌ها را بخواهید
  • خرید محصولات معتبر با خدمات پس از فروش
  • به زمان خریداری تلفن توجه کنید
  • دکمه‌های تلفن را امتحان کنید
  • نحوه پرداخت برای تلفن دست دوم

قیمت روز مدل تلفن بررسی کنید

توجه داشته باشید که پشت گوشی‌های تلفن، کدی وجود دارد که معرف آن مدل است. بر همین اساس می‌توانید به‌صورت اینترنتی یا مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها و فروشندگان تلفن‌، قیمت‌های روز هر گوشی را به دست آورید؛ تا بر اساس قیمت روز هر مدل تلفن بی‌سیم، بتوانید گوشی دست دوم به قیمت مناسب را خریداری کنید.

تلفنی را بخرید که از نظر ظاهری سالم باشد

در زمان خرید تلفن دست دوم به ظاهر گوشی و تمیزی آن دقت کنید، چراکه پاک شدن چیزهایی که نشان می‌دهد هر دکمه برای چه کاری است، نشانگر مدت زمان کارکردن یک وسیله است.

همچنین سعی کنید در خرید تلفن دست دوم به ال‌سی‌دی یا همان نمایشگر توجه کنید تا خط‌ و‌ خش نداشته باشد؛ زیرا با خش‌هایی که در نمایشگر وجود خواهد داشت، شماره‌هایی که با شما تماس برقرار شده یا شما شماره‌گیری کرده‌اید خوانا نخواهد بود.

جعبه‌ و کارتن تلفن را بخواهید

در زمان خرید تلفن دست دوم حتما از فروشنده جعبه تلفن را بگیرید. این امر باعث می‌شود هم از مالکیت فرد اطمینان پیدا کنید و هم بتوانید اصل بودن گوشی تلفن را بررسی کنید. توجه کنید که امروزه بازار از جنس‌های چینی پر شده و با اینکه محصول این کشور چندین درجه کیفیت دارد. ممکن است بی‌‌دقتی در زمان خرید منجر به پول دادن برای کالایی نامرغوب شود و پشیمانی و ضرر مالی در آینده نه چندان دور را به دنبال داشته باشد.

خرید محصولات معتبر با خدمات پس از فروش

هر تلفن ساخت یک کشور است اما شما می‌توانید با خرید کالایی که بهترین کاربری را دارد و برندی که قطعاتش در کشورمان یافت می‌شود، امکان وارد شدن خسارت‌ بیشتر را در خرید تلفن‌های دست دوم کاهش دهید.

ممکن است یک کالا پس از خریداری دچار خرابی شود. بنابراین اگر قطعات آن تلفن در بازار وجود داشته باشد، از پرداخت هزینه اضافی بابت تهیه تلفنی دیگر خودداری خواهد شد.

به زمان خریداری تلفن توجه کنید

توجه به زمان خریداری شدن تلفن دست دوم و مدتی که تا پایان خدمات پس از فروش آن باقی مانده از مواردی است که باید به آن توجه شود. در کشور ما قطعات تلفن‌های بی‌سیم که تولید شده شرکت‌هایی مختلفی چون آلکاتل و زیمنس هستند وجود ندارند و همین امر امکان تعمیر این تلفن‌ها را از صاحبان‌شان می‌گیرد. بنابراین با خراب شدن تلفن، مجبور می‌شوند گوشی دیگری خریداری کنند.

دکمه‌های تلفن را امتحان کنید

با وصل کردن تلفن دست دوم به پریز، حتما در زمان خرید، شماره یکی از آشنایان یا نزدیکان خود را بگیرید تا با مکالمه‌ای کوتاه، متوجه شوید که تلفن مورد نظر چقدر سالم است. در این آزمایش صدای بلندگو و قسمتی که صدای شما را انتقال می‌دهد، بررسی می‌شود و شما با سئوال از کسی که آن سوی خط است می‌فهمید که صدای شما تا چه حد واضح است. همچنین لازم است تا دکمه تکرار شماره، بلندگو، نویزگیر و… را هم بررسی کنید تا با خیالی راحت خریدی از هر نظر سودآور داشته باشید.

نحوه پرداخت برای تلفن دست دوم

پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است تلفن دست دوم خریداری کنید، با فروشنده این موضوع را در میان بگذارید که بخشی از هزینه توافقی، بعد از چند روز استفاده پرداخت شود. هنر شما این است که مذاکره کنید و بپرسید آیا می‌توانید پس از چند روز تست، بخشی از هزینه یا قیمت مانده را پرداخت کنید؟

هشدار: اغلب فروشنده‌ها پس از دریافت کل مبلغ کالای دست دوم، اگر مشکلی برای کالا و جنس تحویلی به شما پیش بیاید را نخواهد پذیرفت.

اگر فروشنده در مورد سلامت کالا و آزمایش آن شک و تردید نداشته باشد، آنگاه شما یک کپی از کارت شناسایی خود تهیه و پای آن کالا را رسید کنید. این کار به فروشنده نشان می‌دهد که شما در دسترس و قابل اعتماد هستید و می‌توانید از این طریق اعتماد او را جلب کنید. این حسن معاشرت باعث می‌شود که زمان کافی برای تست محصول و کالا را در اختیار شما بگذارد.

برای دیدن آگهی‌های تلفن در دیوار کلیک کنید

چرا تلفن دست دوم بخریم؟

در بسیاری از کشورهای دنیا و در میان جوامع دیگر خرید کالای دست دوم یک فرهنگ و حتی ارزش به حساب میآید. چرا که برای بسیاری از مردم خرید یک کالای دست دوم به معنی انجام مسئولیت اجتماعی یک شهروند، در دنیای مدرن شناخته میشود

سبک زندگی دنیای مدرن و تشویق بیش از حد کمپانیها و رسانهها به خرید محصولات جدید و جدیدتر موجب شده تا گروههای دوستدار محیط زیست کمپینهایی را برای خرید کالای دست دوم راهاندازی کنند تا از حجم زبالههای الکترونیک بکاهند و مصرف منابع اولیه در دنیا را هم کاهش دهند.

ضمن اینکه خرید یک کالا دست دوم با هزینههای کمتری هم برای مصرف کننده همراه است که محبوبت آن را دو چندان میکنداز این رو اگر به محیط اطراف خودتان اهمیت میدهید و علاقهدارید همچنان زمین جایی قابل تحمل برای زندگی باشد، باید این دیدگاه کلیشهای منفی درباره خرید وسایل دست دوم را کنار بگذارید و به سراغ بازارهای آن حرکت کنید

نکته: اگر شما قرار است یک دفتر کار را تجهیز کنید، بهتر است به سراغ خرید تلفن‌های دست دوم بروید. به این ترتیب هزینه اولیه تجهیز دفتر را کم می‌کنید. ضمن اینکه استهلاک دستگاه‌ها در محیط کار بالاست و با خرید یک دستگاه نو ممکن است خیلی زود مجبور به جایگزین‌ کردن آن شوید که هزینه زیادی برای شما به همراه دارد.

امیدوارم با استفاده از این نکات بتوانید یک تلفن دست دوم مناسب برای منزل یا محل کار خود خریداری کنید. در نظر داشته باشید که رعایت نکردن هرکدام از این موارد، می‌تواند شما را یک قدم از خرید یک تلفن دست دوم سالم و باکیفیت دور کند.

آگهی‌های انواع تلفن دست دوم را در دیوار ببینید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.