مقایسه بی‌وای‌دی F3 با بسترن B30 و دنا پلاس

حرکت پشت سرِ تویوتا کرولا

16

بی‌وای‌دی F3 یک سدان چینی است که از لحظه ورود به بازار ایران، تهدیدی جدی برای محصولات وطنی و خودروهای هم‌قیمت خود محسوب می‌شد. به‌جرئت می‌توان گفت که این خودرو در بسیاری از موارد کیفیت بیشتری را نیز ارائه می‌کند.

بی‌وای‌دی F3 در بازار ایران رقبای زیادی دارد، ولی جدی‌ترین آنها بسترن B30 و دنا پلاس است. در این مقاله، ما به مقایسه بی‌وای‌دی F3 با بسترن B30 و دنا پلاس می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه بی‌وای‌دی F3

بی‌وای‌دی F3 یک سدان جمع‌ و جور ساخت کمپانی بی‌وای‌دی (BYD) چین و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سدان در بازار این کشور است. با ورود خودروسازهای چینی به بازار ایران، معادلات بخشی از بازار که برای مدت‌های طولانی زیر سیطره خودروسازان وطنی بوده تا حدود زیادی به‌ هم خورده است. درواقع باید گفت چینی‌ها در صنعت خودرو روزبه‌روز پیشرفت کرده‌اند، تا جایی که امروز به‌دنبال دست‌ و پا کردن جایگاهی ثابت برای خود در بازارهای جهانی هستند.

تعداد زیادی از خودروهای چینی با هدف پرکردن خلأ موجود در بازار کشورهایی مانند ایران ساخته شده‌ است؛ زیرا تا قبل از این فاصله زیادی بین قیمت خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی بود. چینی‌ها با تشخیص به‌موقع این گپ بزرگ در بازار، موفق شدند محصولات خود را به‌طور گسترده‌ای عرضه کنند.

بی‌وای‌دی F3 از نمای روبه‌رو
بی‌وای‌دی F3 از نمای روبه‌رو

یکی از همین خودروهای چینی سدان کامپکت ساخت کمپانی بی‌وای‌دی یعنی بی‌وای‌دی F3 است. این خودرو که دومین محصول راه‌یافته به بازار ایران توسط کمپانی مذکور است، با طراحی مناسب، توانایی فنی قابل‌قبول و آپشن‌های متنوع سعی دارد رقیبان هم‌قیمت خود را کنار بزند و سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند.

البته هیچ محصولی را از یک کمپانی نمی‌توان یافت که تمامی ویژگی‌های لازم برای موفقیت را داشته باشد. بی‌وای‌دی F3 در بازار ایران رقبای زیادی دارد، ولی جدی‌ترین آنها بسترن B30 و دنا پلاس است.

مقایسه بی‌وای‌دی F3 با بسترن B30

اولین خودرویی که ما در مقایسه بی‌وای‌دی F3 به آن می‌پردازیم، بسترن B30 است. بسترن B30 برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ به بازارهای جهانی معرفی و عرضه شد. در ایران، گروه بهمن مونتاژ و عرضه محصولات بسترن را برعهده دارد. خودروهای چینی امروز از طراحی‌های بهتری نسبت به گذشته برخوردارند و بسترن B30 نیز همین‌گونه است. این خودرو از طراحی خوبی بهره می‌برد؛ به‌خصوص در نمای روبه‌رو ترکیب جلوپنجره بزرگ به‌همراه چراغ‌های زیبا چهره متفاوتی را به این خودروی چینی بخشیده است.

در نمای کناری هم خطوط حجم‌دهندهٔ به‌کاررفته باعث زیباترشدن این خودرو شده‌ است. اگرچه نمای عقب ساده است، ولی به‌طورکلی می‌توان بسترن B30 را خودرویی زیبا دانست. کابین این خودرو نیز از طراحی خوبی بهره می‌برد و اجزای آن هماهنگی مناسبی با هم دارد.

ازنظر آپشن‌ها و امکانات هم بسترن B30 وضعیت خوبی دارد و از این نظر تقریباً با بی‌وای‌دی F3 در یک سطح قرار می‌گیرد. به‌طورکلی می‌توان گفت ازنظر طراحی و امکانات، هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرد و انتخاب بین آنها تا حدود زیادی سلیقه‌ای است.

نمای داخلی بی‌وای‌دی F3
نمای داخلی بی‌وای‌دی F3

بسترن B30 به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی مجهز است که می‌تواند ۱۰۷ اسب‌ بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدشده این پیشرانه را جعبه‌دنده‌ای ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. عملکرد این پیشرانه تقریباً مشابه پیشرانه بی‌وای‌دی F3 است و از این نظر تفاوت خاصی وجود ندارد.

درمجموع کیفیت ساخت و عملکرد بسترن B30 و بی‌وای‌دی F3 تقریباً مشابه هم است، ولی بسترن B30 به‌دلیل برخورداری از بازار خرید و فروش بهتر در مقایسه بی‌وای‌دی F3 گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش بسترن B30 به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه بی‌وای‌دی F3 با دنا پلاس

خودروی دیگری که در مقایسه بی‌وای‌دی F3 قرار می‌گیرد، دنا پلاس است. این خودرو که درواقع نسخه فیس‌لیفت‌شده دنا با آپشن‌های بیشتر محسوب می‌شود، از ظاهر به‌نسبت خوبی برخوردار است. دنا پلاس به‌لطف چراغ‌های جدید و زیبا که به چراغ روز نیز مجهز است و جلوپنجره بزرگ چهره تهاجمی و زیبایی به خود گرفته است.

کابین این خودرو نیز وضعیت مناسبی دارد و از طراحی به‌نسبت خوبی برخوردار است. صندلی‌ها راحت و کابین به‌لطف عایق‌بندی خوب، آرام و بی‌صدا است. بنابراین دنا پلاس را باید یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای ایرانی دانست. این خودرو ازنظر کیفیت ساخت و مونتاژ، طراحی و متریال به‌کاررفته و امکانات و تجهیزات موجود بهترین خودروی ایرانی است.

ازنظر سطح تجهیزات و آپشن‌ها نیز دنا پلاس از خودروهای داخلی یک سروگردن بالاتر است و از امکانات خوبی بهره می‌برد، ولی در مقایسه بی‌وای‌دی F3 و بسترن B30 در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

نمای پشتی بی‌وای‌دی F3
نمای پشتی بی‌وای‌دی F3

دنا پلاس به پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی مجهز است. این پیشرانه ۴ سیلندر است و حجمی برابر با ۱۶۴۶ سی‌سی دارد و می‌تواند ۱۱۵ اسب‌ بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه‌دنده‌ای ۵ دنده‌دستی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پیشرانه این خودرو نیز تقریباً عملکرد مشابهی با دو خودروی دیگر دارد. به‌طورکلی دنا پلاس در میان خودروهای تولید داخل، بهترین است اما در مقایسه بی‌وای‌دی F3 در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش دنا پلاس به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه بی‌وای‌دی F3 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش بی‌وای‌دی F3

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

16 نظرات
  1. کاظم می‌گوید

    کم بفروشید هویت ملی تونم

  2. میثم می‌گوید

    شرکت کارمانیا وارد کننده خودرو بی وای دی یک شرکت زد و کلاهبرداره که سر ۲۰۰۰ از مشتری ها رو کلاه گذاشته و قرا بود ۶ ماهه ماشین تحویل بده و الان ۴ سال یک خودرو تحویل نداده و تمام مشتریان از شرکت شکایت حقوقی و کیفری کردن و تمام حساب های شرکت مسدود گول این شرکت دزد رو کسی نخوره

  3. Salman می‌گوید

    باشه. شما byd بخر، صاحب اول و آخرش هم خودت باش.
    دنا پلاس توربو اتومات که کلا از لحاظ فنی چند سر و گرون بالاتره از هردو شون. آپشن هم همینطور. خدمات هم که قابل مقایسه نیست.
    میمونه کیفیت ساخت داخل که انصافا بسترن بهتره.
    اقلا میخواستی مثال بزنی بین برلیانس ۳۳۰ و بسترن و دنا توربو اتومات مقایسه میکردی ، نه این خودروی با خدمات ضعیف و شرکت کلاهبردار.
    کاری به برند byd توی چین ندارم، مشکل از شرکت نونتاژ کننده و وارد کننده هست، که توی ایران نمونش زیاده مثل شرکت وارد کننده سوبارو ، میتسوبیشی و حتی نیسان که باتوجه به نحوه واردات و بازاریابی و خدمات ضعیف ، این برندهای قوی رو داخل ایران نابود کردن!

  4. ایمان می‌گوید

    من دنا پلاس دستی دارم ، با هیچ ماشین چینی عوضش نمیکنم ، کمبودهایی داره ولی خداییش عالیه

  5. عطيه شهروي می‌گوید

    بی وای دی برند خوبی ام باشه نمایندش که شرکت کارمانیاست دزده به تمام معناست! هر کی بره طرف قرارداد با کارمانیا بیچاره میشه والا خدمات هم نداره.بیشتر از ٢٠٠٠ شکایت کننده داره تو دعواهای حقوقی و کیفری و تعزیرات همه محکوم شدن .

  6. جواد می‌گوید

    گول این شرکت کلاهبرداررانخورید ۲۰۰۰نفرحقشان ضایع شده ،شما دیگر به دام اینها نیفتید ۴سال است حق وحقوق حواله داران رانداده واوضاع شرکت کلا تعطیل وبهم ریخته است.
    باطناب برازوان توچاه نروید

  7. علیرضا می‌گوید

    تحویل چهار سال دیگه وبروز رسانی پول شما با ارزش دلار یا خرید ی دستگاه دوچرخه به روز که پشت سر موتور سیکلت هوندا میرود

  8. حمید می‌گوید

    از هر جا میخرید از کارمانیا نخرید چون ۴ ساله به تعهداتشان عمل نکردن پول مردم رو گرفتن خودرو تحویل ندادن

  9. مالباخته شرکت کارمانیا می‌گوید

    باعرض سلام، محصولات BYD گرچه ساخت کشور چین است ولی آنقدر با کیفیت است که مترو نیویورک، واگن های برقی خود را از این تولید کننده تهیه می کند ولی نماینده این شرکت در ایران، یک شرکت کلاهبردار به نام کارمانیا است که از ۲۰۰۰ نفر، بیش از ۳ سال است پول گرفته تا خودرو تحویل بدهد که تاکنون نداده است!

  10. امید می‌گوید

    متاسفانه چون ما ملت فهیمی هستیم ایران شده جولانگاه فروش اتومبیلهای مزخرف چینی و تولیدات آشغال داخلی. سر و ته همه ماشینهای بازار ایران شده بنجل. یک زمانی که قدرشو ندونستیم بهترینهای دنیا رو میساختیم مثل کادیلاک و وارد میکردیم مثل بنز و بی ام و . خلایق هر چه لایق. بخرید و حال کنید. خوش باشید.

    1. شهرام می‌گوید

      حرف حساب جواب نداره

  11. شهرام می‌گوید

    کاملا حق با امید هست

  12. علی می‌گوید

    کارمانیا یه شرکت دزد و کلاهبرداره
    الان چهار سال ماشین ثبت نام کردم تحویل نمیده
    هر روز هم یه دروغ
    هر کی بخره با این شرکت دزد وکلاهبردار طرف میشه واخرش بدبخت

  13. کاربر چت دیوار می‌گوید

    دنا با موتور EF7 گزینه جالبی نیست هرچند BYD این مدل و همینطور بسترن تکنولوژی قدیمی دارن الان موتورهای جدید با سه سیلندر ۱۱۰ اسب و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنن یعنی آلایندگی و استهلاک کمتر و قدرت بیشتر من باشم هیچ کدوم از اینهارو نمیخرم

  14. احمد می‌گوید

    تویوتا کمری ۲۰۲۱ صفر کیلومتر ۷۰۰ملیون تومان
    پس کی شاهد عدالت خواهیم بود

  15. آیدین می‌گوید

    من چین رفته بودم، هیچکس اونجا ماشینی که خود چین تولید میکرد نمیروند، ماشین ها اکثرا آمریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره بودند، اصلا ماشین چینی‌رو سوار نمیشدن، حالا اینجا برامون شاخ شده،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.