ارزان‌ترین ماشین‌های شاسی بلند بازار ایران

ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار کدامند؟

53

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌ بلند بازار ایران کدام هستند؟ چند سالی است که به دلایل مختلف و تغییر سلیقه خودرویی مردم، بازار خرید و فروش خودروهای شاسی بلند در کشور ما رونق گرفته است. راحتی و سواری خوب این خودروها، کلاس متفاوت و خاص و قابلیت آفرود بعضی از آن‌ها باعث تمایل افراد و به خصوص قشر جوان به سمت این خودروها شده است.

در سال‌های اخیر، مدل‌های مختلف خودروهای شاسی بلند از برندهای گوناگونی در کشور عرض شده‌اند. بالا رفتن قیمت خودرو، باعث شد که بسیاری از شاسی بلندهای بازار به قیمت‌های فضایی برسند. همین، باعث شد که بسیاری از خریداران به دنبال خودروهای شاسی بلند ارزان قیمت بگردند تا توان خریدشان را داشته باشند.

در بازار کنونی، اگر به دنبال ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار هستید، باید بدانید که تنها انتخاب برای این کلاس خودرو، برندهایی از کشور چیست است. در ادامه نگاهی به فهرست ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران خواهیم داشت.

ارزان‌ترین ماشین‌های شاسی بلند بازار ایران 

در ادامه با هم نگاهی به فهرست ارزان‌ترین ماشین‌های شاسی بلند موجود در بازار ایران می‌اندازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را بررسی می‌کنیم. قابل ذکر است که این فهرست با توجه به صفر بودن خودروها جمع‌آوری شده است. مطمئنا اگر بخواهیم خودروهای دست دوم و کارکرده را هم اضافه کنیم، تعداد گزینه‌های موجود در فهرست ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران بیشتر خواهد شد.

لیفان X50 - فهرست ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

۱ – لیفان X50؛ یکی از ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند ایران

لیفان یکی از اولین خودروهای چینی وارداتی به ایران و یکی از ارزان‌ترین برندهای چینی در ایران است. اگر به دنبال بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در بازار ایران هستید، لیفان X50 می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

لیفان X50 اولین شاسی بلند این برند است که در زمان حضورش در ایران رقیبی در کلاس قیمتی خود نداشت. حالا هم می‌توان این خودرو را یکی از ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران نامید.

لیفان X50 در بخش طراحی ظاهری و طراحی کابین خوب عمل کرده است. یک شاسی بلند کوچک شهری نسبتا زیبا با کابین جادار، که مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و یک گیربکس CVT اتومات است. سنسور عقب، سیستم ترمز و پایداری خوب، سانروف و دو ایربگ از جمله امکانات خوب این خودرو است.

مصرف ۶.۵ لیتری لیفان X50 را نیز می‌توان از جمله نکات مثبت این خودرو به شمار آورد. اما در کنار این نکات مثبت، کیفیت پایین ساخت و متریال کم کیفیت این خودرو را باید از جمله نقاط ضعف آن دانست. شتاب کم و فرمان پذیری نامناسب لیفان نیز از دیگر نکات منفی آن به حساب می‌آید. 

با این حال، اگر به دنبال یک خودروی شاسی بلند ارزان قیمت در سال ۱۴۰۰ هستید، لیفان X50 احتمالا می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

با بررسی داده‌های دیوار می‌توان گفت که نمونه‌های کارکرده لیفان ایکس ۵۰ در بازار خودرو کشور در بازه قیمت ۲۳۰ میلیون تومان تا ۲۸۰ میلیون تومان (بسته به کارکرد و تمیز بودن) قابل خریداری است.

خرید و فروش و قیمت لیفان X50

لیفان X60

۲ – لیفان X60

این مدل لیفان یکی از خودروهای مونتاژی کرمان موتور است که به عنوان یک شاسی بلند تک دیفرانسیل شناخته می‌شود. لیفان X60 هم یکی از ارزان‌ترین ماشین‌های شاسی بلند ایران به حساب می‌آید.

طراحی ظاهری لیفان X60 به زیبایی مدل قبلی یعنی X50 نیست، اما بازار نسبتا بهتری در مقایسه با مدل لیفان X50 دارد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری این خودرو، ۱۲۶ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و ۸.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. امکانات رفاهی این خودرو به سنسور و دوربین عقب، دو ایربگ، سانروف و آینه‌های جانبی برقی محدود می‌شود.

شتاب ۱۴.۵ ثانیه‌ای لیفان را باید از نقاط ضعف آن به حساب آورد. از طرف دیگر کیفیت ساخت پایین در این مدل لیفان هم دیده می‌شود. لیفان در مقایسه با رقبای چینی خود امکانات بسیار کمی دارد و برای افرادی که به دنبال آپشن‌های مختلف هستند انتخاب چندان خوبی نیست. با این حال، لیفان X60 هم مانند لیفان X50 یکی از ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند فعلی ایران محسوب می‌شود.

دیتاهای دیوار نشان می‌‌دهد که قیمت یک دستگاه لیفان X60 در بازار کارکرده، بسته به نوع و کارکرد و تمیز بودن، در بازه قیمت ۲۵۰ میلیون تومان تا ۳۹۰ میلیون تومان قرار دارد.

خرید و فروش و قیمت لیفان X60

جدیدترین آگهی‌های لیفان X60

ام وی ام X22

۳ – ام‌وی‌ام X22

ام وی ام نام تعدادی از محصولات برند چری است که در ایران با این نام عرضه شده‌اند. شاسی بلندهای ام وی ام از جمله ارزان‌ترین‌ شاسی بلندهای بازار ایران هستند. در این میان ام وی ام X22 نسبت به بقیه قیمت کمتری دارد.

این خودرو که از سال ۱۳۹۵ در بازار ایران حضور دارد، بر روی یک شاسی بسیار شبیه به ام وی ام ۳۱۵ ساخته شده است. X22 در تیپ‌های اسپرت، لاکچری، ساده و اکسلنت در دو مدل اتومات و دنده‌ای عرضه شده است. این خودرو در چین با نام چری تیگو ۲ عرضه شده و شباهت آن با محصولات چری تیگو به همین دلیل است.

کابین جادار این این شاسی بلند ارزان قیمت از استاندارد خودروهای چینی در این سطح بالاتر است. استفاده از قطعاتی با طرح فیبر کربن در داشبورد و تودوزی درها حالت مدرن این خودرو را بیشتر کرده است. طراحی خوب داخل کابین، مانیتور ۸ اینچی در وسط کنسول، سانروف، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل و سیستم تهویه خودکار از جمله نکات مثبت ام وی ام X22 است.

البته باید توجه داشت که پیشرانه ۱.۵ لیتری با خروجی ۱۰۵ اسب‌بخار و شتاب ۱۲ ثانیه شاید نتواند نظر علاقمندان به خودروهای پرشتاب و قدرتمند را برآورده کند. به علاوه سیستم فنر بندی خشک این خودرو نیز یکی دیگر از نقاط منفی آن است. 

در هر صورت ام وی ام X22 هم یکی دیگر از گزینه‌های مد نظر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران در سال ۱۴۰۰ هستند و ارزان بودن خودرو برایشان اهمیت دارد.

دیتاهای دیوار نشان می‌دهد که هم‌اکنون یک دستگاه ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت اکسلنت حدود ۴۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. نمونه اتوماتیک همین خودرو نیز با قیمتی حدود ۵۲۵ میلیون تومان قابل خریداری است.

خرید و فروش و قیمت ام‌وی‌ام X22

ام وی ام X33 - فهرست ارزان‌ترین ماشین های شاسی بلند بازار ایران

۴ – ام‌وی‌ام X33

یکی دیگر از اعضای شاسی بلند خانواده ام وی ام، تیگو ۳ است که در بازار ایران با نام ام وی ام X33 شناخته می‌شود و هم اکنون به عنوان یک خودروی شاسی بلند ارزان قیمت در این لیست حضور دارد. خودرویی که از نظر طراحی ظاهری از ام وی ام X22 پایین‌تر است. طراحی کابین هم با فضای کم و کیفیت ساخت پایین چندان چنگی به دل نمی‌زند.

پیشرانه ۲ لیتری این خودرو با قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار مجهز به یک گیربکس CVT است. مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر را میتوان از نقاط قوت این خودرو دانست. همینطور عملکرد گیربکس اتومات ام وی ام X33 نسبت به مدل دستی نیز از مزایای این مدل است. کروز کنترل، چراغ‌های مه شکن، ۲ کیسه هوا، آینه‌های جانبی برقی و مانیتور از جمله موارد خوب این خودرو است.

عایق بندی ضعیف، فضای محدود و کیفیت پایین ساخت، این ام وی ام را نسبت به رقبا کمی ضعیف‌تر نشان داده است. با این حال، ما درباره یک خودروی چینی ارزان صحبت می‌کنیم، پس نباید توقع داشته باشیم که این خودرو کیفیت ساخت محصولات ژاپنی را داشته باشد. شاید بی‌جهت نیست که این خودرو در فهرست ارزان‌ترین ماشین‌های شاسی بلند ایران قرار دارد.

با بررسی آگهی‌های دیوار می‌توان گفت که قیمت یک دستگاه ام‌وی‌ام X33s اسپرت حدود ۵۶۴ میلیون تومان و ام‌وی‌ام X33s نیوفیس در حدود ۶۵۴ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت ام‌وی‌ام X33

چانگان CS35

۵ – چانگان CS35

چانگان اولین بار در سال ۱۳۹۳ وارد بازار ایران شد که به دلیل قیمت بسیار بالا، چندان مورد توجه علاقمندان به این خودروها قرار نگرفت. اما وقتی سایپا خط مونتاژ این خودرو را راه‌اندازی کرد، با کاهش قیمت توانست نظر مشتریان را به سمت خود جلب کند و حالا به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند و با کیفیت در لیست ما قرار گرفته است.

طراحی ظاهری چانگان، شاید نسبت به خیلی از رقبا چندان جذاب نباشد، اما می‌توان به عنوان یک شاسی بلند ارزان به آن نمره قابل قبولی داد. کابین چانگان، جذاب و با کیفیت است اما با وجود اینکه در کلاس شاسی بلندها قرار می‌گیرد، اندازه کابین کوچک است و برای یک خانواده چهار نفره مناسب به نظر می‌رسد.

امکانات خوبی نظیر کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک دنده عقب، مه شکن، صندلی برقی راننده، آینه‌های جانبی برقی و کامپیوتر سفری از جمله ویژگی‌های خوب این خودرو است. وجود ۴ کیسه هوا و سیستم ترمز ضدقفل، سیستم ترمز کمکی و کمربندهای ایمنی مجهز به پیش کشنده، چانگان را از نظر ایمنی در جایگاه خوبی قرار داده است.

سیستم تعلیق خوب این خودرو در کنار مصرف سوخت ۷.۲ لیتری نیز از موارد خوبی است که باید به آن اشاره کرد. پیشرانه ۱.۶ لیتری چانگان قدرتی برابر با ۱۲۳ اسب‌بخار دارد که شاید برای خودرویی در این ابعاد خیلی مناسب به نظر نرسد. از طرف دیگر گیربکس ۴ دنده اتومات نیز کمی قدیمی و نامناسب ارزیابی شده است. از نظر امکانات رفاهی هم چانگان از رقبایش تیگو ۵ و جک S3 کم آپشن‌تر است.

شما می‌توانید به سایت دیوار مراجعه کنید و آخرین آگهی‌های مرتبط با این گزینه از بهترین شاسی بلند ارزان قیمت را مشاهده کنید.

داده‌های دیوار نشان می‌دهد که قیمت یک دستگاه چانگان CS35 صفر در بازار خودروی کشور، در حدود ۵۸۵ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت چانگان CS35

جدیدترین آگهی‌های چانگان CS35

جک S3

۶ – جک S3

برند جک در میان خودروهای وارداتی از چین، از بسیاری نظرات جایگاه بهتری دارد. زبان طراحی خاص جک در تمامی خودروهای سدان و شاسی بلندش تقریبا یکسان است. جک S3 شاسی بلند ارزان و خوب این کمپانی است که با کیفیت ساخت نسبتا خوب و امکاناتش توانسته در طول سال‌ها بازار خرید و فروش خوبی در میان خودروهای چینی داشته باشد.

جک S3 علاوه بر طراحی خوب ظاهری، کابین زیبا و راحتی هم دارد. امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و ترمز متنوع، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر،دی لایت و چراغ مه شکن از جمله امکانات خوب این خودرو است. علاوه بر این وجود سانروف و آینه‌های جانبی برقی، دوربین عقب و دو کیسه هوا را نیز باید در زمره ویژگی‌های خوب این خودرو به حساب آورد.

پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار و شتاب ۱۰.۸ ثانیه‌ای با مصرف ۷.۶ لیتری نیز از امکانات فنی خوب جک S3 است. اما در کنار این موارد خوب، سیستم عایق بندی ضعیف جک یکی از مواردی است که از خودرویی با این کیفیت بعید است. در عین حال، تنوع کم سیستم ایمنی جک S3 نیز از نقاط ضعف این شاسی بلند ارزان محسوب می‌شود. 

در هر صورت، جک یکی از بهترین برندهای چینی فعال در ایران است که خودروهایش به نسبت قیمت، از کیفیت قابل قبولی برخودار هستند. جک S3 هم که ارزان‌ترین شاسی بلند جک است، از این قاعده مسثتنی نیست.

با نگاهی به داده‌های حاصل از آگهی‌های دیوار باید عنوان کرد که قیمت یک دستگاه جک S3 اتوماتیک هم‌اکنون در بازار حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت جک S3

چری تیگو ۵

۷ – چری تیگو ۵

چری برند نام آشنای چینی، در کنار جک، محصولات خوبی را به کشور ما وارد کرده است. تیگو ۵ شاسی بلند لوکس این خانواده است که با طراحی ظاهری خوبش توانست نگاه علاقمندان به این کلاس خودرو را به سمت خودروهای تیگو جذب کند.

تیگو ۵ در تیپ‌های اکسلنت، لاکچری و لاکچری اسپرت توسط مدیران خودرو عرضه شده است. تیگو ۵ را می‌توان یکی از بهترین و ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند ایران به حساب آورد؛ خودرویی که علی‌رغم قیمتش، امکانات خوبی را ارائه می‌دهد.

طراحی کابین این خودرو از نکات خوب و قابل توجه آن است. استفاده از دوخت قرمز در روکش صندلی‌ها و تودوزی درها در کنار ادوات کرومی بر روی کنسول و درها، کابین را اسپرت و مدرن نشان می‌دهد. امکانات خوبی مانند کروز کنترل، سنسورهای عقب، جلو و باد تایر، سانروف، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و دوربین عقب در کنار تعداد زیادی امکانات دیگر، تیگو ۵ را یک خودروی نسبتا با امکانات نشان می‌دهد.

پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار و شتاب ۱۲.۸ ثانیه در میان رقبای هم قیمت، نشان دهنده قدرت خوب تیگو ۵ است. اما نباید از سیستم فنربندی خشک این خودرو و کشش کم آن در سربالایی‌ها غافل شد. بالا بودن قطعات یدکی نیز یکی از مشکلات جدید خودروهای چینی است که باید آن را مد نظر قرار داد.

داده‌های حاصل از آگهی‌های دیوار نشان می‌دهد که در حال حاضر، قیمت یک دستگاه چری تیگو ۵ صفر (بسته به تیپ) در بازه ۷۷۰ میلیون تا ۷۹۰ میلیون تومان قرار دارد.

خرید و فروش و قیمت چری تیگو ۵

هایما S7

۸ – هایما S7

هایما S7 یکی دیگر از خودروهای ارزان شاسی بلند بازار است که تا همین یک ماه پیش قیمتش نزدیک به یک میلیارد تومان رسیده بود!

هایما S7 در طراحی جلوی خودش، خودرویی آرام به چشم می‌آید. هر چند که تناسب نداشتن طراحی عقب و جلوی این خودرو سبب شده که بسیاری از افرادی که به دنبال ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند هستند نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

در داخل کابین هایما S7 باید گفت که صندلی‌های راحت و نرمی وجود دارد؛ البته که کیفیت داخلی این خودرو در سطح متوسط قرار می‌گیرد. امکاناتی نظیر سنسور باد لاستیک، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، آینه حساس به نور، صندلی برقی هشت‌حالته راننده با تنظیم گودی کمر، سان‌روف، فرمان کمکی برقی و گرم‌کن سه‌حالته صندلی‌های جلو باعث می‌شود، که از رانندگی با این خودرو احساس خوبی وجود داشته باشد.

فرمان هایما S7 برقی است و عملکرد مطلوبی دارد. در سرعت‌های بالای ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، فرمان به خوبی عمل‌ می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی هایما S7 در نسخه اتوماتیک ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که عدد بدی به نظر نمی‌رسد.

با این حال، هایما S7 مانند هر خودروی دیگری نقاط ضعف هم دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هایما S7 بالای ۱۵ ثانیه است که عدد مطلوبی برای این خودرو نیست. این موضوع به دلیل وزن ۱.۵ تنی S7 و قدرت موتور ۱۴۸ اسب‌بخاری آن است. همچنین، هایما S7 بازار خرید و فروش دست دوم خوبی هم ندارد.

در هر حال اگر به دنبال بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران در سال ۱۴۰۰ هستید، بد نیست نیم نگاهی هم به هایما S7 داشته باشید.

در حال حاضر بر اساس دیتاهای آگهی‌های دیوار، قیمت یک دستگاه هایما S7 توربو صفر حدود ۸۴۳ میلیون تومان و قیمت یک دستگاه هایما S7 پلاس حدود ۸۷۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت هایما S7

جدیدترین آگهی‌های هایما S7

ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران؛ آخر چی بخریم؟

خودروهایی که در این فهرست آورده شده‌اند، در حال حاضر ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند در بازار به شمار می‌آیند. درست است که تمام این خودروها محصول کشور چین هستند و البته در ماه‌های اخیر قیمت خودرو به شکل قابل توجهی در بازار ایران افزایش یافت، اما همچنان این خودروها در زمره شاسی بلندهای ارزان به حساب می‌آیند.

این امیدواری وجود دارد که با آزادسازی واردات خودرو و کاهش نرخ ارز قیمت خودرو مجددا سیر نزولی به خود بگیرد و این افزایش قیمت کاذبی که در بازار خودرو وجود داشت، از بین برود. در آن شرایط احتمالا خودروهای شاسی بلند ژاپنی، کره‌ای و فرانسوی شاید مجددا در سبد خرید قشر متوسط کشور قرار بگیرد.

اگر به دنبال خرید ماشین شاسی بلند ارزان قیمت هستید، خودروهای بالا می‌تواند برایتان گزینه خوبی باشند. با این حال، اگر قیمت خودرو چندان برایتان مهم نیست، شاید بد نباشد به فهرست بهترین ماشین های شاسی بلند بازار ایران هم نگاهی بیاندازید. همچنین، بد نیست نگاهی هم به فهرست بهترین خودروهای چینی بازار ایران و بهترین خودروهای فرانسوی بازار ایران داشته باشید. در کل اگر سوال چه ماشینی بخرم؟ ذهن شما را به خود مشغول کرده کمی در بلاگ دیوار بچرخید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا به نظرتان این ماشین‌های شاسی بلند ارزان قیمت ارزش خرید دارند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

53 نظرات
  1. تنهای تنها می‌گوید

    الان این ها ارزان ترین شاسی بلندهای بازارن؟

  2. یکنفر می‌گوید

    واقعا باید خجالت کشید که پول ایرانی ارزشش این شده و باید با این پولا ماشین چینی بخریم

  3. یزدان نورانی می‌گوید

    من سروان بازنشسته ارتش هستم نوشتید ارزان‌ترین ماشین‌های شاسی بلند بازار ایران آیا شاسی بلند زیر ۵۰میلیون تومان دارید؟

    1. محمد حسین می‌گوید

      خداییش ۵۰ میلیون هم زیاده، من خودم تو اوایل دهه هشتاد پرادو خریدم ۷۱ میلیون

      1. سعید می‌گوید

        آخه این هم شد نظر. اوایل دهه هشتاد سکه هم بود ۹۰ هزار تومان. نوشابه هم بود ۵ تومان.

    2. آیناز می‌گوید

      بله معلومه ک داریم شما برو تو این دوچرخه فروشیا بگو ی شاستی بلند برا بچم می‌خوام اگه زیر ۵۰ تومن نبود تف بنداز تو صورت من

  4. نصرالله می‌گوید

    هیچی سرجاش نیست بس کنید تو رو خدا……..

  5. ناشناس می‌گوید

    مرسی. مطلب جالبی بود. حالا که ارزان ترین شاسی بلندها رو نام بردید. ارزون ترین هاچ بک هارو هم بنویسید

  6. فرهاد می‌گوید

    چه شد که این‌ها ارزانترین شاسی بلندهای ایران شدند؟

  7. هاشم زاده می‌گوید

    توایران فکر نون کن خربزه اب است

  8. وحید می‌گوید

    سپاس از مطالب ارزشمند شما .

    1. امیر می‌گوید

      کاش ی کم خجالت بکشید .مردم ایران لیاقتشون خیلی بالاتراز شاسی بلند چینیه.
      ان

      1. علی می‌گوید

        شما برو با پرایدت حال کن ???

  9. پرویز می‌گوید

    باسلام به شما من دراصفهان اولین نفری بودم که x60رابا۶۹ملیون سوارشدم سال۹۲x33را۵۵ملیون سوارشدم وسری اول تیگو۵ رابااقساط ۶۰ماهه ۱۰۹ملیون سوارشدم بدونید چه برسرماآوردندکه یک سری سودجودرمملکت ماشدند مافیا واکنون این قیمتها شده ارزانترین درصورتیکه باید پرسید قیمتهادرکشورچین هم این چنین افزایش یافته

  10. suros می‌گوید

    تو ایران فکر نون کن خربزه آب صدای سازو دهل از دور زیباست هر جای این کره یه خاکی که باشی آسمون یه رنگه اون وره آب همه میتونن برن این افتخار نیست مثل آدمی میمونی که بعد از ۱۵ سال از فضا برگشته پول داشته باشی هر جای دنیا بخوای میبرتت ” یه سوال از این آدمایی که اون وره آب هستن دارم خدا شاهده اون ور آب چی داره که تو ایران نداره

    1. فرزاد می‌گوید

      نداشتن مدیریت و دزد های خونخوار اونجا نیست.

    2. نیما می‌گوید

      دولت ما میمونه ببینه چین چیزتازه برای گشتن مردم چی ساخته تاوارد کنه ماشینی که خود چینی ها سوار نمیشن اگه ماشینهای امریکای بده چرا زیر پای دولت مردان ایرانه اگه خوبه چرا به مردم نمیدم البته باقیمت واقعی
      اگه تو رفتی اونطرف اب ودیدی دست مزد یک سال کار کردنت شده پول اجاره خونت حق با تواگه نرفتی که حرف نزن

    3. امیر می‌گوید

      تو فکر نان کن خربزه اونوره آبه….
      اونور شرف هست اما این ور شیاف

    4. سیب می‌گوید

      اونجا درامد یه ماه به اندازه درامد یه سال ایرانه به علاوه امید به اینده

  11. علی می‌گوید

    مسعولان ما باید برن خونه‌شون

  12. د می‌گوید

    ارزونترین ماشین های اتوماتیک ما ایناست. دیگه چی کار میشه کرد واقعا

  13. عبدالرضا رضایی می‌گوید

    خدایا به داد ایران برسد هیچ امیدی به شما نداریم تنها توکل به خداوند منان است بنده خودم سال ۹۶تیگو۵،،،،۸۲میلون خرید کردم الان شده۷۰۰میلون واقعا ظلم به ملت ایران میکنید

    1. josefjd می‌گوید

      هی نگید مقصر گرانی افراد سودجو هستند. معلومه همه به فکر سود هستند. دراین بین حکومت چکاره هست؟ اگه اینجوری بود همه دنیا را گرانی برمیداشت. حکومت عادل، عاقل،که باسیاستمدار واقعی. واقتصاد دان واقعی که فکر مردمش باشه، هرگز اجازه نمیده که گرونی کمر مردم رو بشکنه.

      1. موسوی می‌گوید

        همه به نوعی و به درصدی شریک جرم گرونی هستند چه دولت چه مردم

  14. امیرعلی می‌گوید

    مشکل اینه که خود مردم فکر نمیکنند . بنده در اروپا خودروی کره ای را از دم قسط ۲۴۰£ خریدم با ۴ حلقه لاستیک اضافی و و یکسال روغن و سرویس مجانی از کمپانی هایوندای . تازه بعد از پنج سال گارانتی خودشون اتومبیل رو با قیمت خوب بر میدارن و بجاش جدیدترین مدل سال رو بهت با شرایط قسطی میدن .
    خود مردم باعث میشن اینها سواری بگیرن . البته با اینها به دوران ارابه و گاری بر نگردیم صلوات

    1. علی می‌گوید

      تو هیوندای رو درست بنویس بعد اظهار نظر کن

  15. مهدی از مشهد می‌گوید

    ایکس۲۲ نخرید که پیرتون میکنه فقط کافیه یه مسافرت باهاش بری تو سربالایی خاور ازت جلو میزنه…صد میلیون هم واسش زیاده…

    1. میهمان می‌گوید

      چرا من تا بحال با این مشکل روبرو نشدم؟هزاربارم مسافرت رفتم چند ساله خیلی هم خوب به اندازه چیزی که هست داره کار میکنه خداروشکر

  16. Sadegh می‌گوید

    آقا یا خانم surusآیا شما رفتی خارج از کشور.. شما دهن بین نباش وقتی نرفتی و تجربه نکردی… شما اونجا عدالت علی رو میبینی.. حداقلش همه مسولانشون اختلاسگر نیستند.. اینجا ۹۹درصد دولتنامردان ما دزدن.. شما اول تجربه کن بعد نظر قطعی بده.. ما ک بودیم همه چی عالی بود.. اگر مالیات و عوارض میگیرن خرج ملت میشه نه جیب خودشون..

    1. ثریا می‌گوید

      هنوز بعد از ۴۲ سال خوابی؟عدالت علی؟برا همینه که مملکت ما به این روز افتاده اون دولتمردان دزد که میفرمایید دقیقا شیوه حکوکت علی و عمر ومحمد وبقیه بزرگاناسلامرو دارن اجرا میکنن دلیل عقب ماندگی کشور ما همین اسلام ناب محمدیه که شما فکر میکنید خوبه

      1. علی می‌گوید

        چرت نگو

  17. Sadegh می‌گوید

    ضمنا این ماشینای بیان شده فقط بلندن
    شاسی بلند واقعی ۴WDهستند.. ژاپنی و آمریکایی

  18. Hashem_gh@gmail.com می‌گوید

    فقط الزام به رعایت قانون میتونه کشور رو نجات بده نه دین نه ایمان نه عقاید.

  19. کامران می‌گوید

    ازماست که برماست؛

    1. عه می‌گوید

      و از دوغ که بر دوغ

  20. حسین می‌گوید

    انشاءالله در ستی وراستی جای همه چیرابگیرد وماشین باکیفیت مثل موشک باکیفتمون بسازیم ۲۵۰۰سال ستمشاهی منهای کوروش وداریوش ما سویس واروپا نیستیم ایران همیشه این بوده
    مگر شاعر نگفته هرآنکس که دارد همی میخورد هران کو ندارد همی بنگرد پس همبشه بوده وخواهد بود چون غقط ایرانی هستیم

  21. علیرضا می‌گوید

    چرا در این مطلب به جک اس ۵ اشاره نشده بود ؟

  22. حسین می‌گوید

    ای مجلس ازمانیست که برمانیست

  23. حسن می‌گوید

    ماشین امریکایی وارد بشه ببینیم ماشین چینی برای لانه مرغ هم می خرند؟
    ما که قدرت انتخاب نداریم

  24. علی می‌گوید

    از ماست که برماست

  25. ساکن ویرانه ای بنام ایران می‌گوید

    ؟؟؟؟؟؟؟؟خجالت بکشین ۱۷۰میلیون۴۷۰ کیلویی چند

  26. مالباخته موسسه کاسپین دزد می‌گوید

    سر بزرگان به سلامت!! جلوگیری از واردات خودرو!! با کدام منطق اقتصادی قابل توجیه است؟؟ عامل اصلی گرانی در کشور ، گرانی خودرو بدلیل عدم واردات است

  27. فرنار می‌گوید

    خب الان قیمت اینا چند شده !؟

  28. حسین خسروی می‌گوید

    سلام جمله بسیار جالبی بود. شما مثل من هنوز با ۵۰ میلیون دهه ۷۰ معامله می کنی ؟ دوست بزرگوار قرنهاست!!!!!! این که دستمونه کیف پول نیست. بوی بدی میده

  29. رویا می‌گوید

    بسیار عالی

  30. امین می‌گوید

    سلام دوستان من ی ماشین خوب زیر ۴۰۰ تومن میخوام شما چی بهم معرفی میکنید

  31. امیر می‌گوید

    خطاب ب اون هایی که میگن لیاقت ما سوار شدن ماشین چینی نیست
    ایران بزور میتونه ماشین بزنه
    صنعت خودرو سازی ایران خیلی عقب موندست
    اگه ایران خودرو شاستی بلند میزد قیمتش چند برابر گران تر از ماشین های چینی میبود
    و کیفیت هم صد درصد پایین تر
    اگر خودرو سازان ایرانی بجای اینکه بشینن خارجی ها مونتاژ کنن بعد به مردم بدن چرا خودشون نمیتونن خودشون صفر تا صد بسازن
    الان کیفیت موتور های ماشین ایرانی با خارجی یکی نیست
    با اینکه چندین سال خودرو سازان خارجی در ایران مشغول به کار بودن

  32. حسن می‌گوید

    واقعا کی میشه مثل بقیه کشورها از ماشین خوب ومناسب استفاده کنیم.پراید سه میلیونی شده ۱۷۰ میلیون.دستمزد ها چقدر شده

  33. علی می‌گوید

    سلام.ازقدیم گفتن هرچی بکاری همان درو خواهی ‌کرد ما خودمان‌ به خودمان‌ ظلم کردیم پس ناشکری نکنیم .
    این ماشین‌ها هرچی بد باشن از پراید ۱۷۰میلیونی بهتره
    با تشکر.

  34. حق وحقوق می‌گوید

    نسل جدید ,نسلی حریص ,,که حرص وطمعش سیری ناپذیراست,,,افسوس یاد دهه ۴۰و ۵۰ و۶۰ به خیر ادمها,,انسان بودند,,وانت وپیکان ووو رسم بود امروز ماندم دم ازفقر زده میشود هرخانه دوتا سه ماشین دارنذکه جای پارکینگ ندارند,,تمام بچه گداهاکه سالی بکبار دردهه های ۳۰تا ۶۰ عیدتا عید برنج میخوردندامروز متقاضی ماشین شاسی بلند هستند اگر ترامپ وپوتین وشاه فهدهم برایران فعلی حکومت کنندقادرنخواهند بود خواسته های این نسل رابراورده کنند اینجا انزمان گذشت که ۳در صد. جامعه دررفاه بودندو۹۷درصدشبیه هم بودند,,الان ۳درصد ,با ۳۰درصد ,,دررفاهی خارج ازتصور هستند ۱۰درصدهم خوب میچرخند اما ۴۰درصددرفقرهستند باسیلی صورتشان سرخ میگنند,وسکوت کردنذ ,,اما فقط ۱۰درصدافراد شرور که اوضاع نسبتا خوب وگاها عالی دارنداشوب بپا میکنند,,قبلا هم اینگونه. بوددرکل تاریخ معمولا عده ای باهم دررقابت گرفتن قدرت هستندومردم ببچاره راسپرمیکنند هیچ حکومتی برای خدمت به مردم نخواهدامد,بلکه برای باندخودشان سنگ ملت به سبنه میزنند,,,همگی همیسه مزخرف گویندازمن وشما بعنوان سپراستفاده میکنند,,,,

    1. ونداد می‌گوید

      موافقم قشنگ بود حرفات و دقیقا درست.

  35. مونا می‌گوید

    همین سال ۱۴۰۱ تو ارمنستان بهترین شاسی بلند اروپایی‌ به پول ایران ۳۰۰ م تومان که اگه بیاد ایران ۲ میلیارد هم نمیشه خریدش تازه اونها نه نفت دارن نه خاویار و پسته و زعفرون و …

    1. Zaeri می‌گوید

      واقعا؟
      نمیشه یکی بخریم بیاریم ایران?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.