close

نقدونظرهای‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬همکاران‭ ‬ما‭ ‬در‭ ‬دیوار،‭ ‬هر‭ ‬کدام‭ ‬به‭ ‬نوعی‭ ‬در‭ ‬تألیف‭ ‬این‭ ‬کتاب‭ ‬نقش‭ ‬داشته‌‭ ‬است. ‬شما‭ ‬نیز‭ ‬با‭ ‬ارائهٔ‭ ‬پیشنهادها‭ ‬و‭ ‬بازخوردهایتان، ‬می‌توانید‭ ‬به‭ ‬ما‭ ‬در‭ ‬رشد‭ ‬و‭ ‬بهبود‭ ‬راهنمای‭ ‬برند‭ ‬دیوار‭ ‬کمک‭ ‬کنید‭. ‬

شیوه‌نامهٔ هویت برند چه می‌کند؟

با‭ ‬کمک‭ ‬این‭ ‬شیوه‌نامه‭ ‬می‌توانیم‭ ‬هویت‭ ‬بصری‭ ‬و‭ ‬کلامی‭ ‬دیوار‭ ‬را‭ ‬متحد‭ ‬و‭ ‬خلاق‭ ‬نگه‭ ‬داریم. ‬شیوه‌نامهٔ‭ ‬برند‭ ‬و‭ ‬هویت‭ ‬بصری‭ ‬دیوار‭ ‬به‭ ‬ما‭ ‬کمک‭ ‬می‌کند‭ ‬که‭ ‬موثرترین‭ ‬راه‭ ‬ارتباط‭ ‬برند‭ ‬با‭ ‬مخاطب‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬اساس‭ ‬خط‌مشی‌های‭ ‬برند،‭ ‬بسازیم‭.‬


چرا‭ ‬شیوه‌نامهٔ‭ ‬برند‭ ‬بر‭ ‬یک‌پارچگی‭ ‬محتواها‭ ‬تأکید‭ ‬می‌کند؟

با این کار، مخاطبان‭ ‬متنوع‭ ‬دیوار،‭ ‬تجربه‭ ‬و‭ ‬درکی‭ ‬ثابت‭ ‬در‭ ‬تعامل‌های‭ ‬متفاوت‭ ‬خود‭ ‬با‭ ‬دیوار‭ ‬خواهند‭ ‬داشت. ‬برندی‭ ‬که‭ ‬هویتی‭ ‬همگون‭ ‬دارد،‭ ‬بهتر‭ ‬می‌تواند‭ ‬پیام‌ها،‭ ‬ارزش‌ها، ‬و‭ ‬اولویت‌های‭ ‬کلیدی‌اش‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬ذهن‭ ‬مخاطبان‭ ‬جا‭ ‬بیندازد‭ ‬و‭ ‬تقویت‭ ‬‌کند. شکل‌دهی‭ ‬به‭ ‬هویت‭ ‬یک‌پارچهٔ‭ ‬برند‭ ‬دیوار‭ ‬در‭ ‬ذهن‭ ‬کاربران،‭ ‬از‭ ‬اهداف‭ ‬اصلی‭ ‬این‭ ‬شیوه‌نامه‭ ‬است‭.‬


آیا‭ ‬این‭ ‬راهنما‭ ‬بر‭ ‬برنامه‭ ‬و‭ ‬کارهای‭ ‬من‭ ‬تأثیر‭ ‬می‌گذارد؟

اگر‭ ‬در‭ ‬فعالیت‌های‭ ‬تیم‭ ‬خود‭ ‬با‭ ‬اقلام‭ ‬بازاریابی‭ ‬و‭ ‬ارتباط‌های‭ ‬آنلاین‭ ‬یا‭ ‬آفلاین‭ ‬از‭ ‬طرف‭ ‬برند‭ ‬سروکار‭ ‬دارید،‭ ‬لازم‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬آن‭ ‬اقلام‭ ‬و‭ ‬ارتباط‌ها‭ ‬بر‭ ‬اساس‭ ‬‬اصول‭ ‬این‭ ‬راهنما‭ ‬سامان‭ ‬داده‭ ‬شوند‭.‬


اگر‭ ‬در‭ ‬اقلام‭ ‬ارتباطی‭ ‬قبلی‭ ‬برند‭ ‬و‭ ‬طرح‌هایی‭ ‬از‭ ‬قدیم‭ ‬که‭ ‬هنوز‭ ‬استفاده‭ ‬می‌کنیم،‭ ‬مغایرتی‭ ‬با‭ ‬این‭ ‬راهنما‭ ‬وجود‭ ‬داشته‭ ‬باشد،‭ ‬چه‭ ‬کنیم؟

به‭ ‬مرور‭ ‬زمان،‭ ‬باید‭ ‬همهٔ‭ ‬اقلام‭ ‬ارتباطاتی‭ ‬دیوار‭ ‬طبق‭ ‬این‭ ‬راهنما‭ ‬بروز‭ ‬شود. ‬اگر‭ ‬در‭ ‬بخشی‭ ‬از‭ ‬سازمان‭ ‬یا‭ ‬خارج‭ ‬از‭ ‬سازمان‭ ‬با چیزی مرتبط به دیوار روبه‌رو شدید‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬این‭ ‬راهنما‭ ‬منطبق‭ ‬نیست،‭ ‬لطفاً‭ ‬موضوع‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬اطلاع‭ ‬تیم‭ ‬مارکتینگ‭ ‬برسانید،‭ ‬تا‭ ‬برای‭ ‬اصلاح‭ ‬آن‭ ‬اقدام‭ ‬کنیم‭.‬


آیا‭ ‬می‌توانیم‭ ‬لوگو،‭ ‬تصویرها،‭ ‬نمادها،‭ ‬فونت‌ها،‭ ‬یا علامت‌های‭ ‬اختصاصی‭ ‬برای‭ ‬خودمان‭ ‬درست‭ ‬کنیم؟

اغلب‭ ‬آیتم‌های‭ ‬مورد‭ ‬نیاز‭ ‬بخش،‭ ‬تیم‭ ‬یا‭ ‬گروه‭ ‬شما‭ ‬در‭ ‬همین‭ ‬راهنما‭ ‬پیدا‭ ‬می‌شود. ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬آیتم‌هایی‭ ‬خارج‭ ‬از‭ ‬دستورالعمل‌های‭ ‬این‭ ‬راهنما‭ ‬می‌تواند‭ ‬چهرهٔ‭ ‬برند‭ ‬دیوار‭ ‬را‭ ‬ازهم‌گسیخته‭ ‬و‭ ‬مغشوش‭ ‬جلوه‭ ‬دهد. اگر‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬بررسی‭ ‬این‭ ‬راهنما‭ ‬تیم‭ ‬شما‭ ‬نیاز‭ ‬به‭ ‬آیتم‭ ‬بصری‭ ‬دیگری‭ ‬داشت،‭ ‬لطفاً‭ ‬با‭ ‬تیم‭ ‬مارکتینگ‭ ‬تماس‭ ‬بگیرید‭.‬


چه‭ ‬کسانی‭ ‬در‭ ‬پروژه‭ ‬تولید‭ ‬برندبوک‭ ‬فعالیت‭ ‬کردند؟

نسخه ۲ | بهار ۱۴۰۲

  • تیم برند دیوار : شهاب عسکریان (مدیر برند) ، محسن مصدق (مدیر هنری) ، بنفشه دشتبانی (طراح گرافیک)، علی اسداللهی (کپی رایتر)

نسخه ۱ | زمستان ۱۴۰۰

  • تیم برند دیوار : شهاب عسکریان (مدیر برند)، محسن مصدق (مدیر هنری)، مهدی پروین (مدیر ارتباطات برند)
  • استدیو A4 با مدیریت مهدی جوادی نصب