هیوندای سوناتا LF
Hyundai Sonata-LF
مشاهدهٔ آگهی‌ها
معرفی خودرو

آخرین نسل از سوناتا با نام LF در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد. هیوندای سوناتا LF در مقایسه با نسل گذشته یعنی سوناتا YF به‌ویژه در ظاهر و ویژگی‌های فنی تغییرات زیادی را تجربه کرد و در‌مجموع به خودروی بهتری تبدیل شد. در واقع هیوندای با عرضه سوناتا LF سعی کرده محصولی را روانه با بازار کند که ایرادات گذشته را نداشته باشد و از تمام جهات بهتر از نسل قبل از خود ظاهر شود. بر همین اساس طراحی هیوندای سوناتا LF پخته‌تر شده است و به عقیده بسیاری ماندگاری بیشتری نسبت به YF خواهد داشت. با وارد شدن به کابین هیوندای سوناتا LF تفاوت طراحی داشبورد با نسل گذشته اولین چیزی است که توجهات را به خود جلب می‌کند. متریال به کار رفته در کابین باکیفیت است. می‌توانید کلیدهای فراوانی بر روی کنسول و داشبورد مشاهده کنید که راننده دسترسی خوبی به آن‌ها دارد. سرنشینان خودرو نیز روی صندلی‌های سوناتا LF احساس راحتی خواهند کرد. البته هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۷ یک فیس‌لیفت را تجربه کرد و تغییراتی در ظاهر آن صورت گرفته است. شکل چراغ‌ها و سپر تغییر کرده و جلو پنجره یک تکه بخش زیادی از نمای روبرو را به خود اختصاص داده است. درون کابین نیز تغییراتی نسبت به مدل اولیه صورت گرفته است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تغییر شکل فرمان اشاره کرد. هیوندای سوناتا LF علاوه‌بر داشتن ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ LF مجهز به شیفتر تعویض دنده، نمایشگر ۵ اینچی، کروز‌کنترل، تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و جلو، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سانروف پانوراما، سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی های جلو و عقب، گرمکن فرمان، آینه وسط الکتروکرومیک، حالت‌های رانندگی اسپرت و اکو و نرمال، اتوهلد، اتولایت با قابلیت تغییر زاویه نور به صورت خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه‌ کور، ۶ ایربگ و سیستم های ترمز و پایداری ESP-ABS-EBD-BSD-ESC-HAC است. هیوندای سوناتا LF از یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که ۱۷۸ تا ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ تا ۲۴۱ نیوتن‌متر گشتاور را به کمک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک سوناتا به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۹.۸ الی ۱۰.۵ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. هیوندای سوناتا LF دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است.

مشخصات فنی

سرعت

۲۰۵ کیلومتر بر ساعت


صفر تا صد

۹.۹ ثانیه


نوع سوخت

بنزین


مصرف سوخت ترکیبی

۸.۵ لیتر


کلاس بدنه

سدان


حجم موتور

۲.۴ لیتر


قدرت موتور

۱۷۸ اسب بخار


تعداد سیلندر

۴ سیلندر


نقد کارشناسی

۵۵%

فنی

۶۰%

ایمنی

۶۰%

کیفیت ساخت

۶۰%

کابین و امکانات

نقاط قوت

فرمان‌پذیری


چسبندگی خوب


آپشن‌ها و امکانات


نقاط ضعف

کیفیت ساخت


سواری خشک


تجربه رانندگی

نسل هفتم سوناتا یعنی سوناتا LF در مقایسه با نسل گذشته تغییرات بسیاری را تجربه کرده است که علاوه‌بر تغییرات ظاهری مهمترین بخش آن بهبود کیفیت رانندگی و ایرادات وارده به نسل گذشته یعنی هیوندای YF بوده است. در همین راستا، کابین سوناتا LF لوکس‌تر و جذاب‌تر از نسل پیشین این خودرو طراحی شده است و متریال استفاده شده در آن باکیفیت‌تر از نسل پیشین به‌نظر می‌رسد. کابین هیوندای سوناتا LF طراحی مدرن، کاربردی و جذابی دارد که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر ۸ اینچی قرار گرفته است و به سمت راننده متمایل است تا دسترسی به آن آسان باشد. هرچند این صفحه نمایش کیفیت مطلوبی ندارد. غربیلک فرمان هیوندای سوناتا LF شبیه به هیوندای جنسیس است، اندازه‌ مناسبی دارد و با عملکرد نرم خود در هنگام رانندگی حس خوبی به شما القا می‌کند. فضای پای صندلی‌های عقب زیاد است و به‌علت طراحی مناسب کابین سرنشینان فضای بیشتری در اختیار دارند. خروجی تهویه مطبوع با امکان تنظیم جداگانه، برای این ردیف از دیگر ویژگی‌های مثبت سوناتا LF است. گیربکس ۶ سرعته هیوندای سوناتا LF مورد بازنگری قرار گرفته و بهبود یافته است. ترمزهای هیوندای سوناتا LF قدرتمند بوده و قابل اطمینان هستند. سیستم تعلیق آن نسبت به نسخه‌ی پیشین بهبود داده شده و شاهد بهبود تعلیق جلو و استفاده از دو بازوی پایینی به جای یک بازو در تعلیق مولتی لینکِ عقب هستیم. به این ترتیب نیروی جانبی بهتر توزیع می‌شود و سواری و هندلینگ خودرو بهبود می‌یابد. پشت فرمان هیوندای سوناتا LF کمی حس کنترل و تسلط بهتری نسبت به خودرو دارید و تکان‌های بدنه در LF نسبت به YF بهتر کنترل می‌شوند. هیوندای سوناتا LF با بهره‌مندی از پکیج کاملی از کیسه‌های هوا به‌راحتی می‌تواند از سرنشینان خود به‌خوبی محافظت کند. امکان انتخاب وضعیت رانندگی در سه حالت Eco ،Normal و Sport وجود دارد که با انتخاب هر وضعیت تغییراتی مرتبط با آن، در نحوه عملکرد پیشرانه و سیستم فرمان به‌وجود خواهد آمد. شیفتر پشت فرمان برای این نسل از هیوندای نیز در نظر گرفته شده است تا بتوان اندکی هیجان را با آن تجربه کرد. سیستم هشدار نقاط کور در این خودرو به کار رفته و عملکرد آن به این صورت است که سنسور تشخیص نقاط کور موجود در آینه کناری خودرو، در هنگام تغییر خطوط در‌صورت وجود خودرویی در کنارتان، به شما هشدار می‌دهد. عایق‌بندی خودرو نسبت به نسل قبل بهبود یافته است و شاهد تقویت این عایق‌بندی در داشبورد و کف خودرو هستیم، اما صدای موتور باز هم در دورهای بالا کمی گوش خراش است.