هیوندای توسان ix 35
Hyundai Tucson-ix35
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    توسان کراس‌اوور کامپکت هیوندای است که از سال ۲۰۰۴ وارد بازار جهانی شد و تا کنون سه نسل از آن به بازار راه یافته است. نسل اول آن تا سال ۲۰۰۹ روی خط تولید بود و هیوندای در همین سال، نسل دوم را به جهان معرفی کرد. توسان در هر سه نسل در ایران حضور داشته و اولین حضور آن در کشور مربوط به سال ۲۰۰۷ می‌شود. نسل دوم این خودرو همزمان با بازار جهانی به ایران راه یافت و فیس‌لیفت این نسل نیز در بازار کشور به صورت گسترده عرضه شد. هیوندای توسان نسل سوم نیز در نسخه‌هایی محدود و پیش از توقف واردات خودرو توسط آسان موتور وارد شدند که از محبوبیت بسیاری نیز برخوردارند. موتور هیوندای توسان نسل اول حجیم‌ترین نمونه موتور به کار رفته در نمونه‌های موجود در ایران از این خودرو است. این موتور ۲.۷ لیتری ۶ سیلندر با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک اوردرایو همراه است. قدرت این موتور ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور آن ۲۱۴ نیوتن‌متر است. نسل دوم هیوندای توسان با موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر وارد ایران شد. این خودرو که در نسل دوم با طراحی بسیار به‌روزتر و جذاب‌تری عرضه می‌شد با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده و قادر به تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است. توسان نسل دوم در سال ۲۰۱۳ تحت فیس‌لیفت قرار گرفت اما تغییرات این نسخه تنها در امکانات رفاهی و برخی تجهیزات ایمنی است و نه در طراحی بدنه و کابین. هیوندای توسان نسل سوم در سال ۲۰۱۶ به جهان معرفی شد و همزمان با بازار جهانی به ایران نیز راه یافت. این خودرو در نسل سوم از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. موتور ۲ لیتری هیوندای نسل سوم قادر به تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور است. به این ترتیب، نسل سوم توسان به وضوح بازده فنی ضعیف‌تری نسبت به نسل اول آن داشت و در شتاب‌گیری و سرعت‌گیری نیز ضعیف‌تر ظاهر می‌شد. این خودرو که از طراحی جذاب‌تر و مدرن‌تر، همچنین امکانات رفاهی به‌روزتر و بیشتری بهره می‌برد در دو نسخه آسان‌موتور و کرمان موتور در ایران عرضه شده است. به این معنی که دو شرکت اقدام به واردات این خودرو کردند که از نظر امکاناتی نیز مشابه هستند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۴ ثانیه-۱۱.۸ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۸.۳ - ۱۰.۲ لیتر


    حجم موتور

    ۲.۰ - ۲.۷ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۶-۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    هیوندای توسان در هر سه نسل وارد شده به ایران از معدود کراس‌اوورهای شهری کامپکت و سایز کوچک است که ضمن قابلیت‌های مناسب برای رانندگی‌های شهری، امکانات و توانایی‌های لازم برای مسیرهای برون شهری و آفرودی را نیز دارد. هیوندای توسان در هر سه نسل به شکل دو دیفرانسیل عرضه شده است. این خودرو در هر سه نسل مجهز به قفل الکترونیکی دیفرانسیل نیز است که از مزایای دیگر آن محسوب می‌شود. این دو دیفرانسیل هوشمند همچنین در هر سه نسل از سواری خشک و پرتنش و فنربندی ضعیف رنج می‌برد. البته این معضل تاحدودی برای کلاس توسان قابل اغماض است. هیوندای توسان که در بازار مستقیما با کیا اسپورتیج مقایسه می‌شود، در تعلیق و پایداری بهتر از آن ظاهر شده و خودرویی کنترل پذیرتر است. این مزیت توسان نسبت به اسپورتیج در تمامی نسل‌های دو خودرو مشاهده می‌شود. اما توسان همچنان خودرویی پرشتاب نیست و شتاب صفر تا صد آن در نسل اول ۱۰.۵ ثانیه، نسل دوم و فیس لیفت آن ۱۰.۴ ثانیه و در نسل سوم ۱۱.۵ ثانیه است. سقف سرعت هیوندای توسان نسل اول ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و نسل دوم و سوم آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو نیز در نسل‌های مختلف بین ۱۰.۵ تا ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است که رقم بالایی محسوب می‌شود و آن را از دور خودروهای کم‌مصرف خارج می‌کند. مصرف سوخت نسل اول این خودرو بیشتر از دو نسل دیگر و نسل سوم کمتر از باقی است. هیوندای توسان در نسل اول فضای بیشتری در کابین دارد و به دلیل طراحی سقف در این بخش مشکلی برای سرنشینان ردیف عقب ایجاد نمی‌کند. اما در نسل دوم و سوم شیب سقف در بخش انتهایی خودرو، افراد قد بلند را در ردیف عقب خودرو به دردسر می‌اندازد. نسل اول این خودرو از ضعف متریال داخل کابین رنج می‌برد اما این معضل در نسل‌های بعد کاملاً برطرف شده ولی جای خود را به ضعف‌های فنی و شتاب‌گیری‌های نه‌چندان جذاب داده است. هیوندای توسان در نسل دوم و سوم امکانات متعددی دارد که این امکانات به‌خصوص در نسل سوم بسیار جذاب هستند. هزینه نگهداری این خودرو بالاست و قطعات آن قیمت زیادی دارند. اما خدمات پس از فروش آسان موتور در مورد تمامی خودروهای هیوندای از جمله توسان ix35 خوب و مناسب است. همین امر احتمالا باعث شده که توسان یکی از کراس‌اوورهای شهری جذاب در بازار کارکرده‌ها باشد و آمار خرید و فروش خوبی را به نام خود ثبت کند.

    قیمت روز صفر در بازار

    2000cc، سال ۱۳۹۶

    ۲,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    2000cc، سال ۱۳۹۷

    ۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۳/۳۱
    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    امروز
    ۲,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰