رنو ساندرو استپ‌وی
Renault Sandero-Stepway
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    رنو ساندرو استپ‌وی نوعی هاچ‌بک‌ کراس‌ محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۵ و پس از حضور کوتاه مدت، اما موفق رنو ساندرو به بازار ایران عرضه شد. در ابتدای عرضهٔ رنو ساندرو در بازار ایران، برای عده‌ای این شائبه به وجود آمد که این خودرو، نوع هاچ‌بک شدهٔ رنو تندر ۹۰ است که البته با این قاعده مدل استپ‌وی آن‌ هم، که تفاوت چندانی با ساندروی معمولی ندارد، از نوادگان رنو تندر ۹۰ محسوب می‌شود! اما این تصور اشتباه است، چون کد اتاق این دو متفاوت بوده و در نتیجه نمی‌توانند مدل ارتقا یافته یا تغییر داده شدهٔ یکدیگر باشند. اما در حقیقت، تفاوت چندانی میان رنو ساندرو و استپ‌وی وجود ندارد. به‌لحاظ فنی هر دو از یک پیشرانه ۴سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری استفاده می‌کنند. در نمونه‌های اتوماتیک، هر دو خودرو از یک گیربکس ۴ سرعته DP2 استفاده می‌کنند. در نمونه دستی اما، رنو ساندرو استپ‌وی از کلاچ هیدرولیکی بهره می‌برد و رنو ساندرو کلاچ سیمی دارد. این گیربکس‌ها نیرو و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متری موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند. سقف سرعت رنو ساندرو استپ‌وی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۱.۵ ثانیه است. همچنین، رنو ساندرو استپ‌وی در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸ لیتر بنزین می‌سوزاند. استپ‌وی در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مانند بسیاری دیگر تولیدات مونتاژی و اقتصادی داخلی فقیر است. ۲ کیسه‌هوا، ترمزهای جلو دیسکی عقب کاسه‌ای، ترمز ضد قفل و سیستم توزیع ترمز همه جزئیات بخش ایمنی این خودرو هستند. در زمینه امکانات رفاهی نیز فرمان هیدرولیکی با قابلیت ۲ حالت تنظیم، مانیتور، کروز کنترل و سنسور عقب سفارشی، آینه جانبی برقی مجهز به گرم‌کن و کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان همه دارایی‌های این خودرو محسوب می‌شوند. در ظاهر خودرو نیز ۵۰ میلیمتر ارتفاع بلندتر رنو ساندرو استپ‌وی جزو تفاوت‌های آن با ساندرو محسوب می‌شود و سیستم تعلیق خودروها نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. از دیگر وجه تمایزهای رنو ساندرو استپ‌وی نسبت به ساندرو، ضربه‌گیرهای مشکی روی قوس چرخ‌های آن و نوار کُروم‌رنگِ بخش زیرین سپر است که باعث شده این خودرو اسپرت‌تر و مدرن‌تر به‌‌نظر برسد. طراحی دو باربند فابریک روی سقف رنو ساندرو استپ‌وی با این هدف صورت گرفته است که ارتفاع آن از نظر ظاهری،‌ بیش‌تر به‌‌نظر برسد. از نظر داخلی نیز طراحی کابین رنو ساندرو استپ‌وی کاملاً شبیه ساندرو است؛ ساده، خسته‌کننده و با متریال قابل‌قبول.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۵ ثانیه-۱۱.۵ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۷ - ۷.۹ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۵۹۸ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    تجربه رانندگی با خودروهای فرانسوی می‌تواند برای هرکسی خوشایند باشد. در میان خودروهای مختلف فرانسوی، خیلی‌ها دوست دارند که پشت یک هاچ‌بک کراس باکیفیت چون رنو ساندرو استپ‌وی بنشینند و با آن مانور بدهند. رانندگی با این خودروی ساده و فیس‌لیفت شده، با امنیت و تعلیق و فرمان‌پذیری خوبی همراه است. نسخه استپ‌وی رنو ساندرو، در واقع در واحد برزیل رنو ساخته شده است و ما با دست‌آورد طراحان برزیلی‌ روبه‌رو هستیم. این تیم برزیلی سعی کرده که طراحی بی‌روح رنو ساندروی معمولی را به‌روزتر و مدرن‌تر کند. از خلاقیت‌هایی که تیم طراحی برزیلی انجام داده، روف‌رک یا همان باربند فابریک قرار گرفته در سقف، درِ بزرگ باک، ضربه‌گیرهای روی لاستیک، نوار کروم زیرین سپر و … است که باعث شده تا این مدل خاص‌تر به‌نظر برسد. طراحی داخلی کابین مثل خودروهای قبلی رنو، از قبیل لوگان و ساندرو، ساده و خسته‌کننده است. ممکن است این خسته‌کنندگی بخشی از لذت رانندگی شما را نابود کند. اوج خلاقیت موجود در کابین دریچه‌های سیستم تهویه هستند که دایره‌ای شکل شده‌اند. ارگونومی صندلی راننده مناسب نیست و در رانندگی‌های طولانی‌مدت، موجب خستگی راننده می‌شود. البته در مدل اتوماتیک امکان تنظیم فرمان وجود دارد. متاسفانه طراحی صفحه کیلومتر شمار رنو ساندرو استپ‌وی چندان مدرن و چشم‌نواز و زیبا نیست و کاملاً ساده است. مواد به‌کاررفته در داشبورد و رودری‌ها از پلاستیک خشک است که استهلاک زودهنگام را به دنبال دارند. رنو ساندرو استپ‌وی متاسفانه از حداقل امکانات روز برخوردار است. در کل، آپشن خاص و غافل‌گیرکننده‌ای را در این خودرو مشاهده نخواهید کرد. روکش‌های به‌کاررفته در صندلی‌های خودرو، راحت و نرم است، هرچند که کیفیت مناسبی ندارد. برای عدم ورود صدا به داخل کابین، طراحی کاپوت به‌خوبی انجام شده است و هنگام رانندگی صدایی وارد خودرو نمی‌شود. ویژگی‌های موتور و گیربکس رنو ساندرو استپ‌وی با تندر ۹۰ برابر است و با توجه به اینکه دارندگان تندر ۹۰ از این جهت احساس راحتی دارند، می‌توان این ویژگی مثبت را به ساندرو هم نسبت داد. سیستم تعلیق خودرو خوب است و هنگام رانندگی در جاده، کشش و چسبندگی خوبی را تقدیم شما خواهد کرد. وضعیت ساخت اجزا و قطعات فنی خوب است و راننده را زود به زود روانه تعمیرگاه نمی‌کنند. ارتفاع رنو ساندرو استپ‌وی قابل‌توجه است و باعث می‌شود در مسیرهای غیر آسفالت نیز کشش و قدرت خوبی از خودرو بگیرید. در رنو ساندرو استپ‌وی با گیربکس دستی، دنده‌ها کمی سفت جا می‌روند. مصرف بنزین در جاده‌های بیرون شهر، ممکن است با میزان ادعا شده تفاوت‌هایی داشته باشد. البته این گلایه‌ها توسط برخی از رانندگان مطرح شده است و شاید عمومی نباشد.

    قیمت روز صفر در بازار

    اتوماتیک، سال ۱۳۹۸

    ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۱۲/۰۶
    ۱۲/۱۳
    ۱۲/۲۰
    ۱۲/۲۷
    ۰۱/۰۵
    ۰۱/۱۲
    ۰۱/۱۹
    ۰۱/۲۶
    ۰۲/۰۲
    ۰۲/۰۹
    ۰۲/۱۶
    ۰۲/۲۳
    ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰