هیوندای سانتافه ix 45 2400cc
Hyundai Santafe ix45 2400cc
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای کره توانسته آرام‌آرام خودش را در بازارهای خودروی جهانی جا بیندازد و البته این اصل شامل ایران هم می‌شود. سانتافه، این محصول شاخص و دوست‌داشتنی هیوندای حالا در ایران سینه‌چاکان خودش را دارد. سانتافه‌ای که داریم از آن صحبت می‌کنیم، یعنی ۲۴۰۰سی‌سی یا نسل سه، توانست از همان ۲۰۱۳ به بازار ایران راه پیدا کند. خودرویی که خریداران خیلی دوستش دارند و البته امروزه در ایران به نوعی نماد اشرافیت و تمول هم محسوب می‌شود. این خودرو در زمانه ورودش به ایران، توسط افراد زیادی خریداری شد. البته به نسبت آن زمان قیمت مناسبی هم داشت و مثل امروز نبود. اما بعدها، کم‌کم اعتبارش را نزد کاربران از دست داد و کمی غبار کهنگی بر آن نشست. اما با همه این احوالات، فیس‌لیفت‌ها بعدی خودرو هم راهی بازارها شد، هرچند بخشی از آن به ایران نرسید. خودرویی که جلو پنجره شش ضلعی آن را باید مهمترین مشخصه تشخيص آن از دیگر خودروها بدانیم. هیوندای سانتافه چراغ‌هایی زیبا و کشیده دارد که حال هر بیننده‌ای را نسبت به این سبک طراحی خوب می‌کند. طراحی‌ها سپرها و صندوق‌ها و ... هم که کاملاً متناسب با چراغ‌هاست و از نکات مثبت خودرو محسوب می‌شود. سانتافه نسل سوم در کل آپشن‌های مناسبی هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد که می‌تواند از دیگر نکات مثبت و دوست‌داشتنی آن باشد. کیسه‌های هوا، سیستم‌های ترمز ای‌اس‌سی، تی‌سی‌اس، ای‌بی‌اس، وی‌اس‌ام و ای‌بی‌دی، ترمز پارک الکترونیکی، استارت دکمه‌ای، پرده شیشه‌های جانبی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، آینه وسط الکتروکرومیک، نشانگر میزان باد لاستیک‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صفحه نمایش ۸ اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، پشت سری‌های فعال‌شونده به‌هنگام تصادف، چراغ روز، سنسور پارک، درِ صندوق عقب هوشمند، سانروف پانوراما و ... از آن جمله‌اند. و اما بعد برسیم به وضعیت ایمنی این خودرو. هیوندای سانتافه با دریافت پنج ستاره ایمنی از یوروانکاپ، امنیت کامل را به خریداران ارائه می‌دهد و دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. از نظر فنی نیز، پیشرانه‌هایی که این سانتافه با آن وارد کشور شد ۲.۴ لیتر بود. این پیشرانه قادر است تا حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته که قدرت خوبی است، اما نه برای وزن یک و نیم تنی این خودرو. با هیوندای سانتافه ۲۴۰۰ سی‌سی می‌توانید به سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت برسید، اما قطعاً در مسیرهای دشوار به مشکل خواهید خورد. این خودرو به طور ترکیبی نزدیک به ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند و ظرفیت باک آن را هم ۶۶ لیتر در نظر گرفته‌اند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۱.۶ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۸.۵ لیتر


    کلاس بدنه

    شاسی بلند


    حجم موتور

    ۲.۴ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۸۸ اسب‌بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۵۰%

    فنی

    ۹۰%

    ایمنی

    ۶۰%

    کیفیت ساخت

    ۶۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    پیشرانه قوی


    بازار دست دوم


    اتاق جادار


    نقاط ضعف

    جعبه دنده تنبل


    قطعات پلاستیکی کابین


    دید محدود عقب


    تجربه رانندگی

    چه کسی دوست ندارد که یک بار هم که شده، سانتافه سوار شود؟ البته هر خودروبازی دوست دارد که این تجربه را داشته باشد. اما تجربه رانندگی با این دوست‌داشتنی کره‌ای چگونه است؟ کابین سانتافه کلاً نظم قابل قبولی دارد و می‌تواند حسابی شما را سر حال بیاورد. یعنی به راحتی می‌توانید با دکمه‌ها و امکانات مختلف آن کار کنید. کیلومترشمار سانتافه ۲۴۰۰ سی‌سی، از دو استوانه تشکیل شده که یکی سرعت و بنزین و دیگری دور موتور را نمایش می‌دهد. یک صفحه نمایشگر چند منظوره هم که وسط این‌ها کار گذاشته شده است. در این نمایشگر که با دکمه‌هایی در اطراف خودش و روی فرمان اتومبیل کنترل می‌شود، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز از اتومبیل را در اختیار داشته باشید. در کل می‌توان گفت که کابین سانتافه از ارگونومی و طراحی خوبی برخوردار بوده و همین امر باعث می‌شود تا تسلط خوبی روی کارکردهای مختلف داخل کابین آن داشته باشید. صندلی‌های خودرو هم طراحی خوبی داشته و روکش چرم دارند؛ با استقرار در آن‌ها خستگی مسیر را احساس نخواهید کرد. ضمن این‌که صندلی‌های جلو برقی تنظیم می‌شوند و حافظه هم دارند تا هر بار نخواهید از اول، کار تنظیم را انجام دهید. از حیث جاداری هم که سانتافه مشکلی ندارد و برای همه کاربران خودش فضای کافی را تدارک دیده است. عملکرد موتور سانتافه ۲۴۰۰ نرم و آرام است. عایق‌بندی خودرو هم که در حد استانداردهای جهانی ظاهر شده و شما با هیچ صدایی از داخل پیشرانه و ... مواجه نمی‌شوید. شتاب خودرو هم قابل قبول است و برای کارکردهای شهری و بزرگراهی مناسب به نظر می‌رسد. سامانه تعلیق سانتافه از امکانات به‌روزی چون مک‌فرسون و چند اتصالی در عقب سود می‌برد و همین باعث شده تا کیفیت سواری خوبی را تقدیم کاربرانش کند. همچنین به واسطه همین سامانه تعلیق، هندلینگ خوب سانتافه را هم مشاهده می‌کنیم. از دیگر نقاط قوت باید فرمان‌پذیری مناسب سانتافه را ذکر کرد. البته این نکاتی که اشاره شد، بدین مفهوم نیست که خودرویی به نام سانتافه اکیداً مشکلی نداشته باشد. قطعاً حتی در این خودرو هم با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم بود. تعویض معکوس دنده در جعبه‌دنده این خودرو کمی کند است. دید عقب سانتافه هم که مشکل دارد، هرچند که سعی شده از دوربین دید عقب و سنسورهای پارک استفاده شود، ولی باز هم باید گفت چیزی به پای دید عقب معمول و مرسوم نمی‌رسد. در حال حاضر هم که فروش این خودرو کمی سخت اتفاق می‌افتد و باید حواس‌تان به آن هم باشد.

    قیمت روز صفر در بازار

    2400cc، سال ۱۳۹۶

    ۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    2400cc، سال ۱۳۹۷

    ۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۲/۱۲
    ۰۲/۱۳
    ۰۲/۱۴
    ۰۲/۱۵
    ۰۲/۱۶
    ۰۲/۱۷
    ۰۲/۱۸
    امروز
    ۵,۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۵,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۵,۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۵,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۵,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰