هیوندای اکسنت ساده
Hyundai Accent basic
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای اکسنت نسل چهارم که در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ تولید و عرضه شد در ایران در ۴ نسخه عرضه شده است. تمامی این نسخه‌ها مربوط به نمونه‌های فیس‌لیفت ۲۰۱۴ هستند. هیوندای اکسنت ۲۰۱۴ که مربوط به نسل چهارم این خودرو می‌شود در دو نسخه وارداتی و دو نسخه مونتاژی در ایران عرضه شده است. نسخه‌های وارداتی به موتور بلو مجهز هستند و در دو تیپ تجهیزاتی فول و پایه وارد شده‌اند. نسخه‌های فول اکسنت بلو با نمونه‌های مونتاژ داخل تفاوت چندانی ندارند و تنها از روکش چرمی صندلی‌ها بهره می‌برند اما نسخه‌های پایه با تفاوت‌های آشکاری به فروش رسیدند. نکته مهم اینکه این نسخه‌ها عموما تا پیش از ۹۷ به صورت صفر در بازار وجود داشتند اما نمونه‌های مونتاژی تا سال ۹۸ نیز در داخل تولید و عرضه می‌شدند. نسخه پایه اکسنت با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه شده است اما در مشخصات موتور با آن مشترک است. به این ترتیب، این خودرو با همان موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و مجهز به تکنولوژی بلو عرضه شده است که قدرتی معادل ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو به دلیل بهره بردن از گیربکس دستی نیم ثانیه کاهش یافته و سقف سرعت آن نیز به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ارتقاء می‌یابد. این بهبود به دلیل برداشته شدن محدودیت‌هایی است که گیربکس اتوماتیک برای دور موتور ایجاد می‌کند. اما در نسخه پایه هیوندای اکسنت مواردی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک به حالت دستی درآمده، نویگیشن حذف شده است و خبری از سیستم ESP نیست. بنابراین، در این نسخه شاهد امکانات و تجهیزاتی مانند قفل مرکزی، شیشه های برقی جلو و عقب، ریموت کنترل، ورود بدون کلید و ایموبلایزر، دکمه‌هایی از قبیل سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، فرمان برقی، روکش چرمی صندلی‌ها، کمربندهای پیش کشنده، آینه‌های برقی جمع شونده و دارای گرمکن، مه‌شکن جلو و عقب، سانروف و کامپیوتر سفر ن HAC هستیم. این خودرو نیز دارای ۶ ایربگ بوده و از سیستم‌های ABS/VSM/ESC/TPMS/HAC بهره می‌برد. هیوندای اکسنت پایه نیز دارای ۴ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA است و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می‌برد. این خودرو در ظاهر هیچ تفاوتی با نمونه‌های مونتاژی دیگر و نسخه فول وارداتی ندارد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۱ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۴ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۱.۶ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۲۲ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۴۰%

    فنی

    ۵۰%

    ایمنی

    ۴۵%

    کیفیت ساخت

    ۴۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    کیفیت ساخت


    مصرف سوخت


    نقاط ضعف

    فضای کم اتاق


    آپشن‌های کم نسبت به رقبا


    تجربه رانندگی

    تجربه رانندگی با سدان‌های سایز کوچک همواره از جذابیت خاصی برخوردار است، اما در صورتی که هم‌زمان در بین سدان‌های اقتصادی هم قرار نگرفته باشند. هیوندای اکسنت با طراحی جذاب داخلی و داخلی در ابتدا خودرویی جذاب برای جوانان به‌نظر می‌رسد. اما این خودروی کوچک و خوش‌چهره، برخلاف ظاهرش در بخش فنی بازده چندان مفیدی ندارد و نمی‌توان رانندگی هیجان‌انگیزی را تقدیم سرنشینان خود کند. هیوندای اکسنت خودرویی کم‌خرج و کم‌استهلاک است و اصولاً دردسری برای مالکش ایجاد نمی‌کند. البته در نسخه وارداتی که خودرو به موتور بلو مجهز است کمی شرایط متفاوت بوده و سیستم موجود در موتور برای تعمیرکاران داخلی ناشناخته است. نکته مهم‌تر اینکه موتور بلو با شرایط محیطی کشور چندان سازگار نیست و نسبت به بنزین داخلی نیز حساسیت‌هایی نشان می‌دهد. هیوندای اکسنت پایه نیز در بین نسخه‌های وارداتی مجهز به موتور بلو است. این نسخه که با گیربکس دستی ۶ سرعته همراه شده، نسبت به نسخه اتوماتیک کمی تند و تیز‌تر ظاهر می‌شود. اکسنت‌های وارداتی که تا سال ۹۷ وارد کشور شدند به مدد وجود نمونه‌های مونتاژ داخل در حال حاضر با مشکل تامین قطعات مواجه نیستند، اما باید اضافه کرد که قطعات آن‌ها ارزان نیست و در صورت نیاز به تعمیر می‌توانند پردردسر باشند. هیوندای اکسنت با وجود ابعاد کوچک اتاق جادار و مناسبی دارد و فضای داخلی آن در تمامی بخش‌ها راحتی لازم را به سرنشینان تقدیم می‌کند. امکانات رفاهی این خودرو در نسخه پایه کمتر از نمونه‌های مونتاژی نیز است ولی همچنان قابل قبول به‌نظر می‌رسد. باید درنظر گرفت که این خودرو یک سدان اقتصادی است و نمی‌توان از آن انتظار امکانات کامل و بی‌نقص داشت. اکسنت فنربندی خوبی دارد و در کنترل ضربات جاده عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. این خودرو، با تعلیق مناسب و ارگونومی خوب کابین و صندلی‌ها آسایش کاملی برای سرنشینان در سفرهای طولانی فراهم می‌کند. هیوندای اکسنت پایه در مصرف سوخت نیز اقتصادی عمل کرده و در سیکل ترکیبی تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف دارد. صندوق بار جادار خودرو آن را به واقع تبدیل به خودروی کوچک و خانوادگی کرده است. کیفیت ساخت و متریال در نسخه‌های وارداتی خوب و رضایت‌بخش است و عایق‌بندی مناسب کابین مانع از نفوذ صدای محیط به داخل می‌شود. صدای موتور در دورهای پایین به کابین راه ندارد اما در دورهای بالا می‌توان این صدا را به راحتی شنید. گیربکس دستی نسخه‌های پایه با موتور به خوبی هماهنگ است و تعویض دنده‌ها در آن به راحتی انجام می‌شود.