هیوندای النترا مونتاژ
Hyundai Elantra-ir
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای النترا که در دهه ۸۰ با نام آوانته در ایران به صورت وارداتی و مونتاژی حضور داشت، طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ نیز با این عنوان جدید در بازار ایران به عرض اندام پرداخت. این سدان کامپکت سایز متوسط هیوندای، که از محبوب‌ترین‌های این کمپانی در جهان و ایران محسوب می‌شود در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ (نسل ششم) هم به صورت وارداتی و هم مونتاژی در ایران عرضه شد و در نسل پنجم از آن، تنها شاهد نمونه‌های وارداتی‌اش بودیم. هیوندای النترا را کرمان‌موتور در کنار هیوندای اکسنت مونتاژ می‌کرد همانطور که نمونه‌های پیشین این دو برادر یعنی آوانته و ورنا نیز مونتاژی‌های موفق کرمان‌موتور بودند. البته هیوندای در کلاس‌های استیشن، کوپه، و جی‌تی نیز تولید شده که به ایران راه نیافته‌اند. نسخه‌های وارداتی النترا، از موتورهای ۲ و ۱.۶ لیتری برخوردار بودند، اما نمونه مونتاژی داخل آن که نمونه نسل ششم این خودرو نیز محسوب می‌شود، تنها با موتور ۲ لیتری عرضه شده است. این موتور توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک آن نیز نیروی موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. سقف سرعت هیوندای النترا مونتاژ ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صد آن۸.۵ ثانیه است. مصرف سوخت هیوندای النترا مونتاژ در سیکل ترکیبی معادل ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف مناسبی محسوب می‌شود. هیوندای النترا مونتاژ داخل که در طراحی بدنه و کابین کاملا مشابه نمونه‌های هم‌نسل وارداتی‌اش است و بازده و عملکرد برابری را نیز به نمایش می‌گذارد. هیوندای النترا مونتاژ در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی نیز به مواردی مانند ۲ کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم‌های ترمز و پایداری BA ،EBD ،ABS ،TCS ،ESC و VSM، سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر ۵ اینچی، ساب‌ووفر، نویگیشن، بلوتوث، سیستم Active ECO، سنسور باد لاستیک‌ها، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرمکن، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، کروز‌کنترل، سانروف، مه‌شکن جلو، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب و سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو مجهز است. بنابراین کیسه هوای زانویی، آمپلی فایر ۳۶۰ واتی،‌ سیستم تشخیص صدا در بلوتوث و نمایشگر ۷ اینچی نمونه‌های وارداتی را در نسخه‌ها مونتاژ کرمان موتور شاهد نیستیم.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۹.۶ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۷.۵ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۲ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۵۳ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۵۰%

    فنی

    ۵۰%

    ایمنی

    ۴۰%

    کیفیت ساخت

    ۴۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    چسبندگی


    بازار دست دوم


    خدمات پس از فروش


    صندوق جادار


    نقاط ضعف

    سواری خشک


    کیفیت پایین قطعات


    کمبود برخی امکانات به نسبت رقبا


    تجربه رانندگی

    هیوندای النترا ۲۰۱۷ در سالی که بازارهای جهانی راه یافت، به صورت مجزا تحت آزمایش‌های موسسات استاندارد آمریکا و استرالیا قرار گرفت. این خودرو پس از اینکه توانست در آزمایش‌ها و تست‌های این موسسات عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و نقدهای مثبتی دریافت کند، مورد تایید کارشناسان بسیاری قرار گرفت و به عنوان خودرویی برتر از کرولا، سراتو و لنسر معرفی شد. این نسل از النترا که در ایران مونتاژ شد، از کابینی مدرن‌تر،‌ امکاناتی بیشتر با ارگونومی بهتر و اصولی‌تر بهره می‌برد. فضای بزرگ کابین همان چیزی است که سرنشینان از یک سدان سایز متوسط خانوادگی انتظار دارند. فضای کافی در قسمت سر و پا در ردیف عقب کاملا فراهم شده و حتی سه سرنشین بزرگ‌سال در ردیف عقب این خودرو با مشکل کمبود جا مواجه نمی‌شوند. راحتی صندلی‌ها و فرم خوب آن‌ها نیز قابل توجه است. دربرگیرندگی مناسب صندلی‌ها در هر دو ردیف مانع از خستگی راننده و سرنشینان حتی در سرعت‌های بالا می‌شود. این کابین خوش ساخت و با کیفیت از ایزوله خوبی برخوردار است و عایق‌بندی مناسب کابین مانع از ورود هرگونه صدای مزاحم به داخل کابین می‌شود. عملکرد موتور هیوندای النترا مونتاژ در سرعت‌گیری و شتاب‌گیری اولیه فراتر از حد انتظار است و می‌تواند هیجان رانندگی را به خوبی به راننده اهدا کند. پایداری و چسبندگی خودرو به جاده در این سرعت‌گیری‌ها چشمگیر و مثال زدنی است. در مسیرهای مارپیچ حتی در سرعت‌های بالا، شاهد هیچ‌گونه عدم تعال، حرکت اضافی در انتهای خودرو، بیش یا کم‌فرمانی نیستیم. تعلیق هیوندای النترا مونتاژ نیز خوب و نرم است و راحتی لازم در یک سدان خانوادگی را به سرنشینان منتقل می‌کند. سامانه کنترل پایداری به خوبی در هیوندای النترا مونتاژ مورد استفاده قرار گرفته و مانع از خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده به دلیل نرمی تعلیق و فنربندی می‌شود. به این ترتیب شاهد حرکات گهواره‌ای تحت تاثیر تعلیق نرم، در خودرو نیستیم. هماهنگی گیربکس با موتور، عملکرد مناسب آن بدون تاخیر، کندی یا گنگی و نرمی تعویض دنده‌ها از مواردی هستند که شامل حال النترا مونتاژ کرمان‌کوتور می‌شوند. این خودرو که از ۵ ستاره ایمنی موسسه یورو انکپ و استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می‌برد، مصرف سوختی به صرفه و اقتصادی نیز دارد. اما هیوندای النترا مونتاژ به دلیل توقف واردات و تولید، با معضل تامین قطعات مواجه است. همچنین بالا رفتن قیمت این خودرو، گران شدن نرخ قطعات و تعمیرات آن در نتیجه افزایش هزینه نگهداری خودرو را به دنبال داشته است. ضمن اینکه هیوندای النترا در مدل‌های مونتاژ داخل نیز نسبت به بنزین داخلی حساس است.