دنا پلاس
Dena plus
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    دنا پلاس که نسخه فیس لیفت دنا است در دی ماه سال ۹۵ برای اولین‌بار به بازار معرفی شد و خط تولید انبوه آن در سال ۹۶ شروع به کار کرد. این خودرو نیز بر روی پلتفرم محبوب ایران‌خودرو یعنی پلتفرم ۴۰۵ سوار شده‌ و زیر کاپوت آن موتور معروف و ملی EF7 جا خوش کرده است. ایران‌خودرو در طراحی بدنه این محصول خود تمام تلاشش را برای ایجاد تغییرات محسوس نسبت به دنا انجام داده است. حاصل این تلاش، تغییر در گرافیک داخلی چراغ‌ها، افزودن دی‌لایت، جایگزین کردن راهنماهای ال‌ای دی در جلو، تغییر آیینه‌های کناری، مشکی شدن زیر پلاک جلو و آنتن مدل کوسه‌ای است. دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی نیز اوضاع بهتری از برادر بزرگتر خود دارد و دارای آپشن‌هایی همچون دوربین عقب و روکش چرمی فرمان است. تفاوت دیگر دو خودرو سیستم قطع خودکار بنزین هنگام تصادف است که در دنا پلاس می‌بینیم. اما پس از دنا پلاس، دنا توربو پلاس گزینه‌ای بود که توسط ایران خودرو به عنوان قوی‌ترین دنا عرضه شد. این خودرو که حامل همان موتور EF7 است مجهز به توربو شارژ شده تا با سرعت و قدرت بیشتری بدنه را هدایت کند. نتیجه‌ی این تغییر کاهش صفر تا صد خودرو از ۱۳.۵ به ۱۰.۵ ثانیه بوده و افزایش قدرت آن از ۱۱۵ به ۱۵۰ اسب بخار. دنا توربو پلاس در بخش طراحی بدنه و کابین و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فرق چندانی با دنا پلاس ندارد. رینگ‌های پهن‌تر، روکش چرمی قرمز‌رنگ فرمان و طراحی سر دنده تنها تفاوت‌های ظاهری دو خودرو است. پس از استقبال عمومی از خودروهای دنده اتوماتیک چینی ایران‌خودرو تصمیم گرفت تا گزینه‌ی گیربکس اتوماتیک را هم روی میز انتخاب دنا بگذارد. البته این اقدام چندان مثبت نبود چرا که گیربکس اتوماتیک دنا هماهنگی چندانی با موتور ندارد و انتخاب ضرایب تعویض دنده در آن به خوبی صورت نگرفته است. دنا پلاس دنده اتوماتیک از جهات دیگر تفاوتی با دنا پلاس ندارد. ایران خودرو یک سال پس از تولید دنا پلاس یعنی در سال ۹۷ اقدام به حذف برخی آپشن‌ها مانند ایربگ‌های جانبی و سان‌روف از این خودرو کرد. مدل‌های فول آپشن دارای ۴ ایربگ و سان‌روف تیپ ۲ و مدل‌های دو ایربگ فاقد سان‌روف تیپ ۱ هستند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت ، ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰ ثانیه-۱۳.۵ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۷.۷ - ۷.۹ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۷ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    تقریبا همه خریداران ایرانی عادت کرده‌اند که امیدی به تولیدات خودروسازان داخلی نداشته باشند و می‌دانند که در صورت امیدواری هم با دیدن حال و هوای رنگ‌پریده و کیفیت پایین متریال آن‌ها جز ناامیدی چیزی نصیب‌شان نمی‌شود. این همان حقیقتی است که درباره دنا و تا حدودی دنا پلاس نیز تجربه کردیم. شاید دلیل اصلی این ناامیدی ضعف عملکرد ایران‌خودرو در زمینه فیس‌لیفت باشد و گاهی تشدید مشکلات دینامیک و هندلینگ محصولات بازطراحی شده‌اش در ازای رفع آن‌ها. در واقع، معمولا نسخه‌های فیس لیفت ایران‌خودرو دارای مشکلاتی از قبیل عدم تعادل و فرمان‌پذیری خوب هستند. درباره دنا پلاس باید گفت شاید این حقایق کمی تعدیل شده باشد. هنگام رانندگی با دنا پلاس مشکلات برقی دنا را نخواهید داشت و صداهای عجیب کمتری وارد کابین می شود که این رضایت بیشتری را هنگام رانندگی به شما هدیه می‌دهد. صندلی‌های دنا پلاس راحتی قابل قبولی دارند. ایربگ‌های جانبی حس امنیت و سان‌روف حس لوکس‌سواری به شما منتقل می‌کند. رنگ قرمزی که داخل کابین دنا پلاس توربو به کار رفته است باعث می‌شود تا پس از ورود به کابین حس تازگی جایگزین رخوتی شود که در نسخه‌های قبلی لمس می‌شد. در غربیلک فرمان نیز روکش چرم جایگزین پلاستیک بی‌کیفیت قبلی شده است. کشش خودرو هنگام رانندگی با دنا پلاس خوب است و سیستم ضد قفل دیسکی ترمز‌ها احساس امنیت را بیشتر از قبل می‌کند که این امر در روزهای بارانی و برفی بیشتر خودنمایی می‌نماید. گیربکس این خودرو شاید به نرمی که انتظار داریم نباشد، اما می‌تواند شما را راضی کند. فرمان‌پذیری دنا پلاس در ورود و خروج به پیچ‌ها از نکات منفی آن است و خودرو در هنگام پیچیدن انحرافی غیر طبیعی دارد و توازن مناسبی در نقطه ثقل آن مشاهده نمی‌شود. البته گویا این مشکل با تغییر لاستیک‌ها کمی قابل تحمل‌تر می‌شود. از دیگر معایب دنا پلاس روغن‌ریزی بعد از کار کردن نه چندان زیاد آن و خرابی دسته موتور زودتر از حد انتظار است. ضرایب دنده در نسخه توربو بهتر نیز هستند و در کل عملکرد گیربکس رضایت‌بخش‌تر شده است که نتیجه آن شتاب‌گیری بهتر خودرو است. اما با توجه به افزایش توان و قدرت حرکتی خودرو نسبت به نمونه‌هایی با موتورهای تنفس طبیعی، جای خالی سیستم‌های ESP و TCS به شدت حس می‌شود چرا که در سرعت‌گیری بالا حس امنیت را پایین آورده و احساس خطر را جایگزین می‌کند. مشکلات کم‌فرمانی و پیش‌فرمانی و عدم تعادل در پیچ‌ها و ورود و خروج به آن‌ها در دنا پلاس توربو نیز احساس می‌شود.

    قیمت روز صفر در بازار

    اتوماتیک، سال ۱۳۹۹

    ۴۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک، سال ۱۴۰۰

    ۴۵۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    تیپ ۲ توربو، سال ۱۳۹۹

    ۴۰۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    تیپ ۲ توربو، سال ۱۴۰۰

    ۴۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    تیپ ۲ دنده‌ای، سال ۱۳۹۹

    ۳۵۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    تیپ ۲ دنده‌ای، سال ۱۴۰۰

    ۳۷۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    پلاس تیپ ۲ دنده‌ای - ساخت ۱۳۹۹
    ۰۷/۲۲
    ۰۷/۲۳
    ۰۷/۲۴
    ۰۷/۲۵
    ۰۷/۲۶
    ۰۷/۲۷
    ۰۷/۲۸
    امروز
    ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰